ST182 by Padaj2003 :)

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 03-05-18, 13:20

Po co czujnik?Jest tylko w klimatroniku


w zwykłej jest jeden, w klimatroniku dwa ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 03-05-18, 14:40

Jeśli chodzi o czujnik od parownika to tak.

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 03-05-18, 14:53

W puszce mam 2, niestety kolory przewodów od nich są całkiem inne to wziąłem także i czujnik od klimatronika.... kto wie może zaskoczy ;) a jak nie to będziemy kombinować
Obrazek

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 03-05-18, 15:01

Kolory nie ważne były coś 3 wersje
A nie ma tam jakis jeszcze części do wzięcia z tego anglika do klimy?

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 08-07-18, 13:50

Małymi kroczkami ale coś tam do przodu, sprężarka klimy zamontowana, co prawda pasują tylko 3 mocowania z 4 ale jest stabilnie. Natomiast co do napinacza, cóż niektórzy twierdzili, że jest inny, a okazuje się, że różni się tylko samą rolką prowadzącą, a samo mocowanie jest to samo (wersja z klima na płaską rolkę, bez klimy z rowkami)
Obrazek
Wiem troszkę rdzawa rolka na sprężarce ale... no dobra nie mam usprawiedliwienia ;)
Obrazek

Przy okazji montowania sprężarki wyjąłem mały wiatrak chłodnicy wody, niestety jego obudowa prosiła się o odświeżenie.
Ps. załącza się on razem z dużym wiatrakiem czy podczas przegrzewania?
Obrazek Obrazek Obrazek

Ostatnio niestety doszło także do zagotowania płynu chłodzącego, na szczęście kilkaset metrów od domu. Płyn zaczęło wywalać przez zbiorniczek wyrównawczy, wentylator się nie załączał, wskaźnik na desce pokazywał prawidłową temp... obstawiałem termostat, który też wymieniłem (oczywiście zalane nowym płynem Prestone). Ku mojemu zdziwieniu diagnozując sprawność starego termostatu kiedy gotowałem go powoli w w wodzie otwierał się co stresowało mnie obawiając się, że może to jednak pompa wody. Zagotowałem go 2 razy nawet mierząc temp i otwierał się, ale coś mnie tknęło i po jego ostygnięciu wrzuciłem go do szklanki i od razu zalałem wrzątkiem..... termostat ani drgnął :) Ufff....

Niestety mam też inny problem, auto niby odpowietrzone, wiatrak się załącza, temp OK, płynu nie wywala.... już. No właśnie już i tu moja zagwozdka, podczas stygnięcia silnika zasysa mi górny wąż chłodnicy.
Obrazek
Spotkał się już ktoś z takim chochlikiem? Wyczytałem, że może być to już zużycie samego węża (zbyt miękki), nieszczelny korek (trzyma, bo jak odkręcam to zasysa powietrze), zatkany wężyk od chłodnica-zbiorniczke wyrównawczy (sprawdzone i jest drożny), zbyt długi wężyk w samym zbiorniczku, który może się przyssać do ścianki kiedy układ chce zassać płyn do obiegu (to jeszcze dziś sprawdzę, bo mam drugi na szczęście). No i najbardziej martwiąca mnie przyczyna walnięta uszczelka pod głowicą ale olej niedawno wymieniany i był Ok (tak zasysało też wcześniej), korek wlewu też czysty, bagnet też. Płynu specjalnie nie ubywa, bo jakoś nie było potrzeby dolewania choć pewnie 100-200ml brakuje skoro zassany.

Mając trochę wolnego czasu postanowiłem zajrzeć do el.anteny, bo przestała się wysuwać jakiś czas temu. Po rozebraniu przyczyna awarii oczywista, uszkodzona linka zębata samego bata (w 3 kawałkach). Postanowiłem jednak ją poskładać, żeby móc ją chociaż podłączyć (może radio coś będzie odbierało). Tak jak w poradniku końcówkę linki na bacie owinąłem drucikiem, żeby był jakiś opór i nie wywalało go po włączeniu radia. Wszystko oczyściłem, przesmarowałem na nowo i co prawda wysuwa się na pół gwizdka ale działa, a samo radio też już coś odbiera :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-07-18, 20:01

Piękna!
P.S. czemu w sumie progu na czerwono nie pomalowałeś?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 09-07-18, 20:04

Marcin pisze:Piękna!
P.S. czemu w sumie progu na czerwono nie pomalowałeś?


Bo w sumie to cała musiałaby być już pomalowana :(

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 15-07-18, 23:06

Jak inaczej można spędzić ostatnie dni urlopu niż przy aucie :)
Po pierwsze test nowego odkurzacza :) wyprane chyba wszystko, fotele, kanapa, boczki, dywaniki i wykładzina.
Obrazek

Drażniła mnie też wpadająca kratka nawiewu pasażera i odstający wylot nawiewu bocznej szyby zaraz nad nim także hm... Outatime idąc twoimi śladami troszkę przy okazji odświeżyłem nadmuchy. Żeby się do nich dostać wystarczy tylko kilka pierdołek zdemontować:
- choć tu jeszcze nie wszystko pozdejmowane, w szale sprzątania zapomniałem fotki porobić
Obrazek

Niestety nie chcąc spuszczać płynu chłodniczego nie wyjąłem wszystkiego ale w samej części z klapkami udało mi się w 3 wymienić wszystkie gąbki i pozmieniać uszczelki pomiędzy sekcjami. Segment przed nimi był czyszczony przy zakładaniu klimy także z nim miałem spokój, choć i w nim zagościła brakująca wiązka i czujniki :) oraz wstawiłem brakujący włącznik AC (czerwono podświetliłem, bo nic innego pod ręką nie miałem. Wszystkie kanały, rurki, rureczki także wymyte dokładnie :) włącznie z podszybiem od zewnątrz. Zrobiłem w nim prowizoryczny filtr węglowy oraz na dmuchawie gdzie jest zasysane powietrze z wewnątrz kabiny. Oba są zrobione na rzepach i nie ma dużo pracy z ich wymianą.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 16-07-18, 05:53

Sporo roboty widzę zrobiłeś. Szacun 8) ciekawy pomysł z filtrem na podszybiu.
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 16-07-18, 15:57

Robiac filtr od środka jak Outatime odseparowałbym go od warunków pogodowych ale po nabiciu klimy przez rurki nie będę miał już możliwości wyjęcia tego elementu, a więc i dmuchawy nie wyjmę, dlatego postanowiłem w ten sposób spróbować.

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 04-08-18, 19:12

Mały ale kolejny postęp z klimą :) wkońcu zdobyłem zaworek dzięki X-morpfowi i przekaźniki dzięki Tomciusiowi. Zaworek wraz czujnikiem troszkę odświeżyłem i już założone na aucie. Połączone nowymi rurkami do podciśnień zakupione w firmie FMIC, jeszcze tylko kilka zatrzasków/zapinek/zawleczek zabezpieczających przed ich zsunięciem się muszę poszukać. Sama sprężarka jest właśnie na zmianie oleju, w poniedziałek ją zakładam i można nabijać.... jeśli tylko znajdą się przejściówki zaworów potrzebne do tego i trzymać kciuki żeby wszystko było szczelne i nie okazało się
, że coś nie działa jak powinno.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Niestety w międzyczasie autko zrobiło mi psikusa, mianowicie padł akumulator :( mimo ładowania w aucie i prostownikiem nie trzyma i tu moje pytanie jaki oryginalnie jest (pojemność) i czy można dać nieco większą ;)
Co zabawne, kiedy padł mi aku, po odpaleniu auta z drugiego padła mi jedna z żarówek w reflektorach (nieszczęścia chodzą parami) więc po blisko 5 latach użytkowania Osram Night Break przyszła pora na nowszy model Osram Night Breaker Laser +150%
Obrazek

Awatar użytkownika
owiec0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 29-06-16, 00:50

Postautor: owiec0 » 04-08-18, 19:48

O to daj znać czy te nowe Nightbreakery są lepsze niż te poprzednie-tez akurat jeżdżę na zwykłych Nightbreakerach

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 04-08-18, 23:16

Poprzednie już blisko 5 lat miały także jakaś poprawa na pewno będzie :)
Przy okazji zdjętych kloszy małe odświeżenie gum wokół żarówek (chyba nigdy nie czyszczone, bo nie łatwo było) klosze też już ruda brała także oczyszczone dokładnie i pomalowane :) a i ramki zostały wypolerowane żeby się ładnie świeciły.
Żarówki sprawdzę jak tylko założę kompresor, bo póki co nawet nie odpale bez założonego paska.
Obrazek Obrazek

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 05-08-18, 12:50

Trzymamy kciuki .
Rok nie czystej walki z tą klimą ,ale jesteś już na finiszu😁.

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 05-08-18, 23:25

OJ dłużej już niż roczek od pierwszych zakupów związanych z klimatyzacją i naprawdę chciałbym już mieć ją z głowy :( w tym tygodniu się okaże czym jeszcze mnie zaskoczy.
Wiem, że niedzielna praca w gu.... się obraca, ale sporo auto chwilowo unieruchomione nie próżnowałem i dziś :) na niedzielny obiadek zaserwowałem sobie spagetti...
Obrazek
Tzn. wyprułem wiązkę spod maski starej STI i zaadaptowałem jej część do swojej GTI. Ściślej mówiąc zaraz po zakupie zauważyłem, że brakuje przycisku poziomowania reflektorów. Założyłem go, ładnie zaświecił ale nadal brak reakcji więc zabrałem się za same reflektory w których nie było silniczków. Wymieniłem je i tu niespodzianka.... zaraz zaraz ale gdzie jest wiązka? W przedliftowej Sti była, a tu nie ma? Trzeba było coś wkońcu z tym zrobić :) także roboty nie mało ale już jest i działa :)

Filmik, niestety nie wiem jak zamieścić miniaturkę.

Poziomowanie reflektorów

Przy okazji wyjętego akumulatora i zdjętego nadkola wymieniłem też zbiorniczek wyrównawczy na czyściutki :) w starym był wręcz szlam na dnie :eek: i tu znowu stara Sti posłużyła za dawcę, bo sporo z niej sobie zostawiłem i w wolnym czasie czyszczę, naprawiam co by mieć coś na szybkie podmianki w razie awarii :)

Założyłem też tą dużą puszkę od dolotu co chowa się pod błotnikiem, zaraz za reflektorem. Kiedy miałem stłuczkę mechanik mi jej nie założył i tak zapomniałem do niej :( chociaż chodzi mi po głowie ogarnięcie z czasem i dolotu na nowo ;)

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 07-08-18, 19:26

:airborne: No i stało się, człowiek się martwi, że nieszczelne, że elektryka nie zadziała, a tu niespodziana.... ZIMNO LECI :D !!! Wszech i wobec ogłaszam, że walka z klimatyzacją zakończona sukcesem, koniec gotowania jajek w słoneczne dni ;) :airborne:

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 07-08-18, 20:21

Brawo Ty!!!!

Teraz lista co trzeba kupić i co zrobić dla potomnych ;)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 07-08-18, 21:42

bartek_asik pisze:Brawo Ty!!!!

Teraz lista co trzeba kupić i co zrobić dla potomnych ;)


Dla potomnych zrobi się jakiś instruktarz do odpowiedniego działu :) spokojna Twoja rozczochrana o to :)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 07-08-18, 22:17

jestem pełen podziwu 8)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 16-08-18, 20:53

Padaj2003, gratulacje gratulacje :airborne: :airborne: :airborne:

Czyli w sumie ruszyłeś na kompresorze z VI
Jak pisali poprzednicy możesz gdzieś wrzucić jak będziesz miał chwile czasu spis gratów i jakiś tutorial.

Co do sterowania reflektorami z kabiny (poziomowania)gdzie jest coś od sterowania lub jakiś bezpiecznik?
Jakieś kolory przewodów?
Jeśli byłbyś w stanie mi pomóc w tym temacie to będę dozgonnie wdzięczny :D .Nie działa to u mnie a brak schematu do tego.