Toyota Celica ST-i by Dani66
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
Szpilka wymieniona jeszcze w tamtą środę, ale opis dopiero dziś. Może komuś się przyda.
Doszło w końcu do tego, że ze zniszczonej piasty wyciągnąłem szpilkę:
Zrobiłem to w następujący sposób:
1. Mam komplet zapasowych nakrętek na wszystkie koła, więc wziąłem jedną i zakręciłem na szpilkę zostawiając między końcem nakrętki, a powierzchnią piasty 1-2mm (jak na zdjęciu niżej)
2. Delikatnie puknąłem młotkiem, aż przyblokowało nakrętkę do piasty
3. Odkręciłem następne 2mm i znów młotek
4. Powoli szpilka zaczęła wychodzić
5. Powtarzałem taką "procedurę" aż do:
I szpilka wyciągnięta
Następny krok już przy samochodzie:
Taki widok pokazał się po ściągnięciu koła
Nie każdy może wie, ale nagwintowane małe otwory w bębnie nie są tam przypadkowo tylko po to:
Robimy to tak:
1. Bierzemy dwie śrubki M8 i klucz 13
2. Wkręcamy raz jedną raz drugą (najlepiej po pół obrotu)
3. Bęben bez żadnego stukania młotkiem, podważania i innych niszczących zabiegów powoli sam "się ściąga"
I mamy teraz takie coś:
Przy okazji dobrze jest wyczyścić całość i sprawdzić stan szczęk - ja musiałem je wymieniać, bo już się nie nadawały do użytku, więc następny etap dopiero na drugi dzień, bo musiałem kupić szczęki.
Chcąc wybić urwaną szpilkę przyblokowałem bardzo dużymi podkładkami i bardzo grubą śrubą piastę wziąłem kawałek pręta przyłożyłem do szpilki i delikatnie puknąłem młotkiem - poszło bez problemu i:
Porównanie:
Następny etap montaż starej nowej szpilki:
1. Włożyłem szpilkę na swoje miejsce starając się trafić w rowki, a nie jest to takie łatwe, bo miejsca jest najwyżej na dwa palce z jednej i kciuk z drugiej strony.
2. Na szpilkę założyłem grubą, dużą podkładkę, potem dwie podkładki sprężynujące (miałem dać cztery i ustawić tak, żeby było idealnie prosto, ale dałem dwie, bo brakłoby szpilki), znów dużą podkładkę i zakręciłem nakrętkę na szpilkę:
...i kręciłem, kręciłem, kręciłem powoli a dokładnie i kręciłem, aż zakręciłem i odkręciłem nakrętkę i zdjąłem wszystkie podkładki, a wtedy:
Jak już bęben założyłem i koło to chyba opisywać nie muszę.
Tak, więc zerowym kosztem i niedużym wysiłkiem wymieniłem sobie szpilkę
Doszło w końcu do tego, że ze zniszczonej piasty wyciągnąłem szpilkę:
Zrobiłem to w następujący sposób:
1. Mam komplet zapasowych nakrętek na wszystkie koła, więc wziąłem jedną i zakręciłem na szpilkę zostawiając między końcem nakrętki, a powierzchnią piasty 1-2mm (jak na zdjęciu niżej)
2. Delikatnie puknąłem młotkiem, aż przyblokowało nakrętkę do piasty
3. Odkręciłem następne 2mm i znów młotek
4. Powoli szpilka zaczęła wychodzić
5. Powtarzałem taką "procedurę" aż do:
I szpilka wyciągnięta
Następny krok już przy samochodzie:
Taki widok pokazał się po ściągnięciu koła
Nie każdy może wie, ale nagwintowane małe otwory w bębnie nie są tam przypadkowo tylko po to:
Robimy to tak:
1. Bierzemy dwie śrubki M8 i klucz 13
2. Wkręcamy raz jedną raz drugą (najlepiej po pół obrotu)
3. Bęben bez żadnego stukania młotkiem, podważania i innych niszczących zabiegów powoli sam "się ściąga"
I mamy teraz takie coś:
Przy okazji dobrze jest wyczyścić całość i sprawdzić stan szczęk - ja musiałem je wymieniać, bo już się nie nadawały do użytku, więc następny etap dopiero na drugi dzień, bo musiałem kupić szczęki.
Chcąc wybić urwaną szpilkę przyblokowałem bardzo dużymi podkładkami i bardzo grubą śrubą piastę wziąłem kawałek pręta przyłożyłem do szpilki i delikatnie puknąłem młotkiem - poszło bez problemu i:
Porównanie:
Następny etap montaż starej nowej szpilki:
1. Włożyłem szpilkę na swoje miejsce starając się trafić w rowki, a nie jest to takie łatwe, bo miejsca jest najwyżej na dwa palce z jednej i kciuk z drugiej strony.
2. Na szpilkę założyłem grubą, dużą podkładkę, potem dwie podkładki sprężynujące (miałem dać cztery i ustawić tak, żeby było idealnie prosto, ale dałem dwie, bo brakłoby szpilki), znów dużą podkładkę i zakręciłem nakrętkę na szpilkę:
...i kręciłem, kręciłem, kręciłem powoli a dokładnie i kręciłem, aż zakręciłem i odkręciłem nakrętkę i zdjąłem wszystkie podkładki, a wtedy:
Jak już bęben założyłem i koło to chyba opisywać nie muszę.
Tak, więc zerowym kosztem i niedużym wysiłkiem wymieniłem sobie szpilkę
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:23 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
Dani66, naprawdę porządnie i przejrzyście pokazałeś jak wymienić szpilkę w piaście. Szpilki w naszych autach mają po 20 lat, będą się urywały i jak widać każdy to może samemu zrobić. Przyda się dla potomnych
Przy takich (w sumie nie wiem jakich) różnicach lepiej się nie zastanawiać i brać z ASO
Dani66 pisze:Kosztowały niewiele mniej niż oryginał
Przy takich (w sumie nie wiem jakich) różnicach lepiej się nie zastanawiać i brać z ASO
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
karkiler pisze:Dani66, naprawdę porządnie i przejrzyście pokazałeś jak wymienić szpilkę w piaście. Szpilki w naszych autach mają po 20 lat, będą się urywały i jak widać każdy to może samemu zrobić. Przyda się dla potomnychDani66 pisze:Kosztowały niewiele mniej niż oryginał
Przy takich (w sumie nie wiem jakich) różnicach lepiej się nie zastanawiać i brać z ASO
Dzięki - starałem się
Niby lepiej w ASO, ale brałem kilkanaście części eksploatacyjnych do obu samochodów w jednym miejscu, bo nie chciałem jeździć i szukać tylko od jednego dostawcy wziąłem, przy okazji drobny rabat był.
Prace poszły dalej...
Jak to się mówi: "żeby sztywna była furka musi w furce być..."
...rozpórka
Zdjęcia z pozostałych prac będą w najbliższym czasie.
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:27 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzegoslav
- Użytkownik
- Posty: 2776
- Rejestracja: 29-05-09, 23:08
rozpórka na grodzi ci się trzyma na jednej śrubie ???
http://www.facebook.com/serwismobilnyme ... wej?ref=hl
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
http://images49.fotosik.pl/327/2ae78b088a26e16a.jpg
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZĘŚCI DO CELICY V GEN 1.6 ORAZ 2.0 !!!!!
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36
- Dani66
- Użytkownik
- Posty: 353
- Rejestracja: 26-01-11, 22:36