Na ratunek Celice V (1.6 STI)

Roczniki 1990-1993
Titier
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 05-03-15, 20:40

Na ratunek Celice V (1.6 STI)

Postautor: Titier » 28-03-15, 18:44

Korzystając z okazji chciałem serdecznie wszystkich powitać. Jest to mój pierwszy post na forum i równocześnie pierwszy samochód:)

Samochód:
*Toyota Celica V STI 1992r.

Silnik:
*4A-FE

Przeniesienie napędu:
*Seria

Zawieszenie:
*Seria

Hamulce:
*Seria

Układ wydechowy:
*Seria

Układ dolotowy:
*Seria

Koła:
*Seria

Wnętrze:
*Seria
*Dołożona elektryka szyb

Audio:
*Seria

Body:
*Seria

Krótki opis/historia samochodu:

Auto kupione przeze mnie na początku marca bieżącego roku. Celinka była sprowadzona z Japonii w 2006r. W roku 2010 założona została instalacja LPG. Mechanicznie stan dobry/w porządku. Poprzedni właściciel niezbyt dbał o nią, na domiar złego miał stłuczkę i tym planuję się zająć w pierwszej kolejności. Warto dodać, że Celinka była malowana. Nie wiem dokładnie kiedy ale oryginalnie była niebieska. Rdzy jest niewiele, podwozie w dobrym stanie, jedyne co trzeba zrobić w tej kwestii to wymienić próg od strony kierowcy.

Co zostało już zrobione:
*Silnik trzymał 2,3k obrotów i auto paliło 20l/100km. Wymieniona została
sonda lambda i usunięte błędy z komputera. Celka trzyma teraz 900 obrotów i spalanie wróciło do normy:>
*Wymienione zostały linki hamulcowe z tyłu na nowe
*Nowe stabilizatory z tyłu
*Wymiana podstawowych płynów eksploatacyjnych
*Legalizacja butli gazowej
*Nowa linka prędkościomierza

Plany na najbliższy okres:
*Regulacja instalacji gazowej
*Świecąca się kontrolka ręcznego
*Nie działające spryskiwacze
*Wymiana chłodnicy (narazie lekko się tylko "poci". Mechanik mówi, że nie ma tragedii i wytrzyma jeszcze trochę. Częściej kontroluję poziom płynu.)
*Wymiana zderzaka z przodu
*Naprawa mechanizmu otwierającego lampę przednią (lewa, strona kierowcy)
*wymiana błotnika z przodu (strona kierowcy)
*Kupno nowej listwy pod lampy z przodu
*Kupno nowej lampy pozycyjnej z przodu (strona kierowcy)
*Lakierowanie odprysków lakieru, pęknięć, otarć
*Wymiana zgniłego progu od strony kierowcy

Plany na dalszą przyszłość:
*Lakierowanie zderzaka z tyłu
*Wymiana maski
*Konserwacja podwozia
*Obniżenie samochodu
*Nowe, aluminiowe felgi (17-18)
*Tłumik Przelotowy (możliwe, że z tego zrezygnuję bo trochę wiocha w tak słabym silniku go montować:>)

Zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Potrzebuję Waszej pomocy. Jest może jakiś użytkownik na forum który pomógłby mi skompletować elementy potrzebne do poprawy estetyki zewnętrznej samochodu? Ma ktoś z Was dostęp do części blacharskich? (chodzi mi o elementy używane, pasujące do mojej wersji Celiny, sprawne, niepogięte)
Potrzebuję:
*Zderzak przód (kolor dowolny)
*Błotnik od strony kierowcy, lewy (kolor dowolny)
*Listwa pod reflektory (ta której uszkodzenie wyraźnie widać na dwóch ostatnich zdjęciach)
*Lampa pozycyjna od strony kierowcy (również dokładnie widoczna na dwóch ostatnich zdjęciach)

Serdecznie pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :>

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 28-03-15, 19:08

:D Ładna Celica zakupiona z Brzoskwini 8)

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 28-03-15, 19:41

Tu masz gościa który ogarnie wszystkie zapotrzebowania na części itd.
profile.php?mode=viewprofile&u=3939
Ewentualnie na olx można kupić coś za fajną kasę.
Felgi jakie możesz włożyć do STI to max 16 ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 28-03-15, 21:36

Z Japoni to została sprowadzona w 1992 r. Poza fabryką nie widziała kraju kwitnącej wiśni ale ratuj ją!
Moim pierwszym samochodem też była V St-i :-)

Awatar użytkownika
Rizla
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 07-01-15, 17:05

Postautor: Rizla » 28-03-15, 22:47

Zapraszam do mnie, mam coś z tych rzeczy co potrzebujesz, bo rozebrałam parę dni temu V,a mieszkam pod Krakowem (Jaśkowice za Skawiną), więc możesz wpaść osobiście :) Dziś właśnie robiłam foty tych wszystkich gratów co mam także jak coś to PW :)

Titier
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 05-03-15, 20:40

Postautor: Titier » 29-03-15, 10:04

vegeta_84 pisze:Felgi jakie możesz włożyć do STI to max 16 ;)


Powiem szczerze, że mnie zaszkoczyłeś. Ostatnio jak wszedłem na jakiś przypadkowy sklep z felgami, w wyszukiwarce podałem wszystkie informacje dotyczące samochodu (włącznie z rodzajem silnika i rocznikiem), to wyszukało felgi w rozmiarze 15-17 :D. Naprawdę nic więcej powyżej 16 tam nie wejdzie? Wydawało mi się, że sporo jest tam miejsca. Jeśli chciałbym zamontować 18, to zmuszony będę przerabiać nadkola?

Edit:
Dziękuję bardzo wszystkim piszącym w sprawie części, dopingującym mnie, pomagającym, doradzającym. Nie spodziewałem się tak ciepłego przyjęcia na forum i tego, że tak szybko otrzymam namiary na konkretne osoby, które mogą mieć potrzebne mi elementy. Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 29-03-15, 10:29

Felgi jakie możesz włożyć do STI to max 16 ;)


Powiem szczerze, że mnie zaszkoczyłeś. Ostatnio jak wszedłem na jakiś przypadkowy sklep z felgami, w wyszukiwarce podałem wszystkie informacje dotyczące samochodu (włącznie z rodzajem silnika i rocznikiem), to wyszukało felgi w rozmiarze 15-17 :D . Naprawdę nic więcej powyżej 16 tam nie wejdzie? Wydawało mi się, że sporo jest tam miejsca. Jeśli chciałbym zamontować 18, to zmuszony będę przerabiać nadkola?


Felgi spokojnie 18" wejdą.

Ale koledze chodziło o to że twój 1.6 z większymi felgami będzie sobie słabo radził i zamuli ostro samochód.
A 16" to max co spokojnie da rade ciągnąc. :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 29-03-15, 10:45

Titier pisze:Celinka była sprowadzona z Japonii w 2006r

kto Ci taką bajkę opowiedział? :wink:
Titier pisze: Jeśli chciałbym zamontować 18

jak dasz bardzo niski profil to wejdzie
ale 18 cali w sti to zabójstwo dla osiągów, zawieszenia i hamulców
a po drugie auto będzie wyglądało mniej więcej tak:
Obrazek
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Titier
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 05-03-15, 20:40

Postautor: Titier » 29-03-15, 12:00

DCG pisze:
Titier pisze:Celinka była sprowadzona z Japonii w 2006r

kto Ci taką bajkę opowiedział? :wink:


Poprzedni właściciel :D. W każdym razie pierwsza rejestracja w kraju była w roku 2006.

Dziękuję również za wyjaśnienie dlaczego nie warto montować felg w rozmiarze powyżej 16 :)

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 29-03-15, 13:02

Momentami nawet przy 16-kach hamulce nie dają rady na oponie 205
Obrazek

fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 29-03-15, 13:43

Już wiele razy o tym pisałem ale napiszę jeszcze raz. Liczy się masa kół. Jeżdżę na lekkich 16 i auto lepiej przyspiesza i hamuje w porównaniu do seryjnych 15 z Gt-i

Porównuję 205/50/16 z 195/55/15

Drugi zestaw ma mniejszy obwód opony, opona jest węższa, felga cal mniejsza i węższa o 1,5 cala. Mimo to auto lepiej jedzie na 16 ze względu na MASĘ kół!!!!

Nie generalizujcie bo potem ludzie kupują jakieś ołowiane, brzydkie 14 i ani to nie wygląda ani nie wpływa korzystnie na osiągi i hamowanie :-)

Awatar użytkownika
Gabin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 09-11-12, 20:06

Postautor: Gabin » 29-03-15, 22:44

Życzę wytrwałości przy pracy z Celicą ;)

P.S. Wysyłam PW
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców.

Titier
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 05-03-15, 20:40

Postautor: Titier » 22-04-15, 18:30

Dawno nic nie pisałem, więc pora na mały update :-)

Dzisiaj dotarły do mnie części kupione od użytkownika grzegoslav (Polecam. Wszystko przebiegało tak jak powinno, części wyglądają dokładnie tak jak na zdjęciach, a i ceny też w porządku :-) ).

Lista kupionych elementów:
- przedni, lewy błotnik
- zderzak przedni
- listwa pod reflektory
- postojówki
- reflektor przedni, lewy

Oprócz tego zakupiłem również reperaturkę progu, wymieniłem kable na NGK i świece zapłonowe na BOSCH. Wyregulowałem też instalację LPG, a także auto dostało z przodu nowe klocki hamulcowe.

Wyszły też nowe rzeczy do poprawy, które na początku mi nie przeszkadzały lecz teraz irytują mnie coraz bardziej, jak choćby dołożona elektryka szyb. Ktoś kto ją zakładał zrobił to strasznie niechlujnie. W niektórych miejscach widać kabelki, szyby się nie chcą domykać (trzeba im pomagać ręką) i gdy ich nie zamknę lub nie otworzę do końca, to latają na lewo i prawo w drzwiach strasznie się tłukąc przy tym.

Ale takie rzeczy będę robił potem. Najważniejsze, że CHYBA udało mi się ogarnąć mechanikę. Celka możliwe, że jeszcze dziś będzie już u blacharza i lakiernika.

Koszty? Boję się nawet liczyć ale założony budżet już dawno przekroczyłem :?

Dorzucam fotki (pojemne te Celki :-D )

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bryku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: 23-05-12, 13:02

Postautor: bryku » 22-04-15, 19:07

Titier pisze:pojemne te Celki :-D


a no są, są...


Obrazek

Grzesiu dobry człowiek. :)

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 22-04-15, 23:02

cieszę się, że wszystko ładnie całe przyszło ;)

Składaj wszystko, maluj i ciesz się Celicą :)