BEAMS stage1
-
- Użytkownik
- Posty: 899
- Rejestracja: 01-11-07, 05:13
pasqual, no widze ze kolejna czesc ukladanki... chcialbym kiedys zobaczyc jak to sie kreci.... tak wizualnie porownac np. z integra type r ktora mialem okazje jechac... start prawie z 5k rpm sec mielenia gumy i praktycznie od razu 9k na obrotomierzu - co vtec to vtec... ciekawe jak ten red top rusza...
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
powoli skladam klocki ....
Wrooobel serdeczne dzieki za ekspresowe dostarczenie gasketa do kolektora ....
Lolowi ponownie za zwymiarowanie kawalkow wydechu w jego garazu
Proces wygladal nastepujaco:
1 - gasket od wroobla
2- wymiary flange laczacej y-pipe do catalizatora od Lola
2 - troche zabawy w CAD
3 - maszyna CNC zaprzagnieta do pracy
4. wynik jak na obrazku
Wrooobel serdeczne dzieki za ekspresowe dostarczenie gasketa do kolektora ....
Lolowi ponownie za zwymiarowanie kawalkow wydechu w jego garazu
Proces wygladal nastepujaco:
1 - gasket od wroobla
2- wymiary flange laczacej y-pipe do catalizatora od Lola
2 - troche zabawy w CAD
3 - maszyna CNC zaprzagnieta do pracy
4. wynik jak na obrazku
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Robert pisze:pasqual napisał/a:
Custom Exhaust - header in progress .....
Piękne rurki. Człowiek by je z chęcią w domu powiesił a Ty to pod samochód montujesz .
tio jeszcze nie moje na tym rysunku .. tylko zalozenia jak to bedzie wygladac znalazlem podobny ...
jak widzisz moj kolektor dopiero sie sklada .....
problem przed ktorym terz stoje to zrobic kolektor zlaczenie 4-1
CAD juz zaprzagniety .... jutro moze beda efekty
chodzi o cos takiego ....
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Robert pisze:Znaczy, chcesz coś takiego wyrzeźbić z jednego kawałka materiału?
Nie
- bierzesz w CAD ...robisz rure o takich srednicach zew i wew jak potrzebuje ....
- nastepnie w jednym punkcie (caly czas mowimy o CAD ) uginam ja o 12 stopni _/
- otrzymana ugieta rure kopiujesz 4 razy
- skladasz poszczegolne rury rownolegle do siebie zeby sie stykaly sciankami
a) najpierw dwie z nich
-----\
-----/
schodza sie one wirtualnie w jednym punkcie (w poziomej osi symetrii obu _
b) kazda z nich obkrecasz o 45 w osi symetri ..tak zeby wirtualne zejscie wyszlo ..ponizej
c) to samo powtarzasz dla 2 pozostalych
d) chodzi o to zeby otrzymac jeden punkt przeciecia plaszczyzna jak na rysunu ....
- wycinamy wirtualnie powierzchnie niepotrzebne i otrzymujemy klsztalt na sciankach rurek do odciecia .....
teraz najtrudniejsza czesc ...
rozkladamy element na czynniki pierwsze .. na powierzchni rurek mamy wykreslona linie /ksztalt do odciecia ...,. po odcieciu ktorego z 4 rurek powinnysmy zlozyc element jak na rysunku
najtrudniejsze to preniesc ten ksztalt na fizyczna rure i miec szablon do wyciecia ...
da sie to zrobic poprzez rozlozenie wirtualnej rury na plaszczyzne .. nastepnie wydruk szablony i wyciecie np w papierze ....
WOT technika ... tak sobie to wymyslilem ....
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- wroobel
- Użytkownik
- Posty: 570
- Rejestracja: 05-01-05, 10:02
Eraser pisze:pasqual, no widze ze kolejna czesc ukladanki... chcialbym kiedys zobaczyc jak to sie kreci.... tak wizualnie porownac np. z integra type r ktora mialem okazje jechac... start prawie z 5k rpm sec mielenia gumy i praktycznie od razu 9k na obrotomierzu - co vtec to vtec... ciekawe jak ten red top rusza...
Będzie nowy kolektor i dobry wydzior (bo ten hmm jest dość dziwnie skonstruowany) przesunie się odcinke, poprawi paliwo i beams bedzie latał jak integra
1150kg 330KM 4WD
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Sprawa custom kolektora troche sie odwleka w czasie z kilku powodow :
1. jak to z customowymi rzeczami bywa ...wymagaja customowych narzedzi do realizacji ...
moj kolektor ma byc zrobiony z rurek 1.875 cala (czyli ~48mm) a poniewaz standardowe gietarki do rurek sa zazwyczaj 40 50 60 ..tak wiec trzeba dostosowac gietarke do tej srednicy ... kwestia czasu
liczylem rowniez jak to wyjdzie dla 50mm okazuje sie poprostu przekroj za duzy i troche konikow by ucieklo .... tak wiec "na szybko w tym tygodniu nie dalo sie nic za wiele zrobic poza flanszami .....
2. prace sie odciagna z powodu mojego wyjazdu ...wracam dopiero na dzien przed zlotem wiec z kolektorem bede walczyl dopiero po zlocie ....
PS: na zlot powinienem juz miec ENDLESS-y CC-X .. japonczyki twierdza ze wysla na czas ....
1. jak to z customowymi rzeczami bywa ...wymagaja customowych narzedzi do realizacji ...
moj kolektor ma byc zrobiony z rurek 1.875 cala (czyli ~48mm) a poniewaz standardowe gietarki do rurek sa zazwyczaj 40 50 60 ..tak wiec trzeba dostosowac gietarke do tej srednicy ... kwestia czasu
liczylem rowniez jak to wyjdzie dla 50mm okazuje sie poprostu przekroj za duzy i troche konikow by ucieklo .... tak wiec "na szybko w tym tygodniu nie dalo sie nic za wiele zrobic poza flanszami .....
2. prace sie odciagna z powodu mojego wyjazdu ...wracam dopiero na dzien przed zlotem wiec z kolektorem bede walczyl dopiero po zlocie ....
PS: na zlot powinienem juz miec ENDLESS-y CC-X .. japonczyki twierdza ze wysla na czas ....
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Drobny update ....
1)- sprawa obu kolektorow sie odwlecze ..... tzn ... najpierw chce zalozyc nowe walki zobaczyc jak bedzie wygladac to po hamowni a dopiero potem robic oba kolektory ...z tego wzgledu ze moze sie okazac ze po wynianie walkow duzo sie zmieni przebieg momentu ..wiec i poprawki w wyliczeniach dla kolektorow beda konieczne .......
wiec ekonomia przedsiewziecia mi mowi zrob najpierw walki ..szkoda robic dwa razy ...
2) custom walki
zalozenia :
- max moc ma przypadac na 7500 rpm ..odcinka przesunieta do 8300-8500rpm(sie zobaczy)
- max moment 5000 rpm
- VVT-i ..aktualnie zapina sie zero-jedynkowo przy 4tys rpm przesuniecie o 45 stopni .... negatywnym efektem tego jest ten dolek przy 4 tys na wykresie .....
rozwiazanie: vvt-i bedzie dzialac tylko z zakresie 20 stopni ... bedzie to plynne przejscie X stopnie co YYYrpm tak zeby w 4500rpm miec pelny Advance...
(X i Y sa juz znane ale nie wykluczam ich drobnej korekty juz w fazie strojenia)
Co do samych walkow :
- wyzszy lift
- wiekszy czas otwarcia (duration)
- zmiana sprezyn
- zmiana samego kontrolera vvt-i na walku ssacym 45na20 stopni
1)- sprawa obu kolektorow sie odwlecze ..... tzn ... najpierw chce zalozyc nowe walki zobaczyc jak bedzie wygladac to po hamowni a dopiero potem robic oba kolektory ...z tego wzgledu ze moze sie okazac ze po wynianie walkow duzo sie zmieni przebieg momentu ..wiec i poprawki w wyliczeniach dla kolektorow beda konieczne .......
wiec ekonomia przedsiewziecia mi mowi zrob najpierw walki ..szkoda robic dwa razy ...
2) custom walki
zalozenia :
- max moc ma przypadac na 7500 rpm ..odcinka przesunieta do 8300-8500rpm(sie zobaczy)
- max moment 5000 rpm
- VVT-i ..aktualnie zapina sie zero-jedynkowo przy 4tys rpm przesuniecie o 45 stopni .... negatywnym efektem tego jest ten dolek przy 4 tys na wykresie .....
rozwiazanie: vvt-i bedzie dzialac tylko z zakresie 20 stopni ... bedzie to plynne przejscie X stopnie co YYYrpm tak zeby w 4500rpm miec pelny Advance...
(X i Y sa juz znane ale nie wykluczam ich drobnej korekty juz w fazie strojenia)
Co do samych walkow :
- wyzszy lift
- wiekszy czas otwarcia (duration)
- zmiana sprezyn
- zmiana samego kontrolera vvt-i na walku ssacym 45na20 stopni