AT 200 7A-FE by Rzeski
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
AT 200 7A-FE by Rzeski
Witam serdecznie w moim watku. Poniżej znajdziecie cos o mojej Celinie…
Krotka historia: autko kupione w Berlinie od starszego Pana 72 lata który w 2005 roku oddal do kompletnego przeglądu w Toyocie jest plakietka w prawym dolnym rogu przedniej szyby „certyfikat ASO” oraz faktury na ladnych pare Euro. Auto stalo 1,5 roku u niego w garazu mniej wiecej tyle ile ja szukalem dobrej serii nie skazonej młodym szaleństwem. Stan powiem krotko salonowy hihi Pan niestety nie mogl już nia jeździć ze względu na zdrowie.
Aktualnie doprowadzam auto do idealnego stanu technicznego, pozniej będą modyfikacje ponizej rozpisane i hamownia MAHA we Wrocku. http://www.tdi-tuning.pl/hamownia.htm
MODEL: AT 200 – 1995
SILNIK: 7A-FE 16V DOHC 115 PS - 5800 obr/min, 154 Nm - 4400 obr/min, przebieg w dniu zakupu 133 000 km, olej Mobil 10W- 40
UKLAD DOLOTOWY: jest seria nowy filtr CHAMPION, będzie CAI na komponentach K&N (na wiosne 2008)
UKLAD WYDECHOWY: jest seria, beda zmiany (wiosna –lato 2008) brak kata w jego miejsce strumienica, brak srodkowego tłumika w jego miejsce zwykla rura, Tłumik końcowy UPRGADE CANNONBAL S, wykonany ze stali kwasoodpornej polerowanej w osłonie Karbonowej, srednica całego układu będzie seryjna poza tłumikiem koncowym gdzie średnica wlotu ma 63,5 mm
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: FWD seria,
ZAWIESZENIE: seria po wymianie gum stabilizator tyl, alufelgi 15` RIAL ogumienie Pirelli P6000 195/60 R15, będą felgi 17` i ogumienie 205/45/17 (pod koniec 2008)
Po dluuugich poszukiwaniach wybor padl na te:
UKLAD HAMULCOWY: seria w przyszłości tarcze EBC dedykowane do AT200 (plan na 2009)
i klocki EBC Green Staff seria 2000 V4 dedykowane do AT 200
BODY-KIT: seria, będzie szeroki spojler z GT4 na podstawkach, kupilem juz kwadratowa blenda tyl (stylizacja na ST204 lacznie z oświetleniem) + kwadratowe blachy przod i tyl (wiosna 2008)
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: wszystko oparte na komponentach SONY
Jednostka sterujaca SONY CDX CA600x rocznik 2002
Woofer SONY XS-L1236 2-cewkowy 900W muzycznej już stoi zabudowany w skrzynce 25L (zalecana pod niego) rocznik 2002
OSWIETLENIE: przod na razie pozostanie seria za pare latek projektory, tyl JDM (wiosna 2008), aktualnie oświetlenie wystylizowane na ST204
ZDJECIA:
W momencie zakupu lipiec 2007
tuz przed badaniem technicznym
i zadowolony wlascicilel spełnione marzenia z czasow kiedy miałem 17 lat
zadbany srodeczek
luty 2008
Oto i moja przed zaprzyjaznionym warsztatem po 4h nakladania 3 warstw wosku
a to juz na moscie Milenijnym moje swiatelka tylne domowej roboty
kilka fotek z nocnej sesji
dla takich buziakow warto zyc
zadek raz jeszcze przed zamkniety dworcem swiebodzkim teraz tam jest dyskoteka
Buzka
PLANY: Modyfikacje zewnętrzne już mniej wiecej opisane, cele dalekookresowe to white color i JDM Rulez. Jeżeli chodzi o modyfikacje silnika to coz każdy wie ze 7A-FE do HIGH-PERFORMANCU nie należy….jest to o waskim kacie pochylenia zaworow (bardziej ekonomiczny charakter silnika kosztem jego możliwości modyfikacyjnych) srednica cylindra 81 m oraz skok tloka 85,5 mm nie pozwalaja silnikowi szybko wkręcać się na obroty, stopien sprężania 9,5 lipa….jest to ekonomiczny silnik bo w miescie daje rade na 7-8 ltr przy jezdzie do 3000 obr/min ale potrafi tez swoje wciągnąć 12 l przy dynamicznej jezdzie to na razie mój max. Były plany żeby zrobic z niego 7A-GE ale po studiach internetowych oraz poradach doświadczonych w tym osob (tu podziękowania dla carsika, rooty, Corey) zrezygnowałem z projektu. Ogolnie chodzi o to ze o ile przełożenie głowicy z 4A-GE nie jest problemem to pozniej zestrojenie tego tak żeby cykal jak teraz cyka będzie wiązało się z odstawieniem auta na dłuższy czas i dosyc duzo $$$ wiec dalem sobie spokoj. Ogolnie silniczek uzyskal by duzo wiecej momentu przy ilości koni mniej wiecej w granicach 130PS moment około 200Nm..Powstal wiec pomysl podrzucany przez kolegow z Clubu Celica 4A-GE w Celice VI generacji !!! tego jeszcze nie było i powiem tak ze pomysl zyje i będzie realizowany oczywiście tu jako cel długookresowy. Pomyslicie dlaczego nie 3S-GE, odpowiem krotko jest tych Celin mase (bez obrazy dla użytkowników) a 4A-GE to super baza do modow na 200PS i silnik legenda …i o to chodzi.
Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu jak na poniższych zdjęciach to autko kolegi zza wielkiej wody
Mile widziane wasze opinie i uwagi.
Pozdrawiam Rzeski
P.S.
wkrotce będzie Rzeski Junior (mój Brat tez kupuje VI gen.)
o postepie prac bede informowal na biezaco
Krotka historia: autko kupione w Berlinie od starszego Pana 72 lata który w 2005 roku oddal do kompletnego przeglądu w Toyocie jest plakietka w prawym dolnym rogu przedniej szyby „certyfikat ASO” oraz faktury na ladnych pare Euro. Auto stalo 1,5 roku u niego w garazu mniej wiecej tyle ile ja szukalem dobrej serii nie skazonej młodym szaleństwem. Stan powiem krotko salonowy hihi Pan niestety nie mogl już nia jeździć ze względu na zdrowie.
Aktualnie doprowadzam auto do idealnego stanu technicznego, pozniej będą modyfikacje ponizej rozpisane i hamownia MAHA we Wrocku. http://www.tdi-tuning.pl/hamownia.htm
MODEL: AT 200 – 1995
SILNIK: 7A-FE 16V DOHC 115 PS - 5800 obr/min, 154 Nm - 4400 obr/min, przebieg w dniu zakupu 133 000 km, olej Mobil 10W- 40
UKLAD DOLOTOWY: jest seria nowy filtr CHAMPION, będzie CAI na komponentach K&N (na wiosne 2008)
UKLAD WYDECHOWY: jest seria, beda zmiany (wiosna –lato 2008) brak kata w jego miejsce strumienica, brak srodkowego tłumika w jego miejsce zwykla rura, Tłumik końcowy UPRGADE CANNONBAL S, wykonany ze stali kwasoodpornej polerowanej w osłonie Karbonowej, srednica całego układu będzie seryjna poza tłumikiem koncowym gdzie średnica wlotu ma 63,5 mm
ELEKTRONIKA: seria
UKLAD NAPĘDOWY: FWD seria,
ZAWIESZENIE: seria po wymianie gum stabilizator tyl, alufelgi 15` RIAL ogumienie Pirelli P6000 195/60 R15, będą felgi 17` i ogumienie 205/45/17 (pod koniec 2008)
Po dluuugich poszukiwaniach wybor padl na te:
UKLAD HAMULCOWY: seria w przyszłości tarcze EBC dedykowane do AT200 (plan na 2009)
i klocki EBC Green Staff seria 2000 V4 dedykowane do AT 200
BODY-KIT: seria, będzie szeroki spojler z GT4 na podstawkach, kupilem juz kwadratowa blenda tyl (stylizacja na ST204 lacznie z oświetleniem) + kwadratowe blachy przod i tyl (wiosna 2008)
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: wszystko oparte na komponentach SONY
Jednostka sterujaca SONY CDX CA600x rocznik 2002
Woofer SONY XS-L1236 2-cewkowy 900W muzycznej już stoi zabudowany w skrzynce 25L (zalecana pod niego) rocznik 2002
OSWIETLENIE: przod na razie pozostanie seria za pare latek projektory, tyl JDM (wiosna 2008), aktualnie oświetlenie wystylizowane na ST204
ZDJECIA:
W momencie zakupu lipiec 2007
tuz przed badaniem technicznym
i zadowolony wlascicilel spełnione marzenia z czasow kiedy miałem 17 lat
zadbany srodeczek
luty 2008
Oto i moja przed zaprzyjaznionym warsztatem po 4h nakladania 3 warstw wosku
a to juz na moscie Milenijnym moje swiatelka tylne domowej roboty
kilka fotek z nocnej sesji
dla takich buziakow warto zyc
zadek raz jeszcze przed zamkniety dworcem swiebodzkim teraz tam jest dyskoteka
Buzka
PLANY: Modyfikacje zewnętrzne już mniej wiecej opisane, cele dalekookresowe to white color i JDM Rulez. Jeżeli chodzi o modyfikacje silnika to coz każdy wie ze 7A-FE do HIGH-PERFORMANCU nie należy….jest to o waskim kacie pochylenia zaworow (bardziej ekonomiczny charakter silnika kosztem jego możliwości modyfikacyjnych) srednica cylindra 81 m oraz skok tloka 85,5 mm nie pozwalaja silnikowi szybko wkręcać się na obroty, stopien sprężania 9,5 lipa….jest to ekonomiczny silnik bo w miescie daje rade na 7-8 ltr przy jezdzie do 3000 obr/min ale potrafi tez swoje wciągnąć 12 l przy dynamicznej jezdzie to na razie mój max. Były plany żeby zrobic z niego 7A-GE ale po studiach internetowych oraz poradach doświadczonych w tym osob (tu podziękowania dla carsika, rooty, Corey) zrezygnowałem z projektu. Ogolnie chodzi o to ze o ile przełożenie głowicy z 4A-GE nie jest problemem to pozniej zestrojenie tego tak żeby cykal jak teraz cyka będzie wiązało się z odstawieniem auta na dłuższy czas i dosyc duzo $$$ wiec dalem sobie spokoj. Ogolnie silniczek uzyskal by duzo wiecej momentu przy ilości koni mniej wiecej w granicach 130PS moment około 200Nm..Powstal wiec pomysl podrzucany przez kolegow z Clubu Celica 4A-GE w Celice VI generacji !!! tego jeszcze nie było i powiem tak ze pomysl zyje i będzie realizowany oczywiście tu jako cel długookresowy. Pomyslicie dlaczego nie 3S-GE, odpowiem krotko jest tych Celin mase (bez obrazy dla użytkowników) a 4A-GE to super baza do modow na 200PS i silnik legenda …i o to chodzi.
Chodzi mi o uzyskanie takiego efektu jak na poniższych zdjęciach to autko kolegi zza wielkiej wody
Mile widziane wasze opinie i uwagi.
Pozdrawiam Rzeski
P.S.
wkrotce będzie Rzeski Junior (mój Brat tez kupuje VI gen.)
o postepie prac bede informowal na biezaco
Ostatnio zmieniony 17-01-09, 20:36 przez Rzeski, łącznie zmieniany 7 razy.
WROCLOVE BRADA
- krrizz
- Klubowicz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 07-05-06, 13:40
-
- Użytkownik
- Posty: 48
- Rejestracja: 20-10-06, 14:47
Re: AT 200 7A-FE by Rzeski
Rzeski pisze:autko kupione w Berlinie od starszego Pana 72 lata
Stary ja tez kupilem auto po starszym panie , wyglada na to ze ze w niemczech w streetracing bawia sie same dziadki .
Ogolnie projekcik ciekawy i samochodzik tez ladny. Czekam na c.d. i wykres z hamowni po przerobkach, moze cos podpatrze
- MisiekPolarny
- Użytkownik
- Posty: 544
- Rejestracja: 18-06-07, 08:48
- chudej
- Użytkownik
- Posty: 590
- Rejestracja: 08-04-07, 10:32
MisiekPolarny pisze:Na temat gustów się nie dyskutuje Podobnie jak nie dyskutuje się na temat inteligencji osób, które usuwają katalizator z układu wydechowego
ktos mnie ubiegl
skoro chcesz krytki Rzeski , konstruktywnej mam nadzieje - to ja masz
1. po co kupowac 7A i robic swap'y ? jest to nieekonomiczne i niekorzystne dla fury - nie oszukujmy sie - wiem,ze robil to niejeden, ale trzaba bylo kupic GT i mialbys wszystko jak zlozyla fabryka
2. po co Ci dolot ?
3. o kacie , jak pisalem, ktos mnie ubiegl
4. green staffy to przerklamowny syfex, sa lepsi
5. body - masz piekny , srebrny lakier, masz ciekawe tylne lampy, masz piekne orygionalne halogeny przednie - po co chcesz to psuc ? JDM style ?? jak bys mial GT four , to mozna sie tak zabawic - moje zdanie : nie tykaj budy ! zrob poprawki typu klamki i nie tykaj - cela broni sie sama, nie musi miec plastikowych progow
nie odbierz tego jak naskoczenia na TWoje pomysly, ale przemysl to, co chcesz zrobic - przechodzilem to samo ( kat, wydech, zawias ) - i teraz wracam do oryginalu
ps. a o Audio dyskutujemy gdzie indziej - wiec CIe tam zapraszam
ps. jak Ty te swiatelka tylne zrobiles , bo som miodne - jak masz przepis to daj na PW albo linka, jesli jest gdzie to na forum
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
lolo8 pisze:I ściągaj te chlapacze
nie no zyc nie dacie zaloze 17` to sciagne
krrizz pisze:radioodtwarzacza nie pod kątem muzyki lecz jego koloru i podświetlania.
mam sentyment do tego radia poniewaz dostalem je jako prezent od Ojca a Ojcu zawdzieczam w zyciu bardzo wiele jest w planie zmiana na cos bardziej "dopasowanego"
han pisze:wykres z hamowni po przerobkach,
no juz sam sie moge doczekac Celiny na rolkach
MisiekPolarny pisze:Podobnie jak nie dyskutuje się na temat inteligencji osób, które usuwają katalizator z układu wydechowego
mysle ze wskaznik zaleznosci ludzkiej inteligencji od katalizatora w aucie jest bardzo trywialnym podejsciem dajacym wymierne wyniki ale szanuje Twoja opinie bo jest Twoja
Dziekuje za Wasze uwagi i licze na wiecej powiem Wam ze teraz dopiero otwieraja mi sie oczy dzieki Waszym opiniom. Dlugo przygotowywalem sie do swojej prezentacji heh i pomimo tego ze wydawalo mi sie ze juz wszystko mam poukladane beda zmiany...
Przyjme na "klate" nawet najgorsze opinie. Z klamkami i chlapaczami juz sie przespalem....
WROCLOVE BRADA
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
chudej pisze:2. po co Ci dolot ?
tylko dla estetyki i dzwieku nie licze na xPS:)
chudej pisze:po co kupowac 7A
kupilem swiadomie chce zaczac od 1.8 bo jeszcze mam cale zycie na wieksze silniki a jak od teraz zaczne z 2.0 to co pozniej zostaja tylko 2 silniki w Celi....Pozniej bedzie tez Supra ale to w miare przyrostu latek i $$$ dlatego nie zaczalem wlasnie od Supry
chudej pisze:3. o kacie , jak pisalem, ktos mnie ubiegl
Pomysl wydechu jest inspiracja jednego z naszych uzytkownikow ktory rowniez to zrobil i jest ok
chudej pisze:nie musi miec plastikowych progow
tego raczej nie bedzie
chudej pisze:nie odbierz tego jak naskoczenia na TWoje pomysly, ale przemysl to, co chcesz zrobic - przechodzilem to samo ( kat, wydech, zawias ) - i teraz wracam do oryginalu
jak juz wspomnialem wczesniej szanuje kazde Wasze zdanie
chudej pisze:o Audio dyskutujemy gdzie indziej - wiec CIe tam zapraszam
OOOrajt
chudej pisze:daj na PW albo linka, jesli jest gdzie to na forum
napisze na PW mala instrukcje
[ Dodano: 22-02-08, 09:35 ]
chudej pisze:Rzeski i jak bylo ?
Beda srebrne @%^%$@&@!&
[ Dodano: 22-02-08, 09:45 ]
chudej pisze:po co kupowac 7A i robic swap'y
chociaz raz w zyciu chcialbym zrobic SWAPA
WROCLOVE BRADA
- chudej
- Użytkownik
- Posty: 590
- Rejestracja: 08-04-07, 10:32
Rzeski, swap to naprawde nie jest prosta rzecz
pewnie,ze wykonalna, ale ilosc problemow narasta wprost proporcjonalnie do ultra szybkiego uplywu gotowki
powiem tak - zaje..... ,ze masz projekt i plan + zapal
trzymam kciuki
ps. na pomoc w audio - kable, gluszenie, elementy , montaz - zawsze mozesz liczyc na mnie
pewnie,ze wykonalna, ale ilosc problemow narasta wprost proporcjonalnie do ultra szybkiego uplywu gotowki
powiem tak - zaje..... ,ze masz projekt i plan + zapal
trzymam kciuki
ps. na pomoc w audio - kable, gluszenie, elementy , montaz - zawsze mozesz liczyc na mnie
- Ariel
- Użytkownik
- Posty: 1822
- Rejestracja: 24-04-07, 18:35
Dwie rzeczy które mi się najbardziej podobają - Super felgi które wybrałeś, i super progi w tym aucie zza wody - jak gdzies takie znajdziesz - daj znak
Ale pewnie wraz z rozwojem projektu auto będzie ładniało, choć i tak jest spoko
Tylko też bym pomyślał nad wstawkami z gt4, no chyba że swap dojdzie do skutku, to ok
Ale pewnie wraz z rozwojem projektu auto będzie ładniało, choć i tak jest spoko
Tylko też bym pomyślał nad wstawkami z gt4, no chyba że swap dojdzie do skutku, to ok
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
Ariello pisze:no chyba że swap dojdzie do skutku, to ok
jezeli chodzi o SWAP 7A-FE na 4A-Ge to jeszcze pare slow wyjasnienia
Cela to takie auto na ktorym mam zamiar sie duzo nauczyc.... akurat zostanie w moim parku juz do konca zycia nie zamierzam jej sprzedawac bo auta marzen sie nie sprzedaje a czy tam bedzie 7A-FE czy 4A-GE nie ma dla mnie znaczenia bo nie bede sie tym scigal chodzi o to zeby zrobic cos wyjatkowego, innego i tak np do konca zycia bede sobie mogl dlubac 4A-GE i majac 70 lat przejechac sie VI genem z 4A-GE 200 PS taka jest idea ale jak juz mowilem mody biezace to jedno a silnik to drugie....
Takim mocnym autem dostarczajacym wiecej wrazen bedzie Supra 2JZ-GTE ale to odlegla przyszlosc...
WROCLOVE BRADA
- Robert
- Site Admin
- Posty: 8003
- Rejestracja: 19-12-03, 23:41
Rzeski pisze:Na poczatek prosba do Administracji o przesuniece tego tematu do dzialu projekty, poniewaz nie mam jeszcze stosownych uprawnien do tworzenia tam tematow.
To tak nie działa. Dział projekty jest zarezerwowany dla członków klubu.
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
moj ostatni zakup Raiser Blocks GT4
strasznie sie ucieszylem ze dostalem je w PL bo widzialem je jedynie na ebay.com a nie mam mozliwosci sprowadzenia ze stanow...stad jeszcze wieksza euforia
i tak zaczalem z dniem dzisiejszym poszukiwanie szerokikego spojlera do GT4
a taki oto emblemacik wyladuje na tylnej klapie po usunieciu wszystkich oznaczen typowyych dla VI gen.
jak narazie walcze z ASO w sprawie tego emblematu bo maja problemy z identyfikacja numeru tej czesci potrzebuja chociaz nr nadwozia zeby ja zlokalizowac....dzieki turmanowi juz wiem ze to emblem z I generacji z nadwozoa TA2x i RA2x
strasznie sie ucieszylem ze dostalem je w PL bo widzialem je jedynie na ebay.com a nie mam mozliwosci sprowadzenia ze stanow...stad jeszcze wieksza euforia
i tak zaczalem z dniem dzisiejszym poszukiwanie szerokikego spojlera do GT4
a taki oto emblemacik wyladuje na tylnej klapie po usunieciu wszystkich oznaczen typowyych dla VI gen.
jak narazie walcze z ASO w sprawie tego emblematu bo maja problemy z identyfikacja numeru tej czesci potrzebuja chociaz nr nadwozia zeby ja zlokalizowac....dzieki turmanowi juz wiem ze to emblem z I generacji z nadwozoa TA2x i RA2x
WROCLOVE BRADA