Celica V 2.0 Gti - Babcia Celina Łyby

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 22-09-16, 08:58

Łyba pisze:Nigdy w życiu nie sprzedam Babci za taką cenę. Sam za nią zapłaciłem dużo więcej a od tego czasu Babcia jest coraz ładniejsza a i grosza na nią nie skapie. Zmieniłem zdanie Babcia zostaje.


Bardzo dobry wybór!
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 22-09-16, 14:40

Zapadla decyzja! Celica zostaje ze mną na zawsze i będzie bardziej daily. Zapewne wielu z was to się nie spodoba, ale będę instalował w poniedziałek podtlenek LPG

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 22-09-16, 14:58

Łyba pisze:Zapadla decyzja! Celica zostaje ze mną na zawsze i będzie bardziej daily. Zapewne wielu z was to się nie spodoba, ale będę instalował w poniedziałek podtlenek LPG

Dlaczego ma się nie podobać? Skończyły się czasy instalacji pierwszej generacji. Obecnie instalacje LPG są rozwinięte na tyle, że można je uznać za bezpieczne dla silnika. Sam planuje założyć LPG do VI GT aby móc cieszyć się jazdą za mniej niż połowę ceny ;)

Awatar użytkownika
Wiśnia2424
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 20-09-15, 22:00

Postautor: Wiśnia2424 » 23-09-16, 14:09

Mi też się podoba że zostawiasz sobie Celę i że nie skąpisz grosza na nią . Co do LPG to nic strasznego . Z twoim podejściem nic złego stać się nie może :)

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 23-09-16, 15:36

Jutro jade do rider016 zakladac sw8ece z górnej półki a w poniedziałek wkladamy w Czakramie BRC z najwyższej polki

Awatar użytkownika
RomanGT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46

Postautor: RomanGT » 23-09-16, 20:34

Greegg07 pisze:Ten tego.... bo jak byś chcial jednak sprzedac to..... no emmm.... wiesz ja szukam jakiejś Celicy na cześci do Złomcia do 2 tyś zł :roll: no emmm.... niby 2 tyś ale dodaje w gratisie dobrego pewniaczka jak coś.... tak tylko głośno myślę


Stary, czasami nie kminie co Ci siedzi pod kopułą :eek:

Za 2 to jadę po Twoje E11. Dam Ci w gratisie ze dwa pewniaki bo Twoje są tak pewne jak wygrana Legii z Realem :-D

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 23-09-16, 22:16

O proszę. Przed chwilą GT4. 4x4. A i turbo...
A tak szybko ziemia i lpg...
Ufff. Dobrze, że tak szybko zapadła decyzja o pozostawieniu. Choć w temacie lpg się nie wypowiadam.
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 23-09-16, 23:21

Nie moja bryka nie mój interes, ale gaz to ja widzę tylko w kuchni ;) taka moja opinia ale szanuję też i Twoją decyzję.
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 23-09-16, 23:47

Jeżeli montować LPG to tylko u zaufanego lub godnego polecenia gazownika. Lepiej dorzucić kasy w tej kwesti i mieć pewność, że to auto będzie jeździć długie lata z tym (nie zapominając oczywiście o wymianach filtrów, przeglądach). ;)

Powodzenia. ;)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 24-09-16, 01:00

Lpg. ... sprzedałem celica by tego nie robić. Kupiłem corolle e12 z niskim przebiegiem by tam wsadzić lpg. .. no ale ja w rok 60 tys km zrobiłem.. Log jest dobre jak ktoś mało jeździ i ma czas je na okrągło serwisowac. Teraz poupalane gniazda zaworowe, pokrzywione zawory, rozwalony tłok, pierścienie i tulej na cylindrze. . Jakbym wiedział jak się u mnie potoczy ze zmianą mieszkania i pracy to bym nie sprzedawał celi. Takie moje doświadczenia z gazem... moze silniki starszej generacji znoszą gaz lepiej... nie wiem. Ale jak pogonie corolle to powracam do mocnej benzyny bez gazu :)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 24-09-16, 07:02

Greegg07 pisze:tak tylko głośno myślę

jak jeszcze raz wylejesz takie złote myśli u kogoś w temacie, to znowu odpoczniesz od forum
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 24-09-16, 07:30

DCG pisze:
Greegg07 pisze:tak tylko głośno myślę

jak jeszcze raz wylejesz takie złote myśli u kogoś w temacie, to znowu odpoczniesz od forum


Obrazek

bartek_asik pisze:Lpg. ... sprzedałem celica by tego nie robić. Kupiłem corolle e12 z niskim przebiegiem by tam wsadzić lpg. .. no ale ja w rok 60 tys km zrobiłem.. Log jest dobre jak ktoś mało jeździ i ma czas je na okrągło serwisowac. Teraz poupalane gniazda zaworowe, pokrzywione zawory, rozwalony tłok, pierścienie i tulej na cylindrze. . Jakbym wiedział jak się u mnie potoczy ze zmianą mieszkania i pracy to bym nie sprzedawał celi. Takie moje doświadczenia z gazem... moze silniki starszej generacji znoszą gaz lepiej... nie wiem. Ale jak pogonie corolle to powracam do mocnej benzyny bez gazu :)


Nowe generacje instalacji LPG są na prawdę dużo lepsze. Pod Toruniem jest taka firma specjalizująca się w STAG'u. Ludzie nawet spod Krakowa itd. przyjeżdżają na montaże i regulację. Byłem aż zdziwiony. Kumpel zakładał gaz do Mazdy - ona na zimnym ma zubożoną mieszankę itd. Bez problemu wszystko wysterowane i ustawione. Kumpel nawet nie wie, kiedy samochód na gazie a kiedy na paliwie idzie. Trzeba było jednak wydać odpowiednią kwotę. Nie jakoś wygórowaną, ale jednak więcej niż w innych firmach w regionie.

Ja sam jestem teraz na etapie przemyśleń czy nie gazować mojej ST202.

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 24-09-16, 08:01

Ja zdecydowałem się na instalację BRC za 2800 zł i będę ją zakładał w serwisie, który cieszy się bardzo dobrą opinią. Sam wcześniej miałem BRC w mercedesie zrobiłem na gazie ponad 80 tys km i nie było z tego powodu żadnych problemów z silnikiem, a do celi wpadnie jeszcze nowsza i jeszcze lepsza instalacja niz była w meśku. Zakładając że miesięcznie zaoszczędze na benzynie 400 zł to będę dysponował dodatkowym 5 tys zł rocznie na utrzymanie babci w jak najlepszym stanie. To, że zakładam gaz nie znaczy że będę na babci oszczędzal, wręcz przeciwnie :D

Awatar użytkownika
rider016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 03-05-12, 20:15

Postautor: rider016 » 24-09-16, 08:38

Pamiętaj tylko że gaz służy do przemieszczania się z punku a do b. Jak chcesz dać w palnik to kilk na benzynę i wtedy ogień.

Wg mnie jeżeli auto ma stać i być jeżdżone 100km miesięcznie a na codzień tłuc się jakimś dupowozem to lepiej założyć ten gaz i cieszyć się jazdą samochodem na co dzień. Sam mam swoją STi w gazie, jeżdzę nią 4 lata, zrobiłem jakieś 55-60tyś i nie zauważyłem negatywnych konsekwencji.
AT180

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 24-09-16, 13:00

Łyba pisze:Ja zdecydowałem się na instalację BRC za 2800 zł i będę ją zakładał w serwisie, który cieszy się bardzo dobrą opinią. Sam wcześniej miałem BRC w mercedesie zrobiłem na gazie ponad 80 tys km i nie było z tego powodu żadnych problemów z silnikiem, a do celi wpadnie jeszcze nowsza i jeszcze lepsza instalacja niz była w meśku. Zakładając że miesięcznie zaoszczędze na benzynie 400 zł to będę dysponował dodatkowym 5 tys zł rocznie na utrzymanie babci w jak najlepszym stanie. To, że zakładam gaz nie znaczy że będę na babci oszczędzal, wręcz przeciwnie :D


Ja nigdy badziewia do auta nie tkam i kasy nie szczędze. Napisałem tylko jakie mogą być konsekwencje. U mnie okazało się ze vvti to badziew w porównaniu do starych silników toyoty w przypadku montażu gazu... no jak już napisałem zrobiłem 60 tys w rok a nie 3 lata.. :) także winny też byłem :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

ghost1077
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 09-10-10, 00:52

Postautor: ghost1077 » 24-09-16, 15:33

Jaka by to nie była generacja LPG to nie zmieni tego, że LPG ma wyższa temperaturę spalania. Stare silniki Toyoty to znoszą, nowe niekoniecznie.
E11 wagon luna 1.6 - Daily
JZS147 - daily
E11 terra 3D 1.4 - rally
ST182 3sgte rev3 - na weekendy
RA40 - classic
https://www.facebook.com/Toyota-SOPOT-1099780696785030/

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 24-09-16, 17:52

Gdzieś czytałem że temperatura spalania lpg przy normalnej jeździe jest tylko o około 30 stopni wyższa niż benzyny

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 27-09-16, 18:09

Dzwonili panowie z serwisu operacja przebiegła pomyślnie. Przez telefon dowiedziałem się że auto na gazie chodzi zrywniej niż na benzynie :D

Awatar użytkownika
Łyba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 10-06-14, 10:57

Postautor: Łyba » 12-10-16, 13:58

Nie miałem ostatnio zbyt wiele czasu więc napiszę w skrócie co ostatnio działo się z autem.

Pewnego dnia hamując usłyszałem huk i poczułem że padly hamulce tak jak wtedy gdy strzelił przewód hamulcowy. Jednak przewody wymieniłem kilka dni wcześniej na miedziane oraz założyliśmy nowa pompę hamulcowa. Była to niedziela a ja byłem w połowie drogi na solinę. Popytalem trochę okolicznych mieszkańców i dzięki temu trafiłem na blisko 70 letniego mechanika. Okazało się że przyczyną awarii był fakt że w czasie hamowania wydarlo mi z zacisku przedni prawy klocek hamulcowy. Pan Władek (tak to sobie nazwałem) jako że była to niedziela zrobił sztuczkę - przyciął klocek hamulcowy wyjety z własnego auta na szlifierce i założył do mojego. Skasowal mnie symboliczne 50 zł i pożyczył szerokości ;) kilka dni później razem z kolegą rider016 wymienilismy wszystkie klocki hamulcowe przód oraz dokonaliśmy pełnej regeneracji przednich zacisków.

Kolejno :
-usunelismy parch z klapy bagażnika
-naprawilismy i polakierowalismy uszkodzony na parkingu błotnik
-pomalowalismy obita rok temu klapkę wlewu paliwa
-ppdgielismy ranty nadkoli dzięki czemu już opony nie były przez nie cięte na ostrych zakrętach (wcześniej założyłem dystanse). O dziwo lakier nie popekal i obyło się bez lakierowania

Niedawno założyłem podtlenek lpg. Przez telefon dowiedziałem się że auto jest ponoć bardziej zrywne na gazie jak na benzynie. Niestety rozczarowałem się bo na gazie autko jest trochę słabsze jak na benzynie ale za jakieś 800 km mam przyjechać do zakładu na doregulowanie instalacji więc może będzie coś lepiej.

Dalsze plany :
-wymiana dodatkowych wskaźników w słupku na ładniejsze
-lakierowanie i montaż poliftowego zderzaka wraz z halogenami
I na razie to wszystko ;)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 12-10-16, 16:50

Dobrze, ze się nie zabiles z tym klocliem.... nie wolno zaniedbywac najważniejszego... ja zawsze 3 razy do roku w każdym moim aucie sprawdzam dogłębnie hamulce. I mimo dbania zawsze trochę chwyci prowadnice. Nowe gumki i smar raz w roku ☺

Co do lpg.... gadanie, ze jedzie lepiej... kazdy gazownik tak mowi. Pamiętaj by wozić minimum pół zbiornika paliwa.

P.s. zazdraszczam bliskości Bieszczad, Solina (a raczej to co po niej zostalo) to brama do początku najpiękniejszych miejsc w Polsce
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"