7A-FE + KOMPRESOR by BASSI
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
klocki będą wieksze, wiec zostanie praktycznie w pełni wykorzystana powierzchnmia tarczy ( pisałem o tym wczesniej )
Hamulce są rewelacyjne, dzisiaj zrobilem pare ładnych km i w końcu się dotarły, a coś czuje, że będzie jeszcze lepiej.
przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry. ABS praktycznie się nie włącza co jest duża zaletą w skuteczności hamowania. Większa tarcza na prewno nie będzie się tak grzała jak przy serii a co za tym idzie, na torze nie skończą mi się hamulce
Swap to jakieś 600zł-700zł ( robocizny nie liczę ) Generalnie musiałbym doliczyć regenerację zacisków, ale to już " moje widzi mi się "
Hamulce są rewelacyjne, dzisiaj zrobilem pare ładnych km i w końcu się dotarły, a coś czuje, że będzie jeszcze lepiej.
przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry. ABS praktycznie się nie włącza co jest duża zaletą w skuteczności hamowania. Większa tarcza na prewno nie będzie się tak grzała jak przy serii a co za tym idzie, na torze nie skończą mi się hamulce
Swap to jakieś 600zł-700zł ( robocizny nie liczę ) Generalnie musiałbym doliczyć regenerację zacisków, ale to już " moje widzi mi się "
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Rzeski pisze:BASSISFUN pisze:przy hamowaniu ze 100km/h różnica jest długości całego auta względem serii, czyli poprawa o jakieś 4 metry.
hamulce zimne ? rozgrzane ? w ilu zatrzymuje sie seria ?
odległości nie mierzyłem, mierzyłem różnicę między serią a obecnym rozwiązaniem, hamulce w sumie rozgrzane, bo wcześniej było pare skromniejszych prób.
Z hamulców jestem bardzo zadowolony, bardzo poprawiła się reakcja po wciśnięciu pedału.
Przede wszystkim nie ma już efektu " miękkiego hamulca ".
Muszę się na tor wybrać zrobić testy wytrzymałości
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Podbijam temat!
Pojawiły się problemy z czujnikiem ciśnienia oleju
- bardzo zaniżone wskazania,
Nagle na postoju przy 900 obr/ min przy rozgrzanym silniku okazało sie, że ciśnienie oleju wynosi 0,2 bara.
Oczywiście mowa o wskaźniku firmy autogauge.
Podjechałem więc do kolegi i wspólnie sprawdziliśmy co się dzieje, za pomocą manometru.
Ku mojemu zadowoleniu ciśnienie oleju jest w normie!
Na wolnych obrotach przy 80 stopniach ciśnienie wynosi 1.6 bara
( minimalne 0.3 bara)
Przy 3000 obr/ min zalecenia Toyoty wskazują, że ciśnienie powinno być w zakresie ( 2.5 - 4 bary ) u mnie jest 3.7 bara więc również bardzo dobre
Także odradzam każdemu wskaźniki ciśnienia oleju autogauge - 3 razy wymieniałem czujnik ciśnienia, a i tak do niczego się to nie nadaje, tylko stresu się można nałykać...
W tej chwili nastawiam się na kupno wskaźnika który działa jak typowy manometr, proste i pewne rozwiązanie.
Kolejny pomiar to kompresja!
Zalecenia Toyoty to zakres (10.3 do 13.2 ), u mnie jest na wszystkich cylindrach równe 11.8 więc luks
Ostatnie elementy które zweryfikowałem, to świece zapłonowe.
Od początku użytkuję Irydowe Denso,
Stan jak poniżej
- świeca biała, czyli wszystko w jak najlepszym porządku mapa paliwowa poprawna, świece dobrane ok
Przypominam, że maxymalna temp ( EGT ) to 800 stopni / AFR 10.9
Odsyłam do lektury : http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Zużycie oleju silnikowego:
po założeniu " Olej Łapacz Czołg " - cyt. Jones
zauważyłem, że przez 5 tyś km w zbiorniku zebrało się łącznie ok 150ml oleju.
Łączne zużycie oleju nie przekracza 1 litra od wymiany do wymiany tzn na 7 tyś km.
Obecnie jest na budziku 215 tyś km
Nie wiem jaka jest obecnie moc i moment, gdyż został zmieniony dolot, ale skoro ma bezpośrednio napływ zimnego powietrza plus dodatkowa izolacja w postaci obudowy stożka z carbonu a także bandaż na dolocie kompresora , to można się domyślać, że jest ciut więcej niż 181 KM / 226 Nm.
Jak będzie możliwość, to podjadę na hamownię i wtedy będzie coś pewnego
Pojawiły się problemy z czujnikiem ciśnienia oleju
- bardzo zaniżone wskazania,
Nagle na postoju przy 900 obr/ min przy rozgrzanym silniku okazało sie, że ciśnienie oleju wynosi 0,2 bara.
Oczywiście mowa o wskaźniku firmy autogauge.
Podjechałem więc do kolegi i wspólnie sprawdziliśmy co się dzieje, za pomocą manometru.
Ku mojemu zadowoleniu ciśnienie oleju jest w normie!
Na wolnych obrotach przy 80 stopniach ciśnienie wynosi 1.6 bara
( minimalne 0.3 bara)
Przy 3000 obr/ min zalecenia Toyoty wskazują, że ciśnienie powinno być w zakresie ( 2.5 - 4 bary ) u mnie jest 3.7 bara więc również bardzo dobre
Także odradzam każdemu wskaźniki ciśnienia oleju autogauge - 3 razy wymieniałem czujnik ciśnienia, a i tak do niczego się to nie nadaje, tylko stresu się można nałykać...
W tej chwili nastawiam się na kupno wskaźnika który działa jak typowy manometr, proste i pewne rozwiązanie.
Kolejny pomiar to kompresja!
Zalecenia Toyoty to zakres (10.3 do 13.2 ), u mnie jest na wszystkich cylindrach równe 11.8 więc luks
Ostatnie elementy które zweryfikowałem, to świece zapłonowe.
Od początku użytkuję Irydowe Denso,
Stan jak poniżej
- świeca biała, czyli wszystko w jak najlepszym porządku mapa paliwowa poprawna, świece dobrane ok
Przypominam, że maxymalna temp ( EGT ) to 800 stopni / AFR 10.9
Odsyłam do lektury : http://www.data.com.pl/2_serwis/infotech/swiece_2.html
Zużycie oleju silnikowego:
po założeniu " Olej Łapacz Czołg " - cyt. Jones
zauważyłem, że przez 5 tyś km w zbiorniku zebrało się łącznie ok 150ml oleju.
Łączne zużycie oleju nie przekracza 1 litra od wymiany do wymiany tzn na 7 tyś km.
Obecnie jest na budziku 215 tyś km
Nie wiem jaka jest obecnie moc i moment, gdyż został zmieniony dolot, ale skoro ma bezpośrednio napływ zimnego powietrza plus dodatkowa izolacja w postaci obudowy stożka z carbonu a także bandaż na dolocie kompresora , to można się domyślać, że jest ciut więcej niż 181 KM / 226 Nm.
Jak będzie możliwość, to podjadę na hamownię i wtedy będzie coś pewnego
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
BASSISFUN pisze:Pojawiły się problemy z czujnikiem ciśnienia oleju
o, tu koleś ma stówe taniej niż inni zajebisty czujnik STRI:
http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-ol ... 83850.html
P.
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- SAINZ
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: 04-02-06, 23:09
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- adi24car
- Użytkownik
- Posty: 272
- Rejestracja: 08-05-10, 15:57
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
no w kielcach było iwdac że wredne sztejny błagały o litość... ale tak to jest, ja zabiłęm raz nowe opony w jedno popołudnie nie ma co się martwić, fakt, że na semi slicku - rozgrzanym będzie lepiej, ale r888 na krótko starcza, zresztą z 4x4 przy starcie ośka jaka by nie była ma mniejsze sznse, dużo też zależy od kierowców, mi np. udało sięporobić 3 siwfty na ośce (też 1.3 gti, dwa z krótszym przełożeniem) ale potem mnie zjadały (minimalnie, ale jednak), w przypadku turbo jak ślimak się nakręci to istny wystrzał z procy jeżeli mogę wtrącic sie do projektu - piiiizzzzzzz nie odchudzaj i nie rób z tego wyścigówki, ona jest PIĘKNaAAAA taka jaka jest
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
ten czołg w serii jest kiepski, a jeszcze gorzej skręca
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34