Niunia by Marcin

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 12-07-12, 22:35

Można by wydzielić dyskusję o sprężynach bo syf się tu zaczyna robić :-)


Prawda jest taka, że nie ma sprężyn do V fwd. Koszt b4 + górne mocowania + gumy pod sprężyny + Eibach = ~3200zł.

Przymierzam się do gwintu bo nie widzi mi się kupowanie springów na oko czy szukanie przednich z innej parafii. Robię w tej chwili około 2000km/rok więc nie boję się za bardzo o trwałość.

Jeśli ktoś zaproponuje mi sprężyny, które obniżą mi samochód o tyle ile chcę to czekam na propozycje.

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 12-07-12, 22:45

Ja jestem zadowolony z B4 + Eibach -30mm (wszystko nowe się rozumie) jest nieco niżej i nieco twardziej... sprężyny są elastyczne - nie mega twarde, robiąc około 30tys + rocznie do auta na co dzień (dobrze, że mam pracę za płotem :lol: ) jest to dobry układ, można szybciej i ciaśniej na trasie brać zakręty niż na serii, jest ok i optycznie auto lepiej się prezentuje ;) Co do B8 mam taki zawias w swifcie (przód na gwint przerobiony w Zerkopolu) gruba szpryca i spring Vogtlanda robi robotę.. jednak tył się poddał po sezonie hopek (i nie tylko ;)) .... podejrzewam, że na prostej czy cywilnie B8 jest git ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Tzimisc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 08-10-09, 17:10

Postautor: Tzimisc » 13-07-12, 09:23

A jak radzicie sobie z progami zwalniającymi? Jak ja bym obniżył u siebie to na takim progu bym zawisł pod blokiem :|

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 13-07-12, 09:53

Tzimisc pisze:A jak radzicie sobie z progami zwalniającymi? Jak ja bym obniżył u siebie to na takim progu bym zawisł pod blokiem :|

Dobra Panowie, dyskusja w moim wątku zaczyna iść w niezamierzonym kierunku, proponuję, żebyśmy porozmawiali jeszcze na zlocie :)
Bardzo będę ciekaw Waszych opinii i porad.
Na torze w Gostyniu okaże się też, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie.

Wracając do bohaterki tego tematu - Niunia z konieczności otrzymała zregenerowany alternator, bo stary przestał ładować. Oddałem stary w Elektrostarcie na Targowej w Warszawie i zamontowali mi zregenerowany za 400 zł - chyba troche sporo, ale przynajmniej jest roczna gwarancja...

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 13-07-12, 10:12

Marcin pisze:Na torze w Gostyniu okaże się też, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie.



nawiązując do tej wypowiedzi zaznaczę iż nie odnotowaliśmy twojej wpłaty za tor :)
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
rusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 14-04-09, 08:21

Postautor: rusty » 13-07-12, 12:24

Marcin pisze:zamontowali mi zregenerowany za 400 zł - chyba troche sporo, ale przynajmniej jest roczna gwarancja...


To nie jest sporo. Cena normalna. Gwarancja też nietypowo - niektórzy dają pół roku.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 14-07-12, 21:36

Margo pisze:nawiązując do tej wypowiedzi zaznaczę iż nie odnotowaliśmy twojej wpłaty za tor :)

Dzięki Margo za monit :) - sprawa wyjaśniona, przelew poszedł.

Dziś założyłem z powrotem swoje 15 calowe opony Yokohama AVS Sport, bo trochę szkoda mi na tor nowiuśkich BFGoodrichów :)
Od razu podczas jazdy usłyszałem różnicę na korzyść BFGoodrichów. Mimo, że profile obu opon są kierunkowe, to jednak Yokohamy są głośniejsze.
Być może wpływ ma też mieszanka gumy a nie tylko bieżnik.

Yokohama AVS Sport:
Obrazek

BFGoodrich G-Force Profiler:
Obrazek

Z drugiej strony szerokość 195 Yokohamy wymaga mniej siły przy manewrach na parkingu niż 205 w BFGoodrichach :)

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 14-07-12, 21:38

BF jest cichszy bo jest świeżą gumą.

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 15-07-12, 00:33

Marcin widać efekty prac, jest świetnie. Czerwona Vgen plus białe fele muzą zwracać uwagę. Ale tak jak już ktoś wspomniał zlikwiduj prześwit w nadkolu i będzie czad! Jeśli amory są ok, wymieniłbym springi na krótsze i tyle.
VI AT 200 '98 - R.I.P.

Awatar użytkownika
Wicher
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 03-11-08, 22:23

Postautor: Wicher » 18-07-12, 09:30

qbutek pisze:
Comando pisze:Ale tani gwint starcza na krótko i działa gorzej od zestawu springi + amor.
Na krótko to znaczy na ile?
5, 10, 100 tkm ?

Comando pisze:Gwinty za 4k sobie odpuść.
Z jakim gwintem za 4 tys. zł. miałeś problemy?


e.g. D2 Racing

W jednostkach Ułężowych:
- gwint <10kPLN starcza na 5
- B6/B8 i spring Tein na 50+ (Żółta bywała tam "troche")

Nie mowie nic o jezdzie miejskiej, wlasnosciach jezdnych i tlumieniu - gwint nie posiada takowych a dostosowany B6/B8 owszem.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 18-07-12, 14:21

Wicher pisze:W jednostkach Ułężowych:
- gwint <10kPLN starcza na 5
- B6/B8 i spring Tein na 50+ (Żółta bywała tam "troche")

Nie mowie nic o jezdzie miejskiej, wlasnosciach jezdnych i tlumieniu - gwint nie posiada takowych a dostosowany B6/B8 owszem.

Dziękuję Wicher również za Twoją opinię.
Bardzo pomogły mi wszystkie Wasze uwagi.
Tak jak już pisałem wcześniej, na zlocie na torze w Gostyniu okaże się, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie. Jeśli tak, to niedługo ukażą się w tym temacie foty z wymiany.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 07-08-12, 23:04

Wrażenia z dwóch okrążeń na torze w Gostyniu (moich pierwszych okrążeń na jakimkolwiek torze...) pozwalają mi odłożyć wymianę zawieszenia na przyszły rok.
Co prawda sztywno nie było, ale na trzech kołach też nie jechałem :)

Obrazek

Gdybym wymieniał w tym roku zawias, to zdecydowałbym się na amortyzatory Bilstein B6 przód i tył (tył jest podobno do przerobienia do V gena) i sprężyny Tein.
Ale jak na razie wymiana zawiasu odłożona.

Po torze i podróży Warszawa - Gostyń - Warszawa wymieniłem olej/filtr i płyn hamulcowy. Dodatkowo pod maskę trafił akumulatorek żelowy Yuasa - waga 6,3 kg zamiast 14,8 kg poprzedniego standardowego akumulatora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 07-08-12, 23:23

Marcin pisze:Co prawda sztywno nie było, ale na trzech kołach też nie jechałem :)

Pijesz do kogoś lub jakiegoś auta? :twisted: ;)

Marcin pisze:Gdybym wymieniał w tym roku zawias, to zdecydowałbym się na amortyzatory Bilstein B6 przód i tył (tył jest podobno do przerobienia do V gena) i sprężyny Tein.

Też mnie ten zestaw chodzi po głowie do jazdy codziennej oraz spontanicznego wypadu na tor/zlot. Gwint wychodzi w podobnej cenie ale to w moim przypadku chyba przerost formy nad treścią. Oczywiście myślę o Carlosie bo GTi ma być tylko seryjnym d.powozem ale gdybym miał taką wizję/chęć/kasę to i w WB'Kryśce też bym posadził ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 07-08-12, 23:42

KRYSO pisze:Pijesz do kogoś lub jakiegoś auta? :twisted: ;)

Nie no Kryso, co Ty, dla mnie jazda na trzech kołach i zachowanie kontroli nad autem to niedościgniony wzorzec ;)
Mi na torze udało się troszkę "przydriftować".
Czas 3:40 to urywek mojego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=kZOUJr1z ... e=youtu.be (film zamieszczony przez wwwrobert)
KRYSO pisze:Też mnie ten zestaw chodzi po głowie do jazdy codziennej oraz spontanicznego wypadu na tor/zlot.

Jak założysz przede mną to podziel się na forum wrażeniami z jazdy koniecznie :)
Ostatnio zmieniony 12-08-12, 11:21 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 08-08-12, 10:14

Marcin, oprócz driftu widzimy też siwy dymek :twisted:

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 08-08-12, 21:54

Marcin pisze:KRYSO napisał/a:
Też mnie ten zestaw chodzi po głowie do jazdy codziennej oraz spontanicznego wypadu na tor/zlot.

Jak założysz przede mną to podziel się na forum wrażeniami z jazdy koniecznie :)


moje już są opisane
4a-ge power

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 19-10-12, 22:03

odswiez Marcinie wątek :-D
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 19-10-12, 22:10

coś będzie się działo?

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 19-10-12, 22:22

karkiler pisze:coś będzie się działo?

Powiem więcej Krzysiek: już się wydarzyło.
Ale cierpliwości, chcę to dobrze opisać.
Zdjęcia wkrótce.

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 19-10-12, 22:36

Czuję ślimaka w powietrzu.




Chyba że to zapach gwintu :-D