Toyota Celica GT-i by Dani66

Roczniki 1990-1993
se7en

Postautor: se7en » 18-09-12, 22:20

GCG pisze: juz nawet elektryk zrobil mi instrukcje jak to podlaczyc zeby chodzilo.


podeślij mi 8)

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 18-09-12, 22:21

Dani66, tu nie ma żadnej filozofii. To jest metalizowane (pokrywane czymś w rodzaju farby imitującej metal) Ja miałem przetarte częściowo te literki do czerwonego plastiku. Tak samo są zrobione litery na listwie maski w przedliftach.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 18-09-12, 22:23

Ok. Tylko mówię, że tak na pierwszy rzut oka mi się wydawalo, że to klejone literki są.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 20-09-12, 18:03

Kilka drobiazgów, które udało mi się zdobyć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I coś specjalnego :) coś co raczej mało kto ma:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 17:58 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 20-09-12, 20:20

widzę że udało się Tobie zdobyć całą ramkę z niepołamanymi uszami (mocowaniami) dolnymi :) puszki ls co idą do przodu są z wersji angielskiej czy europejskiej???

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-09-12, 20:28

I coś specjalnego :) coś co raczej mało kto ma:


Mam to 8) a masz niezbędnik narzędzi z rozkładanymi klinami TOYOTY :-D ??

Doposażaj celinkę... doposażaj ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 20-09-12, 20:29

Wszystko, co mam jest z wersji europejskiej, bo samochód, z którego wyciągnąłem to wersja europejska i przez cały okres użytkowania miała jednego właściciela w Niemczech i jednego w Polsce - bo jest książka serwisowa :) instrukcja obsługi i jeszcze jakiś wykaz po niemiecku.
A ramki w obu samochodach mam z niepołamanymi "uszami" plus ta, którą teraz kupiłem na zdjęciu wyżej.
Do całego LS pasowałyby jeszcze puszki drzwi i tapicerka, ale wszystko powoli, chyba, że ktoś ma do zaoferowania to albo kupię, albo może ktoś chce coś z części, które mam i chce się zamienić.
Bartek Mam :) Na początku się zastanawiałem co to jest, bo spodobało mi się to od razu, takie cuś rozkładane i jeszcze pisze Toyota Japan 8) , więc wziąłem, dopiero dzień później brat mówi, że już chyba wie do czego to jest i rzeczywiście to jest klin pod koło.

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 20-09-12, 21:07

se7en pisze:podeślij mi


No se7en musialbym poszukac :-D
Gregor

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-09-12, 21:16

Dani66 pisze:dzień później brat mówi, że już chyba wie do czego to jest i rzeczywiście to jest klin pod koło.


:-D :-D :-D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 27-09-12, 11:30

Wczoraj cały dzień nie mogłem się uporać z ręczną regulacją lewej lampy, którą miałem złamaną kiedy kupowałem samochód, ale w końcu mi się udało i wskazówka dla tych, którzy chcą coś grzebać przy silnikach lamp - mocowanie silnika musi być delikatnie podniesione i nie może opierać się na wystających śrubach, ani na tej wygiętej blaszce blokującej, bo inaczej silnik będzie za bardzo "ciągnął" lampę w dół lub w przypadku odwrotnym lampa będzie za bardzo w górze i przy próbie otwarcia lamp dopiero ją domknie za drugim razem.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 27-09-12, 21:24

no to rarytas ci się trafił ;) puszki przednie europejskie to gatunek pod ochroną :P

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 05-10-12, 21:24

No z tymi przednimi puszkami LS mi się udało.

Znów widać lekki postęp w pracach.
Zamontowałem końcówkę wydechu, która gdzieś tam się walała po warsztacie i brakującą osłonę pod silnik oraz ręczną regulację lampy (z tego etapu nie mam zdjęć)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i efekt końcowy:
Obrazek

Wydech teraz jest lekko do góry i pod kątem. Myślałem, że pod kątem to raczej tylko pasują wydechy pojedyńcze, ale jak zamontowałem podwójny to od razu mi się spodobało. To dosyć dobry wydech Ultera, więc na razie będzie taki póki nie znajdę odpowiadającego mi wydechu Mugen, którego cały czas intensywnie szukam.
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:02 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 15-12-12, 11:38

Dawno już nie pisałem, ale robota wre.

Przegląd hamulców tylnych był. Klocki jak widać bdb, ale szczęki za niedługo pójdą do wymiany.
Obrazek
Obrazek

Zdjęcia z wymiany filtra powietrza jeszcze nie wrzucałem
Obrazek

Mikołaj był :) Choć to jeszcze nie wszystko co przyniósł...
Obrazek
Obrazek

Na tą chwilę to wszystko, ale to nie oznacza zastoju w pracach. :)
Ostatnio zmieniony 15-12-12, 18:10 przez Dani66, łącznie zmieniany 2 razy.

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 15-12-12, 15:09

No widzę kolego że wszystko idzie w dobrym kierunku... Tak trzymać!! 8)
VI AT 200 '98 - R.I.P.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 15-12-12, 18:07

Dzięki. Staram się.

Próbowałem dziś zamontować to trzecie światło, ale rozebrałem calą tapicerkę od klapy po bagażnik i nie znalazłem tej wtyczki do STOPu w tylnym spojlerze, o której kiedyś pisaliśmy na forum. Chyba, że jest ona pod tapicerką dachu?
Nie chciałbym podłączać poprzez lampę, więc macie może jakieś pomysły, żeby to zrobić bezinwazyjnie?

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 15-12-12, 20:51

Jak rozbierzesz plastiki tylnej klapy, to w lewej podloznej listwie jest wtyczka ktora o ile sie nie myle idzie do podgrzewania szyby i silniczka wycieraczki. W niej wlasnie znajdziesz jeden wolny pin i tam jest plus na 3cie swiatlo stopu :-D przypadkiem znalazlem, ona nie jest luzna tylko sluzy do rozpinania przewodow zeby mozna bylo klape zdjac..
Gregor

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 20-12-12, 13:05

Zamontowałem trzecie światło STOP. Trochę to inaczej wyglądało, ale dzięki za podpoowiedzi.

Celica V to jest jednak najlepszy samochód pod słońcem, bo:
- jest najlepszy:
- jest wdzięcznym samochodem do wszelkich modyfikacji i doposażeń.
Kropka


Tradycyjnie opiszę prace, bo się może komuś przyda.

Po ponownym ściągnięciu plastików, wyciągnięciu i rozłączeniu kostki zobaczyłem to:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wcześniej przygotowałem sobie 10-cio centymetrowe odcinki przewodu z oryginalnie do nich przylutowanymi pinami i zabrałem się do pracy.
Okazało się, że jest dwa wolne piny, ale pisaliście i tu w "szybkich odpowiedziach...", że ma być jeden, więc nie byłem pewien czy oba piny mi się przydadzą i myślałem, że będę musiał szukać gdzieś miejsca na masę, ale po próbie:
Obrazek
zadziałało, więc:
Obrazek
...spiąłem wszystko razem...
Obrazek
...zabezpieczyłem i mam dodatkowy STOP:
Obrazek
Trochę słabe zdjęcie, ale widać, że działa.


I jestem z efektu bardzo zadowolony.
Wszystko zrobione przy wykorzystaniu fabrycznych wtyczek i pinów bez żadnego kombinowania i rzeźby.

Polecam taką modyfikację.
Ostatnio zmieniony 20-12-12, 13:08 przez Dani66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 20-12-12, 13:07

Nie montuj Mugena do V gena bo bedzie wieśtunink.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 05-01-13, 15:54

Mugena chyba nie będzie. Ulter, który teraz mam jest w miarę cichy i ładnie brzmi na niskich jak i na wysokich, więc nie będę sobie szukał biedy.



Zrobiłem sobie wczoraj pomiar kompresji i:
Obrazek
* na ostatnim cylindrze (wykres na dole) ciśnienie było tak duże, że nie można było utrzymać czujnika manometru, dlatego na wykresie jest nieco niższe, ale w rzeczywistości jest najwyższe ze wszystkich.

Cieszę się z wyników pomiaru. :D

I wnioski są dwa:
1. Silnik jest jak nowy
2. Przebieg widniejący na zegarach jest na 100% oryginalny


Z takim "enginem" zrobię jeszcze x tysięcy km.

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 04-08-13, 21:13

Pora odświeżyć temat po dość długiej przerwie

Na początek czyszczenie cold startu
Obrazek
Obrazek

W między czasie były manewracje z 3S-GTE, który niestety okazał się klapą. Kupiłem całą ST185 z zamiarem swapa i zabrałem się do pracy, niestety była to jedna z najbardziej wkurzających rzeczy w pracy przy tym samochodzie.
Turbina była zmieniona na taką z ST205, ale ogólny stan silnika był bardzo kiepski i wiele bym kilometrów na nim nie zrobił. Po nim została maska do której dokupię drugi 3S-GTE, ale wszystko z czasem. Może z dwóch zrobię jeden albo znajdę naprawdę dobry egzemplarz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wyczyściłem też, w przypływie wolnego czasu, puszki pod maską
Obrazek
Obrazek

Dodałem nową, oryginalną podstawkę akumulatora
Obrazek

Wymieniłem termostat

Stary się otwierał kiedy mu pasowało:
Obrazek

Nowy wolałem sprawdzić przed złożeniem
Obrazek

Udało mi się kupić osłony do halogenów Hella Comet, które mam, ale na razie nie są zamontowane
Obrazek

Jest też nowy ori koreczek chłodnicy, bo stary już nie spełniał swojego zadania
Obrazek


Kolejne modyfikacje już wkrótce, bo na razie prace stanęły przez ten silnik nieszczęsny