Grey ST182

Roczniki 1990-1993
ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Grey ST182

Postautor: ghost1077 » 20-03-13, 14:57

Samochód:
* Toyota Celica ST182 1990 przedlift

Silnik:
* 3S - GE rev II
* ECUMASTER DET III (czeka na zamontowanie, strojeniem będzie zajmował się Soldi)

Przeniesienie napędu:
* seria

Zawieszenie:
* amortyzatory KYB Excel - G
* sprężyny OEM
* łączniki, poduszki stabilizatorów - poliuretan by GT4 JS
* tuleje wahaczy (tył) - poliuretan

Hamulce:
* zregenerowana seria z ABSem i korektorem siły hamowania (tył)
* tarcze - JC
* klocki - Kashijama

Układ wydechowy:
* przelotowy na dwóch tłumikach M - Tech -> środkowy 80 cm długości, końcowy OEM Look
* kolektor owinięty bandażem bazaltowym

Układ dolotowy:
* seria

Koła:
* felgi - 16 cali z VII gen.
* opony - Goodyear Eagle F1 GSD3 (przód) + Vredestein Rainsport

Wnętrze:
* niebieskie + boczki LifeSound

Audio:
* radio - Clarion 389 DXZ RGUSB
* głośniki - Rainbow SLX
* wzmacniacz - u - Dimencion jr.
* wytłumienie drzwi - Dynamat Superlite + Dynamat Extreme

Body:
* seria ( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
* tylne lampy - USDM z obrysówkami

Krótka historia samochodu:
Celica jest ze mną od około 2,5 lat. Początkowo poszukiwałem rodzajowo - starego usportowionego japońskiego samochodu. Brałem pod uwagę Toyotę Corollę e9 GTi, jednak nie udało mi się trafić na dobry egzemplarz. Celicę zastałem wizualnie zaniedbaną przez właściciela, który nie potrafił sobie poradzić ze źle ustawionym rozrządem. Historia serwisowa samochodu była nieznana. Po krótkich oględzinach okazało się, że nie ma większej rdzy, podwozie jest bardzo zdrowe. Auto pochodziło z południowej Francji, tak więc nigdy nie miało styczności z zimą, dopiero od roku przebywało w Polsce. Silnik również był w dobrym stanie, nie pobierał oleju (najwyżej śladowe ilości). Wśród innych oglądanych egzemplarzy, ten był całkiem ciekawy.


Plany:
* Zależy mi na doprowadzeniu/utrzymaniu samochodu w oldschoolowym stylu:
- wizualnie jak najbliżej serii: na powrót felgi orginały z GTi lub Compomotive TH
- radio: stare Alpine 79xx
* jeżeli chodzi o inne aspekty - seria, może kiedyś gwint

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na zdjęciu moja ST182, marcusa 7A - FZE i nasz rodzynek Corolla E8 GT zimują w garażu:
Obrazek
Prace nad audio:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wydech przelotowy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
* wykres przed:
Obrazek
* wykres po:
Obrazek
Regeneracja hamulców:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Odnowienie wlewu:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4502
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 20-03-13, 15:52

UUU grubo Pan idziesz. Gratki za ratowanie V ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 20-03-13, 15:53

Bardzo fajna ta Twoja V-czka :) ladna i zadbana, dobrze, ze trafila w dobre rece :)

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 20-03-13, 16:14

Duży szacunek za profesjonalne podejście do tematu hamulców.
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 20-03-13, 16:19

Ladnie sie prezentuje, nazwa tematu wskazuje na jedno powinennes ja nazwac Sasha :twisted: Powodzenia w dalszych planach :P
ST 182+ :)
ST 184 RIP

Awatar użytkownika
baski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 04-05-09, 16:50

Postautor: baski » 20-03-13, 18:03

Ładnie się prezenci ten egzemplarz, powodzenia w modach.

PS. Gdy wymienisz felgi na oryginalne z V ustawiam się 1 w kolejce po VII-owe :)

Awatar użytkownika
DZIK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1055
Rejestracja: 23-09-05, 22:18

Postautor: DZIK » 20-03-13, 18:08

Cudowny kolor,Malo takich.super v gen.V-tki sa ladniejsze of VI :)
Bylo:
AT180
ST202
ST205
ST185 Carlos

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 20-03-13, 20:38

Ładnie - wydech przelotowy i prawie 190 Nm. Jak Ci dobrze Kolega wystroi na ecumasterze to pewnie maximum przekroczy 200 niutów :)

Na wykresie przebiegu momentu masz bardzo ładny dół i dołek po 3000 jest mały.
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 20-03-13, 20:41

No nareszcie ją wrzuciłeś na forum :)
profi podejście do tematu, będzie kolejna wycyckana V na forum
tylko nie zakładaj oryginalnych kół, są paskudne :P
btw. widać że wypust na rynek francuski, tam GTi wychodziły z czarnymi lusterkami i niebieskim wnętrzem
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 20-03-13, 20:54

Dziękuje wszystkim za komentarze. Wasze pozytywne opinie są dla mnie ważne, bo Celica jest moim oczkiem w głowie i spędzam przy niej sporo czasu. Ciesze się, ze sie opłaciło. W samochodzie zrobione jest o wiele więcej niż zostało opisane, ale większość prac polegała na doprowadzaniu do jak najlepszego stanu, a nie na modyfikacjach.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 21-03-13, 16:47

Jedna z dwóch ładnych V w trio city :-)
Zawsze marzyłem o szarej grubasce z białym butem. Jak widać chuda też jest sexi w tym kolorze :-D

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 21-04-13, 13:52

Czas oczekiwania na nowy sezon, upływa przy, od dawna planowanym, lakierowaniu. :) Celem przedsięwzięcia, oczywiście poza odświeżeniem lakieru, jest poprawa jakiś czas temu przetartego boku. Zdecydowanie nie podoba mi się praca poprzednich "specjalistów" i chociaż wiadomo, że ciężko o dobrego blacharza i poszukiwanie takiego to długi proces, tym razem liczę na profesjonalne podejście.
Obrazek
Obrazek
Jeden z najżmudniejszych etapów wykonałem we własnym zakresie tj. częściowo sam rozebrałem celicę ;) Myślę, że u lakiernika zostanie przez około miesiąc, później czeka mnie pogodzenie składania, dopasowywania elementów z letnią sesją. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie jak należy i do wakacji Grey będzie gotowa :)
Obrazek
Obrazek
Śrubki i kołeczki kupiłem nowe z ASO, kilka zostało do domówienia, spinki mocowania tapicerki również w większości są nowe.
Obrazek
Do zaprezentowania został jeszcze pocieszający aspekt w tym długotrwałym procesie, na celicę czekają raczej już docelowe koła (oz ultraleggera 16x7), myślałem o czymś oldchoolowm, ale tymi też nie mogłem pogardzić, również zawsze mi się podobały.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
breczus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1514
Rejestracja: 03-10-09, 13:18

Postautor: breczus » 21-04-13, 14:31

nie masz może spisu nr katalogowych tych wszystkich spinek i kołeczków?
oraz ile kosztowały tak +/- ? musiałbym taki zestaw zakupic, bo tapicerka wielokrotnie już sciągana skrzypi niemiłosiernie :)

części do renowacji hebli również kupowałeś w aso, czy zamienniki?
masz spis części również? :)
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.

ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru :P

1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans :)) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car :P

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 21-04-13, 17:13

Mam nadzieje ze fele pacniesz na biało.
Zacny prodzekt
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 21-04-13, 20:18

A mi się w tym wszystkim najbardziej podoba
( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
bo ja to lubię oryginał.
Gratulacje ładnej V-tki.


Rzeski pisze:Mam nadzieje ze fele pacniesz na biało.


W takim kolorze wyglądają lepiej

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 21-04-13, 20:48

breczus pisze:nie masz może spisu nr katalogowych tych wszystkich spinek i kołeczków?
oraz ile kosztowały tak +/- ? musiałbym taki zestaw zakupic, bo tapicerka wielokrotnie już sciągana skrzypi niemiłosiernie :)

części do renowacji hebli również kupowałeś w aso, czy zamienniki?
masz spis części również? :)

Niestety nie pomoge Ci wiele w tej kwestii, ponieważ ja nie zamawiałem wszystkich spinek, a cześć z nich jest w kolorze niebieskim więc są inne numery seryjne. Najlepiej jeśli sam sprawdzisz na toyodiy.
A mi się w tym wszystkim najbardziej podoba
Cytat:
( zderzak jeszcze polift, na zamontowanie czeka przedlift z ASO)
bo ja to lubię oryginał.
Gratulacje ładnej V-tki.


Dziekuje.
Dani66 pisze:Rzeski napisał/a:
Mam nadzieje ze fele pacniesz na biało.


W takim kolorze wyglądają lepiej

czyli w jakim? białym czy srebrnym? felgi prawdopodobnie zostana w oryginalnym kolorze lub pomaluje na czarny mat.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/

Awatar użytkownika
_zulw007_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1492
Rejestracja: 09-09-06, 22:17

Postautor: _zulw007_ » 22-04-13, 14:29

No widzę ze na grubo idziesz :) kolor jaki dajesz taki jaki jest ??

Awatar użytkownika
Dani66
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 353
Rejestracja: 26-01-11, 22:36

Postautor: Dani66 » 22-04-13, 15:14

ghost1077 pisze:czyli w jakim?


W takim jaki jest na zdjęciach, czyli srebrnym

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 22-04-13, 22:50

_zulw007_ pisze:No widzę ze na grubo idziesz :) kolor jaki dajesz taki jaki jest ??

Tak, kolor zostaje taki jaki jest.

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 16-08-13, 12:06

Przez ostatnie dwa miesiące bardzo dużo się działo przy aucie. Teraz wrzucam tylko kilka fotek, szczegółowy opis zmian i resztę zdjęć zamieszczę wkrótce;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek