ST182 2.0 Widebody

Roczniki 1990-1993
Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

ST182 2.0 Widebody

Postautor: Fylyp » 18-07-18, 21:43

Samochód:
- Toyota Celica GT-i ST182 1991 Widebody

Silnik:
- 2.0 3S-GE rev II

Przeniesienie napędu:
- Seria

Zawieszenie:
- Amortyzatory: Bilstein B4
- Sprężyny: Eibach -30 lub -35mm (nie jestem pewien)

Hamulce:
- Przód: tarcze
- Tył: tarczobębny

Układ wydechowy:
- Seria bez kata, tłumik końcowy Ulter

Układ dolotowy:
- Seria

Koła:
- Felgi: O.Z. Racing Superturismo WRC white 17"
- Opony: Barum Bravuris 3 225/45 R17

Wnętrze:
- Fotele GT-i
- Kierownica z VI gen bez poduchy
- Elektryczne szyby
- Elektryczne lusterka

Audio:
- Dźwięk silnika 8)
Poza tym:
- Radio: jakiś Kenwood z USB i AUX
- Głośniki: tylko z tyłu, stare Alpine

Body:
- Seryjne Widebody
- Maska GT-Four
- Zderzak przedni Carlos - replika

Krótki opis/historia samochodu:
Autko kupiłem sobie jako prezent na Boże Narodzenie 2017. Nie ukrywam, że auto kupowałem bardziej sercem niż rozumem, co teraz się mści. Gdybym wtedy wiedział w co się pakuję to... zrobiłbym to samo. :wink:
Szybko się okazało, że wcześniej samochód należał do Krzysztofa z forum (pozdrawiam!), który przedstawił mi całą historię tej Celinki. Łatwo nie miała. :wink:
Od zakupu wymieniłem hamulce z tyłu (tarcze, klocki, szczęki), pająka, przerobiłem tylne światła (nie było przeciwmgłowych), zmieniłem ramiona wycieraczek na poliftowe i parę innych dupereli. Aktualnie zbieram na robienie blacharki, czyli tylnych błotników i obawiam się, że progów.
Nie przewiduję robienia z tej Celinki jakiegoś grubego projektu, jest to dla mnie samochód do jazdy na co dzień, dzięki któremu każda jazda do pracy powoduje pojawienie się banana na twarzy. :D

Ciekawostka:
Samochód był kupiony w 1992 roku w polskim salonie. :wink:

Plany:
- Rozrząd (będzie w sierpniu robiony)
- Regulacja zaworów (też sierpień)
- Blacharka
- Zamontowanie sprysków reflektorów
- Wymiana/regeneracja skrzyni + wymiana sprzęgła
- Diagnoza i eliminacja stuków w zawieszeniu
- Diagnoza i eliminacja problemu ze zbyt bogatą mieszanką paliwa
- Zrobienie porządnego audio

W tym temacie będę pewnie często pytał o porady, namiary itd. Chciałbym doprowadzić autko do możliwie najlepszego stanu i mam nadzieję, że mi w tym pomożecie. :mrgreen:

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 18-07-18, 22:40

Witamy i powodzenia :)
what a ya gonna say now ? huh ? huh ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 19-07-18, 11:13

O wróciła na forum moja tłusta ex :wink:

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 19-07-18, 11:34

Wróciła i często się będzie przewinąć :wink:

Od razu pytanie, przewody zapłonowe pakować Janmor, NGK czy jakieś inne? Ostatnio zaczął mi przy dużej wilgotności przebijać któryś...

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 19-07-18, 11:50

Fajna sztuka! :D
Fylyp pisze:Wróciła i często się będzie przewinąć :wink:

Od razu pytanie, przewody zapłonowe pakować Janmor, NGK czy jakieś inne? Ostatnio zaczął mi przy dużej wilgotności przebijać któryś...

Pakuj NGK, a przy okazji wymień świece za jednym zamachem. :P

kitol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 23-09-16, 21:57

Postautor: kitol » 20-07-18, 14:34

Ewentualnie jak nie znajdziesz NGK, to poszukaj Sentecha.

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 20-07-18, 22:19

Pawlow, dzięki :wink:
kitol, dostałem NGK, innych nie mieli nawet na magazynach :roll:

Świece NGK czy Denso? Warto dopłacać do irydowych?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 20-07-18, 22:30

Fylyp pisze:Pawlow, dzięki :wink:
kitol, dostałem NGK, innych nie mieli nawet na magazynach :roll:

Świece NGK czy Denso? Warto dopłacać do irydowych?

Tak jak podaje manual: :D

Recommended spark plug: ND PK20R8
NGK BKR6EP8

Ja akurat do swojej zakupiłem platynowe świece Denso PK20R8, w poprzedniej Celice VI 2.0 miałem NGK BKR6EP8. ;)

kitol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 23-09-16, 21:57

Postautor: kitol » 23-07-18, 09:15

Ja założyłem właśnie DENSO PK20R8 i mogę powiedzieć tyle, że nie mam z nimi problemów po przejechaniu około 20 tys. km. Pewnie i Denso i NGK będą dobre do niej, jeśli kupisz takie, jak podpowiedział Pawłow. Tańszych bym nie zakładał, szkoda paprać takie auto.

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 02-08-18, 17:20

Świece kupione ;-)
No i jest problem z przewodami, już trzecie oddaję w motoryzacyjnym :lol:
Wiecie może jakie kable podejdą?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 02-08-18, 18:20

U mnie gość w sklepie też miał problem ze znalezieniem i na początku dostałem jakieś za długie, kompletnie nie pasujące. :P

W sumie ostatecznie dostałem od Celiny VI 2.0 (St202). Chyba różnią się delikatnie długością kabli, ale minimalnie.

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 02-08-18, 19:06

Pawlow pisze:U mnie gość w sklepie też miał problem ze znalezieniem i na początku dostałem jakieś za długie, kompletnie nie pasujące. :P

W sumie ostatecznie dostałem od Celiny VI 2.0 (St202). Chyba różnią się delikatnie długością kabli, ale minimalnie.


Czytałem wątek z Twoją czarnulką, te RC-TX117, które masz też nie pasują :(

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 03-08-18, 13:57

Az nie możliwe. :P Co nie pasuje? Nie wchodzi, nie mieści się, wystają, za długie czy o co chodzi?

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 03-08-18, 22:36

Git miała 2 rodzaje kopułek. Przed lift na grube a po lift na cienkie przewody. Jak masz już przewody to zmień kopułkę
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Wiśnia2424
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 20-09-15, 22:00

Postautor: Wiśnia2424 » 08-08-18, 13:41

Wygląda jak GT4 co dodaje jej uroku :) Ja kupiłem do swojej przewody magnecor kv85 i polecam . Odezwij się do Pawcia po przewody , tyle tylko że swoje kosztują . Mam pytanie z czego konkretnie jest twoja kierownica , też bym chciał taką mieć . Z jakiego modelu Toyoty pochodzi taka kierownica ?

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 08-08-18, 14:25

Wiśnia2424 pisze:Mam pytanie z czego konkretnie jest twoja kierownica
AT200 przedlift.

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 16-08-18, 11:50

Mam już kable, dzięki CamilooS :)

Ale jest nowy problem,
dzieci+kamienie=
Obrazek

:evil:
Ostatnio zmieniony 22-08-18, 10:34 przez Fylyp, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
cccp88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 918
Rejestracja: 21-03-10, 22:11

Postautor: cccp88 » 16-08-18, 11:51

Nie widać zdjęcia ale podejrzewam, że jest nieciekawie... :?

Fylyp
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 26-12-17, 02:02

Postautor: Fylyp » 16-08-18, 12:27

cccp88 pisze:Nie widać zdjęcia ale podejrzewam, że jest nieciekawie... :?


Już powinno działać

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 16-08-18, 12:33

"Daaaaaj kamienia"

No to masz okazję sprawdzić jak wygląda blacha pod uszczelką szyby :P Twoje dzieci, 'somsiadów'? :|