Samochód:
- Toyota Celica AT180 (1992r. - polift)
Silnik:
- 1.6 ST-i 4A-FE + LPG Stag
Przeniesienie napędu:
- Exedy TYK2151
Zawieszenie:
- Amortyzatory: (jeszcze nie wiem)
- Sprężyny: (jeszcze nie wiem)
- Tuleje (od Pawcia):
----- > Przód: poliuretanowe (twardość 75 ShA)
----- > Tył: poliuretanowe (twardość 75 ShA)
- Drążki stabilizatorów: sportowe poliuretanowe (od Pawcia)
- Gumy stabilizatorów: poliuretanowe 16mm przód, 26mm tył (od Pawcia)
Hamulce:
- Przód: tarcze
- Tył: bębny
Układ wydechowy:
- Seria
Układ dolotowy:
- Seria
Koła:
- Felgi: 14" oryginalne do STi
- Opony:
----- > Lato: Semperit Comfort-Life 2 14"
----- > Zima: 14" (markę i rozmiary wpiszę wkrótce)
Wnętrze:
- Seria
Audio:
- Radio: Alpine CDE-9802RB
- Głośniki: jakiś chiński chłam
Body:
- Seria
Krótki opis/historia samochodu:
Toyotą Celicą zainteresowałem się dzięki znanemu tu koledze Outatime, którego znam od wczesnych lat szkoły podstawowej. Początkowo napaliłem się na VI gen GT ale brakowało mi kilku tysiaków więc skupiłem się na V gen. Był listopad 2015 roku, a ja pilnie potrzebowałem samochodu na dojazdy do pracy. Outatime sam wyszukał kandydata na mój samochód i zawiózł mnie swoją celiną na oględziny w okolice Opola. Zajeżdżamy, a tam piękna, wypucowana, błyszcząca celinka na podwórku. Zbliżałem się do niej w takim wyrazem twarzy -> Zaglądam do środka, a tam czyściutko, wszystko ładnie wyczyszczone, także byłem pod dużym wrażeniem, że samochód z 1992 roku może się tak dobrze trzymać. Pierwszy właściciel w niemczech, potem już powędrowała do opolskiego. Jeździła nim na studia córka sprzedawcy. Podobno garażowany. Wracająć do oględzin... następnie do akcji wkroczył Outatime i zaczął zaglądać we wszystkie zakamarki, pytać sprzedawcę o różne rzeczy i ostatecznie wziął celinę na jazdę próbną. Jak wrócił to stwierdził, że sprzęgło prawdopodobnie do wymiany i rura okopcona więc pewnie troche oleju bierze ale ogólnie fura w bardzo dobrym stanie więc... można brać Tu fotka zrobiona na pobliskiej stacji benzynowej, może z dwa kilometry od miejsca zakupu:
Pierwszą inwestycją był montaż instalacji LPG marki STAG. Pondato sprzęgło łapało bardzo wysoko - praktycznie na samym końcu - więc w okolicach września 2016 wymieniłem na nowe Exedy. Po jakimś czasie coś zaczęło stukać w zawieszeniu więc kupiłem "cukierki" Pawcia i teraz jest komfortowo. Poprzedni właściciel miał jakieś wymyślne audio ale przed sprzedażą wymontował. Z przodu wrzucił jakieś badziewie made in china ale gra to tragicznie. Niedawno kupiłem garaż więc nie zawsze będzie celinie kapało na głowę.
Planowane zmiany na 2017 rok:
- Audio:
----- > Wyciszenie podłogi, drzwi i klapy silnika,
----- > Głośniki przód + tweetery,
----- > Głośniki tył,
- Pod maską:
----- > Rozrząd,
----- > Chłodnica,
- Koła:
----- > Opony letnie: 16" + jakieś ładne felgi,
- Wnętrze:
----- > Fotele z GT-i
GENERALNIE ZAMIERZAM PRZYWRÓCIĆ JEJ DAWNY BLASK I O NIĄ DBAĆ
Zdjęcia:
Gdy jeszcze miałem lacie 16 cali + felgi z celiny VII.
Jakby poniższe linki nie działały to znaczy, że mój serwerek odmówił posługi.
Celica AT180 - Slavius edition
- slavius
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 08-01-16, 07:34
Celica AT180 - Slavius edition
Ostatnio zmieniony 29-12-16, 15:51 przez slavius, łącznie zmieniany 12 razy.
- slavius
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 08-01-16, 07:34
Fotki z lata 2016 wrzucone.
Tak jak pisałem, obecnie mam jedynie oryginalne felgi z ST-i na 14" oponach. Nie wygląda to atrakcyjnie ale mam zauważalnie lepsze osiągi, a przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Ciągle zastanawiam się czy wobec tego zostawić 14" opony i odnowić oryginalne felgi z ST-i kosztem atrakcyjności samochodu czy kupić jakieś większe koła i atrakcyjne felgi kosztem lepszych osiągów. Jest jeszcze opcja trzecia czyli koła 14" i jakieś atrakcyjne felgi ale musiałbym widzieć u kogoś czy takie coś dobrze wygląda - jeśli tak to byłby to rozsądny kompromis.
Tak jak pisałem, obecnie mam jedynie oryginalne felgi z ST-i na 14" oponach. Nie wygląda to atrakcyjnie ale mam zauważalnie lepsze osiągi, a przynajmniej takie odniosłem wrażenie. Ciągle zastanawiam się czy wobec tego zostawić 14" opony i odnowić oryginalne felgi z ST-i kosztem atrakcyjności samochodu czy kupić jakieś większe koła i atrakcyjne felgi kosztem lepszych osiągów. Jest jeszcze opcja trzecia czyli koła 14" i jakieś atrakcyjne felgi ale musiałbym widzieć u kogoś czy takie coś dobrze wygląda - jeśli tak to byłby to rozsądny kompromis.
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Zdjęcia nie działają, wrzuć może na imgur czy coś takiego też mam ten dylemat z felgami, ale ponoć sti może dobrze prezentować się i jeździć na 16 tylko trzeba odpowiednio dobrać opony do tego, a i felgi nie mogą być za ciężkie (dokładnie nie wiem jak to sie ma, ale może podeśle Ci później link do tematu, w którym toczyła się dyskusja na ten temat)
- slavius
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 08-01-16, 07:34
Zdjęcia powinny już działać - musiałem przespać noc żeby uświadomić sobie gdzie zrobiłem błąd w konfiguracji serwera apache.
Co do dobrania opon i felg to zakładam, że da się kupić np. 16" opony i lekkie felgi ale obawiam się, że portfel też zrobi się o wiele lżejszy niż w przypadku "normalnych" felg No cóż... poczytam o tym i na pewno znajdę coś dla siebie.
Dzięki Pawlow za odzew w moim wątku - bałem się, że będzie tu pusto.
Co do dobrania opon i felg to zakładam, że da się kupić np. 16" opony i lekkie felgi ale obawiam się, że portfel też zrobi się o wiele lżejszy niż w przypadku "normalnych" felg No cóż... poczytam o tym i na pewno znajdę coś dla siebie.
Dzięki Pawlow za odzew w moim wątku - bałem się, że będzie tu pusto.
- GCG
- Użytkownik
- Posty: 320
- Rejestracja: 07-04-09, 21:38
slavius pisze:zostawić 14" opony i odnowić oryginalne felgi z ST-i kosztem atrakcyjności samochodu czy kupić jakieś większe koła i atrakcyjne felgi kosztem lepszych osiągów
Ja polecam felgi 15" np z VI gena i oponki 195/55 do ST-i pasuje idealnie, wygląda moim znaniem dobrze i osiągi są ok. nie żałuję
Gregor
- slavius
- Nowy użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 08-01-16, 07:34
GCG pisze:slavius pisze:zostawić 14" opony i odnowić oryginalne felgi z ST-i kosztem atrakcyjności samochodu czy kupić jakieś większe koła i atrakcyjne felgi kosztem lepszych osiągów
Ja polecam felgi 15" np z VI gena i oponki 195/55 do ST-i pasuje idealnie, wygląda moim znaniem dobrze i osiągi są ok. nie żałuję
Dzięki - rozważę i tą opcję
A tak poza tym to przeczyłem przed chwilą cały wątek Twojej Celinki i jestem pod ogromnym wrażeniem - . Zajęło Ci to 9 lat więc może i mi się powoli uda moją do perfekcji doprowadzić. Plany są więc teraz tylko "trochę" szmalu zaoszczędzić i czas wygospodarować.