7A-FE + KOMPRESOR by BASSI

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 30-08-11, 20:54

no wreszcie mod z tarczami od audi, meczyl mnie ten pomysl, ale poczekam az przetrzesz szlaki :-) fajnie to zatrzymuje 400 konne bestie, twoja tez powinno :-)
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 30-08-11, 20:58

Muszę się tylko jeszcze do Pawcia bardzo mocno uśmiechnąc po przewody w oplocie, tak żeby było zgodnie ze sztuką :) :roll:
W sobotę/ niedzielę zamieszczę zdjęcia z operacji powiększania biu...yyy hebli :-D

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 30-08-11, 21:08

trzeba było mówić to bym wziął na pecm

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 30-08-11, 21:25

Pawciu, spokojnie :-) wypłata jak okres, raz w miesiącu 8)

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 30-08-11, 21:34

Jakoś nie widziałem w Jego odpowiedzi pytania o kasę. :smt040
Zaufanie przede wszystkim - kasa rzecz nabyta :-D
[center]JEDZIEMY[/center]

Awatar użytkownika
Draxan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 926
Rejestracja: 23-04-09, 23:12

Postautor: Draxan » 30-08-11, 23:00

BASSISFUN pisze:Zrobiłem także porządny CAI, także powietrze do układu trafia tylko z wlotu umieszczonego w zderzaku, w miejscu po halogenie.


Nie masz problemow ze schodzeniem z obrotow jadac np. 160km/h po niemieckim auto banie ? ;)

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 30-08-11, 23:40

tak szybko jeszcze nie jechałem... :roll:

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 02-09-11, 23:19

podbijam temat :


Hamulce od AUDI S3 w Celice AT200 :) 8)


Dawno dawno temu była seria - 255mm
niedawno niedawno temu i nawet jeszcze pare godzin będzie - 277mm
teraz i nie wiem jak długo będzie 312 mm :twisted:

właśnie wróciłem z warsztatu :)

Zrobiłem przymiarkę i dokonałem odpowiednich pomiarów.

Rysunki poszły do tokarza, który dorobi pierścień centrujący na nowe tarcze, tak, aby nie było luzu pomiędzy tarczą a piastą, zostanie wykonany element ustalający dla zacisków wykonany z płaskownika o grubości 15mm który ma za zadanie odpowiednie odsadzenie i przemieszczenie zacisków i dopasowanie ich do tarczy hamulcowej.

Powierzchnia po której pracuje klocek jest o 1,3 cm większa w stosunku do oryginalnej tarczy od SSS, więc będę musiał znaleźć odpowiednie klocki a z tego co pamiętam od LC serii 80 są bardzo podobne, więc może uda się przypasować bez większych przeróbek.Chcę w jak największym stopniu wykorzystać powierzchnię tarczy!

Żeby było wszystko zgodnie ze sztuką pokusiłem się o przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's, dostarczone od Pawcia :) za co zaje... bardzo... dziękuję :smt040

Poniżej pare zdjęc z dzisiejszej przymiarki, jutro jak już wszystko będzie złożone zrobie fotki na 18 calowych felgach jak i na 17 które będą na tor.


Przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's
Obrazek

Tarcze hamulcowe 312mm VS 277mm
Obrazek

założona 312 na 18 cali ( nadal mała - od RS'a załatwiła by sprawę :twisted: )
Obrazek

Obrazek

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-09-11, 01:02

ładne rzeczy :)
tylko czy nie będziesz musiał więcej dmuchać żeby na 17" po torze się dobrze zbierała ? :)

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 03-09-11, 01:11

na torze w Kielcach jeździłem na 18 i było ok, więc na 17 będzie jeszcze lepiej :twisted:
aczkolwiek jest jedno "ale" , większe hamulce mogą delikatnie pogorszyć przyspieszenie 8)

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 03-09-11, 09:32

BASSISFUN pisze:Powierzchnia po której pracuje klocek jest o 1,3 cm większa w stosunku do oryginalnej tarczy od SSS, więc będę musiał znaleźć odpowiednie klocki a z tego co pamiętam od LC serii 80 są bardzo


czemu nie założyć razem z tarczą klocka i zacisku od S3?

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-09-11, 11:50

BASSISFUN pisze:na torze w Kielcach jeździłem na 18 i było ok, więc na 17 będzie jeszcze lepiej :twisted:
aczkolwiek jest jedno "ale" , większe hamulce mogą delikatnie pogorszyć przyspieszenie 8)


znając Ciebie, to nawet jeśli duża felga i jeszcze większa tarcza coś pogorszą to natychmiast wyjmiesz coś z auta żeby było lżejsze :)
a ponieważ niedużo zostało do wyjęcia to myślę, że nadchodzi era zdalnie sterowanej Celi Bassiego, ponieważ pozostanie Ci wyjąć jedynie siebie :)

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 03-09-11, 12:03

jak zabraknie mocy włożę 3s-gte - proste nieprawdaż ? :twisted:


Zewus pisze:czemu nie założyć razem z tarczą klocka i zacisku od S3?


hmmm... w sumie masz rację, z tym, że zaciski od S3 są jednotłoczkowe :roll:

Poza tym koszt zregenerowania oryginalnych zacisków Toyoty jest dla mnie zdecydowanie niższy niż Audi.

A wracając do masy - spokojnie jest do zdjęcia ok 40-50kg oraz zmiana z 18 na 17 ( tylko na tor ) gdzie 17 waży 7,5 kilo a 18 waży 10.7
Opony również są mniejsze i lżejsze.
Podsumowując - nie będzie źle :twisted:

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 03-09-11, 12:10

nie pozostaje nic innego jak tylko tankowac raket fjul.

SIŁA !
ST202

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 04-09-11, 12:49

zdjęcia z wczoraj :

1) pierścień ustalający nowe tarcze

Obrazek
Obrazek



2) zamocowanie zacisków
Obrazek

3) zamontowane przewody Earl's
Obrazek

4) Efekt końcowy wersja z 17'
( żeby załozyć 17 musze mieć delikatne dystanse, gdyż jarzmo styka się z felgą )


Obrazek

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 04-09-11, 13:31

jest kot :) ba nawet kocur :)

Awatar użytkownika
Qub@
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1638
Rejestracja: 21-10-06, 16:34

Postautor: Qub@ » 04-09-11, 16:34

Teraz jak zahamujesz to migdałki będziesz miał na przednich zębach 8)
ST202: 02.2007-03.2014
Next: ? (chwilowo panzerwagen w dieslu)

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 04-09-11, 19:00

Bassi, mimo wszystko jak na to nie spojrzeć był sens? Przecież pół tarczy jest praktycznie niewykorzystane :)
ST202

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 04-09-11, 19:32

312 to ja w 1,5 tonowym st185 nawet nie mam :(
bogato jest a wręcz kawiorowo :d

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 04-09-11, 19:40

6Gexidge napisał/a:,
Bassi, mimo wszystko jak na to nie spojrzeć był sens? Przecież pół tarczy jest praktycznie niewykorzystane :)


Pewnie że jest sens. :wink:
Mogę się założyć że będzie hamował o niebo lepiej co wynika z podstaw mechaniki.
Jeżeli damy taką samą siłę ( w tym przypadku zaciski + klocki) na większe ramię (promień tarczy zmienia się o 35mm) to uzyskamy większy moment :wink:

Licząc bardzo prostymi metodami:
138.5mm * 10N (siła poglądowa żeby łatwiej się liczyło)=1385Nmm
161mm * 10N = 1610Nmm
wychodzi +/- 10-15% większa moment więc jest sens.

Bassi potwierdzasz? :P

PS. Drogo Ci wyszedł ten swap?
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A