ST185 by MAVERIK

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 10-09-11, 16:07

KRYSO pisze:Ale mówisz konkretnie o Celicach i normalnej (czasami lekko mocniejszej) jeździe - rozumiem??


Gdyby to nie było sprawdzone w Celice V to chyba by się kolega tutaj nie wypowiadał...

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 12-09-11, 11:23

No i Cela jeszcze do środy uziemiona. Nie ma jeszcze przewodu dolotu do turbo z ASO, a i w między czasie okazało się, że:
- osłony przegubów są już mocno sfatygowane,
- urwane jest jedno ucho od mocowania wydechu,
- elastyczna siatka też już wymaga wymiany,
Zamówiłem też nowe przewody hamulcowe elastyczne w oplocie stalowym, bo stare jednak za mocno puchną - jedna z przyczyn słabej wydajności hamulców :/ Zonaczymy co wyjdzie jeszcze :D
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.

ST185 - restauration in progress
SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
tangy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 31-01-11, 23:11

Postautor: tangy » 12-09-11, 11:52

maverik pisze:Zamówiłem też nowe przewody hamulcowe elastyczne w oplocie stalowym, bo stare jednak za mocno puchną

Jakiej firmy zamawiałeś te przewody? Też będę potrzebował zamówić taki zestaw i nic konkretnego nie mogę znaleźć

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 12-09-11, 12:13

maverik gratulujemy zakupu auta z historia i witamy w gronie posiadaczy Fourów serdecznie zapraszamy na spoty wroclawskie. Cieszy mnie rowniez fakt ze myslisz o utrzymaniu oryginalu i nie chcesz zakuwać tjunować cisnać na ponad 400PS glebić i zrobic z tego auta wariata.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 12-09-11, 12:16

Rzeski pisze:zakuwać tjunować cisnać na ponad 400PS glebić i zrobic z tego auta wariata


to też jest fajne :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 12-09-11, 12:39

tangy pisze:
maverik pisze:Zamówiłem też nowe przewody hamulcowe elastyczne w oplocie stalowym, bo stare jednak za mocno puchną

Jakiej firmy zamawiałeś te przewody? Też będę potrzebował zamówić taki zestaw i nic konkretnego nie mogę znaleźć


Krzysiu Marshal dorabia na konkretny wymiar w bardzo rozsądnej cenie, ale trzeba mu wysłać wzór.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 12-09-11, 12:40

Rzeski pisze:maverik gratulujemy zakupu auta z historia i witamy w gronie posiadaczy Fourów serdecznie zapraszamy na spoty wroclawskie.


Rześki, śledzę forum, więc jak tylko coś zorganizujecie to na pewno się pojawię :)
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 16-09-11, 07:21

No dobra ... wczoraj, z 3-dniowym poślizgiem odebrałem auto od mechanika :) kilka jazd próbnych i od razu wyszło kilka spraw.

Pierwsze pytanie - wiem, że może wyda się głupie, ale ile oleju powinno wejść do skrzyni biegów? Pytanie zagadka - wlałem 4 litry do przodu i już się wylewa przez korek, ni grzyba nie weszło 5,2 litra, o co chodzi?? :(
Pytanie drugie - po wymianie hamulców, ABS wariuje, tzn. działa przez pierwsze 2-4 hamowania (jest strasznie czuły, przy lekkim dotknięciu hamulca już go czuję że się załącza), a potem złącza się kontrolka ABS na desce i wogóle nie działa. Czy złe odpowietrzenie hamuców może mieć na to wpływ?

Będę wdzięczny za pomoc :)
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 16-09-11, 08:44

A zlałeś olej z całej skrzyni i mechanizmu, czy jak ja na początku? :twisted: Poszukaj drugiego korka idąc od skrzyni w kierunku wału ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 16-09-11, 08:59

KRYSO pisze:A zlałeś olej z całej skrzyni i mechanizmu

Tak tak, oba korki odkręciłem i teoretycznie cały olej wyleciał, ale teraz jak zaczynam sobie przypominać, to auto było tyłem na podnośniku :) i może nie cały stary olej zleciał? Nowy zalewałem już na "płaskim" i weszło do lini spustu 4litry.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 06-04-12, 01:38

Po dość długiej przerwie odświeżam mój temat :) Celica przeszła w ostatnim czasie kilka kosmetycznych zmian. Po pierwsze zlikwidowałem w końcu największego bug-a, a mianowicie przerywanie silnika przy wchodzeniu na obroty. Przyznam szczerze, że od początku zakupu nie mogłem zlokalizować przyczyny niedomagań, ale udało się :) Wymieniłem: cały moduł zapłonowy, świece, cewkę i pompę paliwa, po drodze jeszcze kilka opasek na dolocie (były nieszczelności i silnik brał lewe powietrze), a na końcu zakupiłem kable Magnecora. Całość poskładana do kupy, pozwoliła mi w końcu cieszyć się pełnią mocy :D

Przy okazji śmigania w zimie wyszło: pęknięta lewa zwrotnica (dlatego rozleciały mi się 2 nowe łożyska) i rozleciały się podpory wału (niestety wiek robi swoje). Jeśli chodzi o zawieszenie, to do pełni szczęścia brakuje mi tylko wymiany amortyzatorów. A propos tematu zawiasu, to czy orientuje się ktoś czy Bilstein produkuje komplety B6 do ST185? Co ewentualnie polecacie do mojego modelu - jazda cywil + sport.
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 06-04-12, 08:43

Robią B6 i są OK do jazdy codziennej + lajtowy tor. Przód udało mi się nawet niedawno dostać ale generalnie ciężko ostatnio z Bilsteinami. KLIK Zapytaj może Carsika - powinien być na bieżąco z tematem.
[center]JEDZIEMY[/center]

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 24-04-12, 13:18

maverik pisze:Po dość długiej przerwie odświeżam mój temat :) Celica przeszła w ostatnim czasie kilka kosmetycznych zmian. Po pierwsze zlikwidowałem w końcu największego bug-a, a mianowicie przerywanie silnika przy wchodzeniu na obroty. Przyznam szczerze, że od początku zakupu nie mogłem zlokalizować przyczyny niedomagań, ale udało się :) Wymieniłem: cały moduł zapłonowy, świece, cewkę i pompę paliwa, po drodze jeszcze kilka opasek na dolocie (były nieszczelności i silnik brał lewe powietrze), a na końcu zakupiłem kable Magnecora. Całość poskładana do kupy, pozwoliła mi w końcu cieszyć się pełnią mocy :D

Przy okazji śmigania w zimie wyszło: pęknięta lewa zwrotnica (dlatego rozleciały mi się 2 nowe łożyska) i rozleciały się podpory wału (niestety wiek robi swoje). Jeśli chodzi o zawieszenie, to do pełni szczęścia brakuje mi tylko wymiany amortyzatorów. A propos tematu zawiasu, to czy orientuje się ktoś czy Bilstein produkuje komplety B6 do ST185? Co ewentualnie polecacie do mojego modelu - jazda cywil + sport.


Sory jeśli to moja wina, gdybym wiedział to bym Ci powiedział. Z resztą się Ciebie pytałem, "co jeszcze mam Ci powiedzieć, żebyś nie kupił ode mnie Celiki"

KRYSO pisze:Robią B6 i są OK do jazdy codziennej + lajtowy tor. Przód udało mi się nawet niedawno dostać ale generalnie ciężko ostatnio z Bilsteinami. KLIK Zapytaj może Carsika - powinien być na bieżąco z tematem.


a ja myślałem, że tak hop siup to nie ma z B6 i trzeba cosik przerabiać.


Czekam na więcej postów w tym temacie. :)
Pamiętaj, że mam prawo pierwokupu. :P

Awatar użytkownika
Hassan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 683
Rejestracja: 10-01-10, 15:06

Postautor: Hassan » 25-04-12, 14:29

Ale Ty Delson nieuczciwy jesteś, nie dość że SAMSE nie naprawił to jeszcze o usterkach nie powiedział nowemu właścicielowi .. :P . Ach, dobrze że blacha zdrowa :wink:
Gdyby Bóg kochał przedni napęd wszyscy chodzilibyśmy na rękach...

delson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 915
Rejestracja: 21-08-07, 16:13

Postautor: delson » 25-04-12, 19:36

Hassan pisze:Ale Ty Delson nieuczciwy jesteś, nie dość że SAMSE nie naprawił to jeszcze o usterkach nie powiedział nowemu właścicielowi .. :P . Ach, dobrze że blacha zdrowa :wink:


Uwierz mi, że robiłem co mogłem by go zniechęcić do kupna Celiny :evil:

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 20-05-12, 14:02

Delson, co byś nie powiedział i tak bym ją kupił :D i nie żałuję, bo jeszcze mnie nie zawiodła ani razu, po zlokalizowaniu niedomagań z silnikiem, za....la jak wściekła, tylko malowania nie może się doczekać :/ bo żal mi jest ja odstawiać na tyle czasu do lakiernika :)
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
maverik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 09-08-11, 18:15

Postautor: maverik » 18-08-17, 15:49

Wybaczcie moją długą nieaktywność, ale w końcu widzę światełko w tunelu, więc mogę się trochę pochwalić - Delson na pewno się ucieszy :)

Od czego by tu zacząć ..
.. a od tego, że od zakupu "forfitera" mija niedługo już 6 lat :O Przez pierwsze 2 lata auto dawało mi duuuużo frajdy z jazdy, zwłaszcza w zimie. Niemniej jednak po doprowadzeniu auta do mechanicznej całkowitej sprawności stanąłem przed dylematem co dalej z blachą. Ponieważ należę do osób raczej bezkompromisowych, postanowiłem pójść po bandzie :D

Blacharka do blacharza.
No i poszedłem - czy w dobrą stronę to się okaże we wrześniu :D Zdecydowałem się na rozebranie auta na śrubki i uporanie się z rudą szmatą raz na zawsze! Oczywiście w myśl prawa Murphyiego to co wyglądało na zdrowe okazało się zgnite, a to co myślałem że będzie zgnite okazało się zdrowe. Tak czy inaczej buda poszła do piaskowania i ten etap był chyba najbardziej bolesny. Okazało się bowiem, że z zewnątrz wcale nie wygląda to tak źle jak myślałem, do grubszej naprawy były tylko lewe drzwi i błotnik lewy tył - myślę, będzie spoko. Dramat jaki rozegrał się na aucie czekał jednak w środku, a właściwie nie czekał, bo wewnętrzne progi wypłynęły wcześniej przez odpływy wodne :/ Także pod konserwacją w okolicach tylnych mocowań zawieszenia sytuacja wyglądała podobnie. Ogólnie po wypiaskowaniu podwozia wyszło duuuużo rudej której nijak nie było widać wcześniej - wiedziałem, że będzie boleć .. ale jak się powiedziało A ..

W tym momencie auto utknęło na ponad 2 lata w blacharni - dorobienie progów wewnętrznych, zewnętrznych, podłogi, mocowań, tylnych reperaturek zajęło dużo czasu, ale powiem Wam, że blacharz odwalił kawał dobrej roboty. Bazując na różnych zdjęciach, wymiarach fabrycznych oraz innej wiedzy tajemnej udało się odtworzyć blacharkę i przywrócić ją do stanu fabrycznego!

Aby zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości zdecydowałem się na położenie Cobry na caaaaałym podwoziu. Dla niewtajemniczonych - Cobra to taki poliuretanowy lakier którym pokrywa się czołgi, wozy budowlane i inne takie machinery. Ufając w specyfikację tego wynalazku auto nie powinno zardzewieć przez 20 lat po zakopaniu go w ziemię :D W tej chwili sytuacja z autem wygląda mniej więcej tak :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przy okazji totalnej rozbiórki do piaskowania i malowania proszkowego poszło absolutnie wszystko co się dało. Wszystkie blaszki, blachy, zaciski, dyfer, całe zawieszenie, łącznie z ramionami wycieraczek. Poniżej wrzucam kilka sampli jak te elementy wyglądają na żywo :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz czekam jeszcze na ostateczne lakierowanie w kolorze 8G7, więc jest szansa że pod koniec września auto trafi do mechanika na wkładanie gratów - ale o tym w następnym poście bo tutaj też dużo się pozmieniało :D
Nie ważne, czy przodem, czy bokiem, czy tyłem ... ważne, że do przodu.



ST185 - restauration in progress

SW20 - reanimation in progress

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 18-08-17, 21:39

Trudna droga, ale jedyna właściwa. Kiedyś chciałbym swoją tak samo zrobić od podstaw :wink:
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 18-08-17, 22:28

Piękny powrót do tematu 8)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
krrizz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2343
Rejestracja: 07-05-06, 13:40

Postautor: krrizz » 19-08-17, 17:42

Super !!

Raz a dobrze i na lata, do tego znasz każdą śrubkę :wink: