ST-i - Fistach

Roczniki 1990-1993
fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

ST-i - Fistach

Postautor: fistach » 29-05-13, 20:33

Samochód:
* Toyota Celica ST-i

Silnik:
* 4A-FE - seria

Przeniesienie napędu:
* seria

Zawieszenie:
* seria

Hamulce:
* seria

Układ wydechowy:
* seria

Układ dolotowy:
* seria

Koła:
* 14

Wnętrze:
* fotele od GT

Body:
* seria

*Krótki opis:
Po pewnym czasie przebywania na forum postanowiłem opisać swoją celinke. Auto kupiłem w 2013r w stanie do drobnych poprawek technicznych. Na początku Celica traktowana jak zwykłe auto, jednak teraz gdy zacząłem dopatrywać się szczegółów jest oczkiem w głowie. Jest to wersja coupe przeznaczona na rynek europejski (z tego co wiem jedna z nielicznych). W dowodzie rej. wpisany jest rok produkcji 1992, a według ramy 1989 :) Celinke poprzedni właściciel pomalował w całości. Sprzęt całkowicie seryjny, jedynie wymienione fotele od silniejszej siostry, ponieważ stare były zarwane, oraz wymieniony licznik (w starym latały wskazówki). Niestety nadal nie posiadam bocznych listw oraz na chwilę obecną nadal nie działa licznik (ukręciła się linka) oraz wysiadł alternator (już w trakcie naprawy). Z takich rzeczy są jeszcze felgi do pomalowania ale to też niedługo przyjdzie na nie czas oraz wymiana obrysówki (jedna europa, druga ameryka). Jako, że prawdziwy rok produkcji to 11/89r chciałbym w przyszłym roku rozpocząć starania o żółte tablice rejestracyjne (nie wiem jak to wygląda z końcem produkcji modelu, ponieważ Celica była/jest? nadal produkowana dość długo).


Obrazek

Tak, wiem grzech, ponieważ mam tylko jedną fotkę :oops: Po naprawie alternatora gdy skarbek znowu zobaczy światło dzienne postaram się o małą sesję. (takie dziwne kropki na aucie to woda, ponieważ do zdjęcia wyjechała prosto z myjni :P )

A tak wyglądała by na żółtych rejestracjach (robione w gimpie)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 30-05-13, 08:10 przez fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 29-05-13, 20:42

Ładnie się prezentuje. Dobrze że kolejna Celica pozostała w oryginale. Odnośnie tablic żółtych to chyba auto musi mieć minimum 25 lat więc musisz jeszcze troszkę poczekać. Pozdrawiam i życzę dużo cierpliwości 8)

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 29-05-13, 20:56

No to jest 89r :) Przed zabawą z żółtymi tablicami będę musiał to sprostować w dowodzie rejestracyjnym :) Tak więc już ma 24 lata i za rok może się uda :wink:

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 29-05-13, 21:01

Ja także chcę zmienić na żółte ale muszę jeszcze poczekać - moja jest z 1990r :-)

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 29-05-13, 21:05

Miejmy nadzieję, że sie uda :)

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 29-05-13, 21:18

Fajna cela, nie słyszałem o wersji coupe na europę. Z jakiego kraju to sprowadzane?

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 29-05-13, 21:42

Ja kupiłem od właściciela w Polsce, ale z naklejek w schowku i tabliczki wynika, że to chyba Niemcy lub jakiś kraj z niemieckim językiem. Mam nadzieję, że ta wersja coupe na europe pomoże mi zyskać żółte blaszki :)

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3233
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 29-05-13, 21:58

A co się tak na te blachy uparłeś?

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 29-05-13, 22:05

Chciałbym ją w przyszłości przetrzymać dla siebie na dłużej, a na zabytek nie muszę mieć ubezpieczenia OC. Dodatkowo OC jest tańsze, a w przypadku kolizji (odpukać) dostaje się więcej pieniędzy. A pozatym według mnie ślicznie wygląda i zawsze marzyłem o czymś takim :) Ale mniejsza o to, teraz najważniejsze żeby celinka znów wróciła na droge

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 29-05-13, 22:14

Posiadanie żółtych tablic ponoć ma swoje minusy... :)
Takie tablice nie bardzo mi pasują do Celicy :-D Te auto jest ponadczasowe :wink:
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 29-05-13, 22:18

Posiadanie żółtych tablic powoduje raka i choroby serca ponoć... :)


Nie wiemy -> nie piszemy Turlo :-)

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 29-05-13, 22:19

Swoim czasem (zresztą ostatnio też) przewertowałem tony postów, stron i poradników.

Zalety:
*dożywotni przegląd
*zniżki na OC (większe wypłaty przy kolizjach)
*możliwość zaprzestania wykupowania OC lub wykupienia na pewien okres np. miesiąc
*brak cła na częściach sprowadzanych z zagranicy
*możliwość pozostania przy orgyinalnym oświetleniu np. czerwone kierunki ze stanów, kierownica po prawo w pojazdach z GB
*ładne tablice oraz podwyższona cena sprzedaży

Wady:
*drugim "właścicielem" jest konserwator zabytków
*przy wyjeździe z kraju potrzebne jest zezwolenie, które zwykle nie stwarza problemów

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 29-05-13, 22:47

Piotrek pisze:Posiadanie żółtych tablic powoduje raka i choroby serca ponoć... :)


Nie wiemy -> nie piszemy Turlo :-)


I nie spamujemy szefie :-D

Dobrze że na forum można się jeszcze czegoś dowiedzieć.
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 30-05-13, 08:11

Ja mam za to inne pytanie - widział ktoś coupe w wersji europejskiej czy to jedyne na forum?

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 30-05-13, 11:25

mi to wyglada na usdm a nie eu wpisz vin na toyodiy.com i bedziesz wiedzial wszystko :P
ST 182+ :)
ST 184 RIP

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 30-05-13, 22:15

Wrzucam screen z toyodiy.
Obrazek
Z tego co wiem USDM mają inne lampy tylne. Tak wygląda to u mnie (wygrzebałem fotke)
Obrazek

Awatar użytkownika
koso
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 12-08-11, 17:13

Postautor: koso » 30-05-13, 22:52

pierwsze widze zeby coupe wychodzilo na europe :-) no to stary naprawde masz rzadkie auto 8) chyba pierwsza na forum gratuluje :!:
ST 182+ :)

ST 184 RIP

fistach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 07-02-13, 20:28

Postautor: fistach » 30-05-13, 23:32

A kupiona przez przypadek, bo przy kupnie nie zwracałem uwagi na model :P

skywalker
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 01-10-11, 15:51

Postautor: skywalker » 01-06-13, 23:09

witam też posiadam coupe europejskie :D bardzo uważaj na tył samochodu szczególnie na lampy bo jak odpukać coś się stanie to nigdzie nie można ich dostać :( ja mam lewą orginalną i prawą USDM (jak narazie bo nadal szukam)
Powodzenia ;)

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 01-06-13, 23:46

Nie chcę nikogo martwić ale prędzej uwierzę w usdm'a z europejskimi papierami i numerami niż w to, że były takie na europę :-)

skywalker, pewnie mylisz przed i poliftingowe lampy z eu/usdm