Celica V 1.6 1992
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Celica V 1.6 1992
Samochód:
> Toyota Celica V 1.6, 1992r.
> AT180 (?)
Silnik:
> 1.6 4AFE
Układ dolotowy:
> Seria
Przeniesienie napędu:
> Seria
Zawieszenie:
> Seria
Hamulce:
> Seria
Układ wydechowy:
> Nowy wydech od kolektora do końca, na kształt seryjnego
Koła:
> Felgi 15"
Wnętrze:
> Niebieskie fotele i kanapa
Audio:
> Głośniki przód i tył Sony Xplod, radio Sony Xplod
Body:
> Zderzak przedlift
> Dołożony spoiler (bez bocznych elementów)
-----
Opis:
Samochód otrzymałem 15 maja 2018 roku w zamian za swoje BMW. Wprawdzie stan auta pozostawia trochę do życzenia, ale w przeciwieństwie do E36 Celicę widzę jako przyszłego klasyka Od zawsze podobały mi się te samochody, a zwłaszcza ich podnoszone światła - marzenie w końcu spełnione
Celica obok 125p, który tylko wygląda na ori
To zdjęcie mi się chyba najbardziej podoba, żałuje że jej nie umyłem
Ale tu się już poprawiłem i umyłem wszystko!
> Toyota Celica V 1.6, 1992r.
> AT180 (?)
Silnik:
> 1.6 4AFE
Układ dolotowy:
> Seria
Przeniesienie napędu:
> Seria
Zawieszenie:
> Seria
Hamulce:
> Seria
Układ wydechowy:
> Nowy wydech od kolektora do końca, na kształt seryjnego
Koła:
> Felgi 15"
Wnętrze:
> Niebieskie fotele i kanapa
Audio:
> Głośniki przód i tył Sony Xplod, radio Sony Xplod
Body:
> Zderzak przedlift
> Dołożony spoiler (bez bocznych elementów)
-----
Opis:
Samochód otrzymałem 15 maja 2018 roku w zamian za swoje BMW. Wprawdzie stan auta pozostawia trochę do życzenia, ale w przeciwieństwie do E36 Celicę widzę jako przyszłego klasyka Od zawsze podobały mi się te samochody, a zwłaszcza ich podnoszone światła - marzenie w końcu spełnione
Celica obok 125p, który tylko wygląda na ori
To zdjęcie mi się chyba najbardziej podoba, żałuje że jej nie umyłem
Ale tu się już poprawiłem i umyłem wszystko!
Ostatnio zmieniony 18-09-18, 09:42 przez Kappucino, łącznie zmieniany 4 razy.
- Ivandrago
- Użytkownik
- Posty: 36
- Rejestracja: 19-08-17, 10:37
Problem z preskościomierzem może być spowodowany starymi kondensatorami elektrolitycznymi w zegarach które po tylu latach po prostu wysychają. W mojej nie działał obrotomierz - wymieniłem kondensatory i działa do dzis . Gratuluję czerwonej strzały - ale już ci mówie że w przyszłości bedziesz tam pakował 3sgte lub 3sge rev3 co by to jakoś jechało
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Myślałem nad swapem, ale to już w garażu przerabialiśmy. We Fiacie ze zdjęcia siedzi 1.8 Nigdy nie wsadzaliśmy natomiast turbo/kompresora, więc pomimo tego, że nie warto, prawdopodobnie w te stronę pójdę
Dzięki za radę z prędkościomierzem, okazało się że linka była zła
Z nowości przy autku: prędkościomierz działa, klakson działa. Ogarnąłem kable i zmodziłem światła tak, że w trakcie jazdy mogę mrugać jednym lub drugim
Z rzeczy do zrobienia ( może ktoś wie co warto sprawdzić? ): nie działa ekonomizer i światła stopu
Dzięki za radę z prędkościomierzem, okazało się że linka była zła
Z nowości przy autku: prędkościomierz działa, klakson działa. Ogarnąłem kable i zmodziłem światła tak, że w trakcie jazdy mogę mrugać jednym lub drugim
Z rzeczy do zrobienia ( może ktoś wie co warto sprawdzić? ): nie działa ekonomizer i światła stopu
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Kolejne zmiany
Działają światła stopu - okazały się spalone obie żarówki...
Ekonomizer dalej nie działa, pomimo tego że zmieniłem większość rurek od podciśnienia.
Zamontowałem spoiler, na razie tylko część na klapie bagażnika, wciąż zostały do zamontowania te boczne elementy.
No i założyłem krakowskie tablice
Działają światła stopu - okazały się spalone obie żarówki...
Ekonomizer dalej nie działa, pomimo tego że zmieniłem większość rurek od podciśnienia.
Zamontowałem spoiler, na razie tylko część na klapie bagażnika, wciąż zostały do zamontowania te boczne elementy.
No i założyłem krakowskie tablice
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Zmiany, zmiany
> Dorobiłem w końcu zapasowy kluczyk
> Kupiłem nowy filtr paliwa
> Wymieniłem kierunki na pomarańczowe (jeszcze nie wiem które wole )
> Wymieniam reflektory (jutro mają dojść), ponieważ moje to były jakieś "cleary", bez homologacji, a nie chciałbym mieć ani problemów z policją, ani nikogo oślepiać
> Zrobiłem łączniki stabilizatora
> Naprawiłem ekonomizer
> Wymieniłem jeden z czujników na przepustnicy, może ktoś wie co on robi?
> Skleiłem plastik we wnętrzu
> I jeszcze pewnie jakieś inne pierdółki
Element na przepustnicy, który nie wiem co robi
Naprawa ekonomizera - czyszczenie i usuwanie rdzy z tego czujniczka
Ozonowanie urządzeniem własnej roboty
Pomarańczowe kierunki wsadzone dosłownie wczoraj wieczorem
> Dorobiłem w końcu zapasowy kluczyk
> Kupiłem nowy filtr paliwa
> Wymieniłem kierunki na pomarańczowe (jeszcze nie wiem które wole )
> Wymieniam reflektory (jutro mają dojść), ponieważ moje to były jakieś "cleary", bez homologacji, a nie chciałbym mieć ani problemów z policją, ani nikogo oślepiać
> Zrobiłem łączniki stabilizatora
> Naprawiłem ekonomizer
> Wymieniłem jeden z czujników na przepustnicy, może ktoś wie co on robi?
> Skleiłem plastik we wnętrzu
> I jeszcze pewnie jakieś inne pierdółki
Element na przepustnicy, który nie wiem co robi
Naprawa ekonomizera - czyszczenie i usuwanie rdzy z tego czujniczka
Ozonowanie urządzeniem własnej roboty
Pomarańczowe kierunki wsadzone dosłownie wczoraj wieczorem
Ostatnio zmieniony 15-10-18, 11:31 przez Kappucino, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Dorwałem Live Sound na tył, a skoro auto i tak idzie do blacharza, to rozebrałem cały tył i założyłem głośniki
Mam wrażenie że są troszkę za słabe w porównaniu do tego co miałem wkręcone w półkę przez poprzedniego właściciela, ale na pewno wyglądają dużo lepiej
A poza tym mam wrażenie że coś jest namieszane z podciśnieniami/przepustnicą. Po odpaleniu trzyma 2000 obrotów i stopniowo spada - to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale zastanawia mnie kwestia ustawień TPS. Robie zworkę w gnieździe, ustawiam 800 śrubką, a ona i tak trzyma 900 jak tylko ruszę gaz :/
Mam wrażenie że są troszkę za słabe w porównaniu do tego co miałem wkręcone w półkę przez poprzedniego właściciela, ale na pewno wyglądają dużo lepiej
A poza tym mam wrażenie że coś jest namieszane z podciśnieniami/przepustnicą. Po odpaleniu trzyma 2000 obrotów i stopniowo spada - to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale zastanawia mnie kwestia ustawień TPS. Robie zworkę w gnieździe, ustawiam 800 śrubką, a ona i tak trzyma 900 jak tylko ruszę gaz :/
- Fryc85
- Użytkownik
- Posty: 2719
- Rejestracja: 05-03-06, 14:38
Kappucino pisze:Robie zworkę w gnieździe, ustawiam 800 śrubką, a ona i tak trzyma 900 jak tylko ruszę gaz :/
wyjaśnij to zdanie co jak ruszysz gaz?
Kappucino pisze: Po odpaleniu trzyma 2000 obrotów i stopniowo spada
Po odpaleniu zawsze ida w góre zawsze dzięki zaworkowi ACV i AAV zależnie od temp.
Kappucino pisze:Mam wrażenie że są troszkę za słabe w porównaniu do tego co miałem wkręcone w półkę przez poprzedniego właściciela, ale na pewno wyglądają dużo lepiej
No głośniki schowane gdzieś tam i przedpotopowe muszą grać gorzej-zalezy co porównujemy
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
wyjaśnij to zdanie co jak ruszysz gaz?
Robie tak:
- Zworka w gnieździe diagnostycznym,
- Ustawiam 800RPM śrubką,
- Wyjmuje zworkę,
- Wciskam gaz, puszczam i tak kilka razy,
- Obroty spadają, ale nie trzymają 800 tylko czasem 900, czasem 1000.
Zauważyłem też że trochę mi muli auto jak próbuje przyspieszać na niskich obrotach, tak jakby chciała jechać szybciej a coś ją blokowało. Wywaliłem EGR, odpiąłem EVAP, czyściłem przepustnicę dokładnie. Sprawdzę jeszcze zapłon.
Po odpaleniu zawsze ida w góre zawsze dzięki zaworkowi ACV i AAV zależnie od temp.
Nigdy mi aż tak wysoko nie trzymało żadne auto po prostu
Głośniki wiem że muszą być dobre żeby dobrze grały i pewnie przyszłościowo wymienię - po prostu na razie jest troszkę słabo
- owiec0
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: 29-06-16, 00:50
Czyli że jest tak, że do około 3000 obrotów nie idzie, jest przyduszona, a potem nagle normalnie idzie? U mnie było tak samo i pomogło porządne ustawienie zapłonu. A zaczęło się to z (mam tak mały zasób słów, że muszę się uciekać do wulgaryzmów) zupełnie. Ot któregoś dnia odpaliłem i tak już było, więc może to będzie i u Ciebie to samo.
- Kappucino
- Nowy użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 02-01-16, 20:29
Masz zużytą ośkę na przepustnicy lub źle ustawioną klapkę przy domknięciu stąd te różnice przy dodawaniu gazu bo się nie domyka zawsze tak samo.
W tym skromnym sterowaniu w sti różnice 800-900 zawsze będą
Ok, dzięki
Czyli że jest tak, że do około 3000 obrotów nie idzie, jest przyduszona, a potem nagle normalnie idzie? U mnie było tak samo i pomogło porządne ustawienie zapłonu. A zaczęło się to z (mam tak mały zasób słów, że muszę się uciekać do wulgaryzmów) zupełnie. Ot któregoś dnia odpaliłem i tak już było, więc może to będzie i u Ciebie to samo.
Dokładnie tak jest :/ Akurat mam dostęp do lampy więc będę badał. Wiem że jak chciałem ostatnio to nie było żadnego znaku widać na kole :/ Pewnie brudne jest czy coś