Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Prażynowóz

Roczniki 1994-1999

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
prazyn
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4035
Rejestracja: 21-07-06, 00:21
Lokalizacja: Kraków

Prażynowóz

Postautor: prazyn » 06-06-10, 22:02

Samochód:
*Toyota celica VI gen st202

Silnik:
3S-GE rev. III, kute tłoki Wossner, kute korby, panewki ACL, uszczelka Cometic, odelżony wał korbowy, koło zamachowe z Beamsa Red Top, wtryski Beams Black Top 360cc, regrind wałków rozrzadu, SAEcu - MegaSquirt, lekkie amelinowe koło pasowe, lekkie amelinowe koło alternatora, przewody zapłonowe Magnecore

Przeniesienie napędu:
*seria (e56 w piwnicy czeka na montaż)

Zawieszenie:
*Gwint Tein Super Street, komplet poliuretanów, poliuretanowe łączniki stabilizatora, mimośrody do negatywu tył

Hamulce:
*przewody w oplocie stalowym Goodride, klocki Dixcel, nacinane tarcze SpeedMax, 2 tłoczkowe zaciski z SSS

Układ wydechowy:
*kolektor wydechowy HKS, 2,5 cala do konca z nierdzewy, tłumik końcowy RS-R

Układ dolotowy:
*stożek Simota CAI, rozwiercona przepustnica i kolektor dolotowy, podkładki insulacyjne

koła:
*seria

Wnętrze:
*brak wnętrza :-D Klatka bezpieczeństwa by RaceCages, kubły Bimarco Futura, deska flok

Audio:
Nie zostało z niego nic

Body:

*seria, zaspawany szyberdach :-D szpachla i wgniotki

Krótki opis/historia samochodu:
Auto kupione w Londynie






Dzień Dobry :-D

Doszedłem do wniosku że najwyższy czas opisać co już zrobiłem w samochodzie, więc zakładam wątek, który będę sukcesywnie rozbudowywał. Na początek nowy silnik.

Ponieważ w starym zawór nie wytrzymał(z powodu wady fabrycznej, miał pęcherzyk powietrza w trzonku) i wpadł do komory spalania(przy 5 tys rpm), to ze starego silnika nie było co zbierać niestety ;/

Obrazek
Obrazek

Tak więc mając na szczęście zapasowy silnik w piwnicy, ruszył projekt resurrection :P

Pierwsza część projektu, była realizowana w Czechach, składaliśmy bebechy pod okiem specjalisty :wink: Dodatkowo skoro już wszystko było na wierzchu, odchudzony został stary wał korbowy i doszedł kilogram lżejszy zamach z Beamsa.

wał
Obrazek
kosmetyczne szlify przed założeniem panewek i mycie
Obrazek
Obrazek
blok jeszcze ze starymi panewkami
Obrazek
Wał został wyważony wraz z zamachem i dociskiem.
Wszytko zostało dokładnie umyte, odtłuszczone i silnik poleciał na stojak

Obrazek

Następnie poleciały nowe panewki ACL najpierw pod wał

Obrazek

I odelżony wał wylądował wylądował w bloku

Obrazek
Obrazek

Następnie w między czasie oczyszczone zostały powierzchnie pod uszczelkę pod głowice i miskę olejową

Obrazek

Dalej wymieniliśmy śruby w korbach, na nowe

Obrazek

Umyte i oczyszczone tłoki

Obrazek

Które później po kolei po ustawieniu pierścieni poleciały na swoje miejsce

Obrazek
Obrazek
i dokręcone zostały korby

Obrazek

Goodies'y silnikowe panewki śruby do korb i uszczelka pod głowice

Obrazek
Następnego dnia zająłem sie nową głowicą, dostała przeszlifowane wałki i zostały ustawione luzy zaworowe.


Obrazek Obrazek

Ponieważ z grubszych rzeczy to było wszystko, zapakowałem graty i zmieniłem garaż na swój :-D

Obrazek

Odświeżyłem troszeczkę optycznie silnik

Obrazek
Obrazek

Uzbroiliśmy silnik w głowice, rozrząd i osprzęt(min. wtryski z Beamsa) dzisiaj poleciał do komory. CDN.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 31-10-13, 00:37 przez prazyn, łącznie zmieniany 6 razy.
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4239
Rejestracja: 15-07-09, 07:39
Lokalizacja: Katowice

Postautor: Margo » 06-06-10, 22:16

wow jaki fajny komiks !!!! :-D

czekam na więcej obrazków !!!!

A tak serio to gratulacje i odpalaj w końcu !
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
jeere
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 14-11-09, 17:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: jeere » 06-06-10, 23:36

Prażyn ,jaki ładny kombinezonik :) 3mam kciuki i czekam na info, jak odpali, podjadę posłuchać ;)
Obrazek
Fotografia reklamowa|ślubna|reportaż - www.moodoke.pl Szkolenie psów - www.bialypies.pl

Awatar użytkownika
kowal_gti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 10-12-09, 09:35
Lokalizacja: olkusz / kraków
Kontakt:

Postautor: kowal_gti » 07-06-10, 05:33

Szacun, kawał silnika.
Poprzednim nie miałem okazji być wieziony, więc może tym sie uda ;)
------------------------
Obrazek

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 18:21
Lokalizacja: Kielce/ Łódź

Postautor: JaQb_CK » 07-06-10, 06:07

Zamawiam sobię przejażdzkę na zlocie :D .
Słyszalem już trochę legend o pszczółce i jestem ciekawy jak to będzie chodzić :-D
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
smario
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 11-03-08, 13:56
Lokalizacja: silesia

Postautor: smario » 07-06-10, 16:41

Gratki!! Coś pięknego...

Prażyn ty to umisz cuda zdziałać.

p.s.
zamawiam jazdę próbną gdy będzie pełna moc.....

Awatar użytkownika
OmegaPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1130
Rejestracja: 15-07-08, 16:10
Lokalizacja: Lubin/Wrocław

Postautor: OmegaPL » 07-06-10, 17:07

A ile to będzie miało kunia?
Rozumiem, ze docelowo Celina ma zapieprzać jak królik po koksie? ;)

Awatar użytkownika
Mlody Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1427
Rejestracja: 13-08-08, 21:23
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Mlody Rzeski » 07-06-10, 18:08

Kurczę Prażyn odwalasz kawał dobrej roboty, chyba jako pierwszy ruszyłeś z modami przy 3sge, powiem Ci, że mocno wyposażony masz ten garaż w Kraku :wink: :P

Eraser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 899
Rejestracja: 01-11-07, 05:13
Lokalizacja: wiesz?

Postautor: Eraser » 07-06-10, 19:04

ile waży zamach z beamsa? p&p?
Pozdrawiam
Adrian

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 20:00
Lokalizacja: moon

Postautor: pasqual » 07-06-10, 19:24

Eraser pisze:ile waży zamach z beamsa? p&p?


pnp , 6.4kg (jako seria wywazone prawie idealnie , tylko drobna korekta byla )

3s-ge rev3 7.5kg , 3s-gte rev3 7.7kg

Tymbryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 29-07-06, 13:34
Lokalizacja: Żory

Postautor: Tymbryk » 07-06-10, 20:09

To jest "czarny mat top"
Niezle niezle, ale z tym zwalaniem na wady fabryczne to już przesada.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 20:00
Lokalizacja: moon

Postautor: pasqual » 07-06-10, 20:32

Tymbryk pisze:ale z tym zwalaniem na wady fabryczne to już przesada.


:) ech Polska dziwny kraj ...

a niby po co mial by taki kit wkrecac ? ...

sami bylismy ciekawi co sie stalo i dlaczego , chodz by po to zeby miec pewnosc ze sie nie powtorzy w kolejnym silniku .... i jak widzisz drugi silnik powstal.

-zawory zazwyczaj przechodza badanie rendgenem i laczenie trzpienia zaworu z talezykiem jest kontrolowane , w tym przypadku spojenie nie bylo dobre w srodku puste ... co wyraznie widac na zniszczonym zaworze .

Opinia ze to wada fabryczna pochodzi od eksperta z 30 letnim doswiadczeniem w budowie silnikow do sportu . (w tym 10 razy uczestniczyl w Paryz-Dakar )

Czy tak ciezko uwierzyc ze ktos poprostu podaje fakty jak jest ?
przeciez rownie dobrze mogl nie umieszczac zdjec zniszczonego silnika ,

Awatar użytkownika
maniaq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: 23-04-07, 19:19
Lokalizacja: Kielce

Postautor: maniaq » 07-06-10, 21:10

o ile odelżyliście zamach?

el_kapitan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 27-01-08, 22:56
Lokalizacja: Podbeskidzie

Postautor: el_kapitan » 07-06-10, 21:28

pasqual pisze:
Tymbryk pisze:ale z tym zwalaniem na wady fabryczne to już przesada.


:) ech Polska dziwny kraj ...

a niby po co mial by taki kit wkrecac ? ...

sami bylismy ciekawi co sie stalo i dlaczego , chodz by po to zeby miec pewnosc ze sie nie powtorzy w kolejnym silniku .... i jak widzisz drugi silnik powstal.

-zawory zazwyczaj przechodza badanie rendgenem i laczenie trzpienia zaworu z talezykiem jest kontrolowane , w tym przypadku spojenie nie bylo dobre w srodku puste ... co wyraznie widac na zniszczonym zaworze .

Opinia ze to wada fabryczna pochodzi od eksperta z 30 letnim doswiadczeniem w budowie silnikow do sportu . (w tym 10 razy uczestniczyl w Paryz-Dakar )

Czy tak ciezko uwierzyc ze ktos poprostu podaje fakty jak jest ?
przeciez rownie dobrze mogl nie umieszczac zdjec zniszczonego silnika ,


Z góry zaznaczam, że się na tym nie znam-pytania laika...

Silnik Prażyna przejechał (strzelam) ponad 100 tys. kilometrów, a wada fabryczna wyszła na jaw dopiero po Waszych modyfikacjach?
Uważasz, że to zupełny przypadek ( z tego co pamiętam z silnikiem Gniadego też były jakieś grube problemy)?
Czy może trzeba mieć trochę (dużo) szczęścia przy wyborze egzemplarza do modyfikacji?

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 20:00
Lokalizacja: moon

Postautor: pasqual » 07-06-10, 21:36

el_kapitan pisze:Silnik Prażyna przejechał (strzelam) ponad 100 tys. kilometrów, a wada fabryczna wyszła na jaw dopiero po Waszych modyfikacjach?


glowica ktora zostala zmodyfikowana i w niej strzelil zawor nie pochodzila z silnika Prazyna,

- jej historii nie znamy , poprostu zeby nie tracic czasu zmodyfikowalismy glowice ktora mielismy , przyjechal prazyn autem , sciagnelismy jego glowice i zalozylismy ta zmodyfikowana .

Gniady to inna historia , o czym on pisal ze we wrzesniu 2009 na kryterium kamionki zgubili filtr oleju i ostatnie 500m przejechali na sucho , zalecalem mu kilkakrotnie ze po czyms takim trzeba dol rozebrac , po zlocie we wrocku doszedl do wniosku ze skoro silnik przetrwal wrocek to bedzie dobrze , i zdecydowal sie poprostu zamntowac zmodyfikowana glowice bez rozbierania dolu ...... coz jego decyzja ...
Ostatnio zmieniony 07-06-10, 21:37 przez pasqual, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawciu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pawciu » 07-06-10, 21:37

pasqual pisze:pnp , 6.4kg (jako seria wywazone prawie idealnie , tylko drobna korekta byla )

ale jak wyważone? do ilu obrotów? z całym układem korbowo tłokowym?

Awatar użytkownika
prazyn
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4035
Rejestracja: 21-07-06, 00:21
Lokalizacja: Kraków

Postautor: prazyn » 07-06-10, 21:38

el_kapitan pisze:Silnik Prażyna przejechał (strzelam) ponad 100 tys. kilometrów, a wada fabryczna wyszła na jaw dopiero po Waszych modyfikacjach?


mój silnik po modach przejechał tylko 10tys km. w trakcie modyfikacji strzeliło mu 200tys km. Ale głowica nie pochodziła z mojego silnika.

Zwiększyliśmy kompresje i to znacznie, to mogło mieć wpływ

Uważasz, że to zupełny przypadek ( z tego co pamiętam z silnikiem Gniadego też były jakieś grube problemy)?


jakbyś przejechał KILOMETR zupełnie bez oleju(gniady urwał filtr oleju na odcinku), po czym stwierdził że to nic nie szkodzi to też byś miał problemy czy z seria czy po modach :-)

Tak jak powiedział Pasqual, wcale nie musiał umieszczać zdjęć starego silnika, ba nawet spodziewałem się że ktoś się przyczepi :-D SKŁADAMY DRUGI SILNIK NA TAKIEJ SAMEJ GŁOWICY, naprawdę uważasz, że nie mam co robić z kasą tylko wrzucać koleje parę ładnych kafli w samochód po to żeby drugi raz sie rozsypało ?

Nie będe rzucał kwotami bo nie o to chodzi, ale idzie sporo kasy w ten silnik i nie robię tego po to żeby znowu sie wysrał.
PRAZIN Z BAZIN -

Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej

"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4487
Rejestracja: 15-05-06, 16:35
Lokalizacja: Iława

Postautor: KRYSO » 07-06-10, 21:47

prazyn pisze:Nie będe rzucał kwotami bo nie o to chodzi, ale idzie sporo kasy w ten silnik i nie robię tego po to żeby znowu sie wysrał.

Taaa...ale jest jeszcze Seven :wink:
Masz szczęście, że aktualnie dociąża auto - jakimiś skórami :twisted:
(Choć nawet to wygląda)
[center]JEDZIEMY[/center]

Tymbryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 29-07-06, 13:34
Lokalizacja: Żory

Postautor: Tymbryk » 07-06-10, 22:05

Chryste ja się nie czepiam!!! Takie żarty sympatyczne! Nie trzeba od razu 30 letnim stażem straszyć. Ważne to co przed nami, a nie za nami.
Zdrowie wasze w gardło nasze!

Awatar użytkownika
prazyn
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4035
Rejestracja: 21-07-06, 00:21
Lokalizacja: Kraków

Postautor: prazyn » 07-06-10, 22:19

Skrzynie przy okazji też troszeczkę odświeżyłem :-D

Obrazek

Dzisiaj chwilowo odpuszczam prace, siedzę nad tematem od czwartku, chwila przerwy nie zaszkodzi :-)

Przewiozę wszystkich chętnych a co! :-D

W środę chciałbym odpalić najpóźniej, jutro dzień wolny i od rana walczę z tematem.

Kryso skóra cool u Segena, ale ja bym kupił kubły za tą kase :twisted:
PRAZIN Z BAZIN -

Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej

"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"