7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica

Postautor: Rzeski » 30-08-10, 21:22

Czesc Wszystkim
W zwiazku z spotkaniem z naszym kolegą z niemiec jak wspominalem wczesniej wrzucam pare informacji na temat profesjonalnie zrobionego auta.
Mlody Rzeski bardzo namawial Christiana zeby sie z nim zamienil na auta w koncu duzo sie nie roznia ale Christian jakos nie dal sie przekonac :-D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest to seryjna celica 1.8 zrobiona w firmie http://sts-tuning.com/. W aucie o przebiegu niecale 100 000km przed przerobka zostaly wymienione tylko uszczelniacze. Tloki skrzynia uszczelka pod glowica seryjne z 7A-FE. Odchudzona o 100kg. Zmierzony czas 0-100km/h 5.9s na hamowni po zalozeniu wtryskow SARD 600 ccm wyplulo 240PS na 4 biegu. Doladowanie stałe 0.8bar. Wszystko zrobione tak jakby wyjechalo fabrycznie z fabryki toyoty. Zalozone sprzeglo Exedy stage 2. Na gwincie K-Sport prowadzi sie jak gokart. Christian tankuje benzyne 104 oktanowa z domieszka Etanolu oczywiscie dostepna w niemczech. Wiecej szczegółó technicznych znajdziecie na forum 6gc.net (wersja angielska) oraz na najwiekszym forum toyoty w niemczech (wersja niemiecka).
KLIK 6gc.net

KLIK Toyota Forum

Zeby ostudzic troche zapalencow uturbiania dodam tylko ze koszt tej profesjonalnej przerobki oczywiscie z gwarancja uzytkowania to 20 000PLN.
Powiem tak warto dla kazdej zlotowki bo wrazenia niesamowite :-D

w razie pytan piszcie do mnie na YT jest kilka filmikow z jego udzialem (Hafkai). Jak da rade przyjedzie do nas na ZLot Jesienny. :-D
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 30-08-10, 21:33

Bardzo ładnie.
Koszt z zawiasem czy bez? Myślę, że taniej wyszłoby 3s-gte rev.3 lub nawet 4.
I na heble by zostało.....

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 30-08-10, 21:35

Cena za calosc z zawiecha. Christian chcial miec cos szczegolnego wsadzenie 3S-GTE uznał za zbyt proste. W USA smiga 20 uturbionych 7A-FE w Anglii 1 i w Czechach 1 i teraz w Niemczech 1 :-D
Heble zaadoptowane z ST202 ale bedzie poprawial na torze nie wystarczaja. :-D
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
dun
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28-08-10, 18:55

Re: 7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica

Postautor: dun » 30-08-10, 21:43

Rzeski pisze:Jak da rade przyjedzie do nas na ZLot Jesienny. :-D


Przyjedzie przyjedzie. Zrobiliście na nim wrażenie a u mnie zawsze jest wolny pokoik dla niego :)

Awatar użytkownika
Pszemo89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 140
Rejestracja: 07-07-08, 00:26

Postautor: Pszemo89 » 30-08-10, 21:45

Rzeski pisze:Christian chcial miec cos szczegolnego wsadzenie 3S-GTE uznał za zbyt proste. :-D


Dokładnie, jak by każdy 3SGTE wsadzał to by w końcu tych silników na rynku brakło. Takto jest różnorodność, ten ma turbo inny kompresor, a inny beamsa :-D
Teroia jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dlaczego!!!

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 30-08-10, 21:45

Ciesze sie, że wytrzyma 240 :-D
Przynajmniej mogę celować w 180 :)
Jak zwykle twierdzę, że najważniejsze, że miec marzenia i je realizować :wink:
Przede wszystkim bardzo podoba mi się ten projekt pod względem " estetyki "
Dobrze wiedziec, ze bedzie sie z kim poscigac na jesiennym, czuję to w moczu :-D :twisted:

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 30-08-10, 22:01

BASSISFUN pisze:Przede wszystkim bardzo podoba mi się ten projekt pod względem " estetyki "

STS-tuning.com to wyzsza polka jezeli chodzi o takie rzeczy.
dun pisze:Przyjedzie przyjedzie. Zrobiliście na nim wrażenie

Bardzo nas to cieszy we Wrocku jest silna grupa jezeli chodzi o spotkania.
:-D
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 30-08-10, 22:18

Rzeski pisze:pare informacji na temat profesjonalnie zrobionego auta.
[...]
zostaly wymienione tylko uszczelniacze.

Ja bym to raczej nazwał podejściem minimalstycznym... jak długo to już jeździ?

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 30-08-10, 22:20

roman pisze:
Rzeski pisze:pare informacji na temat profesjonalnie zrobionego auta.
[...]
zostaly wymienione tylko uszczelniacze.

Ja bym to raczej nazwał podejściem minimalstycznym... jak długo to już jeździ?


i Czy mamy jakąś gwarancję? w sensie na moda i jego żywotność :?: w sensie całości?

Awatar użytkownika
BASSI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3168
Rejestracja: 20-04-08, 00:34

Postautor: BASSI » 30-08-10, 22:23

Roman w tym szaleństwie jest metoda, przyjmijmy, że silnik jest stock'owy.
Mozemy w ten sposób zweryfikować, co jako pierwsze nie wytrzyma, a że silnik jest mega tani w naprawie i częściach, to nie uderzy tak po kieszeni.
Ja się kompletnie nie boje, że coś się wys... bo silnik do mojej moge miec za grosze w ciągu 2-3 dni. Z 3s-gte nie było by już tak łatwo, aczkolwiek przynaję, że to lepsza baza.
Ja już swoim zrobiłem 5Kkm na Kompresorze i jak narazie jest ok. Zobaczymy po zwiększeniu doładowania jak to będzie sie trzymać :-)

Awatar użytkownika
mete
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1179
Rejestracja: 26-02-08, 13:30

Postautor: mete » 30-08-10, 22:28

a ja zapytam o felgi :-D
czy te ultraleggery to 15 czy 16" ??

Awatar użytkownika
dun
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28-08-10, 18:55

Postautor: dun » 30-08-10, 22:36

roman pisze:Ja bym to raczej nazwał podejściem minimalstycznym... jak długo to już jeździ?


Jeździ już ponad 7000km, i dość dużo po torach (prawdziwych torach, gdzie jeździ się do 200kmh). A właściliel celi absolutnie nie oszczędza.

Ultraleggery są 16".

edit:
oj, pomyliłem się. 7kkm w tym roku. od przebudowy ok. 20.000km. :-)

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 30-08-10, 22:49

BASSISFUN pisze:Roman w tym szaleństwie jest metoda, przyjmijmy, że silnik jest stock'owy.
Mozemy w ten sposób zweryfikować, co jako pierwsze nie wytrzyma, a że silnik jest mega tani w naprawie i częściach, to nie uderzy tak po kieszeni.

Chyba właściciel już zweryfikował co może pourywać, bo zakupy już zrobił:
http://www.6gc.net/forums/index.php?sho ... 4431&st=80

A co do kosztów, to 20 kpln to kosztuje nieźle wypasiona głowica więc na uturbienie, zawias i co tam jeszcze w to weszło, to cena mało przerażająca.

Awatar użytkownika
dun
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28-08-10, 18:55

Postautor: dun » 30-08-10, 22:52

roman pisze:Chyba właściciel już zweryfikował co może pourywać, bo zakupy już zrobił:
http://www.6gc.net/forums/index.php?sho ... 4431&st=80


Dokładnie, bo w przyszłym roku (tzn przez zime) chciałby założyć T28 i podnieść na 300 koni ;) To już lepiej będzie kute..

Awatar użytkownika
Markus_ST
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 826
Rejestracja: 01-08-09, 17:01

Postautor: Markus_ST » 30-08-10, 22:52

Opis Rzesia nie jest w stanie oddać klimatu auta, robi ogromne wrażenie, z zewnątrz wygląda tak nie pozornie, a na wolnych obrotach brzmi jak seria, słychać tylko ciche cykanie spod maski :wink: Cela jest tak sztywna jakby miała zamiast amorków wstawione rurki :lol: Jednym słowem Koń :-D
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 30-08-10, 22:54

tak tylko widzisz napisalem to bo czasem wpadnie na forum jakis napalony i chce uturbic za 999 PLN wiec niech ten projekt bedzie dobrym wzorem.

[ Dodano: 30-08-10, 22:56 ]
dun pisze:Dokładnie, bo w przyszłym roku (tzn przez zime) chciałby założyć T28 i podnieść na 300 koni To już lepiej będzie kute..

i jeszcze jedna wazna kwestia auto poniewaz porusza sie po niemczech a wiemy jak bardzo restrykcyjne sa tam normy spalania i wszystkie przeglady techniczne auto jest tak przerobione ze wszystkie te normy spelnia. nic nie jest przekroczone.
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
dun
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28-08-10, 18:55

Postautor: dun » 30-08-10, 23:27

Rzeski, szczerze mówiąc to nie wiem czy to jest na niemieckim forum napisane, ale warto wspomnieć o lambdzie szerokopasmowej i innych sensorach (egt, temperatura powietrza itd) i przede wszystkim greddy emanage ultimate. tzn auto nie jest po prostu zturbowane - jest bez przerwy pod kontrolą. mapy są indiwidualnie dostosowane, dzięki złączu USB emanagu zawsze widać czy wszystko jest w porządku. jest to bardzo ważne i zapewnia że silnik się nie rozleci.

znam christiana już ładnych pare lat i zapewniam że ma pojęcie i projekt jest bardzo dobrze planowany a nie po prostu 'eheh, założe se turbo!' ..

Awatar użytkownika
Mlody Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1428
Rejestracja: 13-08-08, 22:23

Postautor: Mlody Rzeski » 31-08-10, 12:53

Rzeski pisze:Mlody Rzeski bardzo namawial Christiana zeby sie z nim zamienil na auta w koncu duzo sie nie roznia ale Christian jakos nie dal sie przekonac


Myślę, że jak założe felgi od Gt-Four'a i filtr stozkowy, to się zamieni, :P

A tak na marginesie, w autko zostało włożone naprawde dużo serca i pracy i nigdy bym nie pomyslał, ze 7a-fe będzie w stanie to wszystko wytrzymać. Został nam przedstawiony prawdziwy obraz, wstawienia Turbawki do 1.8, wraz z kosztami :-D

Awatar użytkownika
kitol-b
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 08-07-07, 19:11

Postautor: kitol-b » 31-08-10, 16:14

i niech ktoś mi jeszcze powie że na seri się nie da... dla chcącego nic trudnego tylko pogratulować
Celica ST162 2.0T

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 31-08-10, 20:59

kitol-b, a kto powiedział, że się nie da? Niestety polski tjuner w 99% chce wydać max 5k i mieć pełen wypas. Pokaż mi 1 osobę, która wywali 20k za dłubanie 1.8