BEAMS stage1
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
BEAMS stage1
Chyba czas najwyzszy rozpoczac ten watek ..... od swapa minelo juz kilka ladnych miesiecy i 6tys km pozatym juz zaszly w autku zmiany takze nie jest to juz stock BEAMS (co pewnie bylo do przewidzenia biorac pod uwage potencjal tego silnika )
ale po kolei:
stage one obejmuje:
-custom CAI - done
-filtr stozek SARD - done
-izolacja termiczna/wentylacja pod maska (odgrodzenia dolotu od silnika + termo-bandarz na kolektor wydechowy..... przydalo by sie jeszcze wypuscic cieple powietrze z pod maski .... pracuje nad koncepcja) -- 70% done
-poliuretanowe poduszki pod silnika - done
-Apexi RSM-GP +gsensor -done
-LC-1 Wideband Controller +XD-16-gauge -- czeka grzecznie na montaz
-wydech ...
kolektor + Y-pipe jest OK zadnych zmian w tym zakresie nie przewiduje ...problemem jest kolektor (zwezka) i to co za nim ...
....troche z tym problem bo chce RS*R dedykowany pod beams-a.. ciezko znalesc , jest jeszcze KAKIMOTO ale RS*R w porownaniu z tym to przepasc jesli chodzi o przyrost mocy ....
- lekkie kolo zamahowe i przy okazji sprzeglo..... heavy duty
- walki
Billet Cams:
Lift = 13mm
Duration - 257
Intake Cam is VVT-I enabled
Na tych walkach "jeszcze" da sie jezdzic po miescie i stocke ecu beamsa poradzi sobie z walkami do270 ....
co dalej ??? Standalone ECU
producent wybrany ... w tym temacie ruszamy maly projekcik z Landere-m (ma MR2 z BEAMS-em na pokladzie ,pozatym mieszka blisko 50km odemnie ), bedziemy implementowac najpierw w jego MR2 ...
Konieczne beda zmiany w instalacji paliwowej:
-pompa 255lph (actualnie mam 170lph i jak malo w baku to paliwka brakuje)- priorytet
-regulator cisnienia
-wtryski SARD Denso 530cc -pod alteze SX10(3s-ge black-top vvti) (SR53615)
-SARD FUEL DELIVERY PIPE FOR TOYOTA ALTEZZA 3S-GE 1998-2005
ale po kolei:
stage one obejmuje:
-custom CAI - done
-filtr stozek SARD - done
-izolacja termiczna/wentylacja pod maska (odgrodzenia dolotu od silnika + termo-bandarz na kolektor wydechowy..... przydalo by sie jeszcze wypuscic cieple powietrze z pod maski .... pracuje nad koncepcja) -- 70% done
-poliuretanowe poduszki pod silnika - done
-Apexi RSM-GP +gsensor -done
-LC-1 Wideband Controller +XD-16-gauge -- czeka grzecznie na montaz
-wydech ...
kolektor + Y-pipe jest OK zadnych zmian w tym zakresie nie przewiduje ...problemem jest kolektor (zwezka) i to co za nim ...
....troche z tym problem bo chce RS*R dedykowany pod beams-a.. ciezko znalesc , jest jeszcze KAKIMOTO ale RS*R w porownaniu z tym to przepasc jesli chodzi o przyrost mocy ....
- lekkie kolo zamahowe i przy okazji sprzeglo..... heavy duty
- walki
Billet Cams:
Lift = 13mm
Duration - 257
Intake Cam is VVT-I enabled
Na tych walkach "jeszcze" da sie jezdzic po miescie i stocke ecu beamsa poradzi sobie z walkami do270 ....
co dalej ??? Standalone ECU
producent wybrany ... w tym temacie ruszamy maly projekcik z Landere-m (ma MR2 z BEAMS-em na pokladzie ,pozatym mieszka blisko 50km odemnie ), bedziemy implementowac najpierw w jego MR2 ...
Konieczne beda zmiany w instalacji paliwowej:
-pompa 255lph (actualnie mam 170lph i jak malo w baku to paliwka brakuje)- priorytet
-regulator cisnienia
-wtryski SARD Denso 530cc -pod alteze SX10(3s-ge black-top vvti) (SR53615)
-SARD FUEL DELIVERY PIPE FOR TOYOTA ALTEZZA 3S-GE 1998-2005
Ostatnio zmieniony 17-05-09, 12:30 przez pasqual, łącznie zmieniany 1 raz.
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- góral
- Użytkownik
- Posty: 2687
- Rejestracja: 06-07-04, 22:57
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
góral pisze:takie duze to z ponad 300 kuni wyzywia... A jakie SA??? Aem, Autronic??? czy cus innego?? A z innej paczki - załozyłes te poliuretany pod silnik?? Nie za twarde? Bo Coyot tez ma i strzasznie mu drgania przenosza, ale to kwestia twardosci w tych no... szarach?
tak ~300 kuni ....
... co do wtryskow to podam dokladniejsze dane pozniej ....
co do poliuretanow nie wiem jakie ma Coyot (jakie zrodlo i z czego zrobione ) .
- góral
- Użytkownik
- Posty: 2687
- Rejestracja: 06-07-04, 22:57
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
ok panowie troche wyjasnienia w temacie wtryskow:
http://www.rceng.com/technical.aspx#Fue ... Worksheet_
mam nadzieje ze pomoze ..
tak wiec dla 300hp w NA potrzeba 496cc
jak widzicie ze wzorow dla turbo liczy sie to troche innaczyej
np
dla NA -> 200hp /4 wtryski wychodzi 330cc
dla turbo ->200hp 4 wtryski wychodzi 429cc
dla sc -> 200hp 4 wtryski 396cc
widzicie ze sa roznice w zaleznosci od doladowania ... pozatym wyniki ktore podalem 43,5PSI @fuel rail
wiec jak widzicie dobor wtryskow to nie taka prosta sprawa jak by sie wydawalo
moje seryjne .....na dlugo nie wystarcza dlatego raczej zdecyduje sie na:
wtryski SARD Denso 530cc -pod alteze SX10(3s-ge black-top vvti) (SR53615)
przykleilem link w "techniczne pozyteczne informacje"
http://www.rceng.com/technical.aspx#Fue ... Worksheet_
mam nadzieje ze pomoze ..
tak wiec dla 300hp w NA potrzeba 496cc
jak widzicie ze wzorow dla turbo liczy sie to troche innaczyej
np
dla NA -> 200hp /4 wtryski wychodzi 330cc
dla turbo ->200hp 4 wtryski wychodzi 429cc
dla sc -> 200hp 4 wtryski 396cc
widzicie ze sa roznice w zaleznosci od doladowania ... pozatym wyniki ktore podalem 43,5PSI @fuel rail
wiec jak widzicie dobor wtryskow to nie taka prosta sprawa jak by sie wydawalo
moje seryjne .....na dlugo nie wystarcza dlatego raczej zdecyduje sie na:
wtryski SARD Denso 530cc -pod alteze SX10(3s-ge black-top vvti) (SR53615)
przykleilem link w "techniczne pozyteczne informacje"
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- Bakuu0
- Użytkownik
- Posty: 2224
- Rejestracja: 08-04-07, 16:32
- góral
- Użytkownik
- Posty: 2687
- Rejestracja: 06-07-04, 22:57
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Bakuu0 pisze:Ja myśle, ze Pasqual nie "celuje" w dana ilośc KM/Nm. Ja tu przewiduje fun i zeby "dobrze" jeździło, bo chyba bardziej liczy jak to się bedzie zbierać na torze niz to ile ma pod maską i czeka.
Dokladnie to cos ma fajnie jezdzic ..... juz jezdzi fajnie ..... bedzie jeszcze fajniej
Mam tutaj dosc fajny tor pod nosem ..wiec autko jest przygotowywane pod weekend-owe wizyty na torze
Modyfikacje silnika to nie wszystko .... rownolegle przebiegaja inne modyfikacje :
- hamulce ... juz w zasadzie zrobione ..jakby sie okazalo na torze ze jeszcze to za malo to pewnie wsadze hamulce od st205 + aftermarket tarcze i oczywiscie miekkie klocki tylko na tor
- zawiecha : bedzie duzo sztywniej niz jest
-do tego zmiana sprzegla plus lzejsze kolo zamachowe ....
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
góral pisze:A ja z cisnieniem na listwie? Tzn podnosimy cisnienie za pomoca regulatora cisnienia, na dajmy na to 4 bary..Ile to jest Psi???? Dobra juz znalazłem , kolo 58 psi.No i przy 4 barach jest juz duzo lepiej...
hm, obawiam się, że 4 bary wtryski nie pociagną, chyba że to o jakiejś wyprawie weekendowej, to sorry
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28