Celica 2.0 GTi by Kamilos

Roczniki 1990-1993
Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Celica 2.0 GTi by Kamilos

Postautor: Kamilos14 » 15-04-14, 17:23

Silnik:
> 3S-GE, seria

Przeniesienie napędu:
> Seria

Hamulce:
> Seria

Układ wydechowy:
> jakas tam koncowka Ulter

Układ dolotowy:
> Seria

Koła:
> Zima: org alu 14'
> Lato: alu 16'

Wnętrze:
> widać ze zadbane, nic nie po przecierane , elektryczne szyby i lusterka, klima do sprawdzenia, abs, wspomaganie i sam nie wiem co jeszcze :)

Audio:
> radio na razie będzie pierwsze lepsze jakie wpadnie mi w ręce, a glosniki podobno wymieniane lecz na dniach sprawdzę co tam siedzi, dolozone tweetery


Auto niedawno kupione od forumowicza, sam Tomuś polecal :)
Przebieg 115tys, malo wiarygodny ale teraz to każdy jest wątpliwy.

Plany:
Jak na razie chce go doprowadzic do normalnego stanu,w pierwszej kolejności mechanicznie.
Czekaja wlasnie nowe hamulce przód Brembo i klocki TRW, tyl ABE i klocki TRW, plyn hamulcowy DOT 4 toyoty.
W przyszlym tyg podstawie do mechanika na wymiane sprzegla i planuje wrzucic Aisini.

Do zrobienia zostalo:
Lakier, poniewaz schodzi bezbarwny i tu pytanie czy lepiej będzie polozyc nowy bezbarwny czy moze okleic auto?
Elektryka, ciągle świecące sie swiatla pozycja przód, tyl i dzienne bo to one są winne spieciu
Wyrwane mocowanie kola zapasowego
Klima
Przelacznik obiegu powietrza


Na razie tyle udalo mi sie wykąpać :)

Za wszelkie sugestie i pomoc będę bardzo wdzięczny :)

tu kilka fotek nim go kupilem a reszte pstrykne na dniach :)

viewtopic.php?t=36399
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 18-04-14, 19:49 przez Kamilos14, łącznie zmieniany 1 raz.

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 15-04-14, 18:49

8) Dbaj o nią a bedzie słuzyc długo :D Sprawdz tez, moze licznik nie działa hehe i dlatego tak mały przebieg :P Światła do jazdy dziennej ja bym zlikwidował, ale według uznania, może Ci się podobać. Ogólnie fajna Celiczka, gratuluje zakupu :airborne:

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 15-04-14, 18:53

Gdyby jeszcze poprawnie dzialaly to bym sie zastanowil a jak na razie to jest męczące gdy nie chcą sie wylaczyc :)

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 16-04-14, 08:05

Kamilos14, Dostosuj temat do szablonu.

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 23-02-15, 17:31

Obrazek

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 23-02-15, 17:44

Już mija prawie rok jak jestem ze swoją Celinką i powiem wam szczerze, że miała to być chwilowa znajomość, przelotny romans... A tu jednak ' przyszła na chwilę, a została na dłużej ' :)

Jakie to sweet :D

Ale wróćmy na ziemię, bo trochę przez ten roczek się działo, czym chcę się pochwalić, a przy okazji usłyszeć waszą opinię i być może uzyskać jakąś pomoc :)

Wstępnie fotki z zeszłego roku jak ją kupiłem:

Obrazek

Obrazek

Od początku!
Zostało zrobione:
- komplet hamulców ( tarcze przód brembo i klocki trw, tarcze tył abe i tej samej firmy klocki oraz szczęki, do tego zalany nowy plyn Dot4 Toyoty )
- kompletne sprzęgło Aisin, nowy wysprzęglik i pompa sprzęgła, bo stare przeszły już na zasłużoną emeryturę, wszystko to zalane nowym płynem dot4 Ferodo (pompa była ratowana zestawem naprawczym, lecz na próbach się skończyło bo nic to nie dało)
- nowa uszczelka pod dekielkiem zaworowym
- nowy olej Motul 10W40 ( tu sie zastanawiam czy nie zmienić na 5W30 hmm? )
- nowy filtr oleju i powietrza
- nowe świece Bosch
- nowy Akumulator Bosch
- nowy płyn chłodniczy, niestety tutaj w zbiorniczku jak i silniku znalazł się spory rudy syf, nad tym jeszcze muszę popracować, ale grunt że trzyma temperaturę :)
- zmienione pozycje na obrysówki

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak wyżej pisałem miałem problemy ze światłami do jazdy dziennej, zostało to naprawione, a pajączek od świateł naprawił się sam ( cud boski ). W aucie były zamontowane ksenony, które dość brutalnie pod wpływem złości zostały skierowane na śmietnik.
Postanowiłem również wyjąć fotele, kanapę oraz wykładzinę, aby wyczyścić to wszystko i przy okazji sprawdzić w jakim stanie jest podłoga, to już sami oceńcie :) ( została tryśnięta lakierem anty rudym)
Pod wykładziną znajdowały się kilometry kabli, które pozostawił amator mocnego audio umc umc umc :D ( towarzyszą ksenonom ) :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Skoro jesteśmy już przy muzyce, święty Mikołaj sprawił mi radio pod logiem Pionieer, a przy okazji sprawdziłem jakie głośniki goszczą w mym wozie:
- przód Kruger&Matz
- tył Bose
Dołożone są jakieś tam tweetery, lecz wypada dołożyć zwrotnicę aby to jakoś grało:)
No i jako, że zbliża się nasza rocznica to sprawiłem Celinie wizytę u kosmetyczki, a mianowicie zajął się nią lakiernik, bo największym jej mankamentem byl schodzący bezbarwny. Kilka elementów poszło do malowania, progi w środku jak i na zewnątrz zabezpieczone, nadkola i podłoga :) wyszło również, że byla lekko uderzona w drzwi pasażera co zostało prawidłowo bez szpachli zrobione :)
Całość zakończona polerką mmmmmmmalinka :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Może czas na to co jest do zrobienia:
- w przyszłym miesiącu zakładam komplet poliuretanów
- końcówki drążków kierowniczych, bo są już lekkie luzy, a przyda się zbieżność wraz z geometrią bo lekko ściąga w prawo
- jak widać na zdjęciu do wymiany nadaje się tylni trójkącik
- osłona kierownicy bo stara ledwo się trzymała
- przełącznik obiegu powietrza
- brakuje mi regulatora podnoszenia/opuszczania świateł
- silnik podnoszenia szyb od strony kierowcy wyje podczas pracy
- felgi bo te jakos średnio mi pasują do niej :) aktualnie są zimówki, gdzie felgi wyrwałem prawie darmo ( 200zl za komplet wraz z przesyłka:D , chyba kogoś okradłem)
- półka w bagażniku do wymiany bo zostały otwory bo zapewne bardzo zacnych głośnikach
- dolot do wymiany bo przy wymianie uszczelki pod deklem okazało się, że kiedyś był założony gaz bez wbicia w dowód i otwory aktualnie są zaślepione
- sprawdzenie kompresji na cylindrach
- odwiedziny na hamowni
- podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów
- hamulec ręczny, bo mimo wymiany to kiepsko trzyma, przypuszczam że może samoregulatory do wymiany

A teraz plany, które sam nie wiem czy zostaną zrealizowane, gdyż, ponieważ, że czekam na jakąś okazję:)
- rozglądałem się za jakimś dawcą z turbo, chciałem całe auto, aby mieć zapas części lecz z tym co raz ciężej :) a głównie myślałem nad zmianą samego silnika

To chyba koniec mojej lektury, która pochłonęła każdą wolną chwile w pracy :)

Awatar użytkownika
bryku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: 23-05-12, 13:02

Postautor: bryku » 23-02-15, 19:14

w V GTi szybko można się zakochać i ciężko rozstać... :)
Widać że o nią dbasz. Odwdzięczy Ci się za to.
kierownica z czego jest?

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 23-02-15, 19:25

Nie wiem jak nazwać ten materiał :) guma/plastik, ale nie skóra

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 23-02-15, 20:51

Kierownica jest z VI-stej generacji.
Fajnie, że auto trafiło wreszcie w ręce kogoś kto je odszczurzy. :-)
Co do sprawdzania błędów to jedyne co Ci potrzeba to spinacz i parę minut wolnego czasu ;-)
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 24-02-15, 05:22

To nawet nie wiedziałem ze kierownica jest z młodszego modelu:)
Jezeli chodzi o spinacz to w wolnym czasie musze bardziej zagłębić ten temat :)

Ale dzięki za mile słowa, to i tak dopiero początek :)

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 24-02-15, 07:18

97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 24-02-15, 07:29

Dzięki dzięki wielkie :)

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 24-02-15, 19:05

Dzisiaj rano moja Celinka dostała dość mocno po obrotach i tak samo po hamulcach ( spieszyłem się do pracy jak mnie zbudzili o 4 rano i miałem 10min na dojazd :) ) i pod zakładem hamulce już ledwo zipały, a świadczyła o tym efektywność hamowania oraz zapach :)
Po pracy jak już wszystko spokojnie wystygło, przy spokojnym powrocie do domu podczas hamowania zaczęły dochodzić do mych uszu dziwne odgłosy z przedniego prawego koła, jakby stuki czy puki :)
Pozostaje znaleźć czas i to rozkręcić :)

Komor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 14-10-14, 02:37

Postautor: Komor » 10-03-15, 00:59

Widzę masz postoje z USA, mógłbyś wrzucić foto jak to świeci?

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 09-04-15, 11:28

Przepraszam Komor, że tak późno ale jakoś umknął mi ten temat :)
Obrazek

Obrazek

Może jednym się podobają, a drugim nie, ale Ja szaleje za nimi :lol:

Jak już tutaj jestem to może powiem co się zmieniło.
W końcu dorwałem tylną półkę, całą bez otworów na głośniki, ale tu jest mały problem bo zobaczyłem, że nie mam uchwytu od strony kierowcy, tam gdzie 'wstrzeliwuje się' owa deska, może ktoś ma na zbyciu? :)
Jako, że był pęknięty tylni pomarańczowy trójkącik to kupiłem całe lampy, to chyba logiczne? :mrgreen: wpadają JDM, a te pójdą garażować
Po długim czasie założę całą obudowę pod kierownicę bo już mój tatuś to patrzeć nie może, tak go to boli, że nawet nie chce do niej wsiadać :)
aaaaaa i jeszcze zakupiłem tylne głośniki z LS, może kiedyś uda mi się stworzyć komplet wraz z ori radiem :)

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 01-10-15, 11:30

Minęło trochę czasu, ale wiele się nie zmieniło z racji na moją drugą pasję czyli motocykle.

Obrazek

Tak jak pisałem wyżej wpadły lampy JDM oraz w końcu nie zniszczona tylna półka, a głośniki LS na razie zapakowane leżą w piwnicy.

Obrazek

Wczoraj przyszła paczka z kilkoma pierdołami bo akurat trafiły się za grosze :)
Planuję zamontować nawiew na kolana

Obrazek

Nowa, a raczej w lepszym stanie popielniczka

Obrazek

Stara niestety już jak kupiłem auto była uszkodzona

Obrazek
Obrazek

Kierunki w zderzak

Obrazek

Zapytacie po co skoro mam identyczne, a odpowiedz macie niżej :)
Tata wjeżdżał do garażu i albo auto było za długie albo ścianka się przesunęła ( oczywiście sama ). Ale auto za tydz idzie do lakiernika więc wszystko wróci do normy :)

Obrazek

Udało mi się wyrwać coś o czym marzę od dłuższego czasu i nie jest to niestety Carlos bo na niego to patrzę z błyskiem w oku, że może kiedyś będzie stał pod moim domem. :twisted:

Obrazek

Ale niestety mam problem bo ramka przyszła zniszczona, może komuś zalega w piwnicy? :-D

Obrazek

A teraz kilka ogłoszeń parafialnych:

Wciąż poszukuję tego drobiazgu ( strona lewa czyli od kierowcy )

Obrazek

Kolejna rzecz to kierownica, chyba lepiej będzie wyglądała ori, jak sądzicie?

Obrazek

Czy wszystkie V miały regulację świateł?

Obrazek

A teraz trochę planów :)
Na lato będą nowe laczki, felgi idą do prostowania bo jedna jest krzywa i przy okazji do malowania. Tu mam do was pytanie jaki kolor będzie odpowiedni? Moim typem jest jakiś grafitowy

Obrazek

Jak nowe laczki i felgi to czas się zabrać też za układ kierowniczy. Przez zimę do wyjęcia idzie maglownica, która już ledwo zipie i do sprawdzenia w jakim stanie jest pompa :)

W sumie to na razie tyle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kamilos14
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 168
Rejestracja: 17-03-14, 09:35

Postautor: Kamilos14 » 17-12-15, 20:48

Prace powoli, bardzo powoli idą do przodu.

Na razie mam kłopot z wyjęciem maglownicy, a raczej z brakiem warunków na to. Myślałem, aby postawić auto na kobyłki i wtedy kombinować, tylko które punkty podwozia są najbardziej wytrzymałe?

Wyjąłem właśnie również alternator bo huczało łożysko i przy okazji też łożysko będzie do wymiany w kompresorze klimy, tam też przy powolnym ruszaniu kołem słychać stuki i czuć luz ale tak czy siak idzie do wyjęcia. Przy okazji też wymieniam pasek bo delikatnie już popękał.

Ale żeby nie było tylko o rozbieraniu to założyłem nawiew na kolanka i przy okazji chciałem założyć ramkę 2din, ale napotkałem dwie kostki, które są niewiadomego pochodzenia. Pomoże ktoś? :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kupiłem w ciemno alternator jakiś czas temu ale chyba trafiłem na polifta. A niżej różnice:
Przedlift
Obrazek

Polift
Obrazek

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 17-12-15, 21:58

zmień blendę z tyłu na polift bo przy poliftowych lampach średnio to wygląda ;) Co do regulacji wysokości - nie,nie każde cele miały regulację ;) ..dziwnie masz monety, skoro przyciąga je ku górze :-D :-D :-D uchwyt na monety powinien być w tunelu środkowym (o ile posiadasz na niego miejsce, bo to też rzadkość była ;) )
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"