7A-FE + KOMPRESOR by BASSI
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
no wreszcie mod z tarczami od audi, meczyl mnie ten pomysl, ale poczekam az przetrzesz szlaki fajnie to zatrzymuje 400 konne bestie, twoja tez powinno
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
podbijam temat :
Hamulce od AUDI S3 w Celice AT200
Dawno dawno temu była seria - 255mm
niedawno niedawno temu i nawet jeszcze pare godzin będzie - 277mm
teraz i nie wiem jak długo będzie 312 mm
właśnie wróciłem z warsztatu
Zrobiłem przymiarkę i dokonałem odpowiednich pomiarów.
Rysunki poszły do tokarza, który dorobi pierścień centrujący na nowe tarcze, tak, aby nie było luzu pomiędzy tarczą a piastą, zostanie wykonany element ustalający dla zacisków wykonany z płaskownika o grubości 15mm który ma za zadanie odpowiednie odsadzenie i przemieszczenie zacisków i dopasowanie ich do tarczy hamulcowej.
Powierzchnia po której pracuje klocek jest o 1,3 cm większa w stosunku do oryginalnej tarczy od SSS, więc będę musiał znaleźć odpowiednie klocki a z tego co pamiętam od LC serii 80 są bardzo podobne, więc może uda się przypasować bez większych przeróbek.Chcę w jak największym stopniu wykorzystać powierzchnię tarczy!
Żeby było wszystko zgodnie ze sztuką pokusiłem się o przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's, dostarczone od Pawcia za co zaje... bardzo... dziękuję
Poniżej pare zdjęc z dzisiejszej przymiarki, jutro jak już wszystko będzie złożone zrobie fotki na 18 calowych felgach jak i na 17 które będą na tor.
Przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's
Tarcze hamulcowe 312mm VS 277mm
założona 312 na 18 cali ( nadal mała - od RS'a załatwiła by sprawę )
Hamulce od AUDI S3 w Celice AT200
Dawno dawno temu była seria - 255mm
niedawno niedawno temu i nawet jeszcze pare godzin będzie - 277mm
teraz i nie wiem jak długo będzie 312 mm
właśnie wróciłem z warsztatu
Zrobiłem przymiarkę i dokonałem odpowiednich pomiarów.
Rysunki poszły do tokarza, który dorobi pierścień centrujący na nowe tarcze, tak, aby nie było luzu pomiędzy tarczą a piastą, zostanie wykonany element ustalający dla zacisków wykonany z płaskownika o grubości 15mm który ma za zadanie odpowiednie odsadzenie i przemieszczenie zacisków i dopasowanie ich do tarczy hamulcowej.
Powierzchnia po której pracuje klocek jest o 1,3 cm większa w stosunku do oryginalnej tarczy od SSS, więc będę musiał znaleźć odpowiednie klocki a z tego co pamiętam od LC serii 80 są bardzo podobne, więc może uda się przypasować bez większych przeróbek.Chcę w jak największym stopniu wykorzystać powierzchnię tarczy!
Żeby było wszystko zgodnie ze sztuką pokusiłem się o przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's, dostarczone od Pawcia za co zaje... bardzo... dziękuję
Poniżej pare zdjęc z dzisiejszej przymiarki, jutro jak już wszystko będzie złożone zrobie fotki na 18 calowych felgach jak i na 17 które będą na tor.
Przewody hamulcowe w oplocie firmy Earl's
Tarcze hamulcowe 312mm VS 277mm
założona 312 na 18 cali ( nadal mała - od RS'a załatwiła by sprawę )
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
BASSISFUN pisze:na torze w Kielcach jeździłem na 18 i było ok, więc na 17 będzie jeszcze lepiej
aczkolwiek jest jedno "ale" , większe hamulce mogą delikatnie pogorszyć przyspieszenie
znając Ciebie, to nawet jeśli duża felga i jeszcze większa tarcza coś pogorszą to natychmiast wyjmiesz coś z auta żeby było lżejsze
a ponieważ niedużo zostało do wyjęcia to myślę, że nadchodzi era zdalnie sterowanej Celi Bassiego, ponieważ pozostanie Ci wyjąć jedynie siebie
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
jak zabraknie mocy włożę 3s-gte - proste nieprawdaż ?
hmmm... w sumie masz rację, z tym, że zaciski od S3 są jednotłoczkowe
Poza tym koszt zregenerowania oryginalnych zacisków Toyoty jest dla mnie zdecydowanie niższy niż Audi.
A wracając do masy - spokojnie jest do zdjęcia ok 40-50kg oraz zmiana z 18 na 17 ( tylko na tor ) gdzie 17 waży 7,5 kilo a 18 waży 10.7
Opony również są mniejsze i lżejsze.
Podsumowując - nie będzie źle
Zewus pisze:czemu nie założyć razem z tarczą klocka i zacisku od S3?
hmmm... w sumie masz rację, z tym, że zaciski od S3 są jednotłoczkowe
Poza tym koszt zregenerowania oryginalnych zacisków Toyoty jest dla mnie zdecydowanie niższy niż Audi.
A wracając do masy - spokojnie jest do zdjęcia ok 40-50kg oraz zmiana z 18 na 17 ( tylko na tor ) gdzie 17 waży 7,5 kilo a 18 waży 10.7
Opony również są mniejsze i lżejsze.
Podsumowując - nie będzie źle
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- JaQb_CK
- Użytkownik
- Posty: 1943
- Rejestracja: 07-09-09, 19:21
6Gexidge napisał/a:,
Pewnie że jest sens.
Mogę się założyć że będzie hamował o niebo lepiej co wynika z podstaw mechaniki.
Jeżeli damy taką samą siłę ( w tym przypadku zaciski + klocki) na większe ramię (promień tarczy zmienia się o 35mm) to uzyskamy większy moment
Licząc bardzo prostymi metodami:
138.5mm * 10N (siła poglądowa żeby łatwiej się liczyło)=1385Nmm
161mm * 10N = 1610Nmm
wychodzi +/- 10-15% większa moment więc jest sens.
Bassi potwierdzasz?
PS. Drogo Ci wyszedł ten swap?
Bassi, mimo wszystko jak na to nie spojrzeć był sens? Przecież pół tarczy jest praktycznie niewykorzystane
Pewnie że jest sens.
Mogę się założyć że będzie hamował o niebo lepiej co wynika z podstaw mechaniki.
Jeżeli damy taką samą siłę ( w tym przypadku zaciski + klocki) na większe ramię (promień tarczy zmienia się o 35mm) to uzyskamy większy moment
Licząc bardzo prostymi metodami:
138.5mm * 10N (siła poglądowa żeby łatwiej się liczyło)=1385Nmm
161mm * 10N = 1610Nmm
wychodzi +/- 10-15% większa moment więc jest sens.
Bassi potwierdzasz?
PS. Drogo Ci wyszedł ten swap?
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A
90` Toyota Celica V GT-Four A