Niunia by Marcin
- Piotrek
- Klubowicz
- Posty: 3567
- Rejestracja: 21-05-07, 23:04
Można by wydzielić dyskusję o sprężynach bo syf się tu zaczyna robić
Prawda jest taka, że nie ma sprężyn do V fwd. Koszt b4 + górne mocowania + gumy pod sprężyny + Eibach = ~3200zł.
Przymierzam się do gwintu bo nie widzi mi się kupowanie springów na oko czy szukanie przednich z innej parafii. Robię w tej chwili około 2000km/rok więc nie boję się za bardzo o trwałość.
Jeśli ktoś zaproponuje mi sprężyny, które obniżą mi samochód o tyle ile chcę to czekam na propozycje.
Prawda jest taka, że nie ma sprężyn do V fwd. Koszt b4 + górne mocowania + gumy pod sprężyny + Eibach = ~3200zł.
Przymierzam się do gwintu bo nie widzi mi się kupowanie springów na oko czy szukanie przednich z innej parafii. Robię w tej chwili około 2000km/rok więc nie boję się za bardzo o trwałość.
Jeśli ktoś zaproponuje mi sprężyny, które obniżą mi samochód o tyle ile chcę to czekam na propozycje.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Ja jestem zadowolony z B4 + Eibach -30mm (wszystko nowe się rozumie) jest nieco niżej i nieco twardziej... sprężyny są elastyczne - nie mega twarde, robiąc około 30tys + rocznie do auta na co dzień (dobrze, że mam pracę za płotem ) jest to dobry układ, można szybciej i ciaśniej na trasie brać zakręty niż na serii, jest ok i optycznie auto lepiej się prezentuje Co do B8 mam taki zawias w swifcie (przód na gwint przerobiony w Zerkopolu) gruba szpryca i spring Vogtlanda robi robotę.. jednak tył się poddał po sezonie hopek (i nie tylko ) .... podejrzewam, że na prostej czy cywilnie B8 jest git
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Tzimisc pisze:A jak radzicie sobie z progami zwalniającymi? Jak ja bym obniżył u siebie to na takim progu bym zawisł pod blokiem
Dobra Panowie, dyskusja w moim wątku zaczyna iść w niezamierzonym kierunku, proponuję, żebyśmy porozmawiali jeszcze na zlocie
Bardzo będę ciekaw Waszych opinii i porad.
Na torze w Gostyniu okaże się też, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie.
Wracając do bohaterki tego tematu - Niunia z konieczności otrzymała zregenerowany alternator, bo stary przestał ładować. Oddałem stary w Elektrostarcie na Targowej w Warszawie i zamontowali mi zregenerowany za 400 zł - chyba troche sporo, ale przynajmniej jest roczna gwarancja...
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
Marcin pisze:Na torze w Gostyniu okaże się też, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie.
nawiązując do tej wypowiedzi zaznaczę iż nie odnotowaliśmy twojej wpłaty za tor
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Margo pisze:nawiązując do tej wypowiedzi zaznaczę iż nie odnotowaliśmy twojej wpłaty za tor
Dzięki Margo za monit - sprawa wyjaśniona, przelew poszedł.
Dziś założyłem z powrotem swoje 15 calowe opony Yokohama AVS Sport, bo trochę szkoda mi na tor nowiuśkich BFGoodrichów
Od razu podczas jazdy usłyszałem różnicę na korzyść BFGoodrichów. Mimo, że profile obu opon są kierunkowe, to jednak Yokohamy są głośniejsze.
Być może wpływ ma też mieszanka gumy a nie tylko bieżnik.
Yokohama AVS Sport:
BFGoodrich G-Force Profiler:
Z drugiej strony szerokość 195 Yokohamy wymaga mniej siły przy manewrach na parkingu niż 205 w BFGoodrichach
-
- Użytkownik
- Posty: 1311
- Rejestracja: 24-07-08, 23:13
- Wicher
- Nowy użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 03-11-08, 22:23
qbutek pisze:Na krótko to znaczy na ile?Comando pisze:Ale tani gwint starcza na krótko i działa gorzej od zestawu springi + amor.
5, 10, 100 tkm ?Z jakim gwintem za 4 tys. zł. miałeś problemy?Comando pisze:Gwinty za 4k sobie odpuść.
e.g. D2 Racing
W jednostkach Ułężowych:
- gwint <10kPLN starcza na 5
- B6/B8 i spring Tein na 50+ (Żółta bywała tam "troche")
Nie mowie nic o jezdzie miejskiej, wlasnosciach jezdnych i tlumieniu - gwint nie posiada takowych a dostosowany B6/B8 owszem.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Wicher pisze:W jednostkach Ułężowych:
- gwint <10kPLN starcza na 5
- B6/B8 i spring Tein na 50+ (Żółta bywała tam "troche")
Nie mowie nic o jezdzie miejskiej, wlasnosciach jezdnych i tlumieniu - gwint nie posiada takowych a dostosowany B6/B8 owszem.
Dziękuję Wicher również za Twoją opinię.
Bardzo pomogły mi wszystkie Wasze uwagi.
Tak jak już pisałem wcześniej, na zlocie na torze w Gostyniu okaże się, czy wymiania zawieszenia w moim aucie jest konieczna jeszcze w tym sezonie. Jeśli tak, to niedługo ukażą się w tym temacie foty z wymiany.
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
Wrażenia z dwóch okrążeń na torze w Gostyniu (moich pierwszych okrążeń na jakimkolwiek torze...) pozwalają mi odłożyć wymianę zawieszenia na przyszły rok.
Co prawda sztywno nie było, ale na trzech kołach też nie jechałem
Gdybym wymieniał w tym roku zawias, to zdecydowałbym się na amortyzatory Bilstein B6 przód i tył (tył jest podobno do przerobienia do V gena) i sprężyny Tein.
Ale jak na razie wymiana zawiasu odłożona.
Po torze i podróży Warszawa - Gostyń - Warszawa wymieniłem olej/filtr i płyn hamulcowy. Dodatkowo pod maskę trafił akumulatorek żelowy Yuasa - waga 6,3 kg zamiast 14,8 kg poprzedniego standardowego akumulatora.
Co prawda sztywno nie było, ale na trzech kołach też nie jechałem
Gdybym wymieniał w tym roku zawias, to zdecydowałbym się na amortyzatory Bilstein B6 przód i tył (tył jest podobno do przerobienia do V gena) i sprężyny Tein.
Ale jak na razie wymiana zawiasu odłożona.
Po torze i podróży Warszawa - Gostyń - Warszawa wymieniłem olej/filtr i płyn hamulcowy. Dodatkowo pod maskę trafił akumulatorek żelowy Yuasa - waga 6,3 kg zamiast 14,8 kg poprzedniego standardowego akumulatora.
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
Marcin pisze:Co prawda sztywno nie było, ale na trzech kołach też nie jechałem
Pijesz do kogoś lub jakiegoś auta?
Marcin pisze:Gdybym wymieniał w tym roku zawias, to zdecydowałbym się na amortyzatory Bilstein B6 przód i tył (tył jest podobno do przerobienia do V gena) i sprężyny Tein.
Też mnie ten zestaw chodzi po głowie do jazdy codziennej oraz spontanicznego wypadu na tor/zlot. Gwint wychodzi w podobnej cenie ale to w moim przypadku chyba przerost formy nad treścią. Oczywiście myślę o Carlosie bo GTi ma być tylko seryjnym d.powozem ale gdybym miał taką wizję/chęć/kasę to i w WB'Kryśce też bym posadził
[center]JEDZIEMY[/center]
- Marcin
- Użytkownik
- Posty: 1098
- Rejestracja: 19-01-08, 20:07
KRYSO pisze:Pijesz do kogoś lub jakiegoś auta?
Nie no Kryso, co Ty, dla mnie jazda na trzech kołach i zachowanie kontroli nad autem to niedościgniony wzorzec
Mi na torze udało się troszkę "przydriftować".
Czas 3:40 to urywek mojego przejazdu:
http://www.youtube.com/watch?v=kZOUJr1z ... e=youtu.be (film zamieszczony przez wwwrobert)
KRYSO pisze:Też mnie ten zestaw chodzi po głowie do jazdy codziennej oraz spontanicznego wypadu na tor/zlot.
Jak założysz przede mną to podziel się na forum wrażeniami z jazdy koniecznie
Ostatnio zmieniony 12-08-12, 11:21 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Lestat
- Użytkownik
- Posty: 2980
- Rejestracja: 20-07-07, 20:30
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46