Niunia by Marcin

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3232
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 08-07-12, 21:29

Też mam takie BF o tej samej szerokości i profilu na felgach o tej samej szerokości. Ale u Ciebie rant felgi jest chyba ciut bardziej schowany względem rantu ochronnego opony. Ale i tak uważaj na krawężniki :)

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 08-07-12, 21:48

Marcin super mody. Ale bez gleby szału nie będzie :wink:

Z opon zadowolony ?
JDM sucks

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 08-07-12, 22:56

czym posmarowałeś piastę przed założeniem tarczy???

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 08-07-12, 23:04

grzegoslav, wygląda mi to na smar miedziany :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 08-07-12, 23:13

JaQb_CK pisze: wygląda mi to na smar miedziany


to w takim razie zły pomysł :P ja tak miałem i dziś podczas treningu smar "wypłynął" mi przez felgę :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-07-12, 13:56

Comando pisze:Marcin super mody. Ale bez gleby szału nie będzie :wink:

Z opon zadowolony ?

Dzięki Comando.
Opony załozyłem niedawno, więc trudno jeszcze coś powiedzieć, ale już słyszę, że są całkiem ciche jak na kierunkowe, a przynajmniej cichsze niż Yokohamy, które miałem poprzednio.
Całe 16-calowe koło waży niecałe 14 kg (w tym 8,6 kg to opona), tymczasem moje stare 15-calowe ważyło 17 kg. To oznacza zejście w totalu o 12 kg po założeniu większych felg.

Gleba - glebą, ale tak naprawdę jedyne, co pozostało sensownego do zrobienia w tym aucie to zawieszenie, bo na razie są sprężyny seryjne z STi i Bilsteiny B4.
Zastanawiam się, czy kombinować krótsze springi i oddzielnie amorki, czy jak juz robić to założyć od razu gwint - np. BC Racing?

Awatar użytkownika
PaF
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: 03-09-10, 21:59

Postautor: PaF » 09-07-12, 20:44

grzegoslav pisze:
JaQb_CK pisze: wygląda mi to na smar miedziany


to w takim razie zły pomysł :P ja tak miałem i dziś podczas treningu smar "wypłynął" mi przez felgę :-D :-D :-D


Tego smaru nie naklada sie tak duzo jak masla na kanapke :lol:

Marcin ladnie ogarniete hamulce, pogratulowac!
ST182 93'
kupie sprawny ori głośnik LS w drzwi

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 09-07-12, 20:52

Marcin pisze:Zastanawiam się, czy kombinować krótsze springi i oddzielnie amorki, czy jak juz robić to założyć od razu gwint - np. BC Racing?

Jeśli to nie DD to wrzucaj od razu gwint :wink:
B.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 09-07-12, 21:53

PaF pisze:Tego smaru nie naklada sie tak duzo jak masla na kanapke


:-D :-D :-D ale jak fajnie bulkotał :P jak bigos w garnku :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-07-12, 21:56

Bakuu0 pisze:
Marcin pisze:Zastanawiam się, czy kombinować krótsze springi i oddzielnie amorki, czy jak juz robić to założyć od razu gwint - np. BC Racing?

Jeśli to nie DD to wrzucaj od razu gwint :wink:
B.

Bakuu, co to jest DD?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 09-07-12, 22:16

Daily driver. Gwinty za 4k sobie odpuść. Zmieniaj springi :-D
JDM sucks

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 11-07-12, 13:46

Comando pisze:Daily driver. Gwinty za 4k sobie odpuść. Zmieniaj springi :-D

Tylko wiesz, jak założę krótsze sprężyny, to zmieni się zakres pracy amortyzatorów, które już do tej pory zdążyły się "przyzwyczaić" do obecnych sprężyn. Więc niewykluczone, że trzeba będzie zmienic też amorki - z resztą z przodu i tak muszę je wymienić, bo ciekną, więc pewnie od razu wymieniałbym z tyłu. No i robią sie koszta, więc zaraz się okaże, że gwint w cale taki drogi nie jest...

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 11-07-12, 14:11

Ale tani gwint starcza na krótko i działa gorzej od zestawu springi + amor. Jak chcesz wydać trochę siana pojedź do zerkopolu i zamów B8. Będziesz zachwycony efektem. Najtańszy gwint który wybiera lepiej od powyższych amorów to Ohlins Road & Track za 12k...chyba że HP sporting będzie tańszy.
JDM sucks

Awatar użytkownika
qbutek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 17-12-07, 20:44

Postautor: qbutek » 11-07-12, 14:33

Comando pisze:Ale tani gwint starcza na krótko i działa gorzej od zestawu springi + amor.
Na krótko to znaczy na ile?
5, 10, 100 tkm ?

Comando pisze:Gwinty za 4k sobie odpuść.
Z jakim gwintem za 4 tys. zł. miałeś problemy?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 11-07-12, 18:23

Wielokrotnie mniej niz b8. Z zadnym.
JDM sucks

Awatar użytkownika
qbutek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 17-12-07, 20:44

Postautor: qbutek » 12-07-12, 02:26

Marcin pisze: No i robią sie koszta, więc zaraz się okaże, że gwint w cale taki drogi nie jest...
Miałem identyczną zagwozdkę przy subaru.
Amorki + springi + mocowania górne + 800 zł = BC.
Niestety przy zamówieniu okazało się, że akurat kilka dni wcześniej podnieśli ceny.
Planu nie zmieniłem, ale w czasie się to niestety odłoży.

W związku z powyższym (czyli tym, że nie jeździłem na takim gwincie) nie wypowiem sie o jego działaniu, ale do zakupu przekonały mnie opinie osób które jeździły na tym gwincie.

Comando pisze:Wielokrotnie mniej niz b8.
Na ile starcza B8?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 12-07-12, 10:16

Zalezy jak i gdzie uzywasz tego amora. Bc ludzie maja zazwyczaj bardzo krotko wiec jedynym wskaznikiem po ktorym mozna go ocenic jest cena. Chociaz mojemu koledze ten gwint wysypal sie po kilku pojezdzawkach.

A w ogole dlaczego gwint Marcin ? Zamierzasz zmieniac co miesiac wysokosc Celiny ?
JDM sucks

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 12-07-12, 13:18

Comando pisze:A w ogole dlaczego gwint Marcin ? Zamierzasz zmieniac co miesiac wysokosc Celiny ?

Skądże, to by było przecież bez sensu.
Mówiąc szczerze, zmiany wysokości pewnie byłyby rzadkie - auto nie jest użytkowane zimą, w błocie i sniegu, a na tor wyjeżdża raz do roku.
Celica jest dla mnie drugim autem, więc całkowicie DD to też nie jest. Ale jak już coś zmieniam w tym aucie, to staram sie to zrobić z sensem.

Co do zawiasu, zależy mi na dwóch rzeczach: zmianie wizualnej - obniżeniu, oraz na poprawie w prowadzeniu auta w zakrętach - usztywnieniu. Do tego dojdzie ustawienie lekkich negatywów na geometrii i tyle.

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 12-07-12, 17:15

zatem kup po taniości sprężyny obniżające i wstaw nowe amorki :D będzie Pan zadowolony i jeszcze na kilka skrzynek browarów wystarczy

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 12-07-12, 22:22

mete pisze:zatem kup po taniości sprężyny obniżające i wstaw nowe amorki
np jamexy? :roll: