Black Lioness by Pawlow

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 06-04-18, 10:16

kitol pisze:Ale dobrze widzę, że ona jakoś niżej siedzi, niż seria? Czym malowałeś tarcze kotwiczne?

Tak, jest delikatnie obniżona, ale na jakich sprężynach to konkretnie nie wiem. Tarcze kotwiczne wyczyściłem porządnie druciakiem, papierem ściernym, a dodatkowo opędzlowałem preparatem antykorozyjnym Cortanin F zostawiając na następny dzień, żeby wyschło i potem wymalowałem czarnym Hammerite. :)

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 09-04-18, 20:35

Wymienione filtry gazu - fazy lotnej i ciekłej. Filtr fazy lotnej to typ FL03P - dwa wkłady filtrujące w środku - bibułowy i poliestrowy.
Nowy akumulator,
Nowy filtr powietrza (na wkładkę K&N / Simota przyjdzie jeszcze czas :P ),
• Mam jeden kluczyk (dorobię niedługo), więc poprosiłem poprzedniego właściciela, żeby dał mi chociaż jakąś smycz do niego. Była okropna, ale już mam taki o to bajer. Dostałem w prezencie od szwagra (można byłoby jeszcze na pasku wybić napis "Toyota") :P ,
Lokalizowałem wyciek oleju - moczy się delikatnie na rogu uszczelki głowicy. Ponoć typowe miejsce, w którym lubi się pocić uszczelka głowicy. Jeden mechanik powiedział, że póki nie zostawiam plam oleju na drodze to nie ruszałby. Ja jestem innego zdania i jutro jadę do warsztatu z polecenia dobrego znajomego od MR2 z 3sgte rev 2. Swoją drogą, gdy zlokalizowało się miejsce wycieku - tata zauważył, że jedna śruba od skrzyni biegów nie była dokręcona, mogliśmy ją wyjąć, więc dokręciliśmy ją pomimo ciężkiego dojścia przez wiązkę. ;)
Zacząłem demontować tylne plastiki, kanapę, boczki - weryfikacja stanów wnęk, czyszczenie z powierzchniowej rdzy i konserwacja - początkowo po czyszczeniu papierem ściernym obmalowałem powierzchnie Cortanin F zostawiając na 24 godziny. Potem wymalowałem farbą antykorozyjną. W późniejszym czasie jak będę miał czas zdemontować przednie fotele i cały dywan - zabezpieczę wszystkie miejsca woskiem.
Z tyłu mam dwa różne głośniki zamontowane na trytki... Chętnie przygarnąłbym puszki LiveSound, ale kasę muszę przygotować na uszczelkę głowicy, rozrząd. Macie jakiś lepszy sposób na montaż głośników? W poprzedniej V miałem normalne mocowania pod głośniki.
Lampa od strony kierowcy czasami nie zamykała / nie otwierała się. Zdjąłem 'postojówkę' i kierunek w zderzaku. Rozczepiło się wtyczkę, wyczyściło preparatem typu "kontakt" i chodzi tak jak powinno. :)

[center]Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 03-05-18, 15:58

Przez ostatni czas trochę działo się. Celina stała w garażu 2 tygodnie - może prace poszłyby szybciej, gdyby nie to, że na niektóre części trzeba było czekać.

Początkowo chciałem oddać głowicę do remontu (delikatne moczenie się na rogu oleju na zewnątrz - ponoć typowe miejsce), ale porozmawiałem ze znajomym - sąsiadem mechanikiem i stwierdziliśmy, że na tą chwilę warto spróbować samemu dokręcić głowicę (oczywiście z głową i zasadami panujący przy sprawie). Na tą chwilę jest widoczna poprawa - moczenie się na rogu jest delikatnie zauważalne, jednakże porównując co było, a co jest aktualnie - uważam, że jest na prawdę duża różnica. Jeżeli sprawa nie ustanie, bądź pogłębi się - zastanowię się nad wymianą uszczelki.

Tak, więc co zostało zrobione:
Kompletny rozrząd - paski, rolki, napinacz, pompa wody,
• Wszystkie uszczelniacze od strony rozrządu,
• Nowy olej silnikowy Motul 6100 Synergy+ 10w40, filtr oleju, uszczelka przepustnicy, kompletna uszczelka pokrywy zaworów, filtr paliwa, płyn chłodzący, olej wspomagania,
Wyczyszczone, odmalowane elementy: pokrywa zaworów, kolektor dolotowy, przepustnica, górna i dolna osłona rozrządu, górna rozpórka, rozrusznik, mocowania - podpory alternatora, pojemniczek oleju wspomagania,
• Wymieniony przewód pompy wspomagania, nowy czujnik pompy wspomagania - metalowy od Tomciusia (był "plastikowy"),
Zewnętrzna i wewnętrzna osłona przegubu (nowe smary) - od strony pasażera,
Alternator - wymienione łożysko- skontrolowany/regenerowany,
Rozrusznik rozebrany, skontrolowany, wyczyszczony, nasmarowany, odmalowany,
Tylne puszki Live Sound z oryginalnymi głośnikami (były wcześniej jakieś dwa różne głośniki na trytki),
• Plastikowa osłona nadkola od strony wlewu paliwa,

Chciałem zdążyć ze wszystkim przed zlotem JDM Tczew - udało się skończyć wszystko wieczór przed zlotem. Nie zdążyłem odwiedzić gazownika, ale po majówce chcę umówić się na wymianę listwy wtryskowej na pojedyncze wtryskiwacze gazu oraz nowe ułożenie instalacji gazowej. Zdjęcia z pewnością ze zlotu oraz po robocie gazownika wrzucę za jakiś czas. :)
[center]
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


[/center]
Ostatnio zmieniony 03-05-18, 22:09 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 03-05-18, 17:40

10W40 zalałeś zapobiegawczo w związku z głowicą ? Ja bym lał 5W40 skoro wszystkie uszczelniacze wymienione. Powiedz czym czyścisz i malujesz aluminiowe elementy ?? Wygląda to bardzo ładnie bez zbędnych fajerwerków ale jak nowy element :) Też czeka mnie taka praca przy silniku i chce się podpytać :)

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 03-05-18, 19:09

matt55 pisze:10W40 zalałeś zapobiegawczo w związku z głowicą ? Ja bym lał 5W40 skoro wszystkie uszczelniacze wymienione. Powiedz czym czyścisz i malujesz aluminiowe elementy ?? Wygląda to bardzo ładnie bez zbędnych fajerwerków ale jak nowy element :) Też czeka mnie taka praca przy silniku i chce się podpytać :)

10w40 zalałem, ponieważ taki olej był lany przez poprzedniego właściciela.
Czyścisz papierem ściernym - wszystko w zależności jak bardzo masz usyfione elementy. Odtłuszczasz i malujesz lakierem wysoko-temperaturowym - sprayem, a na to dodatkowo lakierem bezbarwnym. Wcześniej zastanawiałem się czy w jakiś kolor uderzać, ale stwierdziłem, że nie bawię się w Hondę (bez obrazy bo podoba mi się większość) i zostawię schludny "oryginał". ;)

Polecam zmywacz do hamulców do usuwania starego oleju - syfu z silnika itd. :)

Awatar użytkownika
matt55
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 04-07-12, 17:19

Postautor: matt55 » 03-05-18, 23:46

Lakier bezbarwny też musi być jakiś specjalny do wysokich temperatur ?? Rozumiem że jakbym tylko drobnym papierem przeczyścił to wtedy element zacznie mi korodować ?

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 04-05-18, 11:42

Bym wrzucił fotki Twojej z Tczewa, ale nie będę ludzi kusił :D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 04-05-18, 13:23

matt55 pisze:Lakier bezbarwny też musi być jakiś specjalny do wysokich temperatur ?? Rozumiem że jakbym tylko drobnym papierem przeczyścił to wtedy element zacznie mi korodować ?

Osobiście malowałem normalnym lakierem bezbarwnym (do tej pory trzyma się w poprzedniej Celinie t180). Pracujesz papierem ściernym o gradacji jaki Ci się podoba i w zależności jak bardzo masz zabrudzone elementy. ;) Aluminium Ci nie koroduje, jak przejedziesz papierem ściernym to po prostu pozbywasz się delikatnie warstwy - możesz równie dobrze doprowadzić aluminium stopniowo zmieniając gradacje papierów ściernych do takiego stanu, że będzie Ci się świecił jak psu jajca, ale po takim zabiegu również zabezpieczyłbym lakierem bezbarwnym - mniej roboty przy czyszczeniu takich elementów, a efekt na pewno utrzyma się dłużej. ;)

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 04-05-18, 20:52

Jak zrobi aluminium na połysk, to będzie się na tym lakier trzymał ?
Chyba słabo, tak mi się wydaję w każdym razie.

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 05-05-18, 10:31

No taki zapał to mi się podoba.

dbałość o estetykę

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 12-05-18, 00:54

• Wyrzucona listwa wtryskowa LPG Valtek - wstawione nowe pojedyncze wtryskiwacze Barracuda,
Nowe przewody LPG - ułożenie instalacji doprowadzającej LPG do wtryskiwaczy, ułożenie przewodów fazy ciekłej, skrócone przewody od wtryskiwacza do kolektora. Postanowiłem na tą chwilę nie chować reduktora, ponieważ miałbym mocno ograniczone dojście do filtra fazy ciekłej,
• Byłem na zlocie JDM Tczew 2018 - jazda grupą Toyota 3m, była też z Nami "moja była" Celica V at180 :)
[center]
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
[/center]

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 02-06-18, 16:22

• Przednie lewe łożysko KOYO oraz trzy nowe szpilki koła lewy przód,
• Nowy czujnik temperatury powietrza dolotowego,
Ramki Celica-Club,
Noc Muzeów Toyota Walder Rumia,
Wyregulowane światła na stacji diagnostycznej,

Na dniach planuję wymienić uszczelki kolektora wydechowego - od strony głowicy i pierwszego wydechu (ta puszcza spaliny). W danym momencie również przygotowuję się na odpowiedź od Pawcia co do poliuretanów, bo planuję porządki w zawieszeniu. W planie również jest konserwacja podwozia oraz zmiana opon/alufelg - muszę tylko dobrze to wszystko rozłożyć. :P
[center]
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
[/center]

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 04-06-18, 12:48

hoho nawet się załapałem na foto pod Toyota Walder.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 04-06-18, 18:05

Krzychu wbijaj na spota na CH Osowa 10 czerwca :-D Na grupie Celica Trójmiasto masz szczegóły :p
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 10-06-18, 17:35

• Nowe uszczelki kolektora wydechowego oraz uszczelki pierwszego wydechu,
• Wszystkie szpilki całe, nic nie urwało się przy demontażu kolektora wydechowego. Jedynie narzynką został "poprawiony" gwint śrub kolektora wydechowego od strony głowicy i pierwszego wydechu,
Bandaż termoizolacyjny na całym kolektorze wydechowym. Grubość taśmy 2mm, kolektor owinięty dwa razy,
Miedziane nakrętki dokręcające kolektor wydechowy,
Odmalowane elementy kolektora wydechowego - góra srebrny wysoko temperaturowy oraz mocowanie dołu czarny wysokotemperaturowy,
[center]
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 11-06-18, 19:05

Miał STi, ładnie się napracował i sprzedał :-D Teraz GTi się robi.
Później GTi sprzedasz i GT4 będziesz robił :D ?
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 11-06-18, 22:44

Czyli jednak uszczelki kolektora bez strachu?

Do ilu wytrzymuje ten lakier?Wypalałeś go?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 11-06-18, 23:09

Odświeżyłem trochę kierunkowskazy boczne oraz przednie. :) Od strony kierowcy już trochę zmęczona, bo od środka jakiś syf (plastik był "spawany/klejony"), ale wydaje mi się, że i tak jest lepiej niż było. :) Z czasem może zmienię kierunkowskazy. Zdjęcia kierunków na aucie podrzucę później, bo robiłem to dzisiaj przed spaniem. :P
• Fotka z sąsiadką celica Sti, spot Toyota 3m - Gdańsk Osowa.

[center]Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
[/center]


outatime pisze:Miał STi, ładnie się napracował i sprzedał :-D Teraz GTi się robi.
Później GTi sprzedasz i GT4 będziesz robił :D ?

Ktoś na forum już podpytuje czy nie sprzedam celiny. :P Z grupy Toyota 3m już liczą, że przejdę na GT4 i chętnie taką bym przytulił do siebie, ale wszystko w swoim czasie. :P

Fryc85 pisze:Czyli jednak uszczelki kolektora bez strachu?

Do ilu wytrzymuje ten lakier?Wypalałeś go?

Uszczelki kolektora były ok, ale stwierdziłem, że jak już mam nówki to wymienię dla świętego spokoju. :)

Lakier wysokotemperaturowy (chyba do 800°C). Odpaliłem auto i na wolnych obrotach rozgrzał się - tyle ile mógł wygrzał, ale prawdziwe wygrzewanie bandaża/lakieru było jak pojechałem na miasto, a potem na spot - przez obwodnicę spokojnie przejechałem i już na spocie było ok. :) Jeszcze delikatnie czuć zapach/smród przy wygrzewaniu bandaża, więc pewnie na dniach wróci do normy.

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 16-06-18, 07:09

Cześć.
Fajnie zrobiłeś tą komore silnika .
z pomalowaną pokrywą wygląda smacznie.
Tylko ta blacha ta pod głośnikami strasznie skorodowana.
Masz fajne podejście do auta.
Gratuluje zapału i życzę powodzenia a warto bo masz fajne autko.
Ostatnio zmieniony 17-06-18, 23:06 przez rafał 1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 16-06-18, 10:42

rafał 1 pisze:znajdz jakiegoś fajnego blacharza.
niech ci to zrobi .
nie umpregnij zadną chemią bo to nie ma sensu.
To trzeba wyciąć do czystej blachy i wstawić nowe czyste elementy.
Masz fajne podejście do auta.
Gratuluje zapału i życzę powodzenia a warto bo masz fajne autko.

+1
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM