Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
Celica ST182 3s-gte projekt by Mathoos
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post.
Samochód:
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15"
*oponki Goodyear zima
Wnętrze:
*seria
Audio:
*coś tam gra
Body:
*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*białe postojówki
Krótki opis/historia samochodu:
A więc auto kupiłem po tym jak stwierdziłem że szkoda aby Toyota dalej stała i rdzewiała na chodniku przy moim osiedlu. Przez około pół roku przykuwała moją uwagę aż w końcu zdenerwowałem się i postanowiłem znaleźć właściciela. Na szczęście udało się to po ok miesiącu i stałem się nowym właścicielem (w maju 2011r.). Auto stało przez ok 5 lat pod chmurką (właściciel miał problem z podbiciem przeglądu ponieważ urwało się mocowanie stabilizatora więc postanowił kupić sobie nowe auto ). Teraz najlepsze - Celica z polskiego salonu, od początku w jednej rodzinie. Na wyposażeniu pełna elektryka, klima, podgrzewane fotele i lusterka. Produkcja 1993, Przebieg 220tys. Ale niestety 5 lat zrobiło swoje. Kilka dziur w podłodze ale malutkich na szczęście, 20 cm progu do wycięcia też do ogarnięcia . Po ogarnięciu blacharki zająłem się silnikiem. Po odpaleniu okazało się że cieknie z każdej strony. Do wymiany poszły wszystkie uszczelniacze (wału, wałków), uszczelki (pod głowicą, pokrywa i wiele innych), przy okazji zregenerowana głowica, no i oczywiście rozrząd. Na szczęście dół zdrowy 12,5 bara na każdym cylindrze. Do tego wszystkiego nowa chłodnica bo stara była jak sito, zregenerowane alternator oraz pompa wspomagania. Co do zawieszenia to całkiem nieźle, hamulce zregenerowane ale jeszcze na starych tarczach (po przetoczeniu). Narazie wszystko pięknie hula, ale jest jeszcze trochę do zrobienia, czekam na cieplejsze dni
Krótki opis planów zmian:
Co do planów to są dosyć spore, chciałbym coś jeszcze wyciągnąć z tego silnika. Dużo się naczytałem że 2gen 3sge jest słabą jednostką do tuningu, pożyjemy zobaczymy.
Zdjęcia:
Szkoda że nie mam zdjęć jak ją kupiłem ale wrzucę coś obecnego.
Podczas robót
Podłoga po remoncie i kompletnym zabezpieczeniu
Głowa po remoncie
Wykres, mocowo jest ok ale nie podoba mi się ten niski niuton, co o tym myślicie?
Przepraszam za jakość zdjęć, niebawem postaram się zrobić lepsze.
_________________
Samochód:
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15"
*oponki Goodyear zima
Wnętrze:
*seria
Audio:
*coś tam gra
Body:
*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*białe postojówki
Krótki opis/historia samochodu:
A więc auto kupiłem po tym jak stwierdziłem że szkoda aby Toyota dalej stała i rdzewiała na chodniku przy moim osiedlu. Przez około pół roku przykuwała moją uwagę aż w końcu zdenerwowałem się i postanowiłem znaleźć właściciela. Na szczęście udało się to po ok miesiącu i stałem się nowym właścicielem (w maju 2011r.). Auto stało przez ok 5 lat pod chmurką (właściciel miał problem z podbiciem przeglądu ponieważ urwało się mocowanie stabilizatora więc postanowił kupić sobie nowe auto ). Teraz najlepsze - Celica z polskiego salonu, od początku w jednej rodzinie. Na wyposażeniu pełna elektryka, klima, podgrzewane fotele i lusterka. Produkcja 1993, Przebieg 220tys. Ale niestety 5 lat zrobiło swoje. Kilka dziur w podłodze ale malutkich na szczęście, 20 cm progu do wycięcia też do ogarnięcia . Po ogarnięciu blacharki zająłem się silnikiem. Po odpaleniu okazało się że cieknie z każdej strony. Do wymiany poszły wszystkie uszczelniacze (wału, wałków), uszczelki (pod głowicą, pokrywa i wiele innych), przy okazji zregenerowana głowica, no i oczywiście rozrząd. Na szczęście dół zdrowy 12,5 bara na każdym cylindrze. Do tego wszystkiego nowa chłodnica bo stara była jak sito, zregenerowane alternator oraz pompa wspomagania. Co do zawieszenia to całkiem nieźle, hamulce zregenerowane ale jeszcze na starych tarczach (po przetoczeniu). Narazie wszystko pięknie hula, ale jest jeszcze trochę do zrobienia, czekam na cieplejsze dni
Krótki opis planów zmian:
Co do planów to są dosyć spore, chciałbym coś jeszcze wyciągnąć z tego silnika. Dużo się naczytałem że 2gen 3sge jest słabą jednostką do tuningu, pożyjemy zobaczymy.
Zdjęcia:
Szkoda że nie mam zdjęć jak ją kupiłem ale wrzucę coś obecnego.
Podczas robót
Podłoga po remoncie i kompletnym zabezpieczeniu
Głowa po remoncie
Wykres, mocowo jest ok ale nie podoba mi się ten niski niuton, co o tym myślicie?
Przepraszam za jakość zdjęć, niebawem postaram się zrobić lepsze.
_________________
Ostatnio zmieniony 13-03-12, 18:59 przez Mathoos, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
Ładny wykresik gratki auta i prac wykonanych oby tak dalej
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
Ruszam z projektem 3sgte. Silnik zakupiłem od Tomciusia z forum. Jest to 3sgte rev2 z wersji RHD. Planuje kompleksowo go przygotować pod względem technicznym co by swap był porządnie wykonany. Postaram się opisywać i wrzucać zdjęcia na bieżąco.
Silniczek na stanowisku roboczym
Turbinka zdjęta, jeszcze w tym tygodniu jedzie do pana doktora
Po dzisiejszych manewrach stwierdzone zapchane przewody wodne przy chłodnicy oleju, zgroza wydłubałem ogromne ilości kamienia
Dwa zawory wydechowe mokre, uszczelniacze do wymiany. I oczywiście parę ukręconych śrub ale na szczęście nic groźnego. Stwierdzone pęknięcie kolektora wydechowego ale też sobie z tym poradzę
CDN...
Silniczek na stanowisku roboczym
Turbinka zdjęta, jeszcze w tym tygodniu jedzie do pana doktora
Po dzisiejszych manewrach stwierdzone zapchane przewody wodne przy chłodnicy oleju, zgroza wydłubałem ogromne ilości kamienia
Dwa zawory wydechowe mokre, uszczelniacze do wymiany. I oczywiście parę ukręconych śrub ale na szczęście nic groźnego. Stwierdzone pęknięcie kolektora wydechowego ale też sobie z tym poradzę
CDN...
- mlodzik
- Użytkownik
- Posty: 1109
- Rejestracja: 24-02-08, 16:00
normalnie szacun stary, ze zdecdowales sie jej pomoc, na pewno ci to wynagrodzi w uzytkowaniu . Widac, ze nie kieruje toba chec posiadania uspotrowinego wozidla, za ktorym lachony sie ogladaja ale pasja gratuluje zakupu!!! Powodzenia w swapie, oby obylo sie bez zadnych przeszkod
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
Dzięki mlodzik za dobre słowo.
Wracając do tematu rozważam zakup jakiegoś innego kolektora wydechowego (z mojego pękniętego chyba już nic nie będzie ).
Na ebay'u znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/MR2-3SGTE-CELIC ... 6c&vxp=mtr
Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?
Wracając do tematu rozważam zakup jakiegoś innego kolektora wydechowego (z mojego pękniętego chyba już nic nie będzie ).
Na ebay'u znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.com/itm/MR2-3SGTE-CELIC ... 6c&vxp=mtr
Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
Pawciu pisze:Kolektor jest razem z downpipe'm 3', z przesyłką wychodzi ok 300 USD. Co o tym myślicie?
ja bym kupił używany seryjny kolektor i porządny dp, ewentualnie zlecić uspawanie dp.
poza tym nie nastawiaj sie na te uszczelki z tego zestawu,
u mnie po 2 miesiącach skończyły tak:
Obrazek
OOOO ładnie się upaliła, kupuję seryjny. Wydech będzie z nierdzewki razem z DP, to będzie chyba lepsze rozwiązanie
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
Qźwa stary nawet nie wiesz jakiego miałem banana - po 1dnym kółku na torze Pafciową Celiką. W miejscu gdzie w swoim CSie nie odważyłbym się nawet wsadzić 2 biegu - Jego turbina już dawno zrywała przyczepność z kół i krzyczała: wsadź 3!
[center]JEDZIEMY[/center]
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
KRYSO pisze:Qźwa stary nawet nie wiesz jakiego miałem banana - po 1dnym kółku na torze Pafciową Celiką. W miejscu gdzie w swoim CSie nie odważyłbym się nawet wsadzić 2 biegu - Jego turbina już dawno zrywała przyczepność z kół i krzyczała: wsadź 3!
i to wszystko na 085bara...
Kryso, zlot letni już niedługo
Jeżeli sprężarka będzie kiedyś na sprzedaż, jesteś pierwszy.
Ogólnie tak jak koledzy tu piszą, szkoda kasy na regenerację ct26.
P.
- Mathoos
- Użytkownik
- Posty: 55
- Rejestracja: 29-05-11, 15:16
Może mam jeszcze za małe doświadczenie w tych sprawach ale w ogóle was nie rozumiem. Mam zaufany warsztat w którym robiłem już kiedyś turbo. Znają turbiny Toyoty i myślę że będzie dobrze. Wolę zregenerować jak kupić jakieś następne gówno. Jeżeli chodzi o turbinę to ok może nie jest najlepsza ale jak narazie chcę złożyć silnik na oryginalnych gratach.