7A-FE + KOMPRESOR by BASSI

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 16-01-11, 12:33

Lekkie koło zamachowe:

- nie chce jechać pod górę
- na wyższych biegach słabiej reaguje na gaz

Na tor super sprawa ale na co dzień gorzej mi się jeździło.
Takie moje zdanie.

Krasnobrodzka faktycznie robi to ok. Wyważa tak że nie ma bić ani drgań.
JDM sucks

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 16-01-11, 14:20

Jakie koszty orientacyjnie?

Awatar użytkownika
Comando
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1679
Rejestracja: 30-11-09, 15:30

Postautor: Comando » 16-01-11, 14:33

450 z wyważeniem na Krasnobrodzkiej.
JDM sucks

Awatar użytkownika
piotrek77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1199
Rejestracja: 16-01-05, 21:18

Postautor: piotrek77 » 16-01-11, 15:41

ja płaciłem sporo mniej ale nie pamietam juz dookładnie ile cos chyba niewiele ponad 200

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 16-01-11, 17:11

piotrek77 pisze:ja płaciłem sporo mniej ale nie pamietam juz dookładnie ile cos chyba niewiele ponad 200

z wyważeniem?

Awatar użytkownika
piotrek77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1199
Rejestracja: 16-01-05, 21:18

Postautor: piotrek77 » 16-01-11, 18:02

tak

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 16-01-11, 18:12

piotrek77 pisze:tak

do ilu obrotów?

Awatar użytkownika
piotrek77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1199
Rejestracja: 16-01-05, 21:18

Postautor: piotrek77 » 16-01-11, 20:29

niewiem. wiele osob juz tam robiło i nikt nie nazeka jezdzą w wielu hondach te kola a jak wiadomo honde trzeba pałować i tez nic sie niedzieje. ja mam odelzone ale nie do jakis krytycznych wartości. bo tak chcialem.

calvadoss
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16-01-11, 22:16

Postautor: calvadoss » 16-01-11, 22:24

Witam serdecznie. Bardzo fajny projekcik, otóż ja robię taki sam tylko że w Corolli E10 ( 7A-FE + kompresor M45 )
Doładowanie jakie otrzymałem na seryjnych kołach to także 0.25 bara. niestety nie mierzyłem na hamowni jakie przyrosty doszły ale na pewno odczuwalne :)
Zwiększyłem koło na wale na 17cm aluminiowe i zmniejszyłem koło zamachowe ( ważyło jakieś 8kg a mam teraz 4,5 )
Wszystko czeka na złożenie i na wiosnę strojenie , docelowo chciałbym uzyskać 0.4-0.5 bara, jednam mam troszkę mniejsze wtryski od twoich , u mnie są 295cc z Celica GT.

Jeżeli chcesz więcej poczytać to wejdź na stronkę ( wymaga rejestracji )
http://www.sf4k.pl/viewtopic.php?t=175

I zastanawiam się nad kupnem regulatora ciśnienia paliwa bo widziałem że też takowy posiadasz, tylko pytanie czy jest to praktyczne urządzenie czy tylko dodatkowy bajer ?

Pozdrawiam
Power Is Nothing Without Control
7A-FZE - Projekt w realizacji... -->> http://www.sf4k.pl/viewtopic.php?t=175

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 17-01-11, 22:01

Przede wszystkim regulator daje ci możliwość zmiany ciśnienia na listwie.
Wiadomo, że im większa regulacja wszystkich podzespołów, tym lepsze dostrojenie.
Koszt nie duży, także polecam.

calvadoss
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16-01-11, 22:16

Postautor: calvadoss » 17-01-11, 22:34

Dzięki i życzę powodzenia w dalszych modach, będę śledził temat może coś ciekawego wymyślisz :)
Power Is Nothing Without Control

7A-FZE - Projekt w realizacji... -->> http://www.sf4k.pl/viewtopic.php?t=175

Awatar użytkownika
Sznaps
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 98
Rejestracja: 21-09-08, 20:55

Postautor: Sznaps » 18-01-11, 18:31

Może byście chcieli pobawić się SC12. Być może będzie dostępne za jakiś czas w Polszy w bdb stanie od ręki :-)

calvadoss
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16-01-11, 22:16

Postautor: calvadoss » 18-01-11, 22:16

Sznaps pisze:Może byście chcieli pobawić się SC12. Być może będzie dostępne za jakiś czas w Polszy w bdb stanie od ręki :-)


A możesz rozwinąć temat bardziej ? :)
Power Is Nothing Without Control

7A-FZE - Projekt w realizacji... -->> http://www.sf4k.pl/viewtopic.php?t=175

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 18-01-11, 22:21

Sznaps pisze:Może byście chcieli pobawić się SC12. Być może będzie dostępne za jakiś czas w Polszy w bdb stanie od ręki :-)

to że kupiłem Ci mocniejszy końpresor nie znaczy że masz się pozbywac drugiego, nie sprzedawaj proszę :wink:

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-02-11, 15:48

Z racji tego, że za tydzień urlop, zabieram się za Stage 2 :) ( wkrótce opis ).

Na chwilę obecną chciałbym uzyskać następującą informację:

Z racji zwiększenia mocy chce wymienić " zapobiegawczo " kpl panewek korbowodowych i prawdopodobnie głównych firmy ACL.

Pytanie 1) : Czy w 7a-fe nalezy wyjąć wał do wymiany głównyc, czy można dostać się bez wyjmowania.

Pytanie 2 ) : czy wymiana panewek wymaga jeszcze jakiś zabiegów przy silniku np docieranie, inny olej, itp.

Patanie 3) : Czy stosować panewki nominalne?

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 28-02-11, 19:11

A mierzyles wał? Pewnie nie, inaczej byś nie pytał. Jeżeli wał nominał to nominalne.
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-02-11, 19:15

Nie mierzyłem, dlatego pytam. Nic z nim nie będę robić. Wszystkie parametry w silniku są w normie. Chce zmienić panewki na nowe ze względu na przebieg i poczucie, że nie ma co oszczędzać zwiększając moc.

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 28-02-11, 20:06

BASSISFUN, z tego co mi ostatnio sensej prezes opowiadał to trzeba wał pomierzyć i sprawdzić czy prosty. jak jeździł i nic mu nie było to pewnie dobry.
4a-ge power

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 28-02-11, 20:56

Sugerujesz, żeby nie ruszać panewek bez pomiarów wału ?
Absolutnie nic się z wałem nie działo, po prostu w większości przypadków zwiększenia mocy, obciążony układ korbowy nie sprostał i kończyło się to " przekręconą " panewką.
W większości przypadków były to właśnie panewki korbowe. Chce to ryzyko zminimalizować wymieniając na nowe.

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 28-02-11, 21:06

ano, jak będzie nawet odrobinę krzywy to już szlif i nominał nie będzie się nadawał. gadaj z carsikiem, tak mi mówił i wydaje mi się to logiczne :)
4a-ge power