Toyota Celica V 2.0 GTI 1991 By Uszol Szczecin

Roczniki 1990-1993
kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Toyota Celica V 2.0 GTI 1991 By Uszol Szczecin

Postautor: kamilpasz » 20-05-15, 22:32

*Toyota Celica ST182

Silnik:
*3S-GE rev II po kapitalnym remoncie

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
* seria ( rozpórka seryjna 3 punktowa )

Hamulce:
*tarcze seria przód / seria tył


Układ wydechowy:
*seria (podwójna końcówka tłumika do galanta 2.0 16v)

Układ dolotowy:
*seria


Koła:
*felgi 15" alulefgi comodoro wheels

Wnętrze:
*zadbana seria GTi

Audio:
* Radio Kenwood
* Wzmacniacz Vibe Edge ED71200 Monoblock 1200 W / 600 W RMS
* Skezynia Magnat Transforce Reference 1000 W głośnik z oryginalnego magnata 400 W RMS
został zmieniony na BM Audio VTK-S12 1300 W / 700 W RMS


Body:
* przed lift



Celinkę kupiłem w kwietniu tego roku i od tamtego czasu zrobiłem kapitalny remont silnika który wyniósł 6000 zł, zbieram teraz kasę na gruntowną konserwację podwozia koszt ok 1000 zł , a potem już rozmawiałem z znajomym lakiernikiem będę ją całą malował w oryginalnym kolorze i koszt 2500 zł,

a jak na razie to docieramy już jest po 3 wymianie oleju + filtr (pierwsza po 8 km, druga 200 km, trzecia 1000 km i teraz po 5000 km i wymiana na 5W40 Full Syntetyk
Obrazek

a tak się prezentuje
Ostatnio zmieniony 14-12-15, 11:06 przez kamilpasz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
-Lee-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 09-05-11, 17:38

Postautor: -Lee- » 21-05-15, 00:09

Ładny przedlift, chętnie bym pooglądał. :)
V gen 1.6 ST-i
UCF10 4.0 :D

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 21-05-15, 10:43

dzisiaj jedzie prawdopodobnie na generalny remont silnika :D

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 05-06-15, 23:21

-Lee- po 21 czerwca odbiorę auto z warsztatu to bd mógł pooglądać przewidziany termin na koniec remontu generalnego :D

Jak doradzacie docierać silnik po generalnym remoncie ?

Awatar użytkownika
-Lee-
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 09-05-11, 17:38

Postautor: -Lee- » 06-06-15, 11:17

Za 4 miesiące dopiero będę w kraju prawdopodobnie. Powodzenia z remontem.
V gen 1.6 ST-i

UCF10 4.0 :D

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

a tak wyglądała przed polerką i zdjęcia robione w Maju

Postautor: kamilpasz » 26-10-15, 22:18

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak po polerce ( pierwszy raz robiłem maszynowo ale nie jest źle )

Obrazek

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 27-10-15, 10:47

Z daleka wygląda zacnie :-D jeśli z bliska też jest dobrze 8) to ładną robotę odwaliłeś :D
Po prostu Frugo

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 27-10-15, 16:19

jutro jeszczę wosk będę dawać dla zabezpieczenia a gdzieś okolice czerwca idzie do lakiernika bo jeszcze jest oryginalny lakier i są przetarcia przez poprzedniego właściciela i będzie na ten sam kolor malowana cała ale najpierw chce do grudnia zdążyć ją dać na konserwację taką fest

Awatar użytkownika
CelT50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 237
Rejestracja: 22-03-12, 17:49

Postautor: CelT50 » 27-10-15, 19:45

Ładne auto. Celica V gen to jest TO :-) Dobrze że ją uratowałeś, a teraz Celina wynagrodzi Ci wszystko bezawaryjnym użytkowaniem. Tak trzymać... Gratuluję

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 28-10-15, 21:07

planuję ją doprowadzić do stanu takiego jak wyjechał z salonu może mi się uda :D a potem planuje jakieś modyfikacje żeby zwiększyć moc i chciałbym właśnie się dowiedzieć co można zrobić żeby zwiększyć moc a żeby silnik nie dostał za bardzo po dupie

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 28-10-15, 21:15

A tu to co zostało zrobione :D
Obrazek

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 14-12-15, 22:52

A taki sprzęcik siedzi w bagażniku
Wzmacniacz 600W RMS Vibe Edge Monoblock
Skrzynia Magnat Band pass z głośnikiem BM Audio VTK-S12 700 RMS (okablowanie z czystej miedzi ),
do tego jajka Magnat w półce,
przednie wymienione na Vibe FLI 150W 2 drożne
oraz Tweetery Peiying'a 150W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 15-12-15, 21:18

Dużo miejsca ta skrzynia zajmuje. Ale skoro już idziesz w zabudowę, to drobna rada dla Ciebie - zrób też zabudowę głośników w półce. Wtedy będzie pro. W dodatku podniosą się do góry i odzyskasz trochę miejsca w bagażniku.

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 15-12-15, 21:22

MisiekPolarny pisze:zrób też zabudowę głośników w półce. Wtedy będzie pro.


Chyba jednak nie bardzo....

Najważniejszą scenę uzyskuje się przednim zestawem. Woofer może być w bagażniku bo przenosi niskie częstotliwości a je trudno tłumić.

Żadnych zabudów w pułkach.
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 15-12-15, 23:21

Frugo pisze:Żadnych zabudów w pułkach.


To twoje zdanie. Moim zdaniem jak ktoś już zadał sobie trud i zabudował woofer, żeby grało i wyglądało, to powinien też zatroszczyć się o głośniki w półce, skoro już tam są. Zostawianie gołych głośników w półce tak, że praktycznie całe bebechy wystają do bagażnika i są od razu widoczne po otwarciu klapy, trąci wioską.

Tak samo miałem u siebie, jak kupiłem auto, dlatego oddałem półeczkę do warsztatu Car Audio, gdzie "wystrugali" mi fajną zabudowę. Jestem zadowolony z wyglądu i dźwięku.

Frugo pisze:Najważniejszą scenę uzyskuje się przednim zestawem.


Może i tak. Ale jakiś czas temu wykręciłem głośniki z tylnej półki, bo dokończyły żywota i powiem Ci, że jest znaczna różnica - brakuje ich. Dodam, że nie mam woofera, więc to właśnie te głośniki pełnią rolę basu. Na pewno wstawię tam nowe, jak wygrzebię się z chwilowej (mam nadzieję) nędzy :)

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 15-12-15, 23:30

dokładnie tak jak napisałeś te co są w półce będą wywalane i będę szukać półki bez dziur w każdym Car Audio najważniejszy jest przód słuchałem kolegi Audio gdzie władował 60 tys kable pozłacanie wszystkie wzmacniacz za 15 tys ale za to ma siłę wypchnąć głośnik i wyhamować radio Alpine skądś sprowadzał za 3000 zł ale takie ze ustawia w nim prędkość każdego głośnika jak ma grać i wszystko jest tak ustawione ze gra tak jak na koncercie bass jak wali to tak jak by z silnika się wydobywał.

Albo się robi Car Audio żeby łupało albo na zajebista jakość nie da rade zrobić ja jedno i drugie na raz

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 15-12-15, 23:51

jaki jesteś na koncercie to gdzie grają za tyłu czy przodu głowy ?

Awatar użytkownika
MisiekPolarny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 544
Rejestracja: 18-06-07, 08:48

Postautor: MisiekPolarny » 16-12-15, 08:28

Napisałem przecież, że te głośniki pełnią rolę basu. To tak jak byś się czepiał tuby, że jest w bagażniku czyli za plecami :)

kamilpasz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 20-05-15, 18:11

Postautor: kamilpasz » 16-12-15, 12:12

Ale jajka w półce zazwyczaj sa albo 2drozne albo 3 wiec wysokie i średnie tony tez sa, to jaka to rola basu ? Ja osobiście jestem zwolennikiem przód dobrze zrobiony i skrzynia ma wydobywać głębię jedyne co mozna zrobic zeby to fajnie naprawdę grało to na słupkach zrobic zabudowę wysokich i średnich tonów i w drzwi wstawić średnio albo nisko tonowe i jakaś mała skrzynia wtedy na dopełnienie a ze w drzwiach nie mam możliwości zamontować glosnikow bo nie bede rozwalić tapicerki to jest jak jest ;)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 16-12-15, 13:06

MisiekPolarny pisze:
Frugo pisze:Żadnych zabudów w pułkach.

To twoje zdanie. Moim zdaniem jak ktoś już zadał sobie trud i zabudował woofer, żeby grało i wyglądało, to powinien też zatroszczyć się o głośniki w półce, skoro już tam są. Zostawianie gołych głośników w półce tak, że praktycznie całe bebechy wystają do bagażnika i są od razu widoczne po otwarciu klapy, trąci wioską.
Tak samo miałem u siebie, jak kupiłem auto, dlatego oddałem półeczkę do warsztatu Car Audio, gdzie "wystrugali" mi fajną zabudowę. Jestem zadowolony z wyglądu i dźwięku.


To nie jest tylko moje zdanie. Liznąłem co nieco wiedzy na temat CA. Najważniejszy jest zestaw przedni. Mniej zaawansowany dwu-drożny lub dla bardziej zaawansowanych trój-drożny.
W amatorskim zastosowaniu rzadko używa się 3-rój... bo trudniej je zgrać. Trzeba położyć spory worek pieniędzy na uzyskanie dobrego brzmienia.

To że ma burdel w bagażniku to inna kwestia. Wystarczy upięcie kabli. Dodatkowo można naciągnąć na nie ładny peszel z plecionki.

MisiekPolarny pisze:
Frugo pisze:Najważniejszą scenę uzyskuje się przednim zestawem.

Może i tak. Ale jakiś czas temu wykręciłem głośniki z tylnej półki, bo dokończyły żywota i powiem Ci, że jest znaczna różnica - brakuje ich. Dodam, że nie mam woofera, więc to właśnie te głośniki pełnią rolę basu. Na pewno wstawię tam nowe, jak wygrzebię się z chwilowej (mam nadzieję) nędzy :)


To, że u Ciebie po wyciągnięciu tylnych głośników gra gorzej, jest efektem słabego zestawu przedniego.

Nie jestem przeciwnikiem głośników w pułkach, z tyłu itd., ale w takie rzeczy warto się bawić jak masz wszystko na wzmacniaczach, zwrotnicach + do tego procesor dźwięku lub radio z dobrą korekcją. To już wyższa szkoła jazdy i w takich instalacjach topowych uzyskuje się idealny dźwięk.

Proszę żebyś nie pisał głupot pt. "ja tak miałem". Zauważ, że oddałeś samochód do firmy CA i ona na pewno poprawiła to, co masz. Znają się na robocie. Ty wiedzy takowej nie posiadasz - bez urazy.