Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
fotom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 650
Rejestracja: 21-10-07, 01:15

Postautor: fotom » 07-04-12, 09:47

Co sądzicie o wywaleniu zaworu EGR

Polecamy
Mathoos pisze:Czy wywalić wszystko i zaślepić dziurę w głowicy i dziurę w kolektorze oraz zaślepić jedno podciśnienie w przepustnicy?

Tak
Mathoos pisze:czy będzie wywalało jakiś błąd?

Nie

sławeksławek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 809
Rejestracja: 30-05-09, 12:59

Postautor: sławeksławek » 07-04-12, 10:03

możesz napisać albo porobić fotki, gdzie jest i jak usunąć ten zawór ERG ? sam bym wywalił ale nie wiem co i jak :(
Black project carlos

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 09-04-12, 15:02

W związku z prośbami o pokazanie jak wyrzucić EGR wrzucam fotki. Robiłem to pierwszy raz więc prośba do bardziej doświadczonych o potwierdzenie czy wszystko jest ok.

EGR jest umieszczony nad aparatem zapłonowym po prawej stronie głowicy (stojąc przodem do samochodu). Przykręcony jest do głowicy dwiema śrubami na ampul M8 (przynajmniej u mnie tak było) oraz do kolektora dolotowego (dwie śruby M8+śruba trzymająca) od prawej strony. Trzeba również zdjąć jedno podciśnienie z przepustnicy ale będzie wiadomo które.
tak wygląda
Obrazek
Otwory po zdjęciu zaślepiłem blachą z miedzi (1,5mm, taką miałem :D ) + uszczelki wycięte z gambitu. Jeszcze nie skręcone ponieważ po świętach muszę kupić krótsze śruby M8.
Obrazek

I otwór w przepustnicy do zaślepienia
Obrazek


Musiałem :-D :-D
Ukryta pisanka :mrgreen:
Obrazek

Odkryta pisanka :mrgreen:
Obrazek

I jeszcze mam pytanie do kolegów bardziej doświadczonych. Czy maska od CS'a będzie spełniała swoje zadanie w moim przypadku czyli z intercoolerem powietrznym? Bo mam możliwość kupić w bardzo dobrej cenie?
Ostatnio zmieniony 09-04-12, 15:18 przez Mathoos, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 09-04-12, 15:09

To kup i sprzedaj z zyskiem a V zostaw taką cichociemną :-)

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 09-04-12, 16:46

Mathoos pisze:W związku z prośbami o pokazanie jak wyrzucić EGR wrzucam fotki. Robiłem to pierwszy raz więc prośba do bardziej doświadczonych o potwierdzenie czy wszystko jest ok.

nie,za cienkie blaszki
Mathoos pisze:I jeszcze mam pytanie do kolegów bardziej doświadczonych. Czy maska od CS'a będzie spełniała swoje zadanie w moim przypadku czyli z intercoolerem powietrznym?

nie
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 09-04-12, 17:17

Mam jeszcze blachę 6mm, ta chyba będzie wystarczająca? Będzie trochę trudnij wyciąć ale jest do zrobienia

sławeksławek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 809
Rejestracja: 30-05-09, 12:59

Postautor: sławeksławek » 09-04-12, 17:33

Mathoos dziękuje ci bardzo :-)
Black project carlos

Awatar użytkownika
panczo27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1626
Rejestracja: 08-09-05, 07:28

Postautor: panczo27 » 10-04-12, 00:50

do powietrznego kup maske od turbo :roll:
MpisiontBdwajściapinć

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 15-04-12, 18:43

Zaślepianie EGRa ukończone, co by robota nie była druciarska zrobiłem to porządnie. Zaopatrzyłem się w oryginalne uszczelki oraz blachę aluminiową 5mm.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 01-05-12, 21:25

Ruszam z tematem dalej. Wyciągnąłem dzisiaj silnik,
Obrazek
teraz w planach porządkowanie i czyszczenie komory
Obrazek.
Rozważam też temat sprzęgła. W związku z tym że wałek sprzęgłowy w mojej skrzyni jest na 20 zębów (w 4wd było na 21) trzeba będzie wykonać jakąś hybrydę. Planuję zrobić sprzęgło w seryjnych wymiarach 3sgte z wielowypustem z tarczy od 3sge, okładzina będzie organiczna (spiek w moim przypadku nie będzie potrzebny), oczywiście sprzęgło z jakimś zapasem na ok 400Nm.
Obrazek

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 02-05-12, 10:49

Nie prościej zrobić tarczę spiekową a docisk zostawić ?

PLUS - wytrzyma większą moc, nie musisz nic kombinować, po prostu wysyłasz stare sprzęgło, robią ci tarcze nowe, a docisk wyrównują.

minus, jeżeli chcesz ruszyć bez dodawania gazu ( jest to możliwe ale czy ktos to robi ? ) to pojawiaja się delikatne drgania.

Najważniejsze - sprzegło chodzi tak samo " miękko " jak oryginał.

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 02-05-12, 16:03

BASSI pisze:po prostu wysyłasz stare sprzęgło,


Chodzi Ci o sprzęgło z 3sge? Czyli robie spieka z tarczy 3sge daje do tego docisk z 3sge a koło zamachowe zostawiam z 3sgte, tak?

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 02-05-12, 17:18

Dokładnie o to mi chodziło...
U mnie taki spiek wytrzymuje już ponad 15 tyś i wg mnie to bardzo dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 04-05-12, 15:26

Poprawka co do mojej wypowiedzi na temat sprzęgła. Tarcze biorę z 3SGE i tylko tarczę, reszta idzie z 3SGTE (tzn. docisk i koło zamachowe).
Docisk z 3SGE nie pasuje do koła z 3SGTE.
Tak w ramach wyprostowania wszystkiego :P

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 10-05-12, 10:30

Sprzęgło gotowe, wykonał je warsztat pana Radzikowskiego. Różne opinie o nim słyszałem ale chyba więcej dobrych. Zobaczymy jak to będzie hulało :D
Obrazek

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 10-05-12, 12:16

wygląda zgrabnie :) będziesz zadowolony :)

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 15-05-12, 18:30

W ramach bezpiecznego podróżowania zająłem się troszeczkę układem hamulcowym. Zdjąłem wszystkie zaciski, wyczyściłem, zregenerowałem na nowych partsach i rzuciłem trochę specjalnego czarnego lakieru. Zregenerowałem przy okazji cały układ hamulca postojowego.
Wpadły też nowe klocki i tarcze (w końcu bo w starych przednich już powoli było widać wewnętrzne użebrowanie na powierzchniach tarcia :lol:) Sorry za jakość zdjęć.
Przed, istny żużel

Obrazek

Wisielce :-D :-D
Obrazek

Po
Obrazek

A co do dalszych robót to mam nadzieję że uda mi się jeszcze w tym tygodniu wrzucić już motor na samochód :D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 26-05-12, 15:50

Mam pytanie odnośnie oleju w skrzyni biegów. Co najlepiej wlać? W niektórych źródłach piszą że może to być Dextron, a znowu w innych że gl-4,gl-5 75w90? Po kolorze starego oleju wywnioskowałem że był to Dextron.
Mam dojście do taniego oleju Hepu Maxxus 75w90, syntetyczny? Co o tym myślicie?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 26-05-12, 16:08

to dotyczy chyba też V generacji:


viewtopic.php?t=28759

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 26-05-12, 16:10

Tak przeczytałem, dzięki. Czyli wnioskuję że jak zaleję syntetyczny 75w90 to nic się nie stanie mimo że wcześniej był Dex II?