7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica
Czesc Wszystkim
W zwiazku z spotkaniem z naszym kolegą z niemiec jak wspominalem wczesniej wrzucam pare informacji na temat profesjonalnie zrobionego auta.
Mlody Rzeski bardzo namawial Christiana zeby sie z nim zamienil na auta w koncu duzo sie nie roznia ale Christian jakos nie dal sie przekonac
Jest to seryjna celica 1.8 zrobiona w firmie http://sts-tuning.com/. W aucie o przebiegu niecale 100 000km przed przerobka zostaly wymienione tylko uszczelniacze. Tloki skrzynia uszczelka pod glowica seryjne z 7A-FE. Odchudzona o 100kg. Zmierzony czas 0-100km/h 5.9s na hamowni po zalozeniu wtryskow SARD 600 ccm wyplulo 240PS na 4 biegu. Doladowanie stałe 0.8bar. Wszystko zrobione tak jakby wyjechalo fabrycznie z fabryki toyoty. Zalozone sprzeglo Exedy stage 2. Na gwincie K-Sport prowadzi sie jak gokart. Christian tankuje benzyne 104 oktanowa z domieszka Etanolu oczywiscie dostepna w niemczech. Wiecej szczegółó technicznych znajdziecie na forum 6gc.net (wersja angielska) oraz na najwiekszym forum toyoty w niemczech (wersja niemiecka).
KLIK 6gc.net
KLIK Toyota Forum
Zeby ostudzic troche zapalencow uturbiania dodam tylko ze koszt tej profesjonalnej przerobki oczywiscie z gwarancja uzytkowania to 20 000PLN.
Powiem tak warto dla kazdej zlotowki bo wrazenia niesamowite
w razie pytan piszcie do mnie na YT jest kilka filmikow z jego udzialem (Hafkai). Jak da rade przyjedzie do nas na ZLot Jesienny.
W zwiazku z spotkaniem z naszym kolegą z niemiec jak wspominalem wczesniej wrzucam pare informacji na temat profesjonalnie zrobionego auta.
Mlody Rzeski bardzo namawial Christiana zeby sie z nim zamienil na auta w koncu duzo sie nie roznia ale Christian jakos nie dal sie przekonac
Jest to seryjna celica 1.8 zrobiona w firmie http://sts-tuning.com/. W aucie o przebiegu niecale 100 000km przed przerobka zostaly wymienione tylko uszczelniacze. Tloki skrzynia uszczelka pod glowica seryjne z 7A-FE. Odchudzona o 100kg. Zmierzony czas 0-100km/h 5.9s na hamowni po zalozeniu wtryskow SARD 600 ccm wyplulo 240PS na 4 biegu. Doladowanie stałe 0.8bar. Wszystko zrobione tak jakby wyjechalo fabrycznie z fabryki toyoty. Zalozone sprzeglo Exedy stage 2. Na gwincie K-Sport prowadzi sie jak gokart. Christian tankuje benzyne 104 oktanowa z domieszka Etanolu oczywiscie dostepna w niemczech. Wiecej szczegółó technicznych znajdziecie na forum 6gc.net (wersja angielska) oraz na najwiekszym forum toyoty w niemczech (wersja niemiecka).
KLIK 6gc.net
KLIK Toyota Forum
Zeby ostudzic troche zapalencow uturbiania dodam tylko ze koszt tej profesjonalnej przerobki oczywiscie z gwarancja uzytkowania to 20 000PLN.
Powiem tak warto dla kazdej zlotowki bo wrazenia niesamowite
w razie pytan piszcie do mnie na YT jest kilka filmikow z jego udzialem (Hafkai). Jak da rade przyjedzie do nas na ZLot Jesienny.
WROCLOVE BRADA
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
- dun
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 28-08-10, 18:55
Re: 7A-FTE Made in germany Hafkai`s Celica
Rzeski pisze:Jak da rade przyjedzie do nas na ZLot Jesienny.
Przyjedzie przyjedzie. Zrobiliście na nim wrażenie a u mnie zawsze jest wolny pokoik dla niego
- Pszemo89
- Użytkownik
- Posty: 140
- Rejestracja: 07-07-08, 00:26
Rzeski pisze:Christian chcial miec cos szczegolnego wsadzenie 3S-GTE uznał za zbyt proste.
Dokładnie, jak by każdy 3SGTE wsadzał to by w końcu tych silników na rynku brakło. Takto jest różnorodność, ten ma turbo inny kompresor, a inny beamsa
Teroia jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dlaczego!!!
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dlaczego!!!
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
BASSISFUN pisze:Przede wszystkim bardzo podoba mi się ten projekt pod względem " estetyki "
STS-tuning.com to wyzsza polka jezeli chodzi o takie rzeczy.
dun pisze:Przyjedzie przyjedzie. Zrobiliście na nim wrażenie
Bardzo nas to cieszy we Wrocku jest silna grupa jezeli chodzi o spotkania.
WROCLOVE BRADA
- roman
- Użytkownik
- Posty: 992
- Rejestracja: 05-03-07, 15:51
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Roman w tym szaleństwie jest metoda, przyjmijmy, że silnik jest stock'owy.
Mozemy w ten sposób zweryfikować, co jako pierwsze nie wytrzyma, a że silnik jest mega tani w naprawie i częściach, to nie uderzy tak po kieszeni.
Ja się kompletnie nie boje, że coś się wys... bo silnik do mojej moge miec za grosze w ciągu 2-3 dni. Z 3s-gte nie było by już tak łatwo, aczkolwiek przynaję, że to lepsza baza.
Ja już swoim zrobiłem 5Kkm na Kompresorze i jak narazie jest ok. Zobaczymy po zwiększeniu doładowania jak to będzie sie trzymać
Mozemy w ten sposób zweryfikować, co jako pierwsze nie wytrzyma, a że silnik jest mega tani w naprawie i częściach, to nie uderzy tak po kieszeni.
Ja się kompletnie nie boje, że coś się wys... bo silnik do mojej moge miec za grosze w ciągu 2-3 dni. Z 3s-gte nie było by już tak łatwo, aczkolwiek przynaję, że to lepsza baza.
Ja już swoim zrobiłem 5Kkm na Kompresorze i jak narazie jest ok. Zobaczymy po zwiększeniu doładowania jak to będzie sie trzymać
- dun
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 28-08-10, 18:55
roman pisze:Ja bym to raczej nazwał podejściem minimalstycznym... jak długo to już jeździ?
Jeździ już ponad 7000km, i dość dużo po torach (prawdziwych torach, gdzie jeździ się do 200kmh). A właściliel celi absolutnie nie oszczędza.
Ultraleggery są 16".
edit:
oj, pomyliłem się. 7kkm w tym roku. od przebudowy ok. 20.000km.
- roman
- Użytkownik
- Posty: 992
- Rejestracja: 05-03-07, 15:51
BASSISFUN pisze:Roman w tym szaleństwie jest metoda, przyjmijmy, że silnik jest stock'owy.
Mozemy w ten sposób zweryfikować, co jako pierwsze nie wytrzyma, a że silnik jest mega tani w naprawie i częściach, to nie uderzy tak po kieszeni.
Chyba właściciel już zweryfikował co może pourywać, bo zakupy już zrobił:
http://www.6gc.net/forums/index.php?sho ... 4431&st=80
A co do kosztów, to 20 kpln to kosztuje nieźle wypasiona głowica więc na uturbienie, zawias i co tam jeszcze w to weszło, to cena mało przerażająca.
- dun
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 28-08-10, 18:55
roman pisze:Chyba właściciel już zweryfikował co może pourywać, bo zakupy już zrobił:
http://www.6gc.net/forums/index.php?sho ... 4431&st=80
Dokładnie, bo w przyszłym roku (tzn przez zime) chciałby założyć T28 i podnieść na 300 koni To już lepiej będzie kute..
- Markus_ST
- Użytkownik
- Posty: 826
- Rejestracja: 01-08-09, 17:01
Opis Rzesia nie jest w stanie oddać klimatu auta, robi ogromne wrażenie, z zewnątrz wygląda tak nie pozornie, a na wolnych obrotach brzmi jak seria, słychać tylko ciche cykanie spod maski Cela jest tak sztywna jakby miała zamiast amorków wstawione rurki Jednym słowem Koń
AT200 94' 05.2008 - 09.2012 Sold
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)
W210 C180 96' 03.2013 - 12.2013 Sold
Leon 03' 12.2013 - 04.2015 Sold
ST202 98' 07.15 - 09.16 Sold
Focus MK1 01' 09.16 - 08.17 Sold
ST202 95' Now:)
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
tak tylko widzisz napisalem to bo czasem wpadnie na forum jakis napalony i chce uturbic za 999 PLN wiec niech ten projekt bedzie dobrym wzorem.
[ Dodano: 30-08-10, 22:56 ]
i jeszcze jedna wazna kwestia auto poniewaz porusza sie po niemczech a wiemy jak bardzo restrykcyjne sa tam normy spalania i wszystkie przeglady techniczne auto jest tak przerobione ze wszystkie te normy spelnia. nic nie jest przekroczone.
[ Dodano: 30-08-10, 22:56 ]
dun pisze:Dokładnie, bo w przyszłym roku (tzn przez zime) chciałby założyć T28 i podnieść na 300 koni To już lepiej będzie kute..
i jeszcze jedna wazna kwestia auto poniewaz porusza sie po niemczech a wiemy jak bardzo restrykcyjne sa tam normy spalania i wszystkie przeglady techniczne auto jest tak przerobione ze wszystkie te normy spelnia. nic nie jest przekroczone.
WROCLOVE BRADA
- dun
- Nowy użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 28-08-10, 18:55
Rzeski, szczerze mówiąc to nie wiem czy to jest na niemieckim forum napisane, ale warto wspomnieć o lambdzie szerokopasmowej i innych sensorach (egt, temperatura powietrza itd) i przede wszystkim greddy emanage ultimate. tzn auto nie jest po prostu zturbowane - jest bez przerwy pod kontrolą. mapy są indiwidualnie dostosowane, dzięki złączu USB emanagu zawsze widać czy wszystko jest w porządku. jest to bardzo ważne i zapewnia że silnik się nie rozleci.
znam christiana już ładnych pare lat i zapewniam że ma pojęcie i projekt jest bardzo dobrze planowany a nie po prostu 'eheh, założe se turbo!' ..
znam christiana już ładnych pare lat i zapewniam że ma pojęcie i projekt jest bardzo dobrze planowany a nie po prostu 'eheh, założe se turbo!' ..
- Mlody Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 1428
- Rejestracja: 13-08-08, 22:23
Rzeski pisze:Mlody Rzeski bardzo namawial Christiana zeby sie z nim zamienil na auta w koncu duzo sie nie roznia ale Christian jakos nie dal sie przekonac
Myślę, że jak założe felgi od Gt-Four'a i filtr stozkowy, to się zamieni,
A tak na marginesie, w autko zostało włożone naprawde dużo serca i pracy i nigdy bym nie pomyslał, ze 7a-fe będzie w stanie to wszystko wytrzymać. Został nam przedstawiony prawdziwy obraz, wstawienia Turbawki do 1.8, wraz z kosztami
- jones
- Użytkownik
- Posty: 1128
- Rejestracja: 24-11-09, 21:45