ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

ST185 JDM GT FOUR A by Krzychu

Postautor: Krzychu » 08-09-15, 22:26

Samochód:
*Toyota Celica ST185 JDM 1993

Silnik:
*3S-GTE rev II
*sprężarka CT20b - stalowy wirnik
*wtryski side feed 800cc DENSO
*listwa wtryskowa rozwiercona z 6mm na 8mm (jak w rev.3)
*miska olejowa, smok, rozrząd, pompa oleju - rev.3
*Tłoki kute Mahle 86,5 9.0:1
*komplet panewek ACL Race STD
*uszczelka głowicy Cometic
*śruby głowicy ARP
*chłodniczka oleju Setrab
*wszelakie uszczelki ASO
*zaworek MAC
*Walbro 255
*knock sensor BOSCH
*sonda szerokopasmowa BOSCH LSU 4.2
*fajkocewki zamiast kabli zapłonowych i ignitera
*oil catch czołg

Elektronika:
*EMU tuned by cieplak MK2 VRT

Przeniesienie napędu:
*4WD
*okładzina kevlarowa sprzęgła
*tylny dyfer torsen

Zawieszenie:
*Gwint Yellow Speed
*łączniki przód i tył w poli

Hamulce:
*przód Brembo 4 tłok
*tarcze 312mm
*tył seria

Układ wydechowy:
*3" od DP włącznie do tłumika końcowego
*tłumik końcowy Blitz Nur Spec
*jest tłumik środkowy

Układ dolotowy:
*dolot custom FMIC
*Filtr AEM
*BOV HKS fake

koła:
*felgi OZ CRONO 17x8 Subaru Gold + Extreme Tires VR2 mieszanka średnia
*OZ SUPERLEGGERA 17x8 Silver + Federal 595 / jakieś zimówki nalewki

Wnętrze:
*szare skóry
*kokpit ze słupkami we floku
*gadżety JDM jak Lumbar, LS, podajniki pasów, raca itp
*dywaniki celica-club

Audio:
*jakieś radio Kenwood 2 DIN
*LS x8
*wzmacniacz Kenwood

Body:
*wide body
*kolor toyota 182
*składane lusterka
*zderzak CS z uwagi na późniejszy montaż FMIC
*tylne światła JDM
*światło stop w spojlerze
*ori lakier
*SPA Progów

Krótki opis/historia samochodu:

Auto kupione w UK 02.06.2014 i przywiezione do Polski 14.06.2014
Od razu pojechałem do Bydgoszczy na wcześniej umówioną przekładkę u Żółwia.
Prace są na ukończeniu, więc myślę, że to dobry moment, żeby założyć projekt.

Ogólnie auto w fajnym stanie. Ważne jest dla mnie, że ma oryginalny lakier.
Jak zwykle trzeba zajrzeć do progów bo od zewnątrz widać rudy nalot.

Po przyjeździe do Żółwia od razu zmierzona kompersja. Wynik bardzo zadowalający prawie równo po 14 barów na każdym cylindrze.

Przebieg auta to 204 tys km niepoparty żadnym dokumentem ;-)

Krótki opis planów zmian:
*klocki Ferodo DS2000 przód + tył
*tylne zaciski ST205
*kompleksowa konserwacja podwozia
*kubeł na tor
*gruba chłodnica
*drugi wentylator chłodnicy
*nowy kolektor wydechowy

Zdjęcia:
zaraz po zakupie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


W trakcie rozbiórki:
Obrazek

Obrazek

Miska z rev.3 zamontowana:
Obrazek

Prace wykończeniowe pod maską i nie tylko:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-02-20, 15:15 przez Krzychu, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Markus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: 20-10-12, 23:21

Postautor: Markus » 08-09-15, 22:45

Kiedy jedziemy po odbiór ? :P
Oby ta celica przyniosła Ci więcej radości z jazdy niż czerwona :-)

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 08-09-15, 22:46

Gratulacje ! :-D Powodzenia w dalszych pracach :)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 09-09-15, 07:55

No w końcu jakiś 4 łapik Krzychu! Czekam na foty z końca prac.

Te przewody hamulcowe to tak tymczasowo?

Awatar użytkownika
Makabra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3231
Rejestracja: 04-03-10, 08:02

Postautor: Makabra » 09-09-15, 08:16

Elegancko wygląda. Oby CI dobrze Krzychu służyła długo i bezproblemowo :) Jak zobaczyłem temat to pierwsza myśl że kupiłeś od Jakuba, ale coś za ładnie wygląda :-D Czemu od razu nie będzie przekładki klimatronica skoro był seryjnie?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 09-09-15, 11:15

Markus pisze:Kiedy jedziemy po odbiór ? :P
Trudne pytanie
Zewus pisze:Te przewody hamulcowe to tak tymczasowo?
na stałe, coś z nimi nie tak?
Makabra pisze:Czemu od razu nie będzie przekładki klimatronica skoro był seryjnie?
Powód jest prosty, brak części. Tutaj potrzebnych jest trochę więcej części niż tylko panel sterowania. Generalnie temat klimatronika jest otwarty :wink:
Markus pisze:Oby ta celica przyniosła Ci więcej radości z jazdy niż czerwona :-)

outatime pisze:Gratulacje ! :-D Powodzenia w dalszych pracach :)

Makabra pisze:Oby CI dobrze Krzychu służyła długo i bezproblemowo :)

Dzięki! :-)

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 09-09-15, 11:23

No nareszcie założyłeś temat, pamiętam jeszcze jak jechaliśmy nią z Łodzi do Bydgoszczy, niezła przygoda :-D
masz jakieś aktualne zdjęcia? bo to stare, chyba już progres poszedł dalej :-)
Szykuje Carlosa i mam nadzieję na spota w trójmieście jeszcze we wrześniu :smt023
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 09-09-15, 11:45

a co się stało z czerwoną, bo jakoś mi umknęło ? :roll:
st182 gtb

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 09-09-15, 11:54

Widziałem ją u żółwia. Dobrze, że już prace są na takim etapie.
Niech Ci służy i dostarcza frajdę całymi tonami :twisted:
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 09-09-15, 12:22

Krzychu pisze:Zewus napisał/a:
Te przewody hamulcowe to tak tymczasowo?
na stałe, coś z nimi nie tak?


wizualnie jakoś tak kolą w oczy

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 09-09-15, 12:40

Zewus pisze:
Krzychu pisze:Zewus napisał/a:
Te przewody hamulcowe to tak tymczasowo?
na stałe, coś z nimi nie tak?


wizualnie jakoś tak kolą w oczy


Przecież to nowe miedziane rurki, no można by je bardziej "artystycznie poukładać" :-D , ale czy to konieczne? 8)

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-09-15, 12:59

Krzychu, jakiej wielkości FMIC planujesz?
Jaka średnica wlotu/wylotu?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 09-09-15, 13:24

budolf pisze:a co się stało z czerwoną, bo jakoś mi umknęło ? :roll:

było ogłoszenie na forum, sprzedana na seryjnym 3s-ge rev2 :)
Zewus pisze:wizualnie jakoś tak kolą w oczy

nowe rurki? u mnie w CS raczej cieszą oczy :-D
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 09-09-15, 13:26

Plus ze nowe tylko jakoś tak poukładane bezładnie. Ale to tylko szczegół ważne ze w końcu Turbo 4wd

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 09-09-15, 14:44

Fajna kierownica, jakbyś chciał sprzedać daj znać :-D
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 09-09-15, 14:53

outatime pisze:Fajna kierownica, jakbyś chciał sprzedać daj znać :-D

był byś drugi w kolejce :P
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:

https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 09-09-15, 15:44

DCG pisze:
outatime pisze:Fajna kierownica, jakbyś chciał sprzedać daj znać :-D

był byś drugi w kolejce :P

Ok, ale weź dwie.
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 09-09-15, 19:30

Marcin pisze:Krzychu, jakiej wielkości FMIC planujesz?
Jaka średnica wlotu/wylotu?


FMIC biorę z czerwonej. Wymiary 550x180x65
Średnica wewnętrzna wlotu i wylotu 57mm

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-09-15, 20:12

Czyli w zderzaku CS będziesz go instalował w dolnym wlocie, jak DCG?
Co wtedy myślałeś, żeby zrobić z rejestracją, która zasłania wlot?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 09-09-15, 20:22

Marcin, IC zajmie prawie dwa środkowe wloty. Tablica będzie w standardowym miejscu i będzie zasłaniać IC, co nie znaczy, że będzie miał gorzej niż OEM TMIC pod maską.