7A-FE + KOMPRESOR by BASSI

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 27-07-10, 23:13

Lestat zerknij na mój wykres N/A a dojdziesz do wniosku ze nie zżera jakoś nad wyraz mocniej.
Spadek jest analogiczny jak w przypadku N/A a więc została zachowana pewna " proporcja "
Efektywność kompresora przy tych obrotach spada, ze wzgledu na jego zbyt małe obroty,
kiedy zwieksze doładowanie wykres momentu stanie się bardziej płaski.

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 28-07-10, 14:34

Bassi tylko z tego co pamietam Twoje auto przed kompresorem mialo 130PS wiec przyrost mamy 10% sorki ze sie czepiam ale badawczo spogladamy z Bratem na Twoje zacne mody :-D
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-07-10, 15:42

127 było, ostatnie hamowanie przed założeniem kompresora dało wynik 119KM/154NM.
Kombinowałem wtedy z zapłonem.
Poza tym zostały zmienione świece na irydowe i auto straciło w górnej części obrotów, zyskało z dołu ( stare świece miały dużą przerwę ).
Z pewnością muszę popracować nad dolotem, niemniej jednak spokojnie podchodzę do tematu.
Auto narazie jest testowane i już wiem, co jest do poprawki.
*mapa - ciut przelewa powyzej 4400obr/min
*dolot -większy stożek i lepsza izolacja termiczna
*zapłon do poprawki

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-07-10, 16:43

Poza tym skupmy się głownie na momencie, bo to " nim" się jeździ :)
184 to 20% wiecej od serii...
Przypominam, że doładowanie zaledwie 0.25.
Jak zmienię pare rzeczy to z ciekawości podjadę jeszcze raz i zobaczymy czy coś pomogło.
Narazie plan minimum, czyli moment równy wersji GT został osiągnięty :wink:

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 28-07-10, 17:51

BASSISFUN pisze:czyli moment równy wersji GT został osiągnięty


BASS przyzyj sie jeszcze raz przebiegowi momentu

co bys nie zrobil co bys nie dmuchnal chodzy 1 bar to powyzej 5500rpm poleci to na morde

auto bedzie jechac do tych 5500

i nic na to nie poradzisz mozesz miec 250Nm @4500rpm (118kW~158hp) i co z tego jak w 5500 przestanie jechac ,

klania sie glowica typu F i CFM portow

popatrz sobie na dyno dowolnego 5s-fe i pomysl chwile

wyciagnij wnioski i dzialaj

jdm.21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 723
Rejestracja: 18-05-09, 20:58

Postautor: jdm.21 » 28-07-10, 20:43

pasqual,

mowisz o 5500 , ze do tylu bedzie ''jechac'' ale to dobrze czy zle ?

bo w sumie jest sens wyzej krecic ?

w turbo nie ma raczej sensu isc wyzej niz 5500 ?

i chyba jest podobna zasada w Z ?

Czytałem ze nie ma sensu wyzej wkrecac turbo , bo akurat ta turbina tojotowska nie pompuje dalej..

i chyba podobna zasada jest w kompresorze , po prostu nie ma senu wyzej wkrecac.

TYLKO PROSZE NIE BIJ , WYJASNIJ PO BLONDYNKOWEMU!!!

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-07-10, 22:52

Wiem Pasqual, że przydała by się głowica od 4a-ge...plus przepustnica.
Szlak jest przetarty, więc pewno kwestia czasu...
Narazie musze zostawić to co jest...
Zabawa z głowicą w wolnym czasie.
Jest rozwiązanie :
Ostrzejsze wałki od świątka i obróbka głowicy.
Nie są nad wyraz duże koszty jak dla mnie... niemniej jednak temat jest do głębszego przeanalizowania.

Puki co : dla mnie bomba, elastyczność na każdym biegu jest wyśmienita.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 29-07-10, 16:17

Będzie dobrze. Urlop za dwa tygodnie - będę mial co robić :)
Zmiana koła + dłuższy pasek + strojenie = zwiekszenie do 0.45 bara
Cel do realizacji :
-W miarę liniowy przebieg momentu obrotowego najlepiej płaski :)
-Moc 170KM
-Moment 210
-BEZAWARYJNOŚĆ :twisted:
-Kubły :)

Awatar użytkownika
bboy4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3706
Rejestracja: 05-11-05, 16:53

Postautor: bboy4 » 13-08-10, 17:36

Przejazd Kompresora - Spot w Bydgoszczy :twisted: ===> KLIK
2005r: V-Gen GTi
2007r: VII-gen 1ZZ
2020r: VI-Gen 2.0GT :D

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 20-08-10, 18:44

patrz tu: http://forum.corollaclub.org/viewtopic. ... 193#484093
chłopaki modzą to 7afe, może coś ciekawego znajdziesz
4a-ge power

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 26-08-10, 12:43

Dzięki za info, szkoda, że nie dam rady podjechać :)

Odnośnie mojego projektu : 10 Września zakup sondy szerokopasmowej i montaż.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 19-09-10, 12:58

Pare dni temu dokonałem organoleptycznego pomiaru.
3sge v Ja.
Za królika doświadczalnego posłużyło auto Marcina32 legitymujące się w pełni seryjną mocą z lekkim plusikiem (więcej info Marcin) 177KM.
Ja jechałem w pełnej specyfikacji na 17 calowych kołach i ze wszystkim co miałem w aucie, Marcin jechał na 16 i nie miał nic z tyłu, siedzen , kanapy itp...
Można przyjąć, że auta ważyły identycznie ( Marcin też swoje waży :twisted: )
Odmierzyliśmy jakieś 400 metrów.

Ruszyliśmy:
pierwszy bieg - zdecydowane moje prowadzenie
drugi bieg - marcin pod koniec 2 mnie doszedl czyli przy ok 90-100km
trzeci bieg - rowno z poczatku, ale 3s-ge odrobiło.
po 400 metrach roznica byla 1- 1,5 auta na korzyść 3s-ge :)

Jak na maksymalnie delikatny setup jestem zadowolony :)

Doszedlem do wniosku, ze zlot jesienny bedzie ostatnim w tym roku i chce na niego dojechac w pelni sprawnym autem, dlatego tez nie zwiekszam doladowania dopóki nie zmienie sprzegla na exedy stage 1.
Zima pozwoli mi na zebranie wystarczajacych srodkow, zeby w 2011 roku ruszyc mocniejszy setup.
Cierpliwość jest jak najbardziej wskazana ;-)
Tym bardziej, ze mam dużo pomysłów w stosunku do auta :P


Mały update :

Wymieniłem:
z tyłu - tarcze, klocki, szczęki, tłoczki, gumki.

z przodu :
sworznie i poduszki stabilizatora

Efekt - zdecydowanie lepsze hamowanie i zdecydowanie lepsze prowadzenie - absolutnie zero luzu na kierownicy i wszystko zrobiło się sztywniejsze :twisted:

Pozostało do zamontowania :

Fotel kubełkowy - już mam na miejscu, kuper przypasowany, mieści się idealnie - będzie dobrze :twisted:

sonda szerokopasmowa- mam nadzieję, że do zlotu dam radę.

Kable zapłonowe NGK

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 03-11-10, 21:11

Drobne zmiany pod maską a w zasadzie rezultat wakacyjno -jesiennych prac.
- nowy dolot
- zbiornik odmy
- kable NGK
- kabelkologia sterująca

Dalsze mody zostawiam po zimie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 03-11-10, 21:42

BASSISFUN, coś niebiesko pod tą maska :P

stożek będzie izolowany termicznie?

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 03-11-10, 21:58

Oczywiście, musze zrobić porządny dopływ zimnego powietrza, wykorzystam wlot ktory seryjnie doprowadzał powietrze do obudowy filtra powietrza.
Izolacja natomiast jest jest do " wymyslenia " nie moge się zdecydować...

Awatar użytkownika
maniaq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 477
Rejestracja: 23-04-07, 20:19

Postautor: maniaq » 03-11-10, 22:21

BASSISFUN pisze:Oczywiście, musze zrobić porządny dopływ zimnego powietrza, wykorzystam wlot ktory seryjnie doprowadzał powietrze do obudowy filtra powietrza.
Izolacja natomiast jest jest do " wymyslenia " nie moge się zdecydować...


ja bym wymienił aku na żelowy, wrzucił go do bagażnika,
a pod maską:
KLIK

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 15-01-11, 20:47

Powoli zbieram wszystko na nadchodzący sezon, chce wszystko za jednym zamachem zrobić. Będę wymieniać sprzęgło na Exedy,
w związku z tym mam pytanie dotyczące koła zamachowego

Odelżenie :
-Na ile można sobie pozwolić aby było to bezpieczne?
-jakiego % przyrostu momentu można się spodziewać przy takim zabiegu
-kto to zrobi porządnie i za jakie pieniądze...

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 15-01-11, 22:10

Nie rób tego bo na co dzień źle się jeździ z lekkim kołem.
JDM sucks

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 16-01-11, 09:12

BASSISFUN pisze:-Na ile można sobie pozwolić aby było to bezpieczne?

z seryjnego dużo nie zdejmiesz, ja ostatnio robiłem dwa seryjne i na luzaka z 8,5 zszedłem do 6,5 i uważam że to wystarczy.
firmy sprzedające takie kółka dają je w wadze ok 5kg... i tez jest ok bo mam takie w jednym silniku.

BASSISFUN pisze:kto to zrobi porządnie i za jakie pieniądze...

ja robiłem na krasnobrodzkiej

Comando pisze:Nie rób tego bo na co dzień źle się jeździ z lekkim kołem.

ja osobiście nie zauważyłem w tym nic złego

Awatar użytkownika
piotrek77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1199
Rejestracja: 16-01-05, 21:18

Postautor: piotrek77 » 16-01-11, 11:26

Krzysztof Otocki
ul Przedborska 31
97-500 radomsko
tel 888826066
gg 7540226
Najlepiej do niego dzwonic bo zadko jest na gg.

wysyłasz odsyła CI zrobione za pobraniem koleś robi to bardzo profesjonalnie jest wszystko wyważone i zajmuje sie tym od wielu lat.
Robi tak jak Ci potrzeba.
zadzwoń i wszystkiego się dowiesz.