Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 14-03-12, 15:24

w ogóle nas nie rozumiesz
niesamowite
powodzenia w znalezieniu zestawu naprawczego do ct26

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2192
Rejestracja: 26-03-11, 18:18

Postautor: adrianh92 » 14-03-12, 21:02

hmm, ale po co robić coś czego nie podjęły by się osoby, które posiadają 3sgte i mają doświadczenie przy robocie tego silnika ?
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 15-03-12, 17:36

stary sluchaj forum radzi też Rzesiu to nie jest zwyczajna turbina jak od kazdego diesla a Twoj warsztat mowiac ze zna turbiny Toyoty z silników D4D porywa sie mowiac ze ogarnie bez problemu CT26
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 16-03-12, 09:51

Macie rację Panowie, jak najbardziej. Turbo jest w tej chwili tylko po oględzinach i nie jest do końca z nim tak źle, nie będzie regenerowane. Na samochód wrzucę je z seryjnym DP i zrobimy wydech dopiero od DP. A jak nadejdzie chęć zmiany turbo to dorobimy już tylko DP.
:-D

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 16-03-12, 11:50

Mathoos pisze:seryjnym DP

co to znaczy seryjny DP znaczy myslisz o tym ze zostawiasz kata?
Zanim ruszysz w tuning wydechu i SWAP zadbaj o stan techniczny auta zawiecha hamulce MOC na samym końcu.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 16-03-12, 14:31

Na razie rozważania wydechu zostawmy na później. Jestem teraz w trakcie zdejmowania głowicy. Jaką uszczelkę byście proponowali założyć? Mam dostęp do OEM w bardzo dobrej cenie czy zainwestować w jakiegoś cometica? Przypominam że będzie to auto do jazdy codziennej (późniejszy cel max 250KM), nie przewiduje żadnych startów na 1/4 lub coś innego. A tak z jeszcze innej beczki, czym najlepiej umyć blok z zewnątrz?

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 16-03-12, 14:45

jeżeli masz rozebrany motor i będzie szedł do obróbki to zakładaj stalową
nigdy nic nie wiadomo
niemniej jednak szmata w zupełności wystarczy do Twoich planów

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 26-03-12, 20:14

Z powodu braku czasu pracę nie idą za szybko ale zawsze idą :-D

Motor na stanowisku przyszykowany do wstępnego mycia (kupka błota olejowego :| )
Obrazek

W między czasie przyszło kilka nowych partsów
Obrazek

Silniczek powoli się składa. Oczywiście wszystkie nowe uszczelki, oringi, uszczelniacze, simeringi :-D . Nowy kompletny rozrząd z pompą wody. Uszczelka pod głową OEM, uszczelniacze supertech. Wyregulowane zawory, 2 talary na wydechu i 4 na dolocie do podmianki.Dół sprawdzony - wszystko w porządku.
A jeżeli chodzi o problemy to walka z ukręconymi śrubami oraz brak możliwości odkręcenia niektórych śrub czasami doprowadzają człowieka do załamania.

a takie tam
Obrazek

W końcu silnik przypomina silnik :D
Obrazek

Rzuciłem kolor na miskę co by lepiej to wyglądało
Obrazek

Aktualny wygląd jeszcze bez skompletowanego rozrządu, czekam na jeden brakujący oring pod pompą wody
Obrazek
Obrazek

CDN

Awatar użytkownika
safek1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 23-04-09, 19:14

Postautor: safek1 » 26-03-12, 21:58

projekt przeczytałem z wielkim zaciekawieniem wciąga będę go śledził
szacun za wytrwałość i oby tak dalej

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 29-03-12, 18:40

Techniczne pytanie, czy macie jakiś pomysł czym najlepiej usuwać stare uszczelki? Nie mam już siły usuwać ich skrobaczkiem, szpachelką i nie wiem już czym. Wszelkie rozpuszczalniki nic nie dają.Uszczelki są chyba papierowe z jakimiś domieszkami. Czy są jakieś płyny lub coś podobnego? A może próbować wypalać?

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 29-03-12, 19:20

w jakim miejscu te uszczelki?
podgrzać delikatnie zawsze można

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 29-03-12, 19:43

Pierwsza była na obudowie uszczelniacza wału od strony rozrządu tam gdzie osadzona jest pompa oleju to z nią się jakoś uporałem. Teraz wziąłem się za drugą stronę i to samo. Uszczelka (ta w kształcie podkowy) przypiekła się do bloku.

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 29-03-12, 19:52

mozesz spróbować tego http://www.normfest-shop.com/cms/wm?cat ... d=2896-663 psikasz, zostawiasz na jakies 15 minut i powinno pomóc. W pracy jak zabieram sie za usuwanie starego sylikonu to tylko to.
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D:D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 29-03-12, 19:58

mlodzik pisze:mozesz spróbować tego http://www.normfest-shop.com/cms/wm?cat ... d=2896-663 psikasz, zostawiasz na jakies 15 minut i powinno pomóc. W pracy jak zabieram sie za usuwanie starego sylikonu to tylko to.


Używałem tego http://sklep.intermotors.pl/product-pol ... 300ml.html ale nic nie dało.
A może spróbować jakiegoś zamrażacza, może uszczelka się wykruszy?

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 29-03-12, 20:05

słuchaj jak do bloku masz przypieczone to postaraj sie moze małą szczotką drucianą na wiertarce. Ja co prawda tak zrzucam stary sylikon z misek olejowych ale moze uszczelke papierową też ruszy. Szkoda tylko że masz dół poskładany, cięzko z dojsciem.

P.S.- druciak żeliwa nie ruszy ;)
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 29-03-12, 20:12

tak chyba trzeba będzie spróbować. Dół się rozłoży nie ma problemu :D

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 29-03-12, 20:14

no to działaj chopie :P :D kurna juz jestes dalej z silnikiem ode mnie 8) a czape zdejmowałeś??
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 29-03-12, 20:24

a czape zdejmowałeś??

Co masz na myśli?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 29-03-12, 20:33

Mathoos pisze:
a czape zdejmowałeś??

Co masz na myśli?


głowicę jak sądzę :)

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 07-04-12, 06:53

:-D Czapa zdejmowana, uszczelka pod OEM, nowe uszczelniacze supertech i tyle




Co sądzicie o wywaleniu zaworu EGR. Jestem na etapie zakładania kolektora dolotowego i tak pomyślałem aby wywalić to ustrojstwo. Tylko teraz pytanie jak najlepiej to zrobić. Czy zaślepić dziurę w głowicy i założyć zawór? Czy wywalić wszystko i zaślepić dziurę w głowicy i dziurę w kolektorze oraz zaślepić jedno podciśnienie w przepustnicy? Jaki to ma wpływ na komputer, czy będzie wywalało jakiś błąd?