Toyota Celica ST-i by Dani66

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 06-11-12, 15:42

Wie ktoś gdzie można kupić szpilki piasty? Szukam po sklepach internetowych i nigdzie nie mogę znaleźć. Może ktoś kupował takie szpliki.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 06-11-12, 15:48

ASO lub np Tomciuś powinien mieć ich w tonach ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 06-11-12, 15:53

Do używek mam dostęp za free, ale wolałbym nową tylko nigdzie nie mogę ich znaleźć.
Ok, sprawdzę ile sobie zaśpiewają w ASO.

se7en

Postautor: se7en » 06-11-12, 16:06

4turbo.pl

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 06-11-12, 20:23

Szpilka jutro będzie.
Zrobię mały opis prac może komuś się przyda kiedyś.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 13-11-12, 11:49

Szpilka wymieniona jeszcze w tamtą środę, ale opis dopiero dziś. Może komuś się przyda.

Doszło w końcu do tego, że ze zniszczonej piasty wyciągnąłem szpilkę:
Obrazek

Zrobiłem to w następujący sposób:
1. Mam komplet zapasowych nakrętek na wszystkie koła, więc wziąłem jedną i zakręciłem na szpilkę zostawiając między końcem nakrętki, a powierzchnią piasty 1-2mm (jak na zdjęciu niżej)
Obrazek
2. Delikatnie puknąłem młotkiem, aż przyblokowało nakrętkę do piasty
3. Odkręciłem następne 2mm i znów młotek
4. Powoli szpilka zaczęła wychodzić
Obrazek
5. Powtarzałem taką "procedurę" aż do:
Obrazek

I szpilka wyciągnięta
Obrazek

Następny krok już przy samochodzie:
Obrazek
Taki widok pokazał się po ściągnięciu koła

Nie każdy może wie, ale nagwintowane małe otwory w bębnie nie są tam przypadkowo tylko po to:
Obrazek

Robimy to tak:
1. Bierzemy dwie śrubki M8 i klucz 13
2. Wkręcamy raz jedną raz drugą (najlepiej po pół obrotu)
3. Bęben bez żadnego stukania młotkiem, podważania i innych niszczących zabiegów powoli sam "się ściąga"

I mamy teraz takie coś:
Obrazek

Przy okazji dobrze jest wyczyścić całość i sprawdzić stan szczęk - ja musiałem je wymieniać, bo już się nie nadawały do użytku, więc następny etap dopiero na drugi dzień, bo musiałem kupić szczęki.

Chcąc wybić urwaną szpilkę przyblokowałem bardzo dużymi podkładkami i bardzo grubą śrubą piastę wziąłem kawałek pręta przyłożyłem do szpilki i delikatnie puknąłem młotkiem - poszło bez problemu i:
Obrazek

Porównanie:
Obrazek

Następny etap montaż starej nowej szpilki:
1. Włożyłem szpilkę na swoje miejsce starając się trafić w rowki, a nie jest to takie łatwe, bo miejsca jest najwyżej na dwa palce z jednej i kciuk z drugiej strony.
2. Na szpilkę założyłem grubą, dużą podkładkę, potem dwie podkładki sprężynujące (miałem dać cztery i ustawić tak, żeby było idealnie prosto, ale dałem dwie, bo brakłoby szpilki), znów dużą podkładkę i zakręciłem nakrętkę na szpilkę:
Obrazek
...i kręciłem, kręciłem, kręciłem powoli a dokładnie i kręciłem, aż zakręciłem i odkręciłem nakrętkę i zdjąłem wszystkie podkładki, a wtedy:
Obrazek

Jak już bęben założyłem i koło to chyba opisywać nie muszę.


Tak, więc zerowym kosztem i niedużym wysiłkiem wymieniłem sobie szpilkę
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:23 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 26-11-12, 22:26

Kolejny mały up. Zaczynam powoli wymiany wszystkich części eksploatacyjnych, poza filtrami i olejami, bo to zrobiłem dwa miesiące temu.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:24 przez Dani66, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 26-11-12, 22:45

To jakieś zwykłe łączniki z "japan cars" czy coś specjalnego?
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 27-11-12, 16:58

Nie są to zwykłe łączniki, ale też nie jakieś specjalne. Kosztowały niewiele mniej niż oryginał, więc muszą być dobre.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 01-12-12, 08:51

Dani66, naprawdę porządnie i przejrzyście pokazałeś jak wymienić szpilkę w piaście. Szpilki w naszych autach mają po 20 lat, będą się urywały i jak widać każdy to może samemu zrobić. Przyda się dla potomnych ;-)
Dani66 pisze:Kosztowały niewiele mniej niż oryginał

Przy takich (w sumie nie wiem jakich) różnicach lepiej się nie zastanawiać i brać z ASO

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 02-12-12, 19:59

karkiler pisze:Dani66, naprawdę porządnie i przejrzyście pokazałeś jak wymienić szpilkę w piaście. Szpilki w naszych autach mają po 20 lat, będą się urywały i jak widać każdy to może samemu zrobić. Przyda się dla potomnych ;-)
Dani66 pisze:Kosztowały niewiele mniej niż oryginał

Przy takich (w sumie nie wiem jakich) różnicach lepiej się nie zastanawiać i brać z ASO


Dzięki - starałem się

Niby lepiej w ASO, ale brałem kilkanaście części eksploatacyjnych do obu samochodów w jednym miejscu, bo nie chciałem jeździć i szukać tylko od jednego dostawcy wziąłem, przy okazji drobny rabat był.


Prace poszły dalej...

Jak to się mówi: "żeby sztywna była furka musi w furce być..."
Obrazek
...rozpórka


Zdjęcia z pozostałych prac będą w najbliższym czasie.
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:27 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 02-12-12, 20:07

rozpórka na grodzi ci się trzyma na jednej śrubie ???

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 02-12-12, 20:43

Rzeczywiście,zrób to szybciutko :) Jakby brakowało otworu w ściane wygląda :|
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 05-12-12, 14:12

Będzie druga śruba, bo i tak chyba będę musiał jeszcze poprawić mocowanie do śrub amortyzatorów pod jednakowym naciskiem na oba koła.

I jedziem dalej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:30 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 15-12-12, 11:40

Mały zimowy wypad :)
Przy okazji przetestowałem hamulce :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:31 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rider016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 03-05-12, 20:15

Postautor: rider016 » 15-12-12, 13:27

Dani66, masz pokrowce na fotelach czy taki kolor tapicerki?
AT180

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 15-12-12, 13:46

To nie seria napewno :)
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
rider016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 03-05-12, 20:15

Postautor: rider016 » 15-12-12, 19:03

Turlo pisze:To nie seria napewno :)


tego to jestem pewny, ale chodzi mi czy pokrowce czy obszywał fotele w zakładzie tapicerskim :) a jeżeli pokrowce to jakieś uniwersalne czy dedykowane dorwał :)
AT180

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 15-12-12, 19:11

Pokrowce są zwykłe. Założyłem je, bo miałem trochę pracy z Celicą ostatnio, a nie chciałem foteli zabrudzić. Poza tym dosyć dobrze pasują.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 08-01-13, 19:06

Zapomniałem wrzucić zdjęcie jak działa podświetlenie stacyjki:
Obrazek

I kilka innych zdjęć, które tak przy okazji zrobiłem jakiś czas temu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek