BEAMS stage1

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 10-12-08, 10:22

pasqual pisze:Wczoraj droga Ebay udalo mi sie nabyc wtryski z

Lotusa Exige S 240 (2008r) supercharged 2zz-gze produkujacy 197kW

wtryski DENSO 440cc ... 12 otworow wtryskujacych ...

[url=http://images37.fotosik.pl/38/0b71463322958e8fm.jpg]Obrazek[/URL]


No to teraz paliwa nie zabraknie. Walbro powinna byc od świąt :wink:
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 10-12-08, 11:04

czyli teoryetycznie do 267 KM masz zapewnioną dawke.
Mam pytanie:
Czy zastosowanie podobnych wtrysków 440 ale z innego auta dało bym ten sam rezultat?
12 otworów wtryskujacych może być chyba kluczowe przy wyborze własnie tych, nie mylę się?

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 10-12-08, 11:13

BASSISFUN pisze:Mam pytanie:
Czy zastosowanie podobnych wtrysków 440 ale z innego auta dało bym ten sam rezultat?
12 otworów wtryskujacych może być chyba kluczowe przy wyborze własnie tych, nie mylę się?


wtryski do beamsa musza byc :
- wysoka imedancja
- top mount

szukalem dlugo i jedyne co bylo tak zeby bylo PnP to:
365cc z beramsa black-topa (ja mam aktuialnie 340cc wiec roznica niewielka )
badz az 530cc .... co jest zdecydowanie za duzo dla tego setupu NA ... mogly by sie pojawic problemy z dostrojeniem na wolnych obrotach ....

z wyliczen wynikalo ze 420 czy 440 byly by optymalne ..
sa z 3s-gte ale one sa side-mount i chyba nisko omowe z tego co pamietam ...

wiec jak tylko zobaczylem te z lotusa .... to kupilem bez dluzszego zastanowiania sie ...
tymbardziej ze te wtryski dopiero co pojawily sie na rynku ..wiec technologicznie napewno beda lepsze od moich prawie 10 letnich .... pozatym uzywaja je w Lotus Cup-cars

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 10-12-08, 11:41

mozesz mi wyjaśnić dwa stwierdzenia:
zasada impedecji we wtryskach. Czyli jak opor wpływa na prace wtrysków? Czy chodzi tutaj o czestotliwosc? im wiekszy opor tym wiecej sekwencji wtrysku?
czym sie rózni side mount od mount?

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 10-12-08, 12:03

BASSISFUN pisze:czym sie rózni side mount od mount?


Chyba chciałeś zapytać czym się różni side od top mount :wink:

Sposobem zamontowania.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 10-12-08, 14:13

a rzeczywiście sorki za bląd i dzieki za wytłumaczenie:)

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 08-01-09, 20:00

Nareszcie znalazlem czas na rozpoczecie prac :)

Dzis urwalem sie wczesniej z pracy i wjechalem na zaprzyjazniony servis :)

dostalem do dyspozycji jedno stanowisko z podnosnikiem i narzedzia :)

Ech nie ma jak dzien spedzony w garazu :)

tak wiec dzisiaj wzialem sie za wyciagniecie seryjnych walkow (no i rozrzad przy okazji sie zrobi :) )

Carsik miales racje cholernie malo miejsca i ciezko idzie jak po grudzie ,

byl tez czas na radosna tworczosc Ala McGyver ..znaczy musialem sobie skonstruawac dwa divajsy , 1 zeby odkrecic srube przy kolku na wale , 2 zeby zdjac to kolko :)

bez odkrecenia prawego mounta sie nie obeszlo ....

:) myslalem ze pojdzie latwiej , przy tym wymiana sprzegla to pikus bo dojscie lepsze :)

Jutro nie ide do pracy :) jade rano do garazu :) podlubac troche znaczy
walki jeszcze siedza na miejscu , pozostaje je wyciagnanac wziasc pod pache i udac sie w pewne ciekawe miejsce celem ich zmierzenia (krzywka stopien po stopniu :) ) takim fajnym optycznym divajsem ,

przez ostatnie dni w miedzyczasie przygotowuje przejsciowke do zlaczki do SA ECU ...lutownica w ruch :)

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 09-01-09, 21:01

Po dluzszej walce z wiatrakami udalo sie wyciagnac seryjne walki

Obrazek

Obrazek


Problem byl z odkreceniem od walka ssacego kolka kontrolera vvti .... sruba inbus, dwa klucze urwane i nic wykonuje telefon do Carsika , czy aby czasem nie ma tam jakiegos myku , Carsik mowi ze ma pojsc normalnie .... hmmm , chwila zastanowienia sprawdzam jeszcze raz z manualem niby nic tam nie ma
i znow MacGyver trzeba bylo wymyslic deko wzmocniony klucz przylozyc dluzsza ramie i .. dzyt dzyt ..... ogladamy klucz , caly ... poszlo :)

jak by nie moglo odrazu puscic tylko musialem caly mechanizm vvti rozbierac :evil:

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 11-01-09, 21:42

maly update

Rozbebeszoone ECU 1ZZ-FE z MR-S , potrzenbe bylo zlacze T9

Obrazek

"Custom made by Pasqual" przejsciowka umozliwiajaca podlaczenia seryjnej wiazki Beamsa do SA ECU

Obrazek

brakuje tylko podlaczenia kilku przelacznikow z konsoli , LED-ow i rozprowadzenia masy :)

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-01-09, 18:47

Dzis dotarly wtryski :) po dwoch podruzach z UK->CZ->UK->CZ powalona poczta :)

seryjne walki juz zostala zczytana krzywka co 2 stopnie czyli 180 pomiarow ,
baza do obliczen :) suma sumarum chodzi o to zzeby dobrac jakis fajny custom profil ,

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 14-01-09, 20:13

nie ma nigdzie specyfikacji seryjnych wałków tylko mierzyć to trzeba?
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-01-09, 20:22

prazyn pisze:nie ma nigdzie specyfikacji seryjnych wałków tylko mierzyć to trzeba?


a powiedz co ci mowi specyfikcja producenta czy to toyoty czy tez producenta calych walkow ??? zastanow sie

jak wiesz mam baqrdzo doklady manual od REd-topa i pomimo to chce mierzyc nie :)

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 14-01-09, 20:33

pasqual pisze:a powiedz co ci mowi specyfikcja producenta czy to toyoty czy tez producenta calych walkow ???


pełna dokumentacja techniczna mówi wszystko, że takowej nie posiadasz i brakuje Ci parametrów to mierzysz nie? :P
PRAZIN Z BAZIN -

Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej

"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-01-09, 20:37

prazyn pisze:pełna dokumentacja techniczna mówi wszystko, że takowej nie posiadasz i brakuje Ci parametrów to mierzysz nie? :P


nie w pelnej dokumentacji masz tylko:
- czasy/katy otwarcia/zamkniecia zaworow
- duration , czyli czas otwarcia
- lift

za wiele tonie mowi o samym profilu ba idac tym tropem walki by byly trojkatne , a przebieg krzywki jest istotny

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 14-01-09, 20:49

podejrzane :P chciałeś sie na forum pochwalić, że mierzyć będziesz :wink:

a poważnie mówiąc, dziwne że przebiegu krzywki nie ma, jakieś sensowne wytłumaczenie?
PRAZIN Z BAZIN -

Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej

"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-01-09, 20:53

prazyn pisze:dziwne że przebiegu krzywki nie ma, jakieś sensowne wytłumaczenie?


tajemnica handlowa , krzywka walka to to co nadaje silnikowi charakter , pozatym na co komu potrzebna w manualu , nie kazdy jest Glupim Pasqualem zeby silnik na nowo przeliczac .

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 14-01-09, 21:06

prazyn pisze:tajemnica handlowa , krzywka walka to to co nadaje silnikowi charakter , pozatym na co komu potrzebna w manualu , nie kazdy jest Glupim Pasqualem zeby silnik na nowo przeliczac .

Za dwa tygodnie pasqual udostępnia:

- Dokładną objętość gąbek w tylnej kanapie.
- pierwiastek kwadratowy z odległości między halogenami a tylną blendą
- know how policzyć objętościowo pył z klocków
- o ile wydłużyć pióra wycieraczek by uzyskać lepszą charakterystykę otwierania klapki do wlewu paliwa.

Się tu tak wyzłośliwiam, ale pełen jestem podziwu.
Jezeli pomoglem, zawsze mozesz mi o tym powiedziec klikajac przycisk "pomogl" pod moim postem.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-01-09, 22:50

Szweda a jak ci powiem ze wtryski ktore wlasnie przyszly (440cc z Lotusa 2zz-gze 270hp) za dwa dni beda testowane na wydajnosc ,

Prazyn sie zapyta po co ?? przeciez wiesz ze maja 440cc czyli 41,9 Lbs/Hr

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 14-01-09, 23:15

Szweda pisze:
prazyn pisze:tajemnica handlowa , krzywka walka to to co nadaje silnikowi charakter , pozatym na co komu potrzebna w manualu , nie kazdy jest Glupim Pasqualem zeby silnik na nowo przeliczac .

Za dwa tygodnie pasqual udostępnia:

- Dokładną objętość gąbek w tylnej kanapie.
- pierwiastek kwadratowy z odległości między halogenami a tylną blendą
- know how policzyć objętościowo pył z klocków
- o ile wydłużyć pióra wycieraczek by uzyskać lepszą charakterystykę otwierania klapki do wlewu paliwa.

Się tu tak wyzłośliwiam, ale pełen jestem podziwu.


Szweda urzekła mnie twoja historia :-D :-D :-D Spadłem z krzesła :-D :-D :-D

Czesio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 550
Rejestracja: 26-06-07, 19:06

Postautor: Czesio » 14-01-09, 23:41

Nie wiedziałem, że toya toya ma coś wspólnego z lotusem :oops: