Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos

Postautor: Mathoos » 17-02-12, 21:23

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post.

Samochód:
*Toyota Celica ST182

Silnik:
*3S-GE rev II

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
*seria

Hamulce:
*seria

Układ wydechowy:
*seria

Układ dolotowy:
*seria

koła:
*felgi 15"
*oponki Goodyear zima

Wnętrze:
*seria

Audio:
*coś tam gra

Body:

*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*białe postojówki

Krótki opis/historia samochodu:
A więc auto kupiłem po tym jak stwierdziłem że szkoda aby Toyota dalej stała i rdzewiała na chodniku przy moim osiedlu. Przez około pół roku przykuwała moją uwagę aż w końcu zdenerwowałem się i postanowiłem znaleźć właściciela. Na szczęście udało się to po ok miesiącu i stałem się nowym właścicielem (w maju 2011r.). Auto stało przez ok 5 lat pod chmurką (właściciel miał problem z podbiciem przeglądu ponieważ urwało się mocowanie stabilizatora więc postanowił kupić sobie nowe auto :eek: ). Teraz najlepsze - Celica z polskiego salonu, od początku w jednej rodzinie. Na wyposażeniu pełna elektryka, klima, podgrzewane fotele i lusterka. Produkcja 1993, Przebieg 220tys. Ale niestety 5 lat zrobiło swoje. Kilka dziur w podłodze ale malutkich na szczęście, 20 cm progu do wycięcia też do ogarnięcia :-D . Po ogarnięciu blacharki zająłem się silnikiem. Po odpaleniu okazało się że cieknie z każdej strony. Do wymiany poszły wszystkie uszczelniacze (wału, wałków), uszczelki (pod głowicą, pokrywa i wiele innych), przy okazji zregenerowana głowica, no i oczywiście rozrząd. Na szczęście dół zdrowy 12,5 bara na każdym cylindrze. Do tego wszystkiego nowa chłodnica bo stara była jak sito, zregenerowane alternator oraz pompa wspomagania. Co do zawieszenia to całkiem nieźle, hamulce zregenerowane ale jeszcze na starych tarczach (po przetoczeniu). Narazie wszystko pięknie hula, ale jest jeszcze trochę do zrobienia, czekam na cieplejsze dni :o

Krótki opis planów zmian:
Co do planów to są dosyć spore, chciałbym coś jeszcze wyciągnąć z tego silnika. Dużo się naczytałem że 2gen 3sge jest słabą jednostką do tuningu, pożyjemy zobaczymy.

Zdjęcia:

Szkoda że nie mam zdjęć jak ją kupiłem ale wrzucę coś obecnego.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podczas robót
Obrazek

Podłoga po remoncie i kompletnym zabezpieczeniu
Obrazek

Głowa po remoncie
Obrazek

Wykres, mocowo jest ok ale nie podoba mi się ten niski niuton, co o tym myślicie?
Obrazek

Przepraszam za jakość zdjęć, niebawem postaram się zrobić lepsze.
_________________
Ostatnio zmieniony 13-03-12, 18:59 przez Mathoos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 17-02-12, 21:27

No no gratuluje wazne ze trafila w dobre rece. Wytrwalosci zycze;) I widze ze Gs'em 500 jeszcze smigasz :D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 17-02-12, 21:31

Dzięki, dzięki, a no śmigam, właściwie śmigałem bo obecnie GS jest do sprzedania, Celica pochłania wszystko :D

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 17-02-12, 21:47

Ładny wykresik :) gratki auta i prac wykonanych :) oby tak dalej :)

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 13-03-12, 19:10

Ruszam z projektem 3sgte. Silnik zakupiłem od Tomciusia z forum. Jest to 3sgte rev2 z wersji RHD. Planuje kompleksowo go przygotować pod względem technicznym co by swap był porządnie wykonany. Postaram się opisywać i wrzucać zdjęcia na bieżąco.
Silniczek na stanowisku roboczym
Obrazek
Obrazek

Turbinka zdjęta, jeszcze w tym tygodniu jedzie do pana doktora :-D
Po dzisiejszych manewrach stwierdzone zapchane przewody wodne przy chłodnicy oleju, zgroza wydłubałem ogromne ilości kamienia
Obrazek

Dwa zawory wydechowe mokre, uszczelniacze do wymiany. I oczywiście parę ukręconych śrub ale na szczęście nic groźnego. Stwierdzone pęknięcie kolektora wydechowego ale też sobie z tym poradzę :-D
Obrazek

CDN...

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 13-03-12, 20:15

normalnie szacun stary, ze zdecdowales sie jej pomoc, na pewno ci to wynagrodzi w uzytkowaniu ;) . Widac, ze nie kieruje toba chec posiadania uspotrowinego wozidla, za ktorym lachony sie ogladaja :D ale pasja :) gratuluje zakupu!!! Powodzenia w swapie, oby obylo sie bez zadnych przeszkod ;)
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D:D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 14-03-12, 09:54

Dzięki mlodzik za dobre słowo.

Wracając do tematu rozważam zakup jakiegoś innego kolektora wydechowego (z mojego pękniętego chyba już nic nie będzie :cry: ).
Na ebay'u znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/MR2-3SGTE-CELIC ... 6c&vxp=mtr

Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 14-03-12, 10:03

Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?

ja bym kupił używany seryjny kolektor i porządny dp, ewentualnie zlecić uspawanie dp.
poza tym nie nastawiaj sie na te uszczelki z tego zestawu,
u mnie po 2 miesiącach skończyły tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 14-03-12, 10:09

Pawciu pisze:
Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?

ja bym kupił używany seryjny kolektor i porządny dp, ewentualnie zlecić uspawanie dp.
poza tym nie nastawiaj sie na te uszczelki z tego zestawu,
u mnie po 2 miesiącach skończyły tak:
Obrazek


OOOO ładnie się upaliła, kupuję seryjny. Wydech będzie z nierdzewki razem z DP, to będzie chyba lepsze rozwiązanie

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 14-03-12, 10:42

nie regeneruj tej turbiny

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 14-03-12, 10:56

jones pisze:nie regeneruj tej turbiny


Dlaczego?

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 14-03-12, 11:04

bo za dobrą regenerację zapłacisz 2x więcej niż warta jest sprawna używka
poza tym to słabe turbo
późno wstaje, wcześniej pada
lepiej zastanów się nad ct20b albo zamiennikiem + nowy kolektor skoro i tak masz pęknięty i chcesz spawać DP
jeżeli nie masz hajsu to kup sobie uzywane ct26 - nie regeneruj

arczicza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 801
Rejestracja: 03-10-10, 08:25

Postautor: arczicza » 14-03-12, 11:21

Ciekawy projekt będę uważnie śledził :)

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 14-03-12, 12:02

jones, Nie wiem czy to dobry pomysł. Kupię używaną turbinę i też nie wiadomo w jakim będzie stanie. Ja celuję w max 250 KM także nie wiem czy jest sens bawić się inne turbo. Z tego co się orientuję to na CT26 można ok 1 bara dmuchnąć to chyba nie jest tak źle.

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 14-03-12, 12:21

w sumie napisałem to wszystko więdząc, że i tak zregenerujesz

Awatar użytkownika
r2f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 02-01-08, 00:19

Postautor: r2f » 14-03-12, 12:54

Mathoos pisze:
jones pisze:nie regeneruj tej turbiny


Dlaczego?


Dlatego, że po regeneracji jest duża szansa, że w dalszym ciągu sprawna nie będzie. A pieniędzy raczej też nie odzyskasz.
3S-GTE

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 14-03-12, 13:32

daj chłopakowi spokój
niech robi jak chce

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 14-03-12, 14:13

Qźwa stary nawet nie wiesz jakiego miałem banana - po 1dnym kółku na torze Pafciową Celiką. W miejscu gdzie w swoim CSie nie odważyłbym się nawet wsadzić 2 biegu - Jego turbina już dawno zrywała przyczepność z kół i krzyczała: wsadź 3! :twisted:
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 14-03-12, 14:45

KRYSO pisze:Qźwa stary nawet nie wiesz jakiego miałem banana - po 1dnym kółku na torze Pafciową Celiką. W miejscu gdzie w swoim CSie nie odważyłbym się nawet wsadzić 2 biegu - Jego turbina już dawno zrywała przyczepność z kół i krzyczała: wsadź 3! :twisted:

i to wszystko na 085bara...
Kryso, zlot letni już niedługo ;)
Jeżeli sprężarka będzie kiedyś na sprzedaż, jesteś pierwszy.

Ogólnie tak jak koledzy tu piszą, szkoda kasy na regenerację ct26.

P.

Awatar użytkownika
Mathoos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 55
Rejestracja: 29-05-11, 15:16

Postautor: Mathoos » 14-03-12, 14:58

Może mam jeszcze za małe doświadczenie w tych sprawach ale w ogóle was nie rozumiem. Mam zaufany warsztat w którym robiłem już kiedyś turbo. Znają turbiny Toyoty i myślę że będzie dobrze. Wolę zregenerować jak kupić jakieś następne gówno. Jeżeli chodzi o turbinę to ok może nie jest najlepsza ale jak narazie chcę złożyć silnik na oryginalnych gratach.