7A-FE + KOMPRESOR by BASSI

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 04-09-11, 21:15

klocki będą wieksze, wiec zostanie praktycznie w pełni wykorzystana powierzchnmia tarczy ( pisałem o tym wczesniej )

Hamulce są rewelacyjne, dzisiaj zrobilem pare ładnych km i w końcu się dotarły, a coś czuje, że będzie jeszcze lepiej.

przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry. ABS praktycznie się nie włącza co jest duża zaletą w skuteczności hamowania. Większa tarcza na prewno nie będzie się tak grzała jak przy serii a co za tym idzie, na torze nie skończą mi się hamulce 8)

Swap to jakieś 600zł-700zł ( robocizny nie liczę ) Generalnie musiałbym doliczyć regenerację zacisków, ale to już " moje widzi mi się " :)

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 05-09-11, 20:32

BASSISFUN pisze:przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry.

hamulce zimne ? rozgrzane ? w ilu zatrzymuje sie seria ?
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 05-09-11, 23:46

Rzeski pisze:
BASSISFUN pisze:przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry.

hamulce zimne ? rozgrzane ? w ilu zatrzymuje sie seria ?


odległości nie mierzyłem, mierzyłem różnicę między serią a obecnym rozwiązaniem, hamulce w sumie rozgrzane, bo wcześniej było pare skromniejszych prób.

Z hamulców jestem bardzo zadowolony, bardzo poprawiła się reakcja po wciśnięciu pedału.
Przede wszystkim nie ma już efektu " miękkiego hamulca ".
Muszę się na tor wybrać zrobić testy wytrzymałości :)

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 13-09-11, 21:50

Podbijam temat!

Pojawiły się problemy z czujnikiem ciśnienia oleju

- bardzo zaniżone wskazania,
Nagle na postoju przy 900 obr/ min przy rozgrzanym silniku okazało sie, że ciśnienie oleju wynosi 0,2 bara.
Oczywiście mowa o wskaźniku firmy autogauge.
Obrazek

Podjechałem więc do kolegi i wspólnie sprawdziliśmy co się dzieje, za pomocą manometru.

Ku mojemu zadowoleniu ciśnienie oleju jest w normie!

Na wolnych obrotach przy 80 stopniach ciśnienie wynosi 1.6 bara
( minimalne 0.3 bara)
Obrazek

Przy 3000 obr/ min zalecenia Toyoty wskazują, że ciśnienie powinno być w zakresie ( 2.5 - 4 bary ) u mnie jest 3.7 bara więc również bardzo dobre :)

Także odradzam każdemu wskaźniki ciśnienia oleju autogauge - 3 razy wymieniałem czujnik ciśnienia, a i tak do niczego się to nie nadaje, tylko stresu się można nałykać...

W tej chwili nastawiam się na kupno wskaźnika który działa jak typowy manometr, proste i pewne rozwiązanie.


Kolejny pomiar to kompresja!

Zalecenia Toyoty to zakres (10.3 do 13.2 ), u mnie jest na wszystkich cylindrach równe 11.8 więc luks :)
Obrazek

Ostatnie elementy które zweryfikowałem, to świece zapłonowe.
Od początku użytkuję Irydowe Denso,
Stan jak poniżej
Obrazek

- świeca biała, czyli wszystko w jak najlepszym porządku :) mapa paliwowa poprawna, świece dobrane ok :)
Przypominam, że maxymalna temp ( EGT ) to 800 stopni / AFR 10.9
Odsyłam do lektury : http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html

Zużycie oleju silnikowego:


po założeniu " Olej Łapacz Czołg " - cyt. Jones
zauważyłem, że przez 5 tyś km w zbiorniku zebrało się łącznie ok 150ml oleju.
Łączne zużycie oleju nie przekracza 1 litra od wymiany do wymiany tzn na 7 tyś km.
Obecnie jest na budziku 215 tyś km :)

Nie wiem jaka jest obecnie moc i moment, gdyż został zmieniony dolot, ale skoro ma bezpośrednio napływ zimnego powietrza plus dodatkowa izolacja w postaci obudowy stożka z carbonu a także bandaż na dolocie kompresora , to można się domyślać, że jest ciut więcej niż 181 KM / 226 Nm.

Jak będzie możliwość, to podjadę na hamownię i wtedy będzie coś pewnego :)

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 13-09-11, 21:55

BASSISFUN pisze:Pojawiły się problemy z czujnikiem ciśnienia oleju

o, tu koleś ma stówe taniej niż inni zajebisty czujnik STRI:
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 83850.html

:D

P.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 16-09-11, 23:24

Muszę odchudzić auto o jakieś 50 kg i zmienić koła na lżejsze i założyć R888 :evil:

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 16-09-11, 23:32

BASSISFUN pisze:Muszę odchudzić auto o jakieś 50 kg i zmienić koła na lżejsze i założyć R888 :evil:

Nie rób tego, masz fajny fuzek, dobrze jeździ, fajnie wygląda, olej to -50kg, załóż dobry lak i tyle.
st182 gtb

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 16-09-11, 23:37

jechałem na 1/4 z ST185...
czuję niedosyt, mimo, że na mecie było równo z delikatną przewagą, za to start to istna przepaść :|
te hamulce mnie pogrążą, są cholernie ciężkie...
następny sezon wracam do 17 i porządnych laczków, bo nowe Verdersteiny niestety nie dają rady...

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 16-09-11, 23:43

BASSISFUN pisze:bo nowe Verdersteiny niestety nie dają rady...

brzmi to jak wyrwane z niemieckiego pornosa, albo lans, albo performance :-D
st182 gtb

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 16-09-11, 23:51

dobra koniec lansu, czas na performance :twisted: :-D :-D ostatni zlot w październiku i biały niedźwiedź idzie spać, na kwiecień się pozmienia co nie co :roll: :)

Awatar użytkownika
SAINZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 202
Rejestracja: 04-02-06, 23:09

Postautor: SAINZ » 17-09-11, 09:34

Basii, daj spokój, masz szybkie auto, a start z 4 napędówka niestety skazuje ośką na przegraną!

Ale ja też jestem niezadowolony że 1,8 mnie dogoniło na prostej, więc czas szykować poważne modyfikacje :twisted:

Hamulce zostaw, teraz są super, a ja też w swoim nie mam małych :D
CARLOS SAINZ

Awatar użytkownika
Ariel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1822
Rejestracja: 24-04-07, 18:35

Postautor: Ariel » 17-09-11, 09:37

chciałbym mieć Wasze problemy... :-D

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 17-09-11, 10:54

jedno zdanie - ja ruszam normalnie, 4X4 to istna katapulta przy strzale z 4-5 tysięcy :-D
tak czy owam, problem trzeba rozwiązać, walka zbrojeń trwa :twisted:

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 17-09-11, 11:06

BASSISFUN pisze:problem trzeba rozwiązać


musisz kupić 4x4 jeżeli kręci Cię prosta :wink:
JDM sucks

Awatar użytkownika
adi24car
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: 08-05-10, 15:57

Postautor: adi24car » 17-09-11, 12:58

Pozazdrościć takiej Celiki :)

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 17-09-11, 13:17

no w kielcach było iwdac że wredne sztejny błagały o litość... ale tak to jest, ja zabiłęm raz nowe opony w jedno popołudnie :D nie ma co się martwić, fakt, że na semi slicku - rozgrzanym będzie lepiej, ale r888 na krótko starcza, zresztą z 4x4 przy starcie ośka jaka by nie była ma mniejsze sznse, dużo też zależy od kierowców, mi np. udało sięporobić 3 siwfty na ośce (też 1.3 gti, dwa z krótszym przełożeniem) ale potem mnie zjadały (minimalnie, ale jednak), w przypadku turbo jak ślimak się nakręci to istny wystrzał z procy :-D jeżeli mogę wtrącic sie do projektu - piiiizzzzzzz nie odchudzaj i nie rób z tego wyścigówki, ona jest PIĘKNaAAAA taka jaka jest :D
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 17-09-11, 15:01

piszecie o zupełnie innych klasach aut, ciężkie turbo 4wd i lekka zwinna ośka... celika 4wd to jak czołg.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 17-09-11, 17:44

Pawciu ten czołg na ćwiatkę jest całkiem niezły ;-) można ten dokonać stwierdzenia, że mój " łajt bir " jest nie do końca szybki... :roll:

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 17-09-11, 17:58

ten czołg w serii jest kiepski, a jeszcze gorzej skręca :)
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 17-09-11, 18:53

carsik pisze:ten czołg w serii jest kiepski, a jeszcze gorzej skręca :)


:oops: :cry:

i jak tu nie modernizować auta :|