AT180+ST182 RED

Roczniki 1990-1993
rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 27-11-18, 10:42

A masz już silnik kupiony?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 27-11-18, 15:00

Tak ten na foto trochę wczesniej.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 10-12-18, 23:43

Ostatnio to tyle ,że sprzątanie segregowanie,układanie i kupowanie gratów.
i szukanie gratów i kupowanie i dalej jest szukanie i bedzie kupowanie...

Zbiornik czeka na skończenie i do końca roku to coś grzebne bierzącego przy sti i wprasuje tuleje poli oraz łożyska i piasty przód żeby wszystko było gotowe na montaż.

Dostałem ładną paczkę z gratisami i świeżymi śrubkami od nowszej generacji od użytkownika KSK33

Obrazek

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 11-12-18, 10:58

Ale gemela .
Skąd ja to pamiętam.
Ale to jest fajny sposób na odstresowanie.
Takie duże klocki Lego dla dużych chłopców

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 11-12-18, 11:17

rafał 1 pisze:Ale gemela .

Sorry musiałem użyć tłumacza :-D

rafał 1 pisze:Takie duże klocki Lego dla dużych chłopców

Niestety do tych klocków trzeba dorosnąć finansowo :-D :-D :-D

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 16-12-18, 17:18

Kolejnym klockiem są przewody hamulcowe sztywne i paliwowe.Wszystkie do 2.0 i tylne muszę zrobić także w 1.6 żeby nie było kuku bo to już swoje lata ma.

Mam pytanie nie cierpiące zwłoki może tu ktoś zauważy jaki jest prawidłowy gwint w filtrze paliwa i połączenia sztywnego przewodu z elastyczną rurką do zbiornika paliwa a dokładniej pompy paliwa.
Z filtrami zawsze był problem sa podane niby różne gwinty

Greegg07
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 08-06-13, 18:12

Postautor: Greegg07 » 19-12-18, 13:01

Tez na wakacje zamierzam wymienic wszystkie przewody hamulcowe i paliwowe, mi gośc powiedzial ze i filtr wymienimy paliwa, wiec najpierw kupie filterek, i do tego nowego sie dobierze juz odpowiedni gwint....

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 19-12-18, 15:56

Ja to odgrzebałem i wysłąłem do firmy.Wszystko już zamówione

A sprawiłem sobie jeszcze odrazu prezent pod choinke który dotrze na dniach.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180 RED+ST182 BLACK

Postautor: Fryc85 » 08-01-19, 23:41

Z racji że zima w pełni pozostaje tylko popatrzeć na graty.Przyszedł komplet przewodów hamulcowych i paliwowych.cena jak za paliwowe z ASO.Zgodnie z założeniami muszę wymienić z tyłu także w Sti.Po czytaniu neta zdecydowałem się na przewody w oslonach.


Obrazek

Część jedna z czterech której brakowało do zestawu aby to trzemalo się jak nalezy.Jak i cały zestaw do szczęk prosto od vegety.

Obrazek

Miałem montować magla ale po oczyszczeniu smaru syfu oskrobaniu farby wyszedł znany kolega więc zostawiłem do malowania aż się zrobi cieplej.

Obrazek

Towar defictywy:Osłony od vegety w ocynku i parę innych gratow,razem z klapa bagażnika którą gdyż poprzednią szybę wysralo przy piaskowaniu.

Obrazek

Wahacze oraz zwrotnice udało się zmontować zgodnie z planem przed swietami.
Ekhmm te pieprzone stare krzywe piasty..

Obrazek

555 Jakość przedwszystkim...

Obrazek

Długo trwało aż zdobyłem te parę zaleglych części ale dotarly.

Obrazek

Felunek zimowy do malowania.sprawdzony prosciutkie heh

Obrazek

Felunek letni udało się z niezła promocja więc temu już kupilem.

Obrazek


Niestety dalej nie posiadam i nie idzie zdobyć nakrętki do wahacza wzdłużnego od strony budy a także nie ma podkładkek-tulejek na belkę wzdłużną pod silnik i nie wiem co z tym zrobić :( :(

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Re: AT180 RED+ST182 BLACK

Postautor: bartek_asik » 09-01-19, 18:19

Jeżeli chodzi o śruby i nakrętki to poszukaj na allegro firmy ze srubami drobnozwojnymi z Piły. Powinni pomóc.
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180 RED+ST182 BLACK

Postautor: Fryc85 » 17-01-19, 18:56

No przeglądnąłem asortyment może się przydać jak co bądź nie odnajdę w tych wiaderkach...

CO do samej nakrętki jest nareszcie światełko w tunelu bo nakretka i tulejki czekają i niedługo pewnie będą do mnie jechać.

Przyszły jeszcze dwa przewody na górę baku paliwa i wróciły półosie z Torunia

Obrazek

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180 RED+ST182 BLACK

Postautor: Fryc85 » 29-01-19, 21:05

Na dzień dzisiejszy przeziębienie ale próbuję pozyskać i sklecić piastę od CarinyE st191.
Lożysko i przeguby są te same.Wszystkie znaki na niebie wskazują ,że piasty do cariny oraz do celicy różnią się tylko srednicą otworu centrującegona tarcze ham.Gdzie w carinie jest 55 a celica ma 54.Już chyba prostrzego zadania dla tokarza by nie było jak ztoczenie 0.5mm materiału na stronę w nowej prostej części.

W związku z tym ,że to co jest złożone o kant tyłka rozbić interesuje mnie tylko teraz uzbrojenie w nowe części, może i ASO

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 23-03-19, 23:40

Po zimowej przerwie spędzonej na szuakaniu,szukaniu,szukaniu,próbowaniu i kupowaniu trochę się wziąłem za auto.
Nie było wiele czasu ale ostatnio trochę lepiej i coś zaczyna się składać.

Odgrzebałem reszte gratów i ciagle nie można złożyc...te nieskończone uchwyty , uchwyty ,uchwty z rdzą :twisted:

Obrazek
Obrazek

Zacząłem od wypieków, za koleją co się wali pod nogami.

Obrazek

Wywaliłem wszystkie wiadra ze śrubami,nakretkami itp.Jakaś tam segregacja + nadstan z VII gen.

Obrazek

Najbardziej skorodowane małe pierdółki zostawiłem do kwasu.Po wstępnym oczyszczeniu poszły do Fosolu z elemntami których się nie da wyczyścić jak poduszki,tulejki.

Obrazek


Efekt prawidłowy ale bez piaskowania to nic by nie było gdyż na elementach jest siarkowy nalot.Po normalnym piaskowaniu mega zaatakowane elementy mają wżery z rdzą w środku.Po kwasie jest wszystko wytrawione i pozostają puste dziurki.

Obrazek

Wytworzyło się takie przewody gotowca do montażu

Obrazek


Wybrałem najlepsze poduszki i wzmocniłem przed nadmiernym bujaniem.Wiadomo ,że naderwane są wszystkie.

Obrazek

Użyłem kilku środków aby wyczyscić ten zbiorniczek jak dopiero później się kapnąłem tam jest filtr na całej średnicy w środku.To po byku jest przepływ po latach ile tam było syfu... :eek:

Obrazek

W kanciapie miedzy czasie po podkładzie reaktywnym (bo taki musi być po kwasie) pomalowałem akrylowym (bo taki musi być po reaktywnym do 24 godz)Pierwszy raz takim akrylem malowałem szybko schnie ale szału nie ma przy malowaniu.Ale widzę ,że by lepiej wypełniał.

Obrazek

Coś się montuje pod maską to tu to tam w moim czarnym połysku poliuretanowym.

Obrazek

Główne śruby na których pojawiał się nalot na niektórych zwojach przeczyszczone i nasmarowane Cortanin F.Po reakcji pojawia się czarny i fioletowy kolor.Teź trochę poużywałem go i na niektóre pierdoły myślę że jest ok.Dużych powierzchni bym nie robił.

Obrazek

Chłodzenia praktycznie odświeżone i złożone.

Obrazek


I gwódź programu który nie wiem ile szukałem i gdzie próbowałem aby ktoś mi to wyfrezował- bez powodzenia.
Wyciął mi to jeden człowiek i jest nareszcie można przyspawać,pomalować i złożyć tył :airborne: :airborne: :airborne:

Obrazek


Sukcesywnie podbieram/zamieniam na nowe śruby,nakrętki a zardzywiołki do worka.Trochę podpatruje z Sti co się da i co widać
Jak narazie nie brakuje.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 26-04-19, 17:46

W związku z tym ,że jestem udupiony chorobą kolejny raz w domu to w ten piekny letni dzień wrzucę coś z nudów.

W sti wylądowała wreszcie zwrotnica z nową piastą.Jak to bywa z moim szczęściem w paczkę ze zwrotnicami ktoś się najwyraźniej wpierdzielił wózkiem widłowym w przeładunku i z nowej osłony zrobił rulonik.Naszczęście na to wygląda że piasta warta kupę dolarów nie została strzelona.
Jak narazie po wrzuceniu nowych tarczy Rotinger pedał hamulca ani dygnie.Bicie na piaście w granicach błedu 0.015

Wleciały też nowe paski alternatora i wspomagania i dostałem się do miejsca które powodowało bardzo mocny dzwięk flecika w aucie.
Auto jak zwykle pali i jeździ bez zarzutów.

Obrazek

Pokazuje zdjęcie anteny wewnetrznej dla tych co byli zainteresowani z sti

Obrazek

Obrazek

Prace w 2.0 stanęły na kolumnach z przodu i z tyłu.Wstępnie pusciłęm przewód i widzę ,że jak go podłączę do zacisku będzie bardzo nienaturalnie naprężony.

Obrazek

Przewody otrzymałem z końcówkami innymi niż pasowne z ORI sztywnymi.Jak się okazuje ludzie w klubie mieli dawniej prawidłowe a teraz są takie i inne nie będą.Dlatego zdecydowałem że domówię sztywne i zamknę ten lipny temat.

Obrazek

Chyba nie trzeba tłumaczyć "kosmetycznej" różnicy w połączeniu tego po lewej i prawej.

Obrazek

W związku ,że kasuję wszelkie możliwe luzy w układzie kierowniczym to został zregenerowany górny krzyżak na łożyskach koyo-bardzo szybko i sprawnie.Luz był także na gumie.

Obrazek

Wentylacja cała została rozebrana i wymyta.Najgorsza robota była z wentylatorem - jak już co niektórym jest to znane :wink:

Obrazek

W związku w wywalaniem ABS potrzeba było zakupić trójnik koło pompy hamulcowej zamiast łącznika i cały układ został ukończony.

Obrazek

Dumałem jakie mają być przednie odboje i jak je wreszcie znalazłem okazało się że poprzedni właściciel zrobił zapas tylnych w b.d stanie.Wystarczyło skrócić i poszły na przód.

Obrazek

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1042
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: hube » 26-04-19, 18:30

Zazdroszczę czasu. U mnie go brak :-( Duży ukłon za wkład pracy !!
hube

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 26-04-19, 19:00

No u mnie niestety nie ma czasu też a kiedy coś zaplanuję to pojawia się zepsuta pralka,dziecko do szpitala a teraz ja chory.

Inaczej już by stała na kołach i przygotowywałbym silnik.Może coś ruszy po długim weekendzie bo pesymistyczny plan był do czerwca.

Kupiłem jeszcze skrzynie pod zapas i ośki ale coś poszło nie tak w "sklepie"

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 01-06-19, 21:03

Dzisiaj ogarnąłem się po majowych powodziach,kanał się suszy to i niedługo robota znów ruszy.
Z zakupów opony latnie Goodyear,boczki drzwi LS,uszczelniacze silnika,pompa wody i rozrząd.

1.6 do sprzedaży po zimie.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 09-06-19, 19:13

Na dzień dzisiajszy złożyłem wszystko w środku bez wykończeniówki.Zostały tylne wahacze gdyż dalej czekam i czekam na tulejki metalowe.

Dwie zagadki:

Jak/gdzie dokładnie powinna być zielona puszka 'tilt control" oraz co to za element?-bodajże z wnętrza samochodu bo był z tej rdzewiejącej blachy co rozpórka.


Obrazek

Obrazek


Potrzebuje jeszcze blaszkę do zamocowania linki hamulcowej w kanale środkowym.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 20-08-19, 12:51

Prace trwają ale nie ma czasu narazie na fotoleracje, będzie za jakiś czas.Co chwila cosik przystawi... :?

Teraz najważniejsze problem SWAP wiązki ECU

Korzystając z gotowca z forum nie wiem jakim cudem nie ma kluczowych przewodów do sygnałów.

Zaznaczyłem czerwonymi kółkami-we wtyczkach wcale nie ma tych przewodów.

Obrazek

Ecu jest poliftowe ale lewa wtyczka nie jest taka jak na tym rysunku górny ząbek nie jest przesunięty w prawo tylko jest centralnie na środku.Żeby wizualizacja i wtyczki się zgadzały z tym rysunkiem ECU rev.2 musi być " do góry nogami"

Ma ktoś jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Re: AT180+ST182 RED

Postautor: Fryc85 » 15-12-19, 18:28

Na dzień dzisiejszy auto jest prawie gotowe do lakierowania.

Po drodze wiele wiele się odkryło i zrobiło.

Silnik się rozbierał pucował i składał na dobrych częściach.

Zacząłem zbierać części i coś tam rozbierać przed latem.

Wiosną poszło składanie nawiewów,po płukaniu gotowałem nagrzewnice zalaną octem i płukanie znowu zobaczymy jakie będą efekty w czasie mrozów 8)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kupowałem w miarę części sprawdzonych firm a przedewszystkim ASO i zacząłem rozbierać silnik i regenerować podzespoły.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wszystko zostało rozebrane i wyczyszczone ile się dało.Kolor po oleju gdzie bądź pozostał ani to szlam ani to nalot.Zabarwione jest i nie

wiem czym to trzeba by było usuwać.Nie przeszkadza to w niczym,szlam i syf i nagar został cały usuniety.

Używałem nafty a do czyszczenia a powierzchnie pod uszczelki leciałem włókniną aby nie narobić rys.Szło dobrze.

Miski odnowione i masa innych elementów co tylko miało nalot rdzy.Magistrale wody,powietrza,uchwyty itp

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przed

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Bak został wykończony i zabezpieczony kilkoma warstwami rura wlewu tak samo a na koniec i tak jeszcze poszło grubo masy z pedzla żeby

żaden piasek i kamień się nie dobił do farby.Napewno teraz przerdzywieją ale dopiero od środka.


Obrazek

Obrazek


Postanowiłem zrobić wiązki na dwa kompy stary i nowy "w razie W" i jak się okazało to był słuszny wybór bo miałem otrzymać JDM a otrzymałęm Europe z Immo


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Alternator,rozrusznik i pompa wspomagania zostały rozebrane,wymienione to co zużyte oraz komplet uszczelnień.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Później wzięliśmy się za silnik nie było czasu no robienie zdjęć.Przystawiło na ocenie panewek korbowodowych.Wał nie posiada żadnych

widocznych śladów zużycia.Ale panewki już były odbarwione.

Po szukaniu i wycenie panewek ASO stanęło na panewkach ACL i takie zostały założone i na każdej została zmierzona przerwa olejowa

paskami Plastigauge.Miski składałem na masie Dirko.


Pełno nowych gratów i wszystkie uszczelki i uszczelniacze ASO,króćce chłodniczki oleju ASO.

Z wiązką okazało się że jednym problemem jest nie pracujący silnik na ECu z VI gen

Układ porządnie przepłukałem we wszystkich kierunkach wodą pod lekkim ciśnieniem było duuuużo kamienia.

Koło na wale okazało się ,że jest wyszczypane i ,że kupienie dobrego koła to niezłe wyzwanie :eek: jak to w stylu celicy.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wziąłem się za lampy jeden silnik dopadła rdza więc zamówiłem b.d stan tradycyjnie od Damian Pa

Lampy postawiłem tym razem na oryginał wymyłem w środku,przeczysciłem rdzę,doszczelniłem klosze i odmalowałęm.

Wszystkie kierunki,lampy,kratki,blenda,zostały odmalowane.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Między czasie oczekiwanie na termin dalszej blacharki przyszedł korek prosto z Nissensa i długo szukana osłona na kolektor wydechowy.

Z korkiem takie joby że kupiłem chlodnice Nissensa a korek był całkiem inny.oryginalny i podobne nie pasują calkowicie.Pisalem do Nissensa i wpierali trochę że taki korek ma być. Ten model co oni podawali to chyba wersja na Australię ale ja w to nie wierzę że były chlodnice made in Toyota z takim korkiem.
Sprawa się rozwinęła i dostałem gratis korek który teraz pasuje :)


Obrazek

Obrazek


Robiło się reszte gratów blacharskich czyszczenie piaskowanie szczegóły,szczegóły...Aby nie przeoczyć grama rdzy

Zostały rozebrane resztki uchwytów przy zderzakach i także piaskowanie i malowanie.No jakoś nie szło by tego zostawić jak wszystko to
wszystko.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Słynna antena została naprawiona ,nowy bat ORI wiadomo pucowanko i smarowanie specjalistycznym smarem do ekstremalnych temperatur.

Smar wykorzystałem do innych plastikowych ruchomych części.


Obrazek

Obrazek


Auto we wrześniu pojechało do blacharza na wczesniej ustaloną robotę.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Miedzy czasie zorganizowałem sterownik JDM i inne pierdółki,kupiłem trochę gratów.Rozebrałem,przygotowałem kpl b.d drzwi,klape i inne pod lakiernika.

W drodze powrotnej z autem zakupiłem fotele z kanapą w których zostały plecy do wykończenia.


Obrazek


Po powrocie auta od blacharza wziąłem się za pierdółki i klimatyzację.Nowe uszczelniacze zielone,wymieniony olej w kompresorze,podmiana

rzekaźnika.Udało się naprawić gwint w jednej rurce na dole po lewej stronie skraplacza M14x1.5

Trzeba bedzie odizolować jedną rurę bo biegnie zaraz przy kolektorze wydechowym i nawet dotyka jedną śrube od niego.W rev.2 było tam

więcej miejsca.


Obrazek


Przerobiłem dolot pod rev.3 uważam ,że podpinanie przez rury duzo mniejszej średnicy od rev.2 to jakieś nieporozumienie.Większa średnica

jest na całym odcinku dolotu za filtrem i przed.Zostało to przerobione i dopasowane do filtra od rev.2.

To samo dotyczy się wydechu który pasuje do podpięcia się do rev.2 później są teorie ,że nie ma różnicy pomiędzy starym a nowym silnikiem

jak się dusi sam w sobie.

Ostatnio została naprawiona i nasmarowana kolumna z automatycznym podnoszeniem.Fajny bajer którego wcześniej nie miałem.Zostały

wprowadzone kosmetyczne zmiany w wiązce i ostatnio nie działające lampy już także się podnoszą.Ogólnie wygląda ,że na dzień dzisiejszy

działa wszystko.Uchwyt do akumulatora zdjąłem do przespawania na nowo i dolny uchwyt do wentylatora dodatkowego także trzeba

przerobić gdyż nie mieści się to tak jak w rev.2.

Silnik pracuje na sterowniku JDM na 100 oktan.Narazie jest raczej wszystko OK.Auto nie jeżdzi to wiele co można powiedzieć?

Praca stabilna,obroty równe,brak drgań.

Ogólnie czekam na trochę uchwytów, emblematy i śrubki z ASO i bedę szykował do wypchania na lakiernie.

Kolejność prac mogłaby być inna ale życie....trzeba się dostosować :?


Obrazek
Ostatnio zmieniony 21-12-19, 16:35 przez Fryc85, łącznie zmieniany 1 raz.