Celica ST185 CS No.2470/5000

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 06-06-17, 12:55

kitol, dzięki za odpowiedź.

Przejrzałem twój temat i widzę że miałeś do dyspozycji kanał. Ja nie mam tego luksusu :) więc zastanawiam się czy dam radę wymienić rozrząd bez kanału i bez wyciągania silnika.
Radziłem się KRYSA i bardzo źle to wspominał przy swoim carlosie :lol: więc chcę się jak najlepiej za to zabrać.
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

kitol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 23-09-16, 21:57

Postautor: kitol » 06-06-17, 14:03

Prawda, kanał bardzo ułatwił mi prace przy rozrządzie. Bez kanału... ciężka sprawa. Z podnośnikiem się pewnie da, ale auto musi bardzo stabilnie stać, jak łapę silnika będziesz odkręcał. No i trzeba jakoś silnik podeprzeć, lub złapać od góry podczas tej operacji.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 06-06-17, 14:10

Mam żuraw do wyciągania silników, dlatego może prościej będzie go wyciągnąć, obejrzeć z każdej strony przy okazji, wymienić co trzeba oprócz rozrządu, niż dłubać i męczyć się w komorze gdzie jest mało miejsca.
Także wszelkie sugestie, rady od bardziej doświadczonych w temacie mile widziane, od której strony się za to zabrać ;-)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

ozuszek89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 08-11-10, 20:27

Postautor: ozuszek89 » 06-06-17, 14:20

Nie wiem dokładnie jak jest z zabudowa w V ale w VI gt4 wyciąganie silnika gorą to męczarnia. Do samego rozrządu nie ma powodu go wyciągać. Jest ciasno ale się da wszystko ogarnąć.A jak już wyciągać to do dołu, dużo łatwiej.

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 06-06-17, 15:04

wyciąganie 3s-gte górą to hardcore, w życiu bym się w to nie pchał.
Już lepiej pomęczyć się z rozrządem na aucie
outatime pisze:wszystkich uszczelniaczy, simmeringów które mogą tego wymagać.

uszczelniacze silnika tylko z aso
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 06-06-17, 15:37

Do tej pory wyciągałem 5S-FE i 3S-GE.
Z tego co wiem GTE bryłą nie różni się zbytnio od GE - więc zastanawia mnie co przeszkadza w wyciągnięciu silnika górą tak bardzo ? Skrzynia ? Turbo ? To chyba jedyne różnice ?
Wiem że w MR2 SW20 dla przykładu, jedyna opcja to wyciąganie od dołu, ale skoro mówicie że w GT4 też jest trudno, to dlaczego ?

W każdym razie jeśli twierdzicie, że łatwiej będzie nie wyciągać, to raczej będę się starał tego uniknąć.
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

ozuszek89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 08-11-10, 20:27

Postautor: ozuszek89 » 07-06-17, 11:41

Ogólnie na szerokość jest spoko,trzeba parę rzeczy wyciągnąć ale z przodu i tylu jest okrutnie ciasno i ciężko się tam manewruje.Z przodu pasuje wyciągnąć zbiorniczek wyrównawczy płynu bo silnik trzeba przy wyciąganiu przesunąć w przód a z tylu to wiadomo jest reduktor i on mocno przeszkadza.Jak chcesz wyciągnąć bez skrzyni to jeszcze pól biedy ale ze skrzynia to reduktor jest pod maglownica i trzeba ja popuścić żeby się podniosła i cały silnik przechylić do tylu żeby go w ogóle wyciągnąć. Po swoich doświadczeniach z wyciąganiem silnika góra już drugi raz tego bym nie robił. Dołem wyciągniesz za godzinę a góra to mnie pól dnia zeszło. Dołem możesz go z całymi sankami wyciągnąć i zawiecha. A co do rozrządu to bez problemu poradzisz Sobie bez wyciągania. Trzeba wykręcić to co może przy pracy przeszkadzać i wtedy dostęp robi się wystarczający żeby pracować.

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 14-06-17, 19:08

ozuszek89, powinieneś prowadzić projekt na forum - tymbardziej z ST205. ;-)
Dzięki za naświetlenie tematu.

Przy okazji może ktoś polecić gdzie najlepiej się zaopatrzyć w części w Krakowie (jakość obsługi, ceny) ?

Mały update: koła letnie.
Przez jakiś czas jeździłem na fabrycznych z 7gen, jednak te felgi nie do końca pasują wizualnie do wide body - ramiona zbyt cienkie jak na tak tłuste nadwozie i za bardzo się chowają w nadkolach.
Obrazek

Więc zdecydowałem się odnowić i przemalować AZEV A - na których kupiłem CS'a.
Z początku bardzo mi się nie podobały, ale zauważyłem że bez dekli, wyglądają całkiem znośnie. Poza tym mają już odpowiedniejszą szerokość i ET, przy czym wagowo też wypadają nienajgorzej (8,6kg sama felga 16x7,5 ET25, a z oponą koło waży 16,7kg)
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Jednak tylne nadkole nadal trudno wypełnić i przydał by się tam dystans.
Kusi mnie też aby ją obniżyć. 8)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 15-06-17, 11:38

Z tylu nawet 8 cali z ET 22 jest za mało. Wiem bo mam takie ATSy i o ile z przodu jest idealnie na styk to tył dalej sie chowa. Musiało by byc ET 0, albo rzeczywiście dystans.
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 25-06-17, 16:22

Eee bez przesady, na podlodze spokojnie idzie ogarnąc rozrząd, komfortowa praca to nie jest ale bez przesady.

Wyciągałem kilka razy 3sgte ze skrzynia do góry i też nie uważam, żeby było to specjalnie trudne.

Aczkolwiek moge mieć skrzywione podejście ;)

Graty są w intercarsie w większości i nie problem spora zniżke wyrwac
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 07-09-17, 15:17

Jeśli się mieszka blisko Piotrka - siłą rzeczy często zmienia się felgi :-D
Więc update:
17 lipca przymiarka kół, 18 lipca zakup rpf-1 od Piotrka
Obrazek
27 lipca - ktoś dokształcił się w temacie turbo, nauczył się ustawiać EVC i udało się pozbyć problemu z overboostem - ustawione 0,7bar
2 sierpień - odebrałem części z ASO, rozrząd, uszczelniacze, termostat, filtr oleju, przy czym muszę pochwalić ASO Toyota Romanowski w Krakowie za podejście i obsługę klienta - naprawdę polecam
Obrazek


2 września - szczególny dzień - pojechaliśmy z Narzeczoną do ślubu moim Carlosem :airborne:
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 07-09-17, 22:27

No i ładnie . Projekt w toku. Ale co do ROmanowskiego w krk to się nie zgadzam z tą obsługą. Owszem ceny mają przyzwoite, nawet chyba delikatnie mniejsze niz byly na jasnogórskiej, nawet kilkoro ludzi z jasnogórskiej teraz pracuje u Romanowskiego. Ale Panowie, silnik 4afe to prosta konstrukcja, a ONI odmowili zagladniecia do przepustnicy w kwietniu mowiac ze nie maja pojecia czemu falują obroty, i ze sobie z tym nie poradza, bo silnik za stary a oni nie maja juz katalogów i bla bla bal do tego..... Olali mnie calkowicie, nawet nie chcieli zajrzeć pod maske aby zobaczyc jak falują obroty i ogolnie popatrzec. Chociaz tyle ze uszczelki mi dali po dobrych cenach. Jeszcze bardziej mi przykro było jak im powiedzialem ze chcialbym aby silnik dzialal jak nalezy i ze nie bede sie szczypal z fakturą jak wystawią tylko zaplace ale aby ogarneli temat, ni hu hu...... nawet nie chcieli popatrzec, 2 dni pozniej w ciagu 1h ogarneli temat mechanicy z BOSCH serwis na wrocławskiej, mowiac ze te silniki to pestka i ze sie wychowali na nich, oraz smiali sie z ROmanowskiego ze tak prostej czynności nie chcieli przeprowadzic jak czyszczenie przepustnicy.

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 07-09-17, 22:29

Gratulacje :airborne: przypomina mi się moja wyprawa moim STI w tym samym celu :-D
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 07-09-17, 22:40

Greegg07, rozumiem - ja natomiast tylko kupowałem części i pod tym względem wszystko ok - resztę robię sam.
vegeta_84, Dzięki, a jakieś fotki masz z tej wyprawy w temacie ? :wink:
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
owiec0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 29-06-16, 00:50

Postautor: owiec0 » 07-09-17, 23:07

Popieram jazdę do ślubu Celicą - moja STI również bezproblemowo nas pomieściła:)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 08-09-17, 05:50

Gratki!!!!! Mam nadzieje, że mi też się uda pojechać swoją do ślubu... a czasu coraz mniej..
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 08-09-17, 06:11

Łukasz, jeszcze raz gratulacje dla Klaudii i Ciebie :-)
Carlos wyglądał świetnie :-D
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 08-09-17, 08:38

Gratulacje! Naprawdę fajna akcja Carlosem do ślubu!

Awatar użytkownika
GCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 07-04-09, 21:38

Postautor: GCG » 08-09-17, 10:19

Gratulacje ! Celica do ślubu najlepsza, wiem bo też jechałem :D
Gregor

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 09-09-17, 08:50

Kto Ci ją stroił?
W sensie w kwiatki itd a nie piggy back ;)
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM