czarne gti 3miasto
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 22-10-12, 12:19
czarne gti 3miasto
Samochód:
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Sprężyny EIBACH
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*2 male przeloty + koncowy Remus
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 17" do zmiany
Wnętrze:
*tylne glosniki z zestawu live sound
*kierownica tjuningowa do wymiany
Audio:
*brak
Body:
*seria ST182
Krótki opis/historia samochodu:
W poszukiwaniu daily car'a zamiotlo mnie w strone V gena. Po czesci zarazony Celicami przez Macka, Marka i Krzyska postanowilem nabyc droga kupna wlasne GTI. Po niezbyt dlugich poszukiwaniach trafila sie czarna '92 w rozsadnym stanie i oferta byla na tyle dobra, ze bez problemu moge poinwestowac w odwszawienie i serwis nowego nabytku.
Lista pierdol jest umiarkowanie dluga, ale powoli bede wykreslal poszczegolne pozycje. Po czesci pomogl mi juz Maciek vel ghost dodatkowo sluzac wiedza i radami.
Ma to byc woz na codzien ale choroba jest nieuleczalna i nie jestem w stanie po prostu go uzytkowac jak uno lub inne seicento i rodza sie jakies dziwne pomysly typu "co by tu zmienic".
Fotki stanu obecnego.
Z najblizszych prac do wykonania na pierwszej linii ognia stoi wymiana krzyzaka przekladni kierowniczej, przegubu srodkowego, gum tylnych wahaczy (wpada poliuretan), zmiana kiery na serie, zmiana kol (parapety to nie moja bajka) i wizyta na zbieznosci.
Na dalszej liscie planow wypranie wnetrza, troche kosmetyki.
Jest to calkiem dobra baza warta zainwesrowania kilku groszy. Blacha w dobrym stanie, rozkladu jazdy autobusu jeszcze w niej nie znalazlem. Szyber, klima, full elektryka, eibachy. Mam nadzieje, ze po ogarnieciu podstawowych spraw technicznych odwdzieczy sie bananem z jazdy.
*Toyota Celica ST182
Silnik:
*3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Sprężyny EIBACH
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*2 male przeloty + koncowy Remus
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 17" do zmiany
Wnętrze:
*tylne glosniki z zestawu live sound
*kierownica tjuningowa do wymiany
Audio:
*brak
Body:
*seria ST182
Krótki opis/historia samochodu:
W poszukiwaniu daily car'a zamiotlo mnie w strone V gena. Po czesci zarazony Celicami przez Macka, Marka i Krzyska postanowilem nabyc droga kupna wlasne GTI. Po niezbyt dlugich poszukiwaniach trafila sie czarna '92 w rozsadnym stanie i oferta byla na tyle dobra, ze bez problemu moge poinwestowac w odwszawienie i serwis nowego nabytku.
Lista pierdol jest umiarkowanie dluga, ale powoli bede wykreslal poszczegolne pozycje. Po czesci pomogl mi juz Maciek vel ghost dodatkowo sluzac wiedza i radami.
Ma to byc woz na codzien ale choroba jest nieuleczalna i nie jestem w stanie po prostu go uzytkowac jak uno lub inne seicento i rodza sie jakies dziwne pomysly typu "co by tu zmienic".
Fotki stanu obecnego.
Z najblizszych prac do wykonania na pierwszej linii ognia stoi wymiana krzyzaka przekladni kierowniczej, przegubu srodkowego, gum tylnych wahaczy (wpada poliuretan), zmiana kiery na serie, zmiana kol (parapety to nie moja bajka) i wizyta na zbieznosci.
Na dalszej liscie planow wypranie wnetrza, troche kosmetyki.
Jest to calkiem dobra baza warta zainwesrowania kilku groszy. Blacha w dobrym stanie, rozkladu jazdy autobusu jeszcze w niej nie znalazlem. Szyber, klima, full elektryka, eibachy. Mam nadzieje, ze po ogarnieciu podstawowych spraw technicznych odwdzieczy sie bananem z jazdy.
Ostatnio zmieniony 04-10-15, 00:05 przez soldi, łącznie zmieniany 4 razy.
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- MisiekPolarny
- Użytkownik
- Posty: 544
- Rejestracja: 18-06-07, 08:48
- mleczek333
- Miłośnik
- Posty: 504
- Rejestracja: 23-08-10, 00:02
To Celicę kupowaliście około 30 km ode mnie bo widzę blachy BKL i nie odezwaliście się nawet do mnie ... nie ładnie ale gratulacje zakupu V gena
Celica ST162 2.0 GT-S, USDM 10/1987r. - SPRZEDANA
Była z Nami: 5 Lat 7 Miesięcy i 3 Dni
Yaris TS 2003r 1.5 106km - Daily
Volvo S80 1999r 2.4 140km LPG - Daily
Była z Nami: 5 Lat 7 Miesięcy i 3 Dni
Yaris TS 2003r 1.5 106km - Daily
Volvo S80 1999r 2.4 140km LPG - Daily
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
mleczek333 pisze:To Celicę kupowaliście około 30 km ode mnie bo widzę blachy BKL i nie odezwaliście się nawet do mnie ... nie ładnie ale gratulacje zakupu V gena
Taka zdrowa sztuka 30km od Ciebie za bezcen i nic o tym nie wiedziałeś?
Właściciel nie był osobiście po to auto.
Auto obmacane i jest w fajnym stanie.
Soldi, gratuluje zdrowego egzemplarza
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 22-10-12, 12:19
jest zdrowy w miejscach które najbardziej mnie interesowały: blacha i główne elementy wnętrza z resztą sobie poradzę
póki co wymieniony został przegub zew. lewy i krzyżak przekładni w końcu przestało trząść kierą podczas jazdy
z lewej stary, z prawej zregenerowany od wwwrobert (dzięki jeszcze raz za szybką wysyłkę)
aktualnie celica stoi w warsztacie i czeka na wymianę przegubu wewnętrznego (jeszcze nie wiem który, ale jeden napierdziela bardzo mocno), tylko najpierw trzeba zdemontować obecny i zwymiarować
prócz strzelającego przegubu do ogarnięcia jest piszczące tylne zawieszenie - korzystając z okazji zamiast zwykłych tulei wpadnie poliuretan odkupiony od Bryka
no i z braków wyposażenia wnętrza to zniknięty przycisk "window lock"
gdyby komuś się walał po podłodze, to chętnie przygarnę
jeszcze pytanie ekstra: czy wnętrzności skrzyń s53 i s54 są wymienne? głównie chodzi o synchronizatory
niestety czeka mnie jeszcze renowacja skrzyni biegów i być może będę musiał z tych dwóch złożyć jedną
póki co wymieniony został przegub zew. lewy i krzyżak przekładni w końcu przestało trząść kierą podczas jazdy
z lewej stary, z prawej zregenerowany od wwwrobert (dzięki jeszcze raz za szybką wysyłkę)
aktualnie celica stoi w warsztacie i czeka na wymianę przegubu wewnętrznego (jeszcze nie wiem który, ale jeden napierdziela bardzo mocno), tylko najpierw trzeba zdemontować obecny i zwymiarować
prócz strzelającego przegubu do ogarnięcia jest piszczące tylne zawieszenie - korzystając z okazji zamiast zwykłych tulei wpadnie poliuretan odkupiony od Bryka
no i z braków wyposażenia wnętrza to zniknięty przycisk "window lock"
gdyby komuś się walał po podłodze, to chętnie przygarnę
jeszcze pytanie ekstra: czy wnętrzności skrzyń s53 i s54 są wymienne? głównie chodzi o synchronizatory
niestety czeka mnie jeszcze renowacja skrzyni biegów i być może będę musiał z tych dwóch złożyć jedną
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- CelT50
- Użytkownik
- Posty: 237
- Rejestracja: 22-03-12, 17:49
Ładna sztuka .... gratuluję zakupu a grupa VGen niech rośnie w siłę
Powodzenia w odświeżaniu i naprawach Celinki
Powodzenia w odświeżaniu i naprawach Celinki
CelT50 >> Celica V 2,0 GTI
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
Moja Celica kiedyś http://www.digart.pl/zoom/7181828/Czas_jechac_.html
Moja Celica potem http://www.digart.pl/zoom/7389515/Cel.html
Celica dziś http://www.digart.pl/zoom/7666627/Cel_V.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 22-10-12, 12:19
pora zawalczyć o złotą łopatę
w ramach odwszarzania wyrzuciłem tjuningową kierownicę na rzecz oryginalnej Vgenowej
lepsza zmiana
na zimę wpadł komplet felg 16" od Maćka
z racji typowego zmęczenia powłoki lakierniczej powędrowały do piaskowania i proszkowego malowania na kolor wybrałem ciemny grafit (?) - taki szary, lakierowany z odrobiną metaliku
a na próbę wpadły Profile w mieszance twardej i supertwardej
w między czasie kupiłem kilka części typu drzwi, łączniki stabilizatorów, 3sge rev3 ze skrzynią, komplet poliuretanów na przód i stabilizatory - prawie wszystkie poliuretany już zagościły na aucie (jak odkręcę długą śrubę tylnego wahacza, to będzie komplet), silnik planuję wymienić w lipcu, coby wakacyjną podróż na południe PL odbyć klimatycznym autem
dalsze kroki renowacyjne to zestaw audio... tylna antena standardowo ułamana, na dachu jakiś magik zamontował psi ogonek (który podnosi mi ciśnienie za każdym razem jak na niego patrzę.. po cholere wiercić dziury w dachu ), a robiąc porządek w elektryce znalazłem trzecią ! antenę pod deską naturalnie ta już dawno temu wyleciała, a w moje ręce wpadła darowana uniwersalna automatyczna antena
przygodę z wymianą zacząłem od demontażu tapicerki bagażnika
demontaż i przymiarka anten
po 2h rozkminy, mierzenia, liczenia wykombinowałem najbardziej optymalny sposób połączenia OEM z uniwersalką oemowa guma została skrócona, wykorzystałem dwa elementy z zestawu uniwersalnego, które będą dociskały gumę od dołu
dół siadł w seryjne miejsce z wykorzystaniem uniwersalnego uchwytu
sama antena została przykręcona oryginalną śrubką ale z wykorzystaniem mocowania górnego OEM'a
wygląda na prawdę przyzwoicie - kolejna pozycja z listy wykreślona wpadł też do głowy sprytny pomysł zrobienia małego sterownika do tej anteny, żeby nie wysuwała się na pełną długość 1m, ale na jakieś 30cm... nie lubię odstających elementów w aucie, a funkcjonalnie zapewne nic nie straci
mam nadzieję, że kolejny update będzie już po szczęśliwym swapie na rev3
w ramach odwszarzania wyrzuciłem tjuningową kierownicę na rzecz oryginalnej Vgenowej
lepsza zmiana
na zimę wpadł komplet felg 16" od Maćka
z racji typowego zmęczenia powłoki lakierniczej powędrowały do piaskowania i proszkowego malowania na kolor wybrałem ciemny grafit (?) - taki szary, lakierowany z odrobiną metaliku
a na próbę wpadły Profile w mieszance twardej i supertwardej
w między czasie kupiłem kilka części typu drzwi, łączniki stabilizatorów, 3sge rev3 ze skrzynią, komplet poliuretanów na przód i stabilizatory - prawie wszystkie poliuretany już zagościły na aucie (jak odkręcę długą śrubę tylnego wahacza, to będzie komplet), silnik planuję wymienić w lipcu, coby wakacyjną podróż na południe PL odbyć klimatycznym autem
dalsze kroki renowacyjne to zestaw audio... tylna antena standardowo ułamana, na dachu jakiś magik zamontował psi ogonek (który podnosi mi ciśnienie za każdym razem jak na niego patrzę.. po cholere wiercić dziury w dachu ), a robiąc porządek w elektryce znalazłem trzecią ! antenę pod deską naturalnie ta już dawno temu wyleciała, a w moje ręce wpadła darowana uniwersalna automatyczna antena
przygodę z wymianą zacząłem od demontażu tapicerki bagażnika
demontaż i przymiarka anten
po 2h rozkminy, mierzenia, liczenia wykombinowałem najbardziej optymalny sposób połączenia OEM z uniwersalką oemowa guma została skrócona, wykorzystałem dwa elementy z zestawu uniwersalnego, które będą dociskały gumę od dołu
dół siadł w seryjne miejsce z wykorzystaniem uniwersalnego uchwytu
sama antena została przykręcona oryginalną śrubką ale z wykorzystaniem mocowania górnego OEM'a
wygląda na prawdę przyzwoicie - kolejna pozycja z listy wykreślona wpadł też do głowy sprytny pomysł zrobienia małego sterownika do tej anteny, żeby nie wysuwała się na pełną długość 1m, ale na jakieś 30cm... nie lubię odstających elementów w aucie, a funkcjonalnie zapewne nic nie straci
mam nadzieję, że kolejny update będzie już po szczęśliwym swapie na rev3