ST182 2.0 Widebody
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 26-12-17, 02:02
ST182 2.0 Widebody
Samochód:
- Toyota Celica GT-i ST182 1991 Widebody
Silnik:
- 2.0 3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
- Seria
Zawieszenie:
- Amortyzatory: Bilstein B4
- Sprężyny: Eibach -30 lub -35mm (nie jestem pewien)
Hamulce:
- Przód: tarcze
- Tył: tarczobębny
Układ wydechowy:
- Seria bez kata, tłumik końcowy Ulter
Układ dolotowy:
- Seria
Koła:
- Felgi: O.Z. Racing Superturismo WRC white 17"
- Opony: Barum Bravuris 3 225/45 R17
Wnętrze:
- Fotele GT-i
- Kierownica z VI gen bez poduchy
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
Audio:
- Dźwięk silnika
Poza tym:
- Radio: jakiś Kenwood z USB i AUX
- Głośniki: tylko z tyłu, stare Alpine
Body:
- Seryjne Widebody
- Maska GT-Four
- Zderzak przedni Carlos - replika
Krótki opis/historia samochodu:
Autko kupiłem sobie jako prezent na Boże Narodzenie 2017. Nie ukrywam, że auto kupowałem bardziej sercem niż rozumem, co teraz się mści. Gdybym wtedy wiedział w co się pakuję to... zrobiłbym to samo.
Szybko się okazało, że wcześniej samochód należał do Krzysztofa z forum (pozdrawiam!), który przedstawił mi całą historię tej Celinki. Łatwo nie miała.
Od zakupu wymieniłem hamulce z tyłu (tarcze, klocki, szczęki), pająka, przerobiłem tylne światła (nie było przeciwmgłowych), zmieniłem ramiona wycieraczek na poliftowe i parę innych dupereli. Aktualnie zbieram na robienie blacharki, czyli tylnych błotników i obawiam się, że progów.
Nie przewiduję robienia z tej Celinki jakiegoś grubego projektu, jest to dla mnie samochód do jazdy na co dzień, dzięki któremu każda jazda do pracy powoduje pojawienie się banana na twarzy.
Ciekawostka:
Samochód był kupiony w 1992 roku w polskim salonie.
Plany:
- Rozrząd (będzie w sierpniu robiony)
- Regulacja zaworów (też sierpień)
- Blacharka
- Zamontowanie sprysków reflektorów
- Wymiana/regeneracja skrzyni + wymiana sprzęgła
- Diagnoza i eliminacja stuków w zawieszeniu
- Diagnoza i eliminacja problemu ze zbyt bogatą mieszanką paliwa
- Zrobienie porządnego audio
W tym temacie będę pewnie często pytał o porady, namiary itd. Chciałbym doprowadzić autko do możliwie najlepszego stanu i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie.
Zdjęcia:
- Toyota Celica GT-i ST182 1991 Widebody
Silnik:
- 2.0 3S-GE rev II
Przeniesienie napędu:
- Seria
Zawieszenie:
- Amortyzatory: Bilstein B4
- Sprężyny: Eibach -30 lub -35mm (nie jestem pewien)
Hamulce:
- Przód: tarcze
- Tył: tarczobębny
Układ wydechowy:
- Seria bez kata, tłumik końcowy Ulter
Układ dolotowy:
- Seria
Koła:
- Felgi: O.Z. Racing Superturismo WRC white 17"
- Opony: Barum Bravuris 3 225/45 R17
Wnętrze:
- Fotele GT-i
- Kierownica z VI gen bez poduchy
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka
Audio:
- Dźwięk silnika
Poza tym:
- Radio: jakiś Kenwood z USB i AUX
- Głośniki: tylko z tyłu, stare Alpine
Body:
- Seryjne Widebody
- Maska GT-Four
- Zderzak przedni Carlos - replika
Krótki opis/historia samochodu:
Autko kupiłem sobie jako prezent na Boże Narodzenie 2017. Nie ukrywam, że auto kupowałem bardziej sercem niż rozumem, co teraz się mści. Gdybym wtedy wiedział w co się pakuję to... zrobiłbym to samo.
Szybko się okazało, że wcześniej samochód należał do Krzysztofa z forum (pozdrawiam!), który przedstawił mi całą historię tej Celinki. Łatwo nie miała.
Od zakupu wymieniłem hamulce z tyłu (tarcze, klocki, szczęki), pająka, przerobiłem tylne światła (nie było przeciwmgłowych), zmieniłem ramiona wycieraczek na poliftowe i parę innych dupereli. Aktualnie zbieram na robienie blacharki, czyli tylnych błotników i obawiam się, że progów.
Nie przewiduję robienia z tej Celinki jakiegoś grubego projektu, jest to dla mnie samochód do jazdy na co dzień, dzięki któremu każda jazda do pracy powoduje pojawienie się banana na twarzy.
Ciekawostka:
Samochód był kupiony w 1992 roku w polskim salonie.
Plany:
- Rozrząd (będzie w sierpniu robiony)
- Regulacja zaworów (też sierpień)
- Blacharka
- Zamontowanie sprysków reflektorów
- Wymiana/regeneracja skrzyni + wymiana sprzęgła
- Diagnoza i eliminacja stuków w zawieszeniu
- Diagnoza i eliminacja problemu ze zbyt bogatą mieszanką paliwa
- Zrobienie porządnego audio
W tym temacie będę pewnie często pytał o porady, namiary itd. Chciałbym doprowadzić autko do możliwie najlepszego stanu i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie.
Zdjęcia:
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
Fylyp pisze:Pawlow, dzięki
kitol, dostałem NGK, innych nie mieli nawet na magazynach
Świece NGK czy Denso? Warto dopłacać do irydowych?
Tak jak podaje manual:
Recommended spark plug: ND PK20R8
NGK BKR6EP8
Ja akurat do swojej zakupiłem platynowe świece Denso PK20R8, w poprzedniej Celice VI 2.0 miałem NGK BKR6EP8.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 23-09-16, 21:57
- Pawlow
- Użytkownik
- Posty: 397
- Rejestracja: 17-04-16, 23:26
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 26-12-17, 02:02
Pawlow pisze:U mnie gość w sklepie też miał problem ze znalezieniem i na początku dostałem jakieś za długie, kompletnie nie pasujące.
W sumie ostatecznie dostałem od Celiny VI 2.0 (St202). Chyba różnią się delikatnie długością kabli, ale minimalnie.
Czytałem wątek z Twoją czarnulką, te RC-TX117, które masz też nie pasują
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Git miała 2 rodzaje kopułek. Przed lift na grube a po lift na cienkie przewody. Jak masz już przewody to zmień kopułkę
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Wiśnia2424
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 20-09-15, 22:00
- Krzychu
- Użytkownik
- Posty: 1413
- Rejestracja: 07-07-09, 19:46