Niunia by Marcin

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 28-04-13, 22:58

Odcinek 4. Zmiana zawiasu

Comando pisze:Marcin super mody. Ale bez gleby szału nie będzie :wink:

Oczywiście, zgadzam się z Tobą, Comando.

Opcje na zmianę zawiasu zacząłem badać od zeszłego roku.
W zasadzie wybór do ST182 jest mały:

1) Bilsteiny B4 + Eibach Pro-Kit
2) Bilsteiny B6 zakładane w Zerkolopu + Tein dostosowane z ST202
3) Gwint

Long story short, opcja pierwsza mnie nie zadowalała(by), opcja druga to rzeźba, której koszt oszacowałem na wyższy niż opcji trzeciej (po kontakcie z Zerkopolem), pozostała więc opcja trzecia.
Także, dobrze przewidziałeś Bakuu:
Bakuu0 pisze:Jeśli to nie DD to wrzucaj od razu gwint :wink: B.

Łatwo dostępny, oraz już przez niektórych na forum wypróbowany, jest konkretnie tajwański (a nie jak powszechnie się mawia chiński) gwint:

Obrazek

Obrazek


Wiem, że są na forum zwolennicy i przeciwnicy takiego rozwiązania. Bardzo prosiłbym, abyśmy tutaj uniknęli dyskusji, czy to dobry czy niedobry ruch, bo są do tego już założone tematy. Na pewno jednak będę wdzięczny za porady, ale o tym dalej :)

Kilka fotek z prac nad autem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Co do rezultatów:

- przed
Obrazek

- po
Obrazek

Kilka pytań:

1. Czy przodu nie trzeba by jeszcze obniżyć? W tej chwili odległość od ziemi do progu za kołem przednim jest taka sama jak przed kołem tylnym, czyli 14 cm.

2. Na geometrii ustawiać negatyw -1 z przodu i -2 z tyłu?

3. Potrzebuję dystanse na tył, pewnie ca. 30 mm, bo koło się chowa w błotnik:
Chciałbym założyć też na przód. Czy 20 mm z przodu zakryje szpilki?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29-04-13, 20:23 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 28-04-13, 23:45

Marcin pisze:1. Czy przodu nie trzeba by jeszcze obniżyć? W tej chwili odległość od ziemi do progu za kołem przednim jest taka sama jak przed kołem tylnym, czyli 14 cm.

dobre jest, jeśli już to tył delikutaśnie

Marcin pisze:2. Na geometrii ustawiać negatyw -1 z przodu i -2 z tyłu?

1,5 na obu osiach wydaje mi się dobrym kompromisem do auta również na codzień, a nawet przy takich parametrach już widać po sezonie jak opony nierówno się starły
4a-ge power

Awatar użytkownika
Archy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 725
Rejestracja: 12-02-11, 05:15

Postautor: Archy » 30-04-13, 00:56

Marcin ja bym przód jeszcze delikatnie opuścił,bo nie wiem czy tylko tak na fotce to wygląda, ale wydaje sie,ze prześwit z przodu jest większy niż na tyle ;)
Różnica w wyglądzia po zglebieniu auta na duzy plus. Ładna felga :)

Awatar użytkownika
vayato
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 06-09-07, 15:11

Postautor: vayato » 30-04-13, 08:33

Marcin pisze:Czy 20 mm z przodu zakryje szpilki?


na seryjnych szpilkach max 5 mm mozna. a jesli Ci chodzi przykrecany 20mm to nie przykryje, u mnie 25 nie przykrylo - seryjne szpilki koncza sie jakims takim dlugim czyms bez gwintu juz, uzyj katowki i 20 mm przykryje :)

z dystansami dobrze wymierz, bo zauwaz ze kolo sie chowa przez to ze negatyw sie robi coraz wiekszy na glebe jak kladziesz, a nie ze et czy szerokosc felgi za male.

Awatar użytkownika
cccp88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 918
Rejestracja: 21-03-10, 22:11

Postautor: cccp88 » 30-04-13, 20:18

miażdżysz system tym gwintem, jest bosko :) pozazdrościć tylko takie zawiasu :) moim skromnym zdaniem jeszcze troszkę przód przyglebić i będzie wypas ;)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 30-04-13, 20:44

Uwielbiam VI ale twoja V w czerwieni na białym kole i z glebą bardzo mnie się podobuje :twisted: . Dobra robota 8) .

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 02-05-13, 23:35

Odchudzanie

Opowiem poniżej o moich staraniach w kierunku odchudzenia Celici, ale morał przytoczę już na samym początku:

Jeśli chcesz mieć lekkie auto, kup Saxo...

Mądrzejsi ode mnie mówili mi wcześniej, że w przypadku Celici wiele starań da małe efekty. Celica sama w sobie jest po prostu ciężka. Ale cóż, wiadomo, trzeba przekonać się samemu :)

Choć w dowodzie mam wpisane 1.155 kg, to wynik na wadze do ważenia złomu dał 1.210 kg.
Waga ta ma dokładność +/- 5 kg. Każdy pomiar robiłem przy 50% baku i bez kierowcy.

Tak więc zacząłem od 1.210 kg (100%).
Wyleciały kolejno:
- ciężkie 15" koła - 66,8 kg (-5,5%)
- kanapa - 17,7 kg (-1,5%)
- koło zapasowe 14" - 15 kg (-1,2%)
- akumulator - 14,8 kg (-1,2%)
- belka tylna i przednia pod zderzakami - 19,9 kg (-1,6%)
- różne niepotrzebne duperele: radio, głośniki, pasy tylne, osłona na kolektor - 6,3 kg (-0,5%)

Bez niektórych z powyższych ciężko się jeździ, więc auto doważyły następujące elementy:
- lekkie 16" + 56 kg
- mały aku + 6,3 kg
- koło zapasowe 15" + 18,2 kg

Per saldo doszedłem do 1.150 kg, czyli niewiele mniej niż było w dowodzie.
Przy obecnych parametrach mój wskaźnik kg/KM wynosi 1.150/166 = 6,93.


Planuję jeszcze tylko zamienić koło zapasowe na dojazd i fotele na lżejsze, ale i tak nie zejdę poniżej 1.100 kg.
Ostatnio zmieniony 07-05-13, 00:19 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 02-05-13, 23:45

Marcin, Wiesz może jaki zysk wagowy daje gwint? :-)

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 02-05-13, 23:46

Da się zejść:
klapa i maska z laminatu,
szyby z poliwęglanu boczne i tylna

Można jeszcze dużo kg z budy zrzucić, ale do tego trzeba być mocno przekonanym :-D
Celica jest po prostu pancerna i waga to odwzorowuje.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 02-05-13, 23:50

Markus pisze:Marcin, Wiesz może jaki zysk wagowy daje gwint? :-)

W zasadzie to nawet zapomniałem, żeby zważyć stary zawias i gwint. Jakoś musiało się to zbilansować, jeśli gwint był lżejszy, bo wstawiłem cięższe fotele z GTi.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 02-05-13, 23:56

Marcin pisze:
Markus pisze:Marcin, Wiesz może jaki zysk wagowy daje gwint? :-)

W zasadzie to nawet zapomniałem, żeby zważyć stary zawias i gwint.

Szkoda :( Liczyliśmy na to z Maćkiem :-)
Możesz jeszcze wyrzucić wycieraczkę tył z silniczkiem, zysk ok 2.5kg :D

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 03-05-13, 00:00

Markus pisze:
Marcin pisze:
Markus pisze:Marcin, Wiesz może jaki zysk wagowy daje gwint? :-)

W zasadzie to nawet zapomniałem, żeby zważyć stary zawias i gwint.

Szkoda :( Liczyliśmy na to z Maćkiem :-)
Możesz jeszcze wyrzucić wycieraczkę tył z silniczkiem, zysk ok 2.5kg :D

Czyli 0,2%...
Sens to by miało to, co pisze Wojtas powyżej.
Dodatkowo można wyspawać podłogę bagażnika i wstawić płytę alu, ale przy takich ingerencjach w budę, klatka zaczyna być konieczna i znowu kolejne kilogramy.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 03-05-13, 00:08

Gram do grama, a będzie kilogram :D możliwości jest dużo...
może np. zbiornik paliwa alu? :D

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 03-05-13, 00:10

Umowmy się ze niektóre mody sa bez sensu ale 10 rzeczy po 2,5kg daje sensowny wynik :-)
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 16-05-13, 22:11

Ustawienie gwintu na wagach

Kolejny update.
Dzięki uprzejmości Wojtasa i cierpliwości carsika udało się wczoraj ustawić wysokość gwintu na wagach.

Początkowy pomiar pokazał, że masa rozłożona jest po przekątnej, to znaczy bardziej naciska koło prawe przód (PP) i lewe tył (LT).
Skrócenie wysokości gwintu na tych kołach pozwoliło zniwelować różnicę do bardzo małej.
Ostateczny wynik wygląda następująco:

Obrazek


Wskazania są wyrażone w funtach.
Przy założeniu, że 1 funt = 0,45 kg mamy następujący rozkład masy [kg]:

Obrazek

Objaśnienie:
375 stanowi 50,3% z 745
LP od PP różni się tylko o 0,61 punktu procentowego, czyli tyle co nic ;)
Ostatnio zmieniony 03-07-13, 22:32 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 16-05-13, 22:53

Wiedziałem, że Ci się to spodoba :]
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 17-05-13, 23:43

Wojtas pisze:Wiedziałem, że Ci się to spodoba :]

Wojtku, powiedz mi jeszcze, kiedy będziesz mógł założyć poniższe? :)

Obrazek

Obrazek
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 18-05-13, 00:20

Marcin, to z dolnego zdjęcia to chyba sam założysz bez większego problemu w kilka minut z przerwą na fajka ;)

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 18-05-13, 01:31

Mateuszu w V nie masz tak łatwo jak w VI.... :-)
Ale oczywiscie jestem za tym aby Marcin wymienił je sam :-)
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 18-05-13, 01:44

Wojtas pisze:Mateuszu w V nie masz tak łatwo jak w VI.... :-)
Ale oczywiscie jestem za tym aby Marcin wymienił je sam :-)


oj no chyba tylko taka różnica że od prędkościomierza jest linka, prawda? :)