BEAMS stage1
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Tak sobie siedze od rana w garazu i krece srobki . . . Duzo tych srobek. . . Kilka z nich trzeba dosc precyzyjnie dokrecic 110Nm (info from Carsik-wikipedia ). . .
posted by gprs
posted by gprs
Ostatnio zmieniony 04-09-08, 21:12 przez pasqual, łącznie zmieniany 1 raz.
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Update :
no juz wiem ze w liczeniu dolotu sie pomylilem ...... (pojemosc kolektora dolotowego podana w manualu ..... rozni sie od tej przyjetej przezemnie do obliczen ...wiec konieczna poprawka ..... )
dyno bylo robione przy zamknietej masce i bez CAI ...( zdemontowany jak robilem sprzeglo ..nie bylo czasu sie bawic w zakladanie go ...) .... pozatym musialem robic dyno na nie swoich kolkach ... moje prawe przednie toyo bilo za bardzo ...po ulezu ...)
Reasumujac jest nad czym popracowac to dopiero poczatek ....
PS: nareszcie mam pelny full manual do beams-a ...2CD z japonii
no juz wiem ze w liczeniu dolotu sie pomylilem ...... (pojemosc kolektora dolotowego podana w manualu ..... rozni sie od tej przyjetej przezemnie do obliczen ...wiec konieczna poprawka ..... )
dyno bylo robione przy zamknietej masce i bez CAI ...( zdemontowany jak robilem sprzeglo ..nie bylo czasu sie bawic w zakladanie go ...) .... pozatym musialem robic dyno na nie swoich kolkach ... moje prawe przednie toyo bilo za bardzo ...po ulezu ...)
Reasumujac jest nad czym popracowac to dopiero poczatek ....
PS: nareszcie mam pelny full manual do beams-a ...2CD z japonii
Ostatnio zmieniony 05-09-08, 19:23 przez pasqual, łącznie zmieniany 1 raz.
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Szweda pisze:a coz to za dolek pomiedzy 3400 a 4400 RPMow, jakas charakterystyka beamsa, czy zbiera oddech na dalsza walke ?
to jest wlasnie zle policzony dolot ...... tak sadze ....
musze sprawe przemyslec ..i przespac sie z tematem i zniwelowac ten dolek jak go wyrownam to bedzie juz ladnie ....
notabene moment sie trzyma az do 6800 ....
za to dzialanie rezonatora od 2500-3600 widac ladnie ....
WojtekMR pisze:to do ilu ci się kręci ten red top że przejmujesz się zakresem do 6700 kat seryjny stanowi restrykcje i powyżej tych 6700 wywalenie go da MOC,
jak widzisz przejmuje sie tym co jest przy 6500 .... popatrz na wykres ze warto ....
seryjny moment powinien zaczac malec od 5500
Generalnie autko ozylo od 2500 ...po zalozeniu wydechu ... dosc przyjemne wrazenia z dupo-chamowni ....
90% max momentu dostepne juz od 2750 rpm ... mniam ...
- marcin32a
- Użytkownik
- Posty: 531
- Rejestracja: 12-03-06, 21:15
- prazyn
- Użytkownik
- Posty: 4040
- Rejestracja: 21-07-06, 01:21
90% max momentu dostepne juz od 2750 rpm ... mniam ...
beams TDI ?
marcin32a pisze:No niby fajnie ale całość wypada słabiej o jakieś 5 % od serii - po takim wkładzie?
nie niby po jeździ to 50% lepiej niż jeździło
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
marcin32a pisze:No niby fajnie ale całość wypada słabiej o jakieś 5 % od serii - po takim wkładzie?
tak jakiej serii.... ????? widziales kiedys wykresy z mr2 z beamsem czy innych celic .....
moze i beams robi 200konkow ... na hamowni silnikowej
a aplikacja w autku to juz inna bajka ....
ale w taki sposob jak go wlozyli do celici ...... totalnie restrykcyjny wydech od 3s-ge rev3 (175hp) i restrykcyjny dolot ..... ze wzgledu na ekologie itd... ten silnik nie ma czym oddychac w stockowym setupie ....
PS: pomijam fakt samego pomiaru ktory nie byl robiony zeby osiagnac numerek w Hp ..tylko zeby zobaczyc przebieg wzgledem RPM ....
temperatura podczas pomiaru 31,5 stopnia C...wilgotnosc 60%... nie na moich oponach ..plus zamknieta calkowicie maska bez CAI ....gdzie mialem sam stozek bez nawiewu swiezego powietrza ..... pomijam jeszcze fakt samego paliwa (pompa/wtryski)
poprostu ten pomiar nie byl robiony na wynik Hp ..tylko dla mojej informacji ...jak sprawy wygladaja ...
moze inni maja problem z numerkami tym ile HP ... mnie interesuje jak to jezdzi ....
i najbardziej smieszy mnie pytanie ludzi ile to ma konikow pod maska ......
Hmmm tak sie zastanowilem moze powinienem zrobic jeden pomiar ku uciesze publiki ...
zalozyc opony klejace sie do walkow (rozgrzane wczesniej....) otworzyc maske i wtloczyc do filtra ochlodzone powietrze z dmuchawy tak w granicy 12-15 stopni .... 230 kuckow murowane (-7stopni =+ 10 kuckow ) ................ tylko po co ....
- wroobel
- Użytkownik
- Posty: 570
- Rejestracja: 05-01-05, 10:02
Pasqual nie chce Ci martwić, ale podobny wykres (jesli chodzi o wartości max) miałem kiedyś na 3SGE IIIgen +smt6
Jedyne róznice to tak naprawde przebieg momentu, który u Ciebie jest dostępny stosunkowo wcześnie (VVti robi swoje), u mnie moment zaczynał się od 5krpm i trwał aż do odcinki -7800rpm. Efekt był podobny do załączającego się liftu w TSie.
Jedyne róznice to tak naprawde przebieg momentu, który u Ciebie jest dostępny stosunkowo wcześnie (VVti robi swoje), u mnie moment zaczynał się od 5krpm i trwał aż do odcinki -7800rpm. Efekt był podobny do załączającego się liftu w TSie.
1150kg 330KM 4WD
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
wroobel pisze:Pasqual nie chce Ci martwić, ale podobny wykres (jesli chodzi o wartości max) miałem kiedyś na 3SGE IIIgen +smt6
wcale mne nie martwisz .... wartoscia max sie nie przejmuje bo nie o to chodzilo ....
o wartosci max bedziemy mogli rozmawiac za 2 miesiace ....
poki co jest to tylko dyno robocze .... majace zobrazowac przebieg momentu a nie wartosci ...bo pod tym wzgledem sam pomiar pozostawial wiele do zyczenia....
wroobel pisze:który u Ciebie jest dostępny stosunkowo wcześnie (VVti robi swoje),
vvti sie zapina 4800 .... wiec to nie kwestia vvti ....
- WojtekMR
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: 26-01-04, 10:34
- wroobel
- Użytkownik
- Posty: 570
- Rejestracja: 05-01-05, 10:02
WojtekMR pisze:bez nerw -musisz jeszcze popracowac i będzie dobrze, przypomniałeś mi dlaczego poszedlem w turbo -bo to latwizna w porównaniu do n/a gdzie trzeba walczyc o każdego konia...
Trzeba trzeba, ale nie jest tak łatwo.
Po dzisiejszej jeździe beamsem stwierdzam, że kompressor jest pilnie potrzebny
1150kg 330KM 4WD
- marcin32a
- Użytkownik
- Posty: 531
- Rejestracja: 12-03-06, 21:15
Tak tylko popatrzyłem na swój wykres gdzie przy silniku nie było nic robione.
Wyszło mi 173 KM, na zwykłych świecach bo akurat jena mi się złamała przy wymianie i na chwile założyłem komplet zwykłych nawet nie wiem od czego i normalnej 95.
Ad temperatury to komputer na hamowni pobierał aktualne ciśnienie temperaturę itp.
A klapa była zamknięta i nawiewów też brak. (wykres z zeszłego roku )
Niemniej
Jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy i tego co zrobiłeś i kasy jaka włożyłeś.
I wiem że niedługo będzie to najbardziej wypasiony wolnossak.
życzę powodzenia
Wyszło mi 173 KM, na zwykłych świecach bo akurat jena mi się złamała przy wymianie i na chwile założyłem komplet zwykłych nawet nie wiem od czego i normalnej 95.
Ad temperatury to komputer na hamowni pobierał aktualne ciśnienie temperaturę itp.
A klapa była zamknięta i nawiewów też brak. (wykres z zeszłego roku )
Niemniej
Jestem pełen podziwu dla twojej wiedzy i tego co zrobiłeś i kasy jaka włożyłeś.
I wiem że niedługo będzie to najbardziej wypasiony wolnossak.
życzę powodzenia
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
No po tym moim poscie pewnie przeczytam posty z cyklu ze "Pasquala juz doszczetnie po$%#^#^" ... ale co mi tam
Wyglada na to ze z STAGE 1.5 zrobilo mi sie nagle STAGE 2.0 .....
no nie tak znowu nagle bo SA ecu juz odjakiegos czasu czeka w pudelku .. wiec chyba czas ruszyc z pracami z kopyta ....
Jak juz gdzies wczesniej wspominalem zainstalowalem w autku kilka urzadzonek
Innovatemotorsports ... do monitoringu silnika i nie tylko ... (miedzy innymi AFR i wszystkie istotne procesy zyciowe silnika w tym VVT-i )
..... no kolesia calkiem p%$%^$#%^ nie .....
Otoz zamierzam zaingerowac glebiej w prace silnika ... w sumie nie po to kupowalem SA zeby w pudelku lezalo .....
Co i jak opisze z czasem poki co ciezko mi zebrac slowa zeby wszystko opisac w 3 zdaniach .... ostatnio jestem troszke zajety
Dla ciekawskich ... tak przedstawia sie specyfikacja walkow BEMSA RED-Top-a
Wyglada na to ze z STAGE 1.5 zrobilo mi sie nagle STAGE 2.0 .....
no nie tak znowu nagle bo SA ecu juz odjakiegos czasu czeka w pudelku .. wiec chyba czas ruszyc z pracami z kopyta ....
Jak juz gdzies wczesniej wspominalem zainstalowalem w autku kilka urzadzonek
Innovatemotorsports ... do monitoringu silnika i nie tylko ... (miedzy innymi AFR i wszystkie istotne procesy zyciowe silnika w tym VVT-i )
..... no kolesia calkiem p%$%^$#%^ nie .....
Otoz zamierzam zaingerowac glebiej w prace silnika ... w sumie nie po to kupowalem SA zeby w pudelku lezalo .....
Co i jak opisze z czasem poki co ciezko mi zebrac slowa zeby wszystko opisac w 3 zdaniach .... ostatnio jestem troszke zajety
Dla ciekawskich ... tak przedstawia sie specyfikacja walkow BEMSA RED-Top-a
- Kawasaki
- Użytkownik
- Posty: 529
- Rejestracja: 09-07-07, 18:31
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
Kawasaki pisze:a'propos to tam w tabelce podane są jednostki kW a podziałka na KM...czy ja czegoś nie rozumiem?
wykresy sa zawsze w jednym z dwoch standardow
kW i Nm ( i to mamy tutaj )
a jesli mowa Hp to ft/lbs
Kawasaki pisze:że sam jesteś zadowolony pomijając cyfry na wykresie....
jezdzi to fajnie...... pomimo ze po zalozeniu lekkiego kolka jeszcze nie zdazylem zaplonu przestawic