Czerwona Celinka
- VanKiller
- Użytkownik
- Posty: 82
- Rejestracja: 04-08-15, 21:34
Czerwona Celinka
Witam!
Celinka jest moim pierwszym autkiem (prywatnym). Nie jest to demon prędkości, ale wpina w fotel jak przyciśnie gaz Mi wystarcza. Silnik na razie działa bez problemów. Kupiłem ją w nieciekawym stanie wizualnym, zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz. Niedługo wrócę do domu na wieś to zajmę się poważniejszymi i większymi naprawami
Lakier niestety popękany w kilku miejscach, ale na razie taki zostanie. Nie ma dużych ognisk rdzy. Może kiedyś zrobię Celinkę czarnulkę
Samochód:
Toyota Celica COUPE 1.6 105KM 1991r Kanadyjka
Silnik i podzespoły seria. Niezagazowana. Felgi: CUP ARTEC.
Modyfikacje poprzedniego właściciela:
- Szyby automatyczne przerobione ze zwykłych.
- Pomarańczowa listwa LED w bagażniku.
- Czerwone podświetlenie LED podłogi kierowcy i pasażera, oraz podłogi pasażerów z tyłu jeśli drzwi są zamknięte, bo to na nich znajduje się podświetlenie. Jeśli są otwarte podświetlają ziemię wokół samochodu (wszystko na jeden przycisk).
- Sportowy drążek do zmiany skrzyni biegów (bardzo wygodny).
- Sportowe pedały.
- Immobiliser.
- Nowa tapicerka.
Moje modyfikacje i naprawy:
- Auto było pochlapane farbą do malowania ścian. Spędziłem mnóstwo godzin na szorowaniu kropek i linii ściereczką namoczoną w rozpuszczalniku, jednak efekt mnie zadowala
- Naprawiłem podłokietnik. Nie miał blokady i był źle dopasowany przez nieoryginalne zawiasy. Teraz trzyma się dobrze dzięki czterem magnesom neodymowym Muszę je jeszcze tylko zaślepić jakimś materiałem.
- Siłownik bagażnika spadał przy otwieraniu. Na jego końcówkę nałożyłem opaskę termokurczliwą i zalałem dobrym klejem. Trzyma się bardzo dobrze
- Dwa ledy były uszkodzone, wszystkie przyklejone słabym klejem. Wymiana diod i dodanie mocnej taśmy dwustronnej załatwiły sprawę.
- Ikonka otwarcia drzwi ciągle się paliła. Chyba już namierzyłem problem. Dziś z tym powalczę
- Dodłem gniazda do pasów bezpieczeństwa z tyłu. Z niewiadomych mi przyczyn nie było ich.
- Naprawiłem w kilku miejscach tapicerkę.
- Światełko w schowku. Wogóle nie dochodziło napięcie do żarówki. Postanowiłem dodać pasek LED (3 diody RGB) ale bez sterownika. Zasilanie jest kradzione z radia obok Dodatkowo dałem stabilizator napięcia 12V (LM2940CT-12) aby zwiększyć żywotność diod. Do tego kondensator 100nF i radiatorek. Podświetlam sobie na fioletowo (czerwony + niebieski).
- Zbieżność ustawiona. Wcześniej rwało opony
- Naprawa podświetlenia radia, ponieważ bardzo słabo widać co wyświetla ekranik. Okazało się że oryginalne podświetlenie nie działało bo urwała się nóżka od żarówki. Po wymianie ślicznie
- Nowe siłowniki bagażnika.
- Wyłożenie kilku części folią carbonową (dodam zdj).
- Wymieniłem zbutwiałe gumowe przewody.
- Wymieniłem oring pod modułem zapłonowym. Poprzedni się spłaszczył ze starości i troszkę ciekło
- Nowy klakson. Poprzednie zardzewiały
- Wymieniłem tylne klamerki pasów na oryginalne. Poprzedni właściciel wymienił zaczepy, a gniazd nie było.
- Wyciągnąłem diodę od poduszek powietrznych
- Dodałem miernik napięcia akumulatora. (szczegóły w poście niżej).
- Dodałem emblematy Celicy z przodu i tyłu. (więcej na stronie nr 2).
- Zamontowałem wideorejestrator z kamerką cofania.
- Dorobiłem 3 gniazda zapalniczek, włączane na przycisk (strona 2).
- Nowe bieżnikowane oponki (dla ciekawskich 4 sztuki 195/55R15 kosztują 400zł).
- Wyremontowałem całe podwozie. Zostało załatane i zabezpieczone.
- Nowe przewody paliwowe.
- Zamek centralny ZX300 (info na kolejnych stronach).
- Nowe amortyzatorki KYB
- Nowa sonda lambda (mam zamiar jeszcze podłączyć jej grzałkę)
- Przewody wysokiego napięcia NGK
- Renowacja ramion wycieraczek.
- Czyszczenie i konserwacja punktów zardzewiałych.
- Naprawa pokrętła ciepłoty powietrza. Kręci się w kółko. Wyrobił się plastik a linka musiała się gdzieś zagiąć.
- Nowe radyjko.
Do zrobienia:
- Renowacja felg.
- Naprawa cupholdera, który nie wysuwa się po wciśnięciu (nie ma sprężyny i zaczepu).
- Lusterko dla damy mego seca zamontowane w klapie przeciwsłonecznej.
- Dodanie spoilera.
Życzcie mi powodzenia
Pozdrawiam!
Celinka jest moim pierwszym autkiem (prywatnym). Nie jest to demon prędkości, ale wpina w fotel jak przyciśnie gaz Mi wystarcza. Silnik na razie działa bez problemów. Kupiłem ją w nieciekawym stanie wizualnym, zarówno wewnątrz, jak i zewnątrz. Niedługo wrócę do domu na wieś to zajmę się poważniejszymi i większymi naprawami
Lakier niestety popękany w kilku miejscach, ale na razie taki zostanie. Nie ma dużych ognisk rdzy. Może kiedyś zrobię Celinkę czarnulkę
Samochód:
Toyota Celica COUPE 1.6 105KM 1991r Kanadyjka
Silnik i podzespoły seria. Niezagazowana. Felgi: CUP ARTEC.
Modyfikacje poprzedniego właściciela:
- Szyby automatyczne przerobione ze zwykłych.
- Pomarańczowa listwa LED w bagażniku.
- Czerwone podświetlenie LED podłogi kierowcy i pasażera, oraz podłogi pasażerów z tyłu jeśli drzwi są zamknięte, bo to na nich znajduje się podświetlenie. Jeśli są otwarte podświetlają ziemię wokół samochodu (wszystko na jeden przycisk).
- Sportowy drążek do zmiany skrzyni biegów (bardzo wygodny).
- Sportowe pedały.
- Immobiliser.
- Nowa tapicerka.
Moje modyfikacje i naprawy:
- Auto było pochlapane farbą do malowania ścian. Spędziłem mnóstwo godzin na szorowaniu kropek i linii ściereczką namoczoną w rozpuszczalniku, jednak efekt mnie zadowala
- Naprawiłem podłokietnik. Nie miał blokady i był źle dopasowany przez nieoryginalne zawiasy. Teraz trzyma się dobrze dzięki czterem magnesom neodymowym Muszę je jeszcze tylko zaślepić jakimś materiałem.
- Siłownik bagażnika spadał przy otwieraniu. Na jego końcówkę nałożyłem opaskę termokurczliwą i zalałem dobrym klejem. Trzyma się bardzo dobrze
- Dwa ledy były uszkodzone, wszystkie przyklejone słabym klejem. Wymiana diod i dodanie mocnej taśmy dwustronnej załatwiły sprawę.
- Ikonka otwarcia drzwi ciągle się paliła. Chyba już namierzyłem problem. Dziś z tym powalczę
- Dodłem gniazda do pasów bezpieczeństwa z tyłu. Z niewiadomych mi przyczyn nie było ich.
- Naprawiłem w kilku miejscach tapicerkę.
- Światełko w schowku. Wogóle nie dochodziło napięcie do żarówki. Postanowiłem dodać pasek LED (3 diody RGB) ale bez sterownika. Zasilanie jest kradzione z radia obok Dodatkowo dałem stabilizator napięcia 12V (LM2940CT-12) aby zwiększyć żywotność diod. Do tego kondensator 100nF i radiatorek. Podświetlam sobie na fioletowo (czerwony + niebieski).
- Zbieżność ustawiona. Wcześniej rwało opony
- Naprawa podświetlenia radia, ponieważ bardzo słabo widać co wyświetla ekranik. Okazało się że oryginalne podświetlenie nie działało bo urwała się nóżka od żarówki. Po wymianie ślicznie
- Nowe siłowniki bagażnika.
- Wyłożenie kilku części folią carbonową (dodam zdj).
- Wymieniłem zbutwiałe gumowe przewody.
- Wymieniłem oring pod modułem zapłonowym. Poprzedni się spłaszczył ze starości i troszkę ciekło
- Nowy klakson. Poprzednie zardzewiały
- Wymieniłem tylne klamerki pasów na oryginalne. Poprzedni właściciel wymienił zaczepy, a gniazd nie było.
- Wyciągnąłem diodę od poduszek powietrznych
- Dodałem miernik napięcia akumulatora. (szczegóły w poście niżej).
- Dodałem emblematy Celicy z przodu i tyłu. (więcej na stronie nr 2).
- Zamontowałem wideorejestrator z kamerką cofania.
- Dorobiłem 3 gniazda zapalniczek, włączane na przycisk (strona 2).
- Nowe bieżnikowane oponki (dla ciekawskich 4 sztuki 195/55R15 kosztują 400zł).
- Wyremontowałem całe podwozie. Zostało załatane i zabezpieczone.
- Nowe przewody paliwowe.
- Zamek centralny ZX300 (info na kolejnych stronach).
- Nowe amortyzatorki KYB
- Nowa sonda lambda (mam zamiar jeszcze podłączyć jej grzałkę)
- Przewody wysokiego napięcia NGK
- Renowacja ramion wycieraczek.
- Czyszczenie i konserwacja punktów zardzewiałych.
- Naprawa pokrętła ciepłoty powietrza. Kręci się w kółko. Wyrobił się plastik a linka musiała się gdzieś zagiąć.
- Nowe radyjko.
Do zrobienia:
- Renowacja felg.
- Naprawa cupholdera, który nie wysuwa się po wciśnięciu (nie ma sprężyny i zaczepu).
- Lusterko dla damy mego seca zamontowane w klapie przeciwsłonecznej.
- Dodanie spoilera.
Życzcie mi powodzenia
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26-03-18, 20:36 przez VanKiller, łącznie zmieniany 22 razy.
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3232
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
No czekamy na zdjęcia. Napisze to co i tak ktoś inny napisze prędzej czy później. Zastosuj się do szablonu jak zakładasz temat o swoim samochodzie Jak chodzi o pasy bezpieczeństwa to otwierałeś do góry tylną kanapę? Może są pod siedziskiem. Na pewno nie masz światełka w schowku? Nie znam się na V ale w VI jest i miałem spaloną żarówkę.
- VanKiller
- Użytkownik
- Posty: 82
- Rejestracja: 04-08-15, 21:34
W szablonie bym wszystko pisał seria bo silnik w stanie nienaruszonym
Nie jestem taki głupi pod tylną kanapą nie ma gniazd. Są tylko dziury po nich. Dwie sztuki chyba koło 40zł kosztują, szukam na razie.
Światło do schowka nie dochodzi, sprawdzałem miernikiem. Z inną masą (od radia) także 0 V. Kable chyba prowadzą do puszki przy lewym reflektorze (lewym patrząc na auto od przodu) i tam jest jakby cewka z włącznikiem na trzech nóżkach. Między dwiema jest 3,5V jak dobrze pamiętam, jednak coś jest nie tak, bo mimo tego że robię zwarcie w cewce to napięcie do schowka nie dochodzi
Chyba lepiej dać taśemkę LED, wydajniej po mniejszym poborze
Nie jestem taki głupi pod tylną kanapą nie ma gniazd. Są tylko dziury po nich. Dwie sztuki chyba koło 40zł kosztują, szukam na razie.
Światło do schowka nie dochodzi, sprawdzałem miernikiem. Z inną masą (od radia) także 0 V. Kable chyba prowadzą do puszki przy lewym reflektorze (lewym patrząc na auto od przodu) i tam jest jakby cewka z włącznikiem na trzech nóżkach. Między dwiema jest 3,5V jak dobrze pamiętam, jednak coś jest nie tak, bo mimo tego że robię zwarcie w cewce to napięcie do schowka nie dochodzi
Chyba lepiej dać taśemkę LED, wydajniej po mniejszym poborze
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3232
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
Tu masz link do usera Tomciusia który jest forumowym dawcą części.
profile.php?mode=viewprofile&u=3939
Celica fajowa bo coupe
profile.php?mode=viewprofile&u=3939
Celica fajowa bo coupe
- CelT50
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 22-03-12, 17:49
I kolejna V-teczka na forum. Super tak trzymaj. Powodzenia w naprawach życzę...
CelT50 >> Celica V 2,0 GTI
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
- VanKiller
- Użytkownik
- Posty: 82
- Rejestracja: 04-08-15, 21:34
Skończyłem miernik napięcia. Przy przekręconym zapłonie i naciśnięciu przycisku wyświetla cyfrowo napięcie
Mi się przydaje, bo często używam np. radia przy wyłączonym aucie i dzięki temu mogę w każdej chwili sprawdzić aku
Cena projektu:
- 12,40zł za miernik
- 0zł za przycisk (wymontowałem go ze starego napędu CDROM)
- Trochę pracy z cięciem plastiku nożykiem do tapet podgrzanym od świeczki
Mi się przydaje, bo często używam np. radia przy wyłączonym aucie i dzięki temu mogę w każdej chwili sprawdzić aku
Cena projektu:
- 12,40zł za miernik
- 0zł za przycisk (wymontowałem go ze starego napędu CDROM)
- Trochę pracy z cięciem plastiku nożykiem do tapet podgrzanym od świeczki
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46