Celica V 1.6 1992

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Celica V 1.6 1992

Postautor: Kappucino » 04-06-18, 17:35

Samochód:
> Toyota Celica V 1.6, 1992r.
> AT180 (?)

Silnik:
> 1.6 4AFE

Układ dolotowy:
> Seria

Przeniesienie napędu:
> Seria

Zawieszenie:
> Seria

Hamulce:
> Seria

Układ wydechowy:
> Nowy wydech od kolektora do końca, na kształt seryjnego

Koła:
> Felgi 15"

Wnętrze:
> Niebieskie fotele i kanapa

Audio:
> Głośniki przód i tył Sony Xplod, radio Sony Xplod

Body:
> Zderzak przedlift
> Dołożony spoiler (bez bocznych elementów)

-----

Opis:
Samochód otrzymałem 15 maja 2018 roku w zamian za swoje BMW. Wprawdzie stan auta pozostawia trochę do życzenia, ale w przeciwieństwie do E36 Celicę widzę jako przyszłego klasyka :) Od zawsze podobały mi się te samochody, a zwłaszcza ich podnoszone światła - marzenie w końcu spełnione :)


Obrazek
Celica obok 125p, który tylko wygląda na ori :)

Obrazek
To zdjęcie mi się chyba najbardziej podoba, żałuje że jej nie umyłem :(

Obrazek
Ale tu się już poprawiłem i umyłem wszystko!
Ostatnio zmieniony 18-09-18, 09:42 przez Kappucino, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Ivandrago
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 19-08-17, 10:37

Postautor: Ivandrago » 09-06-18, 11:30

Problem z preskościomierzem może być spowodowany starymi kondensatorami elektrolitycznymi w zegarach które po tylu latach po prostu wysychają. W mojej nie działał obrotomierz - wymieniłem kondensatory i działa do dzis . Gratuluję czerwonej strzały - ale już ci mówie że w przyszłości bedziesz tam pakował 3sgte lub 3sge rev3 co by to jakoś jechało :D

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 09-06-18, 19:48

Myślałem nad swapem, ale to już w garażu przerabialiśmy. We Fiacie ze zdjęcia siedzi 1.8 :) Nigdy nie wsadzaliśmy natomiast turbo/kompresora, więc pomimo tego, że nie warto, prawdopodobnie w te stronę pójdę :)

Dzięki za radę z prędkościomierzem, okazało się że linka była zła :P

Z nowości przy autku: prędkościomierz działa, klakson działa. Ogarnąłem kable i zmodziłem światła tak, że w trakcie jazdy mogę mrugać jednym lub drugim :D

Z rzeczy do zrobienia ( może ktoś wie co warto sprawdzić? ): nie działa ekonomizer i światła stopu :(

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 15-06-18, 12:46

Kolejne zmiany :)
Działają światła stopu - okazały się spalone obie żarówki...
Ekonomizer dalej nie działa, pomimo tego że zmieniłem większość rurek od podciśnienia.
Zamontowałem spoiler, na razie tylko część na klapie bagażnika, wciąż zostały do zamontowania te boczne elementy.
No i założyłem krakowskie tablice :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 18-09-18, 09:49

Zmiany, zmiany :D
> Dorobiłem w końcu zapasowy kluczyk
> Kupiłem nowy filtr paliwa
> Wymieniłem kierunki na pomarańczowe (jeszcze nie wiem które wole :D)
> Wymieniam reflektory (jutro mają dojść), ponieważ moje to były jakieś "cleary", bez homologacji, a nie chciałbym mieć ani problemów z policją, ani nikogo oślepiać
> Zrobiłem łączniki stabilizatora
> Naprawiłem ekonomizer
> Wymieniłem jeden z czujników na przepustnicy, może ktoś wie co on robi?
> Skleiłem plastik we wnętrzu
> I jeszcze pewnie jakieś inne pierdółki :)

Obrazek
Element na przepustnicy, który nie wiem co robi

Obrazek
Naprawa ekonomizera - czyszczenie i usuwanie rdzy z tego czujniczka

Obrazek
Ozonowanie urządzeniem własnej roboty :D

Obrazek
Pomarańczowe kierunki wsadzone dosłownie wczoraj wieczorem
Ostatnio zmieniony 15-10-18, 11:31 przez Kappucino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 18-09-18, 22:57

To cos to zaworek AAV tylko nie na przepustnicy tylko na kolektorze.

Włącza sie na chwile chyba 15sec przy każdorazowym uruchomieniu silnika aby dać więcej powietrza.
Wyczyść i sprawdź czy działa według manuala.

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 19-09-18, 10:06

Tak, o kolektor mi chodziło, nie przepustnice :P Generalnie kupiłem ten zaworek używany, bo mój był pękniety w środku. Niestety jak szukam AAV 4afe w google, to wyskakuje mi tylko ten zawór na przepustnicy, zależny od temperatury płynu chłodzącego. Mógłbyś poratować linkiem? :P

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 19-09-18, 23:09

Mogę się mylić co do nazwy bo dawno nie ruszałem tyc tematów,zobacze zaraz.

Co do google ja już tam nic nie znajduje konkretnego ,algorytm wyszukiwania w dzisiejszych czasach nastawiony jest na co innego.
Książke serwisową masz w przyklejonych w "technicznych" polecam sciagnąc.


Sorry to zawór ACV

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 15-10-18, 11:30

Dorwałem Live Sound na tył, a skoro auto i tak idzie do blacharza, to rozebrałem cały tył i założyłem głośniki :D
Obrazek

Mam wrażenie że są troszkę za słabe w porównaniu do tego co miałem wkręcone w półkę przez poprzedniego właściciela, ale na pewno wyglądają dużo lepiej :D


A poza tym mam wrażenie że coś jest namieszane z podciśnieniami/przepustnicą. Po odpaleniu trzyma 2000 obrotów i stopniowo spada - to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale zastanawia mnie kwestia ustawień TPS. Robie zworkę w gnieździe, ustawiam 800 śrubką, a ona i tak trzyma 900 jak tylko ruszę gaz :/

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 15-10-18, 12:25

Kappucino pisze:Robie zworkę w gnieździe, ustawiam 800 śrubką, a ona i tak trzyma 900 jak tylko ruszę gaz :/


wyjaśnij to zdanie co jak ruszysz gaz?

Kappucino pisze: Po odpaleniu trzyma 2000 obrotów i stopniowo spada

Po odpaleniu zawsze ida w góre zawsze dzięki zaworkowi ACV i AAV zależnie od temp.

Kappucino pisze:Mam wrażenie że są troszkę za słabe w porównaniu do tego co miałem wkręcone w półkę przez poprzedniego właściciela, ale na pewno wyglądają dużo lepiej


No głośniki schowane gdzieś tam i przedpotopowe muszą grać gorzej-zalezy co porównujemy

Awatar użytkownika
vegeta_84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 978
Rejestracja: 04-02-09, 20:12

Postautor: vegeta_84 » 15-10-18, 14:46

Żeby puszki live sound zdały egzamin to musi być ich komplet, do tego dopasowane dobre głośniki + wzmacniacz lub dobre radio z zapasem mocy ;)
Obrazek
fanatyk V-gen

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 16-10-18, 11:00

wyjaśnij to zdanie co jak ruszysz gaz?

Robie tak:
- Zworka w gnieździe diagnostycznym,
- Ustawiam 800RPM śrubką,
- Wyjmuje zworkę,
- Wciskam gaz, puszczam i tak kilka razy,
- Obroty spadają, ale nie trzymają 800 tylko czasem 900, czasem 1000.

Zauważyłem też że trochę mi muli auto jak próbuje przyspieszać na niskich obrotach, tak jakby chciała jechać szybciej a coś ją blokowało. Wywaliłem EGR, odpiąłem EVAP, czyściłem przepustnicę dokładnie. Sprawdzę jeszcze zapłon.

Po odpaleniu zawsze ida w góre zawsze dzięki zaworkowi ACV i AAV zależnie od temp.

Nigdy mi aż tak wysoko nie trzymało żadne auto po prostu :P


Głośniki wiem że muszą być dobre żeby dobrze grały i pewnie przyszłościowo wymienię - po prostu na razie jest troszkę słabo :D

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 16-10-18, 11:06

Masz zużytą ośkę na przepustnicy lub źle ustawioną klapkę przy domknięciu stąd te różnice przy dodawaniu gazu bo się nie domyka zawsze tak samo.
W tym skromnym sterowaniu w sti różnice 800-900 zawsze będą

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 16-10-18, 11:06

Kappucino pisze:Nigdy mi aż tak wysoko nie trzymało żadne auto po prostu

Jak szybko opadają to sporo szarpie na zimnym.

Awatar użytkownika
owiec0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 29-06-16, 00:50

Postautor: owiec0 » 16-10-18, 13:04

Czyli że jest tak, że do około 3000 obrotów nie idzie, jest przyduszona, a potem nagle normalnie idzie? U mnie było tak samo i pomogło porządne ustawienie zapłonu. A zaczęło się to z (mam tak mały zasób słów, że muszę się uciekać do wulgaryzmów) zupełnie. Ot któregoś dnia odpaliłem i tak już było, więc może to będzie i u Ciebie to samo.

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 16-10-18, 22:31

Masz zużytą ośkę na przepustnicy lub źle ustawioną klapkę przy domknięciu stąd te różnice przy dodawaniu gazu bo się nie domyka zawsze tak samo.
W tym skromnym sterowaniu w sti różnice 800-900 zawsze będą


Ok, dzięki :D

Czyli że jest tak, że do około 3000 obrotów nie idzie, jest przyduszona, a potem nagle normalnie idzie? U mnie było tak samo i pomogło porządne ustawienie zapłonu. A zaczęło się to z (mam tak mały zasób słów, że muszę się uciekać do wulgaryzmów) zupełnie. Ot któregoś dnia odpaliłem i tak już było, więc może to będzie i u Ciebie to samo.


Dokładnie tak jest :/ Akurat mam dostęp do lampy więc będę badał. Wiem że jak chciałem ostatnio to nie było żadnego znaku widać na kole :/ Pewnie brudne jest czy coś

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 17-10-18, 10:33

Kappucino pisze:Wiem że jak chciałem ostatnio to nie było żadnego znaku widać na kole :/ Pewnie brudne jest czy coś

Uzyj korektora pomaluj znak

Awatar użytkownika
Kappucino
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 02-01-16, 20:29

Postautor: Kappucino » 17-10-18, 14:59

Uzyj korektora pomaluj znak

Korektor czeka ale najpierw trzeba znak odnaleźć :mrgreen: