do swapa potrzebujemy (najlepiej całe auto
)
- silnik z osprzętem (alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy + przewody etc.)
- kolektory wydechowe i dolotowe
- skrzynia + łapa + półosie + linki biegów (chyba, że przetoczymy te z 1.8, foto porównawcze poniżej)
- wiązka + graty do niej (jeżeli jest z anglika, przedłużamy o nie mniej, niż 70cm)
- ecu (ważne, żeby nie miał immobilisera, w przedliftowych ecu chyba rzadziej występował)
- zbiorniczek wspomagania (węże pasują z 1.
- chłodnica + węże (wentylator pasuje od 1.8, jeśli jest klima, trzeba drugi)
- puszka filtra powietrza + guma (wkład pasuje od 1.8, ja miałem pippercrossa gąbkowy, więc założyłem)
- łapa silnika od strony pasażera i kierowcy
- przydałyby się hamulce z 2.0
ja wyrwałem zestaw tarcze, zaciski, piasty (z czujnikami absu) za 150zl
- tonę śrubek, można sporo wyciągnąć z 1.8
puszki bezpieczników i wąż maglownica-pompa wspomagania pasują z 1.8
jeśli chodzi o łapę po stronie pasażera:
- powiększamy z 2 stron otwory które są w podłużnicy najbliżej nowych mocowań
- rozwiercamy mocowania
- frezujemy w 3 miejscach otwory na śruby łapy, tak, aby można było przyspawać śruby od góry i potem je wyszlifować
- przeciągamy na żyłce/lince/gumie do żucia mocne śruby, spawamy, szlifujemy, zabezpieczamy przed korozją i jedziemy dalej
swap zajął 10 dni, nieco się przedłużył, ale myślę, że jest to i tak dobry wynik
remontem zajął się Przema72 z
supercharger.pl
zmienione zostały uszczelniacze zaworowe (IC), uszczelka pod głowicę (ASO), panewki i pierścienie ACL (ebay), silnik docelowo będzie jeździł na oleju Motul 5w40
przy łapie i paru rzeczach dużo pomógł Albi (albi31)
ja rozbierałem wszystko co się dało i robiłem wiązkę + montaż ogółu
oprócz silnika i chłodnicy wszystkie części dostarczył DCG
dzięki chłopaki
znowu mam 3s-ge
ps. nie mieliśmy do dyspozycji ani kanału, ani podnośnika hydraulicznego, ani podnośnika do silników
pierwsze odpalenie, moja radość - bezcenna
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1kOCV5Lfwh4[/video]