GT4 - czyli estetyczna rajdówka moich marzeń
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
GT4 - czyli estetyczna rajdówka moich marzeń
U góry opis szablonowy, a dole opis własny autorski )
Samochód:
*Toyota Celica ST185 1991r
Silnik:
*3sgte revII - wszystko od nowa zbudowane w 2013. Kucizna, Wiseco, ACL, Cometic.
Przeniesienie napędu:
*nowe sprzęgło
Zawieszenie:
*amorki Kayaba
Hamulce:
* seria, wymienione klocki oryginał
Układ wydechowy:
*przelot, kwasówka 2,75"
Układ dolotowy:
*seria ST185, wkładka K&N
koła:
*lato: felgi DOTZ LEMANS 17x8 ET35, wypiaskowane i pomalowane na róż
*zima: 15" alu
Wnętrze:
* klatka, kubły, flok, kiera zamsz, pełne wyposażenie seryjne pozostało i jest 100% sprawne
Audio:
* psika BOV, syczy turbo
Body:
*Wide Body
*nowy lakier, nowa blacharka
*ori spryski reflektorów
* ciemne kierunki przednie i tył cały - bo tak lubie
*zaślepiona dziura po antenie
* oryginalne wszystkie szyby i oryginalnie złożona cała buda poza błotnikami przednimi, które wymieniłem na zdrowsze, o czym poniżej.
Krótki opis planów zmian:
Po ustaleniu planu działania ( i uzbierania środków) nastąpi plan wykorzystanie zakutego silnika:
- nowe Turbo z EVO X, + ecumaster, + walbro, + duze wtryski. STROJENIE.
Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach"
Krótki opis/historia samochodu:
Wiosna nadeszła, Celica dostała letnie obuwie, a ekipa z garażu GT4 skończyła mechaniczne uzdrawianie pojazdu.
Pierwsze zimowo - wiosenne 4000km zaliczone na nowym motorze, więc można uznać projekt bazowy 12 miesięczny za zakończony.
Kupiłem: 12 mies temu, a dokładnie 03.2011 w Krakowie u dealera Toyoty (powaga)
Stan był... sprawny 100%, estetycznie z zewnatrz fuj, porysowany, uzywany na codzień, z ładnym zadbanym oryginalnym wnętrzem, przebiegiem 152 kkm.
Oryginalne wszystkie szyby, wszystkie elementy blacharskie, w większości nominalna wartstwa lakieru (dach, słupki, drzwi, klapa, błotniki poza rantami poobijanymi i naprawianymi)
I mozna rzec, że było nieźle bo wróciłem z Krakowa do Gdańska bezproblemowo i bez nadmiernego oszczędzania.
Moje działania i zarazem opis auta:
etap I: rozrząd, oleje, płyny, filtry - DOBRE, oryginalne
etap II: nowa klatka zał J, Bimarco Expert NOWE z homo, pasy 6pkt 3calowe z homo NOWE, kiera z odsadzeniem zamszowa NOWA, deska we floku (thx Mrgorgo) + docięcie pod klatkę.
etap III: lakierowanie wnętrza.... zaraz zaraz. Obejrzyjmy najpierw czy da sie ogarnąć te rysy.. hmmm.... słabo. To moze lakierka boków (bez dachu i maski, klapy). Ale pod warunkiem ze błotniki przednie są ładne.
No i sie zaczęło.
Nowe przednie (z anglika bez grama rdzy) błotniki, doprowadzenie do porządku tylnych po wgniotkach i prostowaniu przez jakiego magika (i tu jedyny element auta gdzie mam szpachli trochę tj na tylnych poszerzeniach). Chciałem kupic nowe tylne błotniki, ale ASO mówi: " nie ma". No to blacharz doprowadził jak się dało. Ogniska rdzy usunięte, progi OK, wiec nie trzeba bylo ruszać.
LAKIERKA ŚRODKA I NA ZEWNĄTRZ, bez dachu bo ładny.
etap IV: estetyka wnętrza, dopasowanie boczków do klatki, bo blacha jakos mnie raziła.
etap V: spadek kompresji i budowa silnika od nowa przez GT4
Tłoki Wiseco, nowy wał, panewki ACL, uszczelka COmetic, nowe wszystkie uszczelki itp itd.
Przy okazji rewizja Carlosowej skrzyni, potwierdzenie ze napęd jest Carlosowy z wiskozą. Wymiana uszczelniaczy dyfra i masa innych pierdół.
Wcześniej jeszcze regeneracja CT26, nowe sprzęgło z ASO i nowe Kayaby.
etap VI: docieranie na seryjnym doładowaniu, czyli ciągle wyjazdy w trasy Celica.
Usmiech od ucha do ucha
etap VII: rewizja po dotarciu, docelowy (juz chyba IV za mojej rocznej kadencji) olej Millers
etap VIII: usunięcie klimy (całkowite), montaz zestawu "non AC" od Pawcia.
etap IX: detailing tj wszystko ma być sprawne i ładne: podswietlenia zegarów, działanie zapalniczki, przeniesienie przycisku sprysków lamp (sprawnych) na konsole środkową. Wszystkie lampki, podswietlenia przycisków, centralny zamek (reanimacja), tilt kierownicy, nowy panel nawiewu (bez AC) i jego podswietlenie.
Pranie wykładziny bagaznika i dywaników.
etap X: detailing part2: okleina carbonowa na klatke w miejscach kopania butami i haczenia rękoma itp. Panel srodkowy zamiast radia w carbonie i 3 wskazniki VDO z epoki (boost, oil temp, oil press).
GOTOWE. Czas realizacji: 1 rok.
Koszt.... masakra: samo auto z ogłoszenia 12.000 zł. Koszt z wszystkimi pracami: 40.000zł.
Wielkie podziekowania dla ekipy GT4, dla mojego blacharza, lakiernika i dla moich wszelkich pomocników ktorzy odbierali za mnie części i pomagali logistycznie.
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ (ale tą przyszłość co będzie jeszcze w tym sezonie):
Po ustaleniu planu działania ( i uzbierania środków) plan wykorzystanie zakutego silnika:
- nowe Turbo z EVO X, + ecumaster, + walbro, + duze wtryski. STROJENIE.
Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach"
Fotki:
A tutaj trochę fotek z telefonu, które niestety nie oddaja intensywności czerni tj nowego lakieru + wosku + nowego lakieru felg
Samochód:
*Toyota Celica ST185 1991r
Silnik:
*3sgte revII - wszystko od nowa zbudowane w 2013. Kucizna, Wiseco, ACL, Cometic.
Przeniesienie napędu:
*nowe sprzęgło
Zawieszenie:
*amorki Kayaba
Hamulce:
* seria, wymienione klocki oryginał
Układ wydechowy:
*przelot, kwasówka 2,75"
Układ dolotowy:
*seria ST185, wkładka K&N
koła:
*lato: felgi DOTZ LEMANS 17x8 ET35, wypiaskowane i pomalowane na róż
*zima: 15" alu
Wnętrze:
* klatka, kubły, flok, kiera zamsz, pełne wyposażenie seryjne pozostało i jest 100% sprawne
Audio:
* psika BOV, syczy turbo
Body:
*Wide Body
*nowy lakier, nowa blacharka
*ori spryski reflektorów
* ciemne kierunki przednie i tył cały - bo tak lubie
*zaślepiona dziura po antenie
* oryginalne wszystkie szyby i oryginalnie złożona cała buda poza błotnikami przednimi, które wymieniłem na zdrowsze, o czym poniżej.
Krótki opis planów zmian:
Po ustaleniu planu działania ( i uzbierania środków) nastąpi plan wykorzystanie zakutego silnika:
- nowe Turbo z EVO X, + ecumaster, + walbro, + duze wtryski. STROJENIE.
Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach"
Krótki opis/historia samochodu:
Wiosna nadeszła, Celica dostała letnie obuwie, a ekipa z garażu GT4 skończyła mechaniczne uzdrawianie pojazdu.
Pierwsze zimowo - wiosenne 4000km zaliczone na nowym motorze, więc można uznać projekt bazowy 12 miesięczny za zakończony.
Kupiłem: 12 mies temu, a dokładnie 03.2011 w Krakowie u dealera Toyoty (powaga)
Stan był... sprawny 100%, estetycznie z zewnatrz fuj, porysowany, uzywany na codzień, z ładnym zadbanym oryginalnym wnętrzem, przebiegiem 152 kkm.
Oryginalne wszystkie szyby, wszystkie elementy blacharskie, w większości nominalna wartstwa lakieru (dach, słupki, drzwi, klapa, błotniki poza rantami poobijanymi i naprawianymi)
I mozna rzec, że było nieźle bo wróciłem z Krakowa do Gdańska bezproblemowo i bez nadmiernego oszczędzania.
Moje działania i zarazem opis auta:
etap I: rozrząd, oleje, płyny, filtry - DOBRE, oryginalne
etap II: nowa klatka zał J, Bimarco Expert NOWE z homo, pasy 6pkt 3calowe z homo NOWE, kiera z odsadzeniem zamszowa NOWA, deska we floku (thx Mrgorgo) + docięcie pod klatkę.
etap III: lakierowanie wnętrza.... zaraz zaraz. Obejrzyjmy najpierw czy da sie ogarnąć te rysy.. hmmm.... słabo. To moze lakierka boków (bez dachu i maski, klapy). Ale pod warunkiem ze błotniki przednie są ładne.
No i sie zaczęło.
Nowe przednie (z anglika bez grama rdzy) błotniki, doprowadzenie do porządku tylnych po wgniotkach i prostowaniu przez jakiego magika (i tu jedyny element auta gdzie mam szpachli trochę tj na tylnych poszerzeniach). Chciałem kupic nowe tylne błotniki, ale ASO mówi: " nie ma". No to blacharz doprowadził jak się dało. Ogniska rdzy usunięte, progi OK, wiec nie trzeba bylo ruszać.
LAKIERKA ŚRODKA I NA ZEWNĄTRZ, bez dachu bo ładny.
etap IV: estetyka wnętrza, dopasowanie boczków do klatki, bo blacha jakos mnie raziła.
etap V: spadek kompresji i budowa silnika od nowa przez GT4
Tłoki Wiseco, nowy wał, panewki ACL, uszczelka COmetic, nowe wszystkie uszczelki itp itd.
Przy okazji rewizja Carlosowej skrzyni, potwierdzenie ze napęd jest Carlosowy z wiskozą. Wymiana uszczelniaczy dyfra i masa innych pierdół.
Wcześniej jeszcze regeneracja CT26, nowe sprzęgło z ASO i nowe Kayaby.
etap VI: docieranie na seryjnym doładowaniu, czyli ciągle wyjazdy w trasy Celica.
Usmiech od ucha do ucha
etap VII: rewizja po dotarciu, docelowy (juz chyba IV za mojej rocznej kadencji) olej Millers
etap VIII: usunięcie klimy (całkowite), montaz zestawu "non AC" od Pawcia.
etap IX: detailing tj wszystko ma być sprawne i ładne: podswietlenia zegarów, działanie zapalniczki, przeniesienie przycisku sprysków lamp (sprawnych) na konsole środkową. Wszystkie lampki, podswietlenia przycisków, centralny zamek (reanimacja), tilt kierownicy, nowy panel nawiewu (bez AC) i jego podswietlenie.
Pranie wykładziny bagaznika i dywaników.
etap X: detailing part2: okleina carbonowa na klatke w miejscach kopania butami i haczenia rękoma itp. Panel srodkowy zamiast radia w carbonie i 3 wskazniki VDO z epoki (boost, oil temp, oil press).
GOTOWE. Czas realizacji: 1 rok.
Koszt.... masakra: samo auto z ogłoszenia 12.000 zł. Koszt z wszystkimi pracami: 40.000zł.
Wielkie podziekowania dla ekipy GT4, dla mojego blacharza, lakiernika i dla moich wszelkich pomocników ktorzy odbierali za mnie części i pomagali logistycznie.
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ (ale tą przyszłość co będzie jeszcze w tym sezonie):
Po ustaleniu planu działania ( i uzbierania środków) plan wykorzystanie zakutego silnika:
- nowe Turbo z EVO X, + ecumaster, + walbro, + duze wtryski. STROJENIE.
Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach"
Fotki:
A tutaj trochę fotek z telefonu, które niestety nie oddaja intensywności czerni tj nowego lakieru + wosku + nowego lakieru felg
Ostatnio zmieniony 25-04-13, 13:08 przez kilej, łącznie zmieniany 2 razy.
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
- RedSun
- Użytkownik
- Posty: 3976
- Rejestracja: 24-04-09, 21:33
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
Opis dostosowany do forum
Klatka załącznikowa: Concept Motorsport (firma ceniona na Pomorzu, rajdowetrojmiasto.pl).
Jest to max rozbudowanie jakies się dało uzyskać bez dojścia do przednich kielichów. Ale za to jest wzmocnienie poprzeczne pod deską, tj klatka obejmuje tez przód nad nogami a pod sama pociętą deską (nie rezygując z nagrzewnicy - jest na styk).
Tak, samo auto raptem 12k pln, ale projekt zakładał 30-40. Stanęło na 40k pln
Klatka załącznikowa: Concept Motorsport (firma ceniona na Pomorzu, rajdowetrojmiasto.pl).
Jest to max rozbudowanie jakies się dało uzyskać bez dojścia do przednich kielichów. Ale za to jest wzmocnienie poprzeczne pod deską, tj klatka obejmuje tez przód nad nogami a pod sama pociętą deską (nie rezygując z nagrzewnicy - jest na styk).
RedSun pisze:chyba pamiętam ją z neta, cenowo dość atrakcyjnie było
Tak, samo auto raptem 12k pln, ale projekt zakładał 30-40. Stanęło na 40k pln
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
Mieszkam, ale tylko w weekend. W dni robocze Wawa i tu garazuje Celice
Cały luty i marzec przyjezdzałem do 3miasta Celica właśnie (docieranie silnika), a teraz to w kratke i raczej większym autem grupowo
Cały luty i marzec przyjezdzałem do 3miasta Celica właśnie (docieranie silnika), a teraz to w kratke i raczej większym autem grupowo
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
Turlo pisze:Tylko mi po kliknieciu na foto nie pokazuje się większe?
Moze masz jakies blokady, np w pracy Mi wszystko działa. Imageshack jest prosty jak drut: klik i jest duze
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- KRYSO
- Klubowicz
- Posty: 4503
- Rejestracja: 15-05-06, 17:35
BASSI pisze:Bardzo fajny projekt , ciekaw jestem końcowych rezultatów
Ano fajny, fajny i na bogato. Niestety pewnie też mnie czeka - Etap V się szykuje
BASSI pisze:P.S. z tymi felgami to hardcore
Zwróciłem kiedyś uwagę na ten kolor pod warsztatem i powiem pierwsze wrażenia miałem przedziwne ale po ilości włożonego serca i kasy - nie mam już więcej pytań
PS
U mnie też się fotki nie chcą otwierać ani w GCh ani w MF
EDIT:
Dzięks Kamwu - ten sposób załatwił problem
[center]JEDZIEMY[/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
Felgi miały być kontrowersyjne i każdy komentarz to potwierdza
A za to jakie miłe spojrzenia kobiet można uzyskać dzięki nim.... bezcenne
A za to jakie miłe spojrzenia kobiet można uzyskać dzięki nim.... bezcenne
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
- Rado
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 12-08-08, 13:28
bardzo fajny projekt tylko jedno ale:
to: "estetyczna rajdówka moich marzeń"
kloci sie z tym: "Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach""
obawiam sie ze po paru imprezach estetyka zostanie zachwiana chociażby przez głupie kamyki o przygodach z innymi elemenatmi na trasach nie wspominając
mimo wszystko trzymam kciuki za dalsze zabawy z autem
to: "estetyczna rajdówka moich marzeń"
kloci sie z tym: "Po tym etapie powiem: "skończone, mozna startować w amatorskich imprezach""
obawiam sie ze po paru imprezach estetyka zostanie zachwiana chociażby przez głupie kamyki o przygodach z innymi elemenatmi na trasach nie wspominając
mimo wszystko trzymam kciuki za dalsze zabawy z autem
ST205 & ST185 & GSXR 1000 K7
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
koso pisze:przerejstrowales ja ? czy zdjecia sa stare felgi nie pasuja lepiej by bylo oczojebny zielony
Zdjęcia są nowe, sprzed tygodnia.
Felgi miały być TAKATA GREEN, ale nie było koloru i wpadłem na ten oto genialny pomysł
Oczojebny róż na żywo wygląda ekstra i tak ma być - każdy robi auto dla siebie.
Jeden chce białe auto i białe fele, a ja czarne auto i różowe fele - gustum non disputantum est.
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 14-03-12, 23:01
cccp88 pisze:I daj ładniejsze zdjęcia
Obiecuje zrobić. To była robocza, wieczorna fotosesja w drodze do domu dokumentująca gotowy pojazd
Oczywiście chętnie ogarnę porządne fotki, z wypucowanymi oponami, wszystkim idealnie czystym i w blasku słonca ukazując potęgę czerni, ale to niebawem.
Sześć Dębów Dwór w Prusewie
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem
(40 min. od Trójmiasta, nad morzem)
Hotel, Restauracja, Wesela, Imprezy okolicznościowe
Sześć Dębów Dwór w Prusewie - Pałac, dwór nad morzem, wesele nad morzem