White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

White Purple - Celica ST182 by Pawlow

Postautor: Pawlow » 12-10-18, 14:35

Obrazek Obrazek

Samochód:
    - Toyota Celica V ST182,

Silnik:
    - 3S-GE rev.2,
    - olej Motul 10w40 6100 Synergie +,
Przeniesienie napędu:
    - olej skrzyni biegów Motul 300 Gear 75w90,
    - przednie łożyska SKF,
    - przednie piasty Febest,

Zawieszenie:
    - przednia górna rozpórka OEM + tylna górna rozpórka Staff'a,
    - przednie amortyzatory KAYABA + mocowania KAYABA,
    - tylne amortyzatory KAYABA,
    - Sprężyny MTS -40 (MTSXTO089),
    - komplet gum poliuretanowych GT4 Service na wszystkich wahaczach, zwrotnicach i stabilizatorach,

Hamulce:
    - przednie tarcze hamulcowe Brembo 277x25 + klocki hamulcowe Ferodo,
    - tylne tarcze hamulcowe .... + klocki hamulcowe TRW,
    - elastyczne przewody hamulcowe w oplocie firmy HEL,


Układ zapłonowy:
    - świece zapłonowe NGK BKR6EP-8,
    - przewody zapłonowe NGK RC-ET1228,
    - palec rozdzielacza Denso,
    - kopułka Blue Print (Made in Japan),
    - cewka zapłonowa Delphi,

Układ wydechowy:
    - seryjny kolektor wydechowy owinięty bandażem termoizolacyjnym,
    - reszta układu wydechowego 2,25" z nierdzewki oraz tłumik środkowy i końcowy by YAKATO,

Układ dolotowy:
    - seria,
    - silikonowe przewody podciśnienia,
    - filtr powietrza - wkładka Simota,
Koła:
    - lato: OZ Crono Evo 17x8 + 215/45/17 Yokohama BluEarth ES32,
    - nakrętki felg TPI,

Wnętrze:
    - cup Holder,
    - klima,
    - szyberdach,

Audio:
    - jakieś radyjko,
    - puszki Live Sound przód i tył,

Body:
    - spoiler tylnej klapy GTI,
    - maska GT4,
    - halogeny,

Krótki opis/historia samochodu:
    Była STi, potem VI GT, lecz z zamiłowania do V powrót do niej, lecz GTi, a następnie nie wypalony pomysł zakupu GT4. Zamiast tego kupiłem Hyundai'a Coupe GK do ciągłej eksploatacji również w rejony portu. Po pewnym czasie w grupie Toyota Trójmiasto jeden z członków postanowił sprzedać swoją Celice V GTi, a że miałem bardzo blisko stwierdziłem ją sprawdzić. Już wcześniej widziałem ją z bliska i byłem zaskoczony pod względem stanu blacharki. Celina sprowadzona 10 lat temu z Włoch i pewnie przez to miała również zmieniony kolor z czarnego na "jasny fiolet". Takim o to sposobem mam aktualnie swoją celicę 'ala' GT4, tyle że z tego GT4 to tylko maska, ale zawsze coś. :P Celica zakonserwowana przez poprzedniego właściciela. Ponoć silnik po remoncie, nowe sprzęgło i łączniki, gumy stabilizatorów.

Krótki opis planów zmian:
    - wymiana uszkodzonej rury dolotu powietrza,
    - uszczelnienia - aparat zapłonowy, pokrywa zaworów, oring półosi od strony pasażera i kierowcy,
    - uszczelnienie wydechu,
    - do wywalenia tylna półka z głośnikami - kupienie OEM,
    - wymiana wszystkich filtrów, oleju, płynów, świec i przewodów zapłonowych,
    - sprawdzenie i wymiana przewody podciśnienia,
    - sprawdzenie i regulacja - luz zaworowy,
    - ogarnianie po swojemu celiny, więc powoli do przodu.

Zdjęcia:
Pierwsze fotki...
    Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 25-06-20, 15:03 przez Pawlow, łącznie zmieniany 47 razy.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 12-10-18, 21:07

Na dłużej dla siebie masz jakie foty podwozia?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 14-10-18, 20:47

Fryc85 pisze:Na dłużej dla siebie masz jakie foty podwozia?

Szkoda, że nie mam zdjęć przed konserwacją. Zdjęcia, które wrzucam robił poprzedni właściciel. Tylne lewe nadkole w podkładzie, ale do ogarnięcia. ;) Celina była złapana za progi na podnośniku i wszystko malina.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:26 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 14-10-18, 21:04

Tłumik toyota

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 15-10-18, 09:55

Tłumik Toyota :D Dzisiaj odbiorę uszczelki pierwszego tłumika, więc w wolnym czasie zabiorę się za uszczelnianie wydechu. Do tego dojdzie również nowa sonda lambda Denso.

• Było pierwsze czyszczenie wnętrza Celiny. Jak dopiszę pogoda to może wyjąłbym całość i przeprał.
Nowa używana rura dolotu w bardzo dobrym stanie. Na start wyczyszczona i zakonserwowana. :) Taka rura w ASO dostępna za około 400 zł.

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 12:40 przez Pawlow, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 19-10-18, 08:38

Nowa sonda lambda Denso DOX-0217 z nową uszczelką,
Nowe uszczelki pierwszego wydechu na łączeniu z kolektorem wydechowym,
• Winowajcą falujących obrotów był urwany 1 z 3 kabelków od krokowego przy przepustnicy. Nowy przewód, lutowanie i operacja udana. :) Sam krokowy pokazuje odpowiednie wartości na mierniku według manuala.

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17-05-19, 12:40 przez Pawlow, łącznie zmieniany 2 razy.

kitol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 113
Rejestracja: 23-09-16, 21:57

Postautor: kitol » 24-10-18, 12:53

Jakbyś w razie stwierdził, że nowa rura dolotu Ci z jakiegoś powodu nie leży i zakładasz starą, to ja ją chętnie przygarnę :wink: Fajna sztuka, dobra blacha. Kolor zostawiasz?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 25-10-18, 10:14

Kolor na tą chwilę zostawiam. Zobaczymy co będzie później - malowanie całego auta / odświeżenie / poprawa lakieru.

Trochę nowości i 13 zdjęć poniżej:

• Świece zapłonowe BKR6EP-8,
• Przewody zapłonowe NGK RC-ET1228 (model RC-ET1219 nie pasował - inne końcówki i
długości fajek),
• Palec rozdzielacza Denso oraz kopułka YEC,
• Cewka zapłonowa Delphi,
• Uszczelka przepustnicy oraz krokowego + czyszczenie i malowanie przepustnicy,
• Filtr paliwa, filtr powietrza, a olej i filtr oleju na dniach wymienię,
• Łożysko, oring oraz simering aparatu zapłonowego,
• Wyczyszczona pompa ABS z wierzchu,
• Niedługo wlecą puszki Live Sound na przód i tył (z przodu w sumie mam, więc może pakiet na przód sprzedam),
• Wymieniłem parę przewodów podciśnienia. Na dniach kupię mniejsze przewody i zacznę wymieniać - profilaktycznie,
• Kompletna uszczelka pokrywy zaworów czeka w kolejce oraz simering półosi od strony pasażera.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:37 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 25-10-18, 21:05

Czym czyścisz aluminium i takie graty jak pompy?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 27-10-18, 19:20

Fryc85 pisze:Czym czyścisz aluminium i takie graty jak pompy?

Później sprawdzę dokładną nazwę tej 'chemi', ale patrząc na przepustnice to czyściłem rozpuszczalnikiem 'lakierniczym' i zmywacz do hamulców (czarna puszka MA proffesional), który daje radę z usunięciem oleju z silnika w trudno dostępnych miejscach. :) Po satysfakcjonującej strukturze i braku syfu, odtłuszczeniu - odmalowałem przepustnicę wysokotemperaturową farbą w sprayu + bezbarwny :)

Ogólnie na tą chwilę zje*ał mi się nowy palec i kopułka. Nie wiem czy to wina kopułki czy jedna ze śrub palca poszła i zaczęła się zabawa... Ogólnie celina w garażu chodziła dobrze. Po nagrzaniu się i sprawdzeniu czy wiatrak odpala - przejechałem się na rundkę. Jednakże rundka nie trwała długo, bo po 'powiedzmy' 500m silnik w pewnym momencie zgasł (jechałem na prawdę spokojnie i nie przekroczyłem nawet trzeciego biegu). Nie chciał odpalić i zaczął się stres o co chodzi. Miał małe czkawki, żeby odpalić, ale jednak d&%a... Szybki hol do domu, udało się wepchnąć do garażu i zacząłem sprawdzać nową cewkę, a potem do aparatu zapłonowego i okazało się takie "AŁA".... Zmieniłem póki co na stary palec i starą kopułkę - odpala, chodzi, ale dalej mam problem z wkręceniem celiny na wyższe obroty. 3-4 tyś obr. i łapie muła (na luzie dodałem gazu powoli i normalnie do 5 tyś wkręci się). Będę sprawdzał później rozrząd, wszystkie przewody podciśnień, no i luz zaworowy.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:38 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 16-11-18, 13:42

Aktualności, 18 zdjęć.

• Nowy czujnik podciśnienia (poprzedni miał uszkodzony króciec, na którym powinien być osadzony filterek),
• Nowe przewody silikonowe podciśnienia,
• Wyczyszczone, odmalowane mocowanie zbiornika ciśnienia, czujników, czujniki,
• Spuszczając olej - okazało się, że korek spustowy oleju był jakiś bajerowany, a gwint praktycznie nie istniał. W misce była jakaś 'przejściówka', którą wykręciło się, nagwintowano na nowo otwór w misce i wkręcono nową śrubę na imbus. Nic nie przecieka.
• Wyczyszczona, odmalowana miska olejowa oraz osłona koła zamachowego i częściowo miski.

Po wymianie czujnika podciśnienia i przewodów podciśnienia oraz ich odpowiednim podłączeniu - celina wróciła do żywych i oddycha w pełnym zakresie obrotów. Ma małego muła, ale "albo zastała się albo" będę sprawdzał rozrząd / ustawienie zapłonu.

Dzisiaj po powrocie do domu nakładam masę uszczelniającą firmy Reinzosil na miskę, zakładam ją i zalewam nowym olejem. :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:45 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 16-11-18, 21:52

Fajnie podchodzisz do tematu dbasz o szczeguły.
A wymieniłeś wszystkie przewody od podciśnienia?.
Może któryś jest zatkany.
A zapłon dobrze masz ustawiony na 11 stopni.
Mi mechanik ustawiał zapłon bez łączenia żwirek i też nie miał mocy.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 17-11-18, 00:12

O widzę wzmocnienie dolne

Czy możesz przy okazji zakładania zmierzyć długośc śrub które tam idą.
Te zaślepki to łącznie jest 5 szt?Gdzie ta piąta idzie?
Jajowate idą tylko z jednej strony?

Dzisiaj zobaczyłem parę wężyków nizbyt dobrych,te niebieskie to tylko powietrze czy olej także?
Niestety ogólnodostepny Fagumit nie sprawdza się bo szybko pęka na końcowkach i jest sztywny.Mam w domu przeróżne średnice ale właśnie z powodu tej wady nie założe już tego.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 17-11-18, 01:03

rafał 1 pisze:Fajnie podchodzisz do tematu dbasz o szczeguły.
A wymieniłeś wszystkie przewody od podciśnienia?.
Może któryś jest zatkany.
A zapłon dobrze masz ustawiony na 11 stopni.
Mi mechanik ustawiał zapłon bez łączenia żwirek i też nie miał mocy.

Wszystkie podciśnienia zostały wymienione, oprócz tych co idą wzdłuż grodzi do czujnika w rogu komory. Był problem z wkręceniem na obroty bo łapało lewe powietrze przez ulamany krociec czujnika.
Zapłon poprzedni właściciel ponoć ustawił na 4-5 stopni argumentując, ze zapłon ustawia się "pod kondycję silnika". Powinno być 10, ale wiem, ze duże grono mówi o 11 i tez tak ustawi się. Jest tylko jeden problem - spinając zworke Te1 i E1 nie miga mi check (a powinien) tylko jednostajnie swieci się. Czy przez to będę miał problem z ustawieniem zapłonu?

Fryc85 pisze:O widzę wzmocnienie dolne

Czy możesz przy okazji zakładania zmierzyć długośc śrub które tam idą.
Te zaślepki to łącznie jest 5 szt?Gdzie ta piąta idzie?
Jajowate idą tylko z jednej strony?

Dzisiaj zobaczyłem parę wężyków nizbyt dobrych,te niebieskie to tylko powietrze czy olej także?
Niestety ogólnodostepny Fagumit nie sprawdza się bo szybko pęka na końcowkach i jest sztywny.Mam w domu przeróżne średnice ale właśnie z powodu tej wady nie założe już tego.

Jutro zrobię fotki i zmierzę śruby :)

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 17-11-18, 10:55

Patrzyles do manuala może masz uszkodzony ecu?

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 17-11-18, 16:35

Fryc85 pisze:Patrzyles do manuala może masz uszkodzony ecu?

Po kolei idę. Zaczynałem od układu zapłonowego, podciśnień i tam okazał się problem, który usunąłem. Muszę jeszcze od map sensora 'przejściówkę' umieścić odwrotnie bo źle ją podłączyłem (na zdjęciu ma być odwrotnie). Następnym krokiem jest sprawdzenie rozrządu, bo obstawiam, że napinacz będzie do wymiany, a tym samym zrobię pewnie cały zestaw rozrządu dla swojej pewności. No i również luz zaworowy odzywa się, więc wymieniając kompletną uszczelkę pokrywy sprawdziłbym ten luz.

Z tym ecu też chętnie bym wpiął i sprawdził. Mógłbyś podesłać link do strony z manuala w tej sprawie? Chyba, że w wolnej chwili znajdę to. :)

Fotki śrub wysyłam Ci na PW. :)

Aktualnie pod maską Celinka wygląda tak:
Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 15-03-19, 14:46 przez Pawlow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 17-11-18, 21:12

Hmm i nie wiem tam tych jajowatych z drugiej strony nie powinno być ?hmmm
Co do świecenia Checka opisz dokładniej.
Przekrecasz kluczyk Check świeci wkładasz zworke i nic dalej swieci tak?Bo jak tego to jest myśl.

Awatar użytkownika
Pawlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: 17-04-16, 23:26

Postautor: Pawlow » 18-11-18, 00:38

Fryc85 pisze:Hmm i nie wiem tam tych jajowatych z drugiej strony nie powinno być ?hmmm
Co do świecenia Checka opisz dokładniej.
Przekrecasz kluczyk Check świeci wkładasz zworke i nic dalej swieci tak?Bo jak tego to jest myśl.

W sumie to nie wiem, ale dałem te 'uszczelki jajowate' od dołu, jeżeli to niepoprawne to zmienię. :)

Procedura diagnostyczna polega na zwarciu zworki Te1 i E1, przekręceniu kluczyka na zapłon (nie odpalam auta) i odczytaniu błędów jakie wyświetla komputer. Jeżeli nie ma błędów to szybko powinien sygnał check engine mrygać, jeżeli są błędy to odpowiednim tempem wykazuje problem. W moim przypadku check po prostu świeci się jednostajnie.

Jutro zrobię przejażdżkę i sprawdzę sprawę. Generalnie check świeci się podczas jazdy, czasami na dłużej zniknie, a czasem pali się jak świeczka (świeci się raz słabo, raz normalnie, raz średnio - zależy od humoru ? ).

Awatar użytkownika
Fryc85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2719
Rejestracja: 05-03-06, 14:38

Postautor: Fryc85 » 18-11-18, 12:17

Nie idzie na tym forum napisać nic dluzszego.Nie dziwię się że wszyscy tylko na facebook.
Napisałem na Pw



A co do gumek jajowatych to moja myśl jest taka czy nie powinny być 4 szt(na dwie strony) żeby syf sie nie wlewał
Ostatnio zmieniony 19-11-18, 11:53 przez Fryc85, łącznie zmieniany 2 razy.

rafał 1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 27-07-16, 13:42

Postautor: rafał 1 » 18-11-18, 20:57

Cześć.
A jak łączysz te zworki to automatycznie wzrastają Ci obroty silnika?