Niunia by Marcin
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Niunia by Marcin
Samochód:
*Toyota Celica STi AT180
Silnik:
*3S-GTE rev. III z ST205
*ori ECU JDM, wynik na hamowni 265 KM, 320 Nm
*ori turbina CT20b, doładowanie 0.9 bar
*ori intercooler wodny oklejony od dołu folią termo
*poduszki silnika lewa i prawa nowe ASO z ST182
*poduszki silnika przód i tył z ST185 poliuretanowe
*belki zawieszenia skrzyni wzdłużna i poprzeczna z ST185
*chłodnica oleju 19-rzędowa FMIC.PL
*podstawka pod filtr oleju z termostatem Mocal, częściowe uchylenie od 80 st.C, całkowite od 90 st.C
*oil catch tank Properfekt
*pompa paliwa Walbro255
*chłodnica wody Mishimoto ST185
*wentylator Spal VA10-AP50/C-61A 335 mm
*silikonowe przewody chłodnicy
*przewody Magnecor KV85
*świece platynowe Denso PK20R8
*akumulator żelowy Yuasa YTX24HL-BS, 22Ah 350A
*olej Motul 10W60
Przeniesienie napędu:
*skrzynia e56 ze szperą z ST202
*sprzęgło Aisin z ST185
*koło zamachowe z ST185
*chłodniczka oleju skrzyni z ST202
*linki zmiany biegów z ST185
Zawieszenie:
*gwint BC Racing seria BR
*komplet poliuretanów, w tym tuleje acentryczne wahacza przedniego
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe przód
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe tył
*fender bars pod błotnikami Ultra Racing
*rozpórka przednich kielichów z ST182
*rozpórka tylnych kielichów Ultra Racing
Hamulce:
*przód zaciski 4-tłoczkowe Brembo, tarcze 320 mm + klocki Brembo
*tył tarczobębny 269 mm EBC + klocki EBC Yellow Stuff
*przewody hamulcowe w oplocie Earls
*płyn Motul RBF660
Układ wydechowy:
*down pipe 3 cale owinięty bandażem bazaltowym
*następnie układ przelotowy 2,25 cala ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach
*owinięty bandażem bazaltowym przy misce olejowej
Układ dolotowy:
*Airbox Simota 3 cale
*BOV 2-tłoczkowy SFS Performance
Koła:
*felgi OZ Superleggera, rozm. 17x8, ET35, waga 8,1 kg
*opony 215/45/R17 Goodyear F1
Wnętrze:
*wskaźniki STRi oil temp (CS5203B), oil press (CS5204B), EGT (CS5206B)
Audio:
*brak, bo za ciężkie
Body:
*maska laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*zapinki Aerocatch
*zderzak przedni laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*kierunki w zderzaku clear DEPO
*spojler na tył z ST182
*zaspawany otwór na antenę
Historia samochodu:
Pierwsza rejestracja: 15 maja 1992 r.
Pierwsza rejestracja w Polsce: 2 września 2005 r.
W moim posiadaniu od: 13 lutego 2008 r.
Jak to się zaczęło…
Pamiętam, jak jeszcze w podstawówce wygrywałem rajd za rajdem prowadząc moją Celicę V turbo w kolorze białym z czerwono-zielonymi reklamami Castrola. Szybkość i precyzja. Duży moment obrotowy i świetne prowadzenie.
Potem sprzedałem swoją konsolę do gier, ale wiedziałem, że to nie może tak się skończyć.
Choć na początku nie było tak kolorowo. Mimo że prawko wyrobiłem sobie dosyć wcześnie, miesiąc po moich 17-stych urodzinach, to pierwszym „moim” samochodem nie była wymarzona Celica tylko Nexia Deawoo mojego Taty…
Cóż, na własny samochód zaczęło mnie stać dopiero po 2 latach pracy, więc kupiłem Celicę w wieku 26 lat. Przy zakupie mojego pierwszego auta miałem więcej szczęścia niż rozumu, bo chociaż około pół roku przeglądałem ogłoszenia na allegro, to obejrzałem tylko jedno auto osobiście.
I oczywiście je kupiłem.
Świadomie zdecydowałem się na silnik 1.6 4A-FE, ze względu na oszczędność, będąc jednocześnie święcie przekonanym, że fabryczne 105 KM to jest to, co tygryski lubią najbardziej...
Silnik chodził równo, nie miał wielu przecieków, zawias był trochę do wymiany, ale za to buda była w świetnym stanie. Obrazują to zdjęcia, jakie zachowałem z ogłoszenia z 2008 roku:
Nienasycenie
Nie żeby silnik 1.6 nie nadawał się na Warszawę. Jak na 20-letnią myśl techniczną jest całkiem sprawny, ale cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia, szczególnie jak już kiedyś posmakowało się rajdów…
W sierpniu 2010 roku w niezawodnym jak dotąd silniku 4A-FE padła uszczelka pod głowicą. Oczywiście koszt naprawy nie byłby jakoś szczególnie przerażający, ale przy tej okazji wydawało się rozsądne zrobienie remontu kapitalnego. No ale to nadal byłoby 1.6…
Wtedy z pomocą przyszedł Zimny i jego brat Mateusz, którzy mieli do sprzedania silnik 3S-GE. Dziękuję chłopaki .
Pod czujnym okiem swap mastera carsika, Niunia we wrześniu 2010 roku dostała większe serducho.
Nasze pierwsze zetknięcie z hamownią dało następujący wynik:
Czy to już koniec?
Oczywiście, że nie. Te 145 KM, to aż o 40 KM więcej niż fabrycznie Celica miała wcześniej. Wiem, że jednocześnie mniej niż 156 KM seryjne dla 3S-GE. Mnie jednak bardziej niż konie i prędkość maksymalna rajcuje przyspieszenie, czyli moment obrotowy. A tu chociaż Niunia miała zacne 169 Nm, to wiadomo było, że coś jest nie tak. Może to wydech? Raczej na pewno, skoro został seryjny z silnika 4A-FE…
Czyli już wiadomo, o czym napiszę w następnym odcinku
*Toyota Celica STi AT180
Silnik:
*3S-GTE rev. III z ST205
*ori ECU JDM, wynik na hamowni 265 KM, 320 Nm
*ori turbina CT20b, doładowanie 0.9 bar
*ori intercooler wodny oklejony od dołu folią termo
*poduszki silnika lewa i prawa nowe ASO z ST182
*poduszki silnika przód i tył z ST185 poliuretanowe
*belki zawieszenia skrzyni wzdłużna i poprzeczna z ST185
*chłodnica oleju 19-rzędowa FMIC.PL
*podstawka pod filtr oleju z termostatem Mocal, częściowe uchylenie od 80 st.C, całkowite od 90 st.C
*oil catch tank Properfekt
*pompa paliwa Walbro255
*chłodnica wody Mishimoto ST185
*wentylator Spal VA10-AP50/C-61A 335 mm
*silikonowe przewody chłodnicy
*przewody Magnecor KV85
*świece platynowe Denso PK20R8
*akumulator żelowy Yuasa YTX24HL-BS, 22Ah 350A
*olej Motul 10W60
Przeniesienie napędu:
*skrzynia e56 ze szperą z ST202
*sprzęgło Aisin z ST185
*koło zamachowe z ST185
*chłodniczka oleju skrzyni z ST202
*linki zmiany biegów z ST185
Zawieszenie:
*gwint BC Racing seria BR
*komplet poliuretanów, w tym tuleje acentryczne wahacza przedniego
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe przód
*łączniki stabilizatorów poliuretanowe tył
*fender bars pod błotnikami Ultra Racing
*rozpórka przednich kielichów z ST182
*rozpórka tylnych kielichów Ultra Racing
Hamulce:
*przód zaciski 4-tłoczkowe Brembo, tarcze 320 mm + klocki Brembo
*tył tarczobębny 269 mm EBC + klocki EBC Yellow Stuff
*przewody hamulcowe w oplocie Earls
*płyn Motul RBF660
Układ wydechowy:
*down pipe 3 cale owinięty bandażem bazaltowym
*następnie układ przelotowy 2,25 cala ze stali nierdzewnej na dwóch tłumikach
*owinięty bandażem bazaltowym przy misce olejowej
Układ dolotowy:
*Airbox Simota 3 cale
*BOV 2-tłoczkowy SFS Performance
Koła:
*felgi OZ Superleggera, rozm. 17x8, ET35, waga 8,1 kg
*opony 215/45/R17 Goodyear F1
Wnętrze:
*wskaźniki STRi oil temp (CS5203B), oil press (CS5204B), EGT (CS5206B)
Audio:
*brak, bo za ciężkie
Body:
*maska laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*zapinki Aerocatch
*zderzak przedni laminat na wzór wersji Carlos Saintz
*kierunki w zderzaku clear DEPO
*spojler na tył z ST182
*zaspawany otwór na antenę
Historia samochodu:
Pierwsza rejestracja: 15 maja 1992 r.
Pierwsza rejestracja w Polsce: 2 września 2005 r.
W moim posiadaniu od: 13 lutego 2008 r.
Jak to się zaczęło…
Pamiętam, jak jeszcze w podstawówce wygrywałem rajd za rajdem prowadząc moją Celicę V turbo w kolorze białym z czerwono-zielonymi reklamami Castrola. Szybkość i precyzja. Duży moment obrotowy i świetne prowadzenie.
Potem sprzedałem swoją konsolę do gier, ale wiedziałem, że to nie może tak się skończyć.
Choć na początku nie było tak kolorowo. Mimo że prawko wyrobiłem sobie dosyć wcześnie, miesiąc po moich 17-stych urodzinach, to pierwszym „moim” samochodem nie była wymarzona Celica tylko Nexia Deawoo mojego Taty…
Cóż, na własny samochód zaczęło mnie stać dopiero po 2 latach pracy, więc kupiłem Celicę w wieku 26 lat. Przy zakupie mojego pierwszego auta miałem więcej szczęścia niż rozumu, bo chociaż około pół roku przeglądałem ogłoszenia na allegro, to obejrzałem tylko jedno auto osobiście.
I oczywiście je kupiłem.
Świadomie zdecydowałem się na silnik 1.6 4A-FE, ze względu na oszczędność, będąc jednocześnie święcie przekonanym, że fabryczne 105 KM to jest to, co tygryski lubią najbardziej...
Silnik chodził równo, nie miał wielu przecieków, zawias był trochę do wymiany, ale za to buda była w świetnym stanie. Obrazują to zdjęcia, jakie zachowałem z ogłoszenia z 2008 roku:
Nienasycenie
Nie żeby silnik 1.6 nie nadawał się na Warszawę. Jak na 20-letnią myśl techniczną jest całkiem sprawny, ale cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia, szczególnie jak już kiedyś posmakowało się rajdów…
W sierpniu 2010 roku w niezawodnym jak dotąd silniku 4A-FE padła uszczelka pod głowicą. Oczywiście koszt naprawy nie byłby jakoś szczególnie przerażający, ale przy tej okazji wydawało się rozsądne zrobienie remontu kapitalnego. No ale to nadal byłoby 1.6…
Wtedy z pomocą przyszedł Zimny i jego brat Mateusz, którzy mieli do sprzedania silnik 3S-GE. Dziękuję chłopaki .
Pod czujnym okiem swap mastera carsika, Niunia we wrześniu 2010 roku dostała większe serducho.
Nasze pierwsze zetknięcie z hamownią dało następujący wynik:
Czy to już koniec?
Oczywiście, że nie. Te 145 KM, to aż o 40 KM więcej niż fabrycznie Celica miała wcześniej. Wiem, że jednocześnie mniej niż 156 KM seryjne dla 3S-GE. Mnie jednak bardziej niż konie i prędkość maksymalna rajcuje przyspieszenie, czyli moment obrotowy. A tu chociaż Niunia miała zacne 169 Nm, to wiadomo było, że coś jest nie tak. Może to wydech? Raczej na pewno, skoro został seryjny z silnika 4A-FE…
Czyli już wiadomo, o czym napiszę w następnym odcinku
Ostatnio zmieniony 12-02-23, 19:35 przez Marcin, łącznie zmieniany 200 razy.
- adrianekplock
- Użytkownik
- Posty: 458
- Rejestracja: 13-12-09, 13:41
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Co do hamulców, to na przodzie mam tarcze 255 mm, z tyłu bębny. Przewody zwykłe gumowe. Płyn DOT4.
Powiem tak, tragedii nie ma. Oczywiście można by swapować, ale w sumie nie wiem, czy da się uzyskać dużą poprawę. Rozsądna wydaje się wymiana tarcz na te z GTi, czyli 277 mm, powinny się zmieścić bo mam felgi 15''. No i może przewody w oplocie, np. Earls. Pozostaje też kwestia klocków, ale raczej nie porwę się na Endlessa, bo zabójczo drogie to to:). Z tyłu raczej nie opłaca się swapować bebnów, więc na razie skoro fura hamuje to nie robię nic:).
Powiem tak, tragedii nie ma. Oczywiście można by swapować, ale w sumie nie wiem, czy da się uzyskać dużą poprawę. Rozsądna wydaje się wymiana tarcz na te z GTi, czyli 277 mm, powinny się zmieścić bo mam felgi 15''. No i może przewody w oplocie, np. Earls. Pozostaje też kwestia klocków, ale raczej nie porwę się na Endlessa, bo zabójczo drogie to to:). Z tyłu raczej nie opłaca się swapować bebnów, więc na razie skoro fura hamuje to nie robię nic:).
Ostatnio zmieniony 08-07-12, 14:08 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
Marcin pisze:Z tyłu raczej nie opłaca się swapować bebnów
oj opłaca się, koszt niewielki, a mogą być tarczowe z GTi
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- fotom
- Użytkownik
- Posty: 650
- Rejestracja: 21-10-07, 01:15
Marcin pisze:Odpowiedziałem Ci na PW.
A to jakieś ściśle tajne jest?
__________________ zdjęcia ślubne Kraków ________________
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
eee do bani ta tabelka , 72 zł za KONIA ?
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Cieszę się, że temat wzbudził takie zainteresowanie . Szkoda tylko, że jak na razie nikt nie jest w stanie prowadzić merytorycznej dyskusji. Widzę też, że każdemu się nie dogodzi, bo jak nie chcę rozmawiać o biletach NBP, to jest pytanie "czy to tajne", a jak pokazuję wszystko czarno na białym...no cóż, tak jak widać powyżej.
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
Marcin, przyzwyczajaj się
Jeszcze z zewnątrz musisz upodobnić auto do GTi (klamki lusterka pod kolor listwy itp) bo zaraz Cię zjadą że auto upodabniasz do innej wersji
Teraz na poważnie.
Autko bardzo fajnie się prezentuje.
Osobiście nie podoba mi się ten spoiler ale to kwestia gustu.
Dobra drogą kroczysz i oby tak dalej
Cieszy mnie fakt że coraz więcej osób pakuje kasę w swoje autka
Jeszcze z zewnątrz musisz upodobnić auto do GTi (klamki lusterka pod kolor listwy itp) bo zaraz Cię zjadą że auto upodabniasz do innej wersji
Teraz na poważnie.
Autko bardzo fajnie się prezentuje.
Osobiście nie podoba mi się ten spoiler ale to kwestia gustu.
Dobra drogą kroczysz i oby tak dalej
Cieszy mnie fakt że coraz więcej osób pakuje kasę w swoje autka
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
Marcin, spokojnie, nie spinaj się, robota jak najbardziej ok, po prostu nikt tak chyba nie obliczał ceny i efektów, stąd te żarciki
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą