ST185 by MAVERIK
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
ST185 by MAVERIK
Update 08.2017 - w między czasie dogrzebałem się do kilku źródeł i ustaliłem co w mojej GT4-ce siedzi naprawdę - można się zdziwić
Samochód:
* Toyota Celica ST185 4WD Turbo
Silnik:
* 3S-GTE - seria
Przeniesienie napędu:
* seria [update: fabryczny Torsen z tyłu + największa niespodzianka i nikt nie wie dlaczego ale z fabryki Cela wyjechała ze skrzynią E151F]
Zawieszenie:
* seria
Hamulce:
* seria [update: hamulce też okazuje się, że są dokładnie te same co w CS]
Układ wydechowy:
* seria + fabryczny tłumik Remus
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
* oryginalne 15"
Wnętrze:
* seria
Audio:
* fabryczny "System 10 Speakers"
Body:
* seria
Krótki opis/historia samochodu:
Po długich poszukiwaniach, kilka tygodni temu udało mi się kupić w pełni seryjny i naprawdę zadbany egzemplarz ST185. Co ciekawe, mimo iż auto posiadało kilku właścicieli, znam sporą część historii tego konkretnego egzemplarza, a to dzięki temu, że chyba od samego początku była w rękach pasjonatów Celici. Podejrzewam, że część z Was zna ten egzemplarz
Auto trafiło z Japonii do Europy w 1990 roku (dokładnie do Szwajcarii). Tam do 2006 roku było w jednych rękach - nie wiem kim była ta osoba, ale przez 2/3 dotychczasowego życia samochodu była serwisowana w ASO Toyoty. Sądząc po wpisach wszystko przebiegało zgodnie z manualem, czyli wymiany robione "just in time" Zero udziwnień, tuningu i modyfikacji - czyta seria!
W lutym 2006 auto zostało zakupione przez Eddiego i pojechało na Litwę (przebieg 172.000km). Kolega z Litwy pozostawił po sobie pozytywne wrażenia mechaniczne ogólnie bez rewelacji, ale auto nadal było w bardzo dobrym stanie (dalej czysta seria, zmieniony został tylko system zmiany biegów na ten o krótszym skoku (nie pamiętam z którego modelu). Niestety sporym minusem pozostawionym na Litwie jest słabo dobrany kolor nadwozia (auto było w 80% malowane), aczkolwiek wg. obecnych pomiarów, żadnego poważnego gonga nie miało. Za naszą wschodnią granicą Celica pozostawała przez kolejne 2 lata, aż do końca 2008 roku (przebieg 199.000 km) ...
... w tymże roku, auto strafiło w ręce Delsona z Białegostoku. Wg. informacji Daniela, w aucie wymieniane były przednie hamulce, przednie gumy zawieszenia, przednie łożyska oraz chyba poduszka tylnego dyfra. Pojawiły się także inne drobne sprawy, ale w większości wymienione lub zaleczone.
I tutaj historia Celici otwiera nowy rozdział. W sierpniu 2011 auto trafiło w moje ręce z przebiegiem 226.000 km
Toyką po zakupie zrobiłem ok. 500km i od razu pojechała na warsztat w celu kompleksowego przeglądu. Na chwilę obecną zdiagnozowane są następujące sprawy do wymiany:
- kompletny rozrząd,
- wszystkie płyny,
- łożyska tylne P+L,
- tuleje tylnego zawieszenia,
- tarcze i kolcki P+T,
- linki hamulca ręcznego,
- osłony przegubów przednich P+L,
- przewód doprowadzający powietrze do turbiny,
- elastyczny łącznik wydechu + wszystkie gumy,
- baterie w pilocie od alarmu
Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia auto opuści już mechanika i będę mógł się nią trochę nacieszyć
Zdjęcie Celici za czasów Eddiego z Litwy
Krótki opis planów zmian:
STEP 1. Doprowadzić auto do 100% sprawności mechanicznej, ale pozostając przy 100% oryginału. Najeździłem się już w swoim życiu różnymi rajdowymi wynalazkami, więc trochę zateskniłem za czymś nie kombinowanym - seryjnym Acha, na pewno usunąć to ochydne przyciemnienie szyb
STEP 2. W przyszłym roku na pewno będę chciał odnowić lakier, możliwe że trzeba będzie malować całe auto na nowo :/ Fabryczny kolor niebieski jest tylko na dachu, tylnej klapie i klamkach - reszta ma kolor bardziej zielony, niż niebieski i wygląda to średnio :/ Na szczęście blacharka jest w stanie bdb+
Samochód:
* Toyota Celica ST185 4WD Turbo
Silnik:
* 3S-GTE - seria
Przeniesienie napędu:
* seria [update: fabryczny Torsen z tyłu + największa niespodzianka i nikt nie wie dlaczego ale z fabryki Cela wyjechała ze skrzynią E151F]
Zawieszenie:
* seria
Hamulce:
* seria [update: hamulce też okazuje się, że są dokładnie te same co w CS]
Układ wydechowy:
* seria + fabryczny tłumik Remus
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
* oryginalne 15"
Wnętrze:
* seria
Audio:
* fabryczny "System 10 Speakers"
Body:
* seria
Krótki opis/historia samochodu:
Po długich poszukiwaniach, kilka tygodni temu udało mi się kupić w pełni seryjny i naprawdę zadbany egzemplarz ST185. Co ciekawe, mimo iż auto posiadało kilku właścicieli, znam sporą część historii tego konkretnego egzemplarza, a to dzięki temu, że chyba od samego początku była w rękach pasjonatów Celici. Podejrzewam, że część z Was zna ten egzemplarz
Auto trafiło z Japonii do Europy w 1990 roku (dokładnie do Szwajcarii). Tam do 2006 roku było w jednych rękach - nie wiem kim była ta osoba, ale przez 2/3 dotychczasowego życia samochodu była serwisowana w ASO Toyoty. Sądząc po wpisach wszystko przebiegało zgodnie z manualem, czyli wymiany robione "just in time" Zero udziwnień, tuningu i modyfikacji - czyta seria!
W lutym 2006 auto zostało zakupione przez Eddiego i pojechało na Litwę (przebieg 172.000km). Kolega z Litwy pozostawił po sobie pozytywne wrażenia mechaniczne ogólnie bez rewelacji, ale auto nadal było w bardzo dobrym stanie (dalej czysta seria, zmieniony został tylko system zmiany biegów na ten o krótszym skoku (nie pamiętam z którego modelu). Niestety sporym minusem pozostawionym na Litwie jest słabo dobrany kolor nadwozia (auto było w 80% malowane), aczkolwiek wg. obecnych pomiarów, żadnego poważnego gonga nie miało. Za naszą wschodnią granicą Celica pozostawała przez kolejne 2 lata, aż do końca 2008 roku (przebieg 199.000 km) ...
... w tymże roku, auto strafiło w ręce Delsona z Białegostoku. Wg. informacji Daniela, w aucie wymieniane były przednie hamulce, przednie gumy zawieszenia, przednie łożyska oraz chyba poduszka tylnego dyfra. Pojawiły się także inne drobne sprawy, ale w większości wymienione lub zaleczone.
I tutaj historia Celici otwiera nowy rozdział. W sierpniu 2011 auto trafiło w moje ręce z przebiegiem 226.000 km
Toyką po zakupie zrobiłem ok. 500km i od razu pojechała na warsztat w celu kompleksowego przeglądu. Na chwilę obecną zdiagnozowane są następujące sprawy do wymiany:
- kompletny rozrząd,
- wszystkie płyny,
- łożyska tylne P+L,
- tuleje tylnego zawieszenia,
- tarcze i kolcki P+T,
- linki hamulca ręcznego,
- osłony przegubów przednich P+L,
- przewód doprowadzający powietrze do turbiny,
- elastyczny łącznik wydechu + wszystkie gumy,
- baterie w pilocie od alarmu
Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia auto opuści już mechanika i będę mógł się nią trochę nacieszyć
Zdjęcie Celici za czasów Eddiego z Litwy
Krótki opis planów zmian:
STEP 1. Doprowadzić auto do 100% sprawności mechanicznej, ale pozostając przy 100% oryginału. Najeździłem się już w swoim życiu różnymi rajdowymi wynalazkami, więc trochę zateskniłem za czymś nie kombinowanym - seryjnym Acha, na pewno usunąć to ochydne przyciemnienie szyb
STEP 2. W przyszłym roku na pewno będę chciał odnowić lakier, możliwe że trzeba będzie malować całe auto na nowo :/ Fabryczny kolor niebieski jest tylko na dachu, tylnej klapie i klamkach - reszta ma kolor bardziej zielony, niż niebieski i wygląda to średnio :/ Na szczęście blacharka jest w stanie bdb+
Ostatnio zmieniony 18-08-17, 15:59 przez maverik, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
można też dać spoiler ze stopem To też będzie seria chyba
Ale dobrze, że autko trafiło w dobre ręce
Ale dobrze, że autko trafiło w dobre ręce
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- BigBrother
- Użytkownik
- Posty: 586
- Rejestracja: 09-04-08, 21:29
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
Oczywiście to, że chcę zachować seryjny charaktek Celici, nie znaczy ze uwzględniam lekkich modyfikacji
Hamulce to pierwsza rzecz, którą wymieniam, bo seria to nawet ciężko powiedzieć że hamuje :/. Plan pierwotny był na Ferodo + Brambo, ale w tej chwili nie mogę dostać tarcz Brembo Max, więc zdecydowałem się na zakup kompletu "tymczasowego" Nipponparts, a w międzyczasie poczekam na Brembo.
Zawias ... osobiście nie uważam, że jest za miękki auto prowadzi się rewelacyjnie jak na konstrukcję z lat 90-tych . Jeśli chodzi o sport to zdecydowanie nie daje rady , ale do moich celów na razie wystarczy. Co by było bezpiecznie to pójdą nowe amorki, no i wszystkie tuleje wczoraj zostały zmienione już na poliuretan
Acha, udało mi się kupić w ASO nowy przewód doprowadzający powietrze do Turbo, więc nie będzie już brała lewego powietrza
Hamulce to pierwsza rzecz, którą wymieniam, bo seria to nawet ciężko powiedzieć że hamuje :/. Plan pierwotny był na Ferodo + Brambo, ale w tej chwili nie mogę dostać tarcz Brembo Max, więc zdecydowałem się na zakup kompletu "tymczasowego" Nipponparts, a w międzyczasie poczekam na Brembo.
Zawias ... osobiście nie uważam, że jest za miękki auto prowadzi się rewelacyjnie jak na konstrukcję z lat 90-tych . Jeśli chodzi o sport to zdecydowanie nie daje rady , ale do moich celów na razie wystarczy. Co by było bezpiecznie to pójdą nowe amorki, no i wszystkie tuleje wczoraj zostały zmienione już na poliuretan
Acha, udało mi się kupić w ASO nowy przewód doprowadzający powietrze do Turbo, więc nie będzie już brała lewego powietrza
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
- tangy
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 31-01-11, 23:11
maverik pisze:Hamulce to pierwsza rzecz, którą wymieniam, bo seria to nawet ciężko powiedzieć że hamuje
Bardzo słusznie
maverik pisze:Plan pierwotny był na Ferodo + Brambo
A juz myślałem że chcesz wymienić na coś co hamuje ale widze ze sugerujesz się legendami Chyba ze chcesz iść w kierunku Ferodo Racing lub DS i Brembo Oro
maverik pisze:w międzyczasie poczekam na Brembo
A nie lepiej w międzyczasie odłożyć na coś naprawdę dobrego? Twój pojazd to nie 1.6 i hamulce powinny być naprawdę z wyższej półki.
Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 01-11-08, 19:42
Hej Maverik, widzę że z Wrocławia, jeśli lubisz klimat klasyków i youngtimerów to looknij na stronę www.petrolhearts.pl
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
tangy pisze:Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć
nie mylisz się. Brembo nie różni się niczym od znaczni tańszych aplikacji.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
carsik pisze:tangy pisze:Ale ja się mogę mylić więc proszę nie krzyczeć
nie mylisz się. Brembo nie różni się niczym od znaczni tańszych aplikacji.
Powiem tak, we wszystkich rajdówkach miałem zestaw Brambo + DS3000 i naprawdę w tej półce cenowej mało co ma podejście do takiego zestawu. Powtórze jeszcze raz to co pisałem na początku - nie chciałbym zrobić z tego auta harcorowego rally cara, tylko raczej idę w kierunku dopieszczania serii do jakiś normalnych warunków eksploatacyjnych.
Co innego gdyby miało to być auto do jazdy na tor, wtedy mógłbym spokojnie wrzucić zestaw AP Racing i auto miałoby drogę hamowania jak WuRC
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
Why-ka pisze:Hej Maverik, widzę że z Wrocławia, jeśli lubisz klimat klasyków i youngtimerów to looknij na stronę www.petrolhearts.pl
Mateusz??? ano z Wrocka i chyba nawet twój sąsiad z Bezpiecznej
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
maverik pisze:miałem zestaw Brambo
zamontuj tarcze brembo i przyhamuj kilka razy z większej prędkości ST185 potem będziemy dywagowali na temat ich jakości.
Ostatnio zmieniony 08-09-11, 13:28 przez carsik, łącznie zmieniany 1 raz.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- maverik
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 09-08-11, 18:15
No dobra masa Celici robi swoje Ok, hamulców jeszcze nie zamawiałem, więc jesli nie Brembo to co polecacie? Czego szukać, albo gdzie się zaopatrzyć, bo chyba ciężko z takimi gratami do ST185?
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress
- tangy
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 31-01-11, 23:11
KRYSO pisze:Do codziennej jazdy wystarczą Ci tarcze JC i klocki Kashijamy
No teraz to już pojechałeś - zwłaszcza z tarczami JC. To już lepiej zostać przy Brembo, Kashijamy nigdy w zyciu bym nie założył - już raz miałem przez tydzień i szybko wyleciały.
maverik, jak najbardziej warto założyć Brembo ale Oro a nie Max - są naprawdę o wiele lepsze. Poszukaj może czegoś z EBC ale z linii bardziej sportowej.
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
tangy pisze:No teraz to już pojechałeś - zwłaszcza z tarczami JC.
a co z nimi nie tak?
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally