BEAMS stage1

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 30-10-08, 07:59

Robert pisze:Cytat:
- wyzszy lift

A nie przywitają się z tłokami? Luzu tam chyba niewiele jest.


w TDC (tam gdzie moga sie przywitac z tlokami ) bedzie .220 tou tj. 5.58mm

max planowany lift to .504 tj. 12,8mm

reszta zalezy od krzywki ... max Advance (te 20 st na vvt-i ) ma byc wlasnie dla TDC .220 .... w zaleznosci od tego punktu bedzie dobierana reszta ....

max lift walka 12.8 (.504) bedzie ~88ATDC czyli w odleglosci 1,4" do tloka ....wiec nie ma co sie martwic :)

jesli kos bedzie zainteresowany detalami ... to moge wrzucic pelna analize

Awatar użytkownika
Radek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1286
Rejestracja: 23-02-04, 10:04

Postautor: Radek » 30-10-08, 11:40

Ty skróty rozwijaj bo w niektórych miejscach daję za wygraną a w googlach mi sie mieszac nie chce.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 31-10-08, 08:37

Sie robi Poganin

max planowany lift to .504 tj. 12,8mm .... to max wychylenie zaworow .... w przypadku zaworu ssacego u mnie bedzie to 88stopni AfterTDC ( ATDC)

TDC - punkt gornego polozenia tloka (TOP ) ... tam gdzie ma szanse zejsc sie z zaworami

czyli w moim rzypadku zawor ssacy bedzie max otawrty 12.8mm wtedy gdy tlok juz bedzie wracal na dol 88stopni po TDC ... i bedzi w bezpiecznej odlwglosci od zaworu 1.4 cala ...

w TDC (tlok na gorze ) zawor ssacy bedzie otwartu .220 thu (5.58mm) .... na tyle max otwarcia w tym miejscu moge sobie pozwolic ....

i w zasadzie ten punkt jest krytyczny jesli chodzi o dobieranie walkow i lift ....

inny problem to vvt-i wiec dla TDC .220 to max Advance vvt-i .... i od tego punktu bedzie sie przesuwac o te -20 stopni

rooty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 28-05-06, 13:23

Postautor: rooty » 31-10-08, 09:02

Ale po to tez sa twardsze sprezynki, tj. wiekszy lift na walku. Tak?
4AGE 20V BT

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 31-10-08, 09:08

rooty pisze:Ale po to tez sa twardsze sprezynki, tj. wiekszy lift na walku. Tak?


sprezynki beda nowe ..custom ...

komplet :

Custom
- walki ...
- sprezynki
- kontroler vvt-i

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 03-11-08, 07:17

Zastanawiam sie wlasnie w temacie "wskaznikow pracy silnika"

i przyszedl mi nastepujacy pomysl do glowy .... All in 1 (WT ,OilTemp,EGT , AFR?? )

2 i 1/4 cala i zalatwia wszystko wlacznie z programowalnymi alarmami

Rotax 582 Engine Monitoring System

Obrazek

tylko jeszcze musze wymyslic czy wskazania AFR da sie na niego wyprowadzic z mojego kontrolera .....

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 03-11-08, 09:27

Jeśli to urządzenie ma ustawialne alarmy dla co ważniejszych parametrów, to opcja ciekawa. Jeśli alarmów nie, to może szukaj podobnego zestawu ze wskaźnikami analogowymi.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 03-11-08, 10:04

Jeśli to urządzenie ma ustawialne alarmy dla co ważniejszych parametrów, to opcja ciekawa. Jeśli alarmów nie, to może szukaj podobnego zestawu ze wskaźnikami analogowymi.


znalazlem drugie podobne ale 3" alarmy ustawiasz dowolnie ..... plus logging full wypas ... cena 220$ (uzywane dostepne )

to ktore podalem ... ma ustawione chyba fabrycznie 650 st dla EGT ..jestem na etapie studiuwania manuala ...

najwazniejsze to czy AFR z mojego kontrolera podepne .... mysle ze powinno sie udac ...
LC1 innovate potrafi na wysciu wygenerowac U w duzym zakresie ....

zaleta tego rozwiazania ..to miec wszystko w jednym pudelku bez 5 wskaznikow na desce ....

Awatar użytkownika
ELCOYOTE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2254
Rejestracja: 03-11-05, 12:51

Postautor: ELCOYOTE » 04-11-08, 10:01

pasqual pisze:zaleta tego rozwiazania ..to miec wszystko w jednym pudelku bez 5 wskaznikow na desce ....


dużo ludzi już sie o tym przekonało :wink:
Pawciu i ja i chyba Radek poszliśmy w zeitronixa

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 04-11-08, 10:17

ELCOYOTE pisze:
pasqual pisze:zaleta tego rozwiazania ..to miec wszystko w jednym pudelku bez 5 wskaznikow na desce ....


dużo ludzi już sie o tym przekonało :wink:
Pawciu i ja i chyba Radek poszliśmy w zeitronixa


Ja mam 4 i jakoś to ogarniam, nie ma z tym większego problemu, może poza zajmowanym miejscem.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 04-11-08, 12:43

Wszystko zależy do czego te wskaźniki mają służyć.

Jeśli tylko do wystrojenia auta i potem można je wsadzić do schowka, to all-in one zestaw jest przydatny.
Jesli chcesz cokolwiek kontrolować w czasie jazdy, to wszelkie wyświetlacze cyfrowe czyta się dość trudno jednocześnie prowadząc samochód. Na wskazówkę wystarczy zerknąć i już wiesz co i jak.
Trochę poprawia sprawę możliwość ustawienia alarmów, ale wtedy masz sytuację kiedy coś brzęczy i nie wiesz czy to będzie informacja o tragicznej w skutkach katastrofie, czy tylko np peak doładowania.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 04-11-08, 12:46

Robert pisze:wszelkie wyświetlacze cyfrowe czyta się dość trudno jednocześnie prowadząc samochód

e tam, ja się przyzwyczaiłem po tygodniu, nie ma to dla mnie już różnicy, przecież nie gapimy się na to cały czas

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 23-11-08, 17:25

drobny update w temacie .. ze wzgledu na zawirowania czasu i przestrzeni musialem deko zmienic kolejnosc kolejnych Taskow :)

po kolei :

1 Custom walki zaprojektowane .... czekam na ich wykonanie i dostarczenie jakies 5-6 tygodni :(
2 Planowalem nowe walki uruchomic na stockowym ECU ale co by nie maronowac czasu czekajac na walki jak tez technicznie uproscic sprawe .. postanowilem w miedzy czasie uruchmic silnik na SA ecu i wystroic pod stockowe walki

tak wiec teraz pracuje nad Ecu :)
a) tymczawowa przejsciowka pozwalajaca podlaczyc SA Ecu do wiazki
b) docelowa wiazka dla nowego Ecu .... zalozona bedzie juz po wszystkim (w razie co chce miec poki co szybka droge powrotu do stock ECU)
c) przejscie z MAF na MAP
d) sprawa konversji niektorych sygnalow (miedzy innymi IGN -> Cewki )
e) wystrojenie ecu ..... (hamownia oczywiscie)
f) test wydajnoscoi wtryskow


3) nowe walki

Zanim nowe walki wylonduja w silniku ... chce dokladnie zczytac ich profil ..(jest taka fajna maszynka bardzo dokladna ... i wrzucic do EAP i zobaczyc czy jest wg zalozen )...... to samo ze stockowymy wyjetymi z silnika .....

a) montaz nowych walkow
b) przerobienie kontrolerra vvt-i z 45 stopni na 25 stopni
c) wystrojenie pod nowe walki (hamownia) ...w tym modyfikacja vvt-i co 300rpm przsuniecie o 2 stopnie az do pelny Advance przy 220thu w TDC
(w stockowym ecu przelaczenie nastepowalo jakby zero jedynkowo w granicy 4 tys RPM w zakresie 700-800 rpm ...... ) ..chodzi o pynna stopniowa zmiane konta miedzy walkami ....

4) kolektor wydchowy ..skorygowane obliczenia pod nowe ustawienia

5) kolektor ssacy ........ plus zrobiony juz konkretny CAI finalna wersja

w gre wchodzi jeszcze zmiana wtryskow ....

mam nadzieje wyrobic sie do kolejnego zlotu .... :)

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 08-12-08, 20:18

Zeby nie zasmiecac watku o 7a-fte pozwolilem sobie przeniesc ta wypowiedz w miejsce bardziej odpowiedniejsze :


BASSISFUN pisze:Paqual jakos nie przekonuje mnie brak serii... wybacz ale mowie to co mysle.
Marcin32 ma w swojej bez zadnych praktycznie modów 180 kucy.
a co do jazdy to moim autem Sainz zrobił czas o 2 sekundy lepszy od mojego co diametrialnie zmieniło klasyfikacje na torze wiec duza zasluga kierownika. Ty z pewnoscią jestes doswiadczonym kierowcą który wie jak jezdzic i jak wykorzystac w pełni auto.
Przeraza mnie jedno- niech ci coś padnie -koszty kolosalne a ja nadal mam serie wiec jak coś moge nowy silnik wstawic za jakies 1200-1500zł Bemsa za to nie kupisz no moze uszczelki i węzyki ...
Chce udowodnic ze owszem awaryjnosc moze i wieksza , efekty moze i gorsze niz w stosunku do Bemsa, ale zabieg uturbiania jako całośc znacznie prostrza i szybsza niz zabawa w wolnossaka i przerabianie kazdego elementu.
Juz nie wspomne ze jakos nie zauwazylem entuzjazmu ze stronu Klubowiczów po zamieszczeniu przez Ciebie wykresu.

Marcin32:
"No niby fajnie ale całość wypada słabiej o jakieś 5 % od serii - po takim wkładzie? "

WROOBEL:
"Pasqual nie chce Ci martwić, ale podobny wykres (jesli chodzi o wartości max) miałem kiedyś na 3SGE IIIgen +smt6 :roll:
Jedyne róznice to tak naprawde przebieg momentu, który u Ciebie jest dostępny stosunkowo wcześnie (VVti robi swoje), u mnie moment zaczynał się od 5krpm i trwał aż do odcinki -7800rpm. Efekt był podobny do załączającego się liftu w TSie."

Kawaski:
"pasqual, jako kolejny oddam pokłony za to, że robisz coś innaczej niż reszta. Wkład pracy i kapusty ogromny i najważniejsze, że sam jesteś zadowolony pomijając cyfry na wykresie.... "

jak sam widzisz Paqual to sa Fakty.

Zrób w końcu 220-240 kucy z wolnossaka i obiecuje że bedziesz przeze mnie inaczej odbierany.
Po prostu jak sie patrzy na to robisz to od razu sie nasuwa pytanie... Czy to jeszcze jezdzi cy juz lata od nadmiaru mocy? :-D

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 08-12-08, 20:19

BASS postaram sie odpowiedziec na twoj post po kolei :

1. Moj Beams brak serii ..... Marcin32 ma praktycznie 180 bez modow ....

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Otorz kolego brak u ciebie zrozumienia tematu czym jest seria .... jak rozumiem mowa o wyniki dla celici st202 SSIII jdm 206Nm@6000rpm i 147kW@7000rpm

moj wynik tego dnia :

to 140,5kW ..... przy 6885rpm
moment 194,6Nm juz przy 5200rpm
i jak widzisz dalej trzyma sie a nawet rosnie do 196,7 przy 6730rpm
z czego 90% tej wartosci osiaga przy 3100rpm .............


mozna powiedziec ze moment od 3 tys zmienias sie w zakresie nie wiekszym jak 10% .... az do odcinki
(pokaz mi taki wykres dowolnej SSIII z beamsem)



teraz roznice miedzy seria jdm ssIII BEAMS a moja europejka po swapie bemsa do niej .......

a)- pompa paliwa w euro jest 175L/h(PN#23220-74021 ta sama jest w 1.8) jesli dobrze pamietam i zasila wtryski 4x 200cc (80Lbs/h)
w SSIII jest to pompa 210L/h ktora zasila w beamsie 4x 340cc (razem 130Lbs/h)

w obu przypadkach jest wymagane dokladnie to samo cisnienie na listwie paliwowej .....

jak widzisz pompa ktora kiedys zywila 200cc wtryski w momecie pomiaru na hamowni musiala wyzywic 340cc .........





b)- wydech w SSSII jest wew srednica po calosci jakies 2mm wieksza (problem mozna powiedziec ze rozwiazany .... 60mm OD po calosci od cata)

c) - przedluzana wiazka .... jest kolka sygnalow ktore potrzebuja dokladnych odczytow rzedu mV:

sonda lambda 0d 200mV do 1200 mV .. przy czym 450mV jest uwazane jako optimum dla lambda 1 ,
i wystarczy 150mV i ecu mysli ze mieszanka jest ablo za bogata albo za uboga .....
wystarczy ze ekran przewodu do sondy nie jest odpowiednio uziemiony roznica potencjalu na uziomach rzedu 0.2V
wszystko zmienia

Aktualnie mam szerokopasmowke LC-1 podpieta bezposrednio do ecu ... wiec problem wyeliminowany (dodatkowo lambda=0.9) ....

(podobnie czuly jest odczyt z knock sensora ...
jak i wrazliwy na zmiane czestotliwosci sygnal dla VVT-i (zmiana szerokosci impulsu o kilka ms decyduje czy mamy przesuniecie +/- na walku....)




Jak widzisz sam swap silnika nie gwarantuje tego ze bedzie to seria ...... na wszystko potrzebny jest czas zeby doprowadzic to do porzadku ....


d) - JDM ecu ......... strojone pod 100 oktanowe paliwo ..... jakos nikt nie zapytal na jakim paliwie bylo hamowane .... :)


e) - pomijam fakt ze mialem jajowata opone w momecie pomiaru (wstapilem na hamownie nie przygotowany po drodze z Polski innych kolek nie mialem ze soba) ....
tak wiec podczas pomiaru mialem efekt plywania na rolkach .....


Tak wiec BASS przykro mi ze moj swap cie rozczarowal :)
naprawde mi wstyd ze mi zabraklo 6.5kW do twojego idealu serii ....... :)


Wiesz ja naprawde sie tym przejalem do tego stopnia ze najpierw caly tydzien plakalem w kaciku a potem pilem na umor 3 tygodnie ....


Nie spodziewam sie ze zrozumiesz chodz polowe tego co tu napisalem ........ niemniej jednak staralem sie odpowiedziec w sposob rzeczowy ...


%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 08-12-08, 20:23

2. Twoja tudziez innych opinia


Naprawde nie zalezy mi na twoim odbiorze mojej osoby czy tego co robie ....

jak tez euforii czy tez jak to napisales "braku entuzjazmu klubowiczy" po tym jak zamiescilem wykres .... :)

Widzisz to jest forum techniczne a nie "Idol" ....

Zamiescilem wykres z pomiaru jaki wyszedl .... ponizej serii (SSIII jdm) coz :) , zeby go poddac pod dyskusje ....

bo taka jest idea forum .... zeby dzielic sie doswiadczeniem (czy to porazka czy sukces bez znaczenia)

Nie mam nic przeciw merytorycznej krytyce ........... i licze sie z opinia innych jesli tylko jest rzeczowa


Jesli jestes w stanie nawiazac konkretna dyskusje w temacie to serdecznie zapraszam ......

kob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: 15-08-07, 15:29

Postautor: kob » 08-12-08, 21:28

no z tym momentem od 3rpm to musi fajnie jechac ,a własnie moment jest odpowiedzialny za wciskanie w fotel,i nie trzeba pilowac auta ,szacun kolego za modyfikacje bo jakby niepatrzec to jest wolnossak,i co najwazniejsze ten moment dostepny tak nisko :P :P

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 08-12-08, 21:41

Dziękuję za wtłumaczenie, z pewnością zmieniło to mój pogląd na sprawę twoich modów.
Nie ukrywam,ze jestem zdumiony problematycznością dostosowania silnika do oczekiwanych parametrów.Skala i rozmach jest naprawde nie do opisania...
Podziwiam Twoją wiedzę w temacie i z całym szacunkiem przyznaje rację...
Jednoczesnie chce powiedzieć ze jako amator ważniejsze są dla mnie "niestety" jeszcze
" puste liczby" które określają poziom modyfikacji...
Z biegiem czasu sie to zmienia bo zakres wiedzy z przed bycia Klubowiczem i teraz z pewnościa się różni.
Szkoda,ze czasami głupia duma przysłania racjonalizm postępowania i powoduje,ze powie się coś co sprawi takie a nie inne konsekwencje...
Ja moge jedynie powiedzieć ze daleko mi jeszcze do zrozumienia wszystkich szczegółów twojego projektu z pewnoscią inni docenią twój zapał, wiedzę, pieniądze włożone w auto i myśl techniczną.
Ja pozostane młodym gniewnym który chce spełnić swoje marzenie.
Pewnie kiedyś za pare lat poczytam sobie wątki takie jak ten i sobie powiem na głos... coś ty gadał skoro nie miał racji.

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 09-12-08, 03:33

kob pisze:no z tym momentem od 3rpm to musi fajnie jechac


ja po raz kolejny zresztą powiem, że fun z jazdy tym samochodem jest nie porównywalny do GT :twisted:
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 10-12-08, 08:41

Wczoraj droga Ebay udalo mi sie nabyc wtryski z

Lotusa Exige S 240 (2008r) supercharged 2zz-gze produkujacy 197kW

wtryski DENSO 440cc ... 12 otworow wtryskujacych ...

Obrazek