Celica 2.0 GT by Frugo

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
wirek gt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 04-05-08, 10:49

Postautor: wirek gt » 05-06-16, 15:42

To może ja podłącze się do tematu hamulców, jakiś czas jeżdżę na takim zestawie i szczerze mówiąc efekt jakoś du...y mi nie urywa mam takie odczucie jak by pompa nie miała wydajności, na oryginalnych zaciskach jakoś miałem lepsze wrażenie po hamowaniu

Awatar użytkownika
Jarke
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 215
Rejestracja: 10-05-15, 22:51

Postautor: Jarke » 28-06-16, 21:41

Podbijam.

Frugo, jeździsz już na tym zestawie? Czy zacisk SSS pasuje również na jarzmo GT i klocki GT czy tylko całość z SSS?
I czy zdecydowałeś się w końcu na felgi. 8)

wirek gt pisze:To może ja podłącze się do tematu hamulców, jakiś czas jeżdżę na takim zestawie i szczerze mówiąc efekt jakoś du...y mi nie urywa mam takie odczucie jak by pompa nie miała wydajności, na oryginalnych zaciskach jakoś miałem lepsze wrażenie po hamowaniu

Pewnie już totalnie po terminie, ale dwutłoczki potrzebują też pompy z SSS.

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 29-06-16, 08:38

Jarke pisze:Podbijam.
Frugo, jeździsz już na tym zestawie? Czy zacisk SSS pasuje również na jarzmo GT i klocki GT czy tylko całość z SSS?
I czy zdecydowałeś się w końcu na felgi. 8)
wirek gt pisze:To może ja podłącze się do tematu hamulców, jakiś czas jeżdżę na takim zestawie i szczerze mówiąc efekt jakoś du...y mi nie urywa mam takie odczucie jak by pompa nie miała wydajności, na oryginalnych zaciskach jakoś miałem lepsze wrażenie po hamowaniu

Pewnie już totalnie po terminie, ale dwutłoczki potrzebują też pompy z SSS.


Ad. 1 - moja sytuacja prywatna nie pozwala mi wciąż na montaż zestawu :( - nie mam po prostu wystarczająco wolnego czasu, żeby się tym zająć do końca. Jarzmo zostaje od GT, zakłada się do niego wyłącznie zacisk dwu-tłoczkowy od SSS'a, bo inaczej nie pasuje.

Ad. 2 - bzdura - pompę od SSS lub GT4 (jest to samo) potrzeba do zacisków od GT4, cztero-tłoczkowych. Na dwu-tłoczkowe spokojnie starcza pompa z GT. Szukałbym bardziej przyczyny w niewłaściwie dobranych klockach/tarczy.

Wiele osób narzeka np., że TRW pylą i to się zgadza bo są miękkie, ale nie zawiodły mnie ani razu jak trzeba było kotwicę zarzucić przy hamowaniu :P mam zestaw TRW tarcza/klocki. Zobaczymy jak się ATE będzie sprawować, komplet klocki/tarcza ATE, bo takie kupiłem teraz.

Awatar użytkownika
wirek gt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 04-05-08, 10:49

Postautor: wirek gt » 30-06-16, 09:51

Szukałbym bardziej przyczyny w niewłaściwie dobranych klockach/tarczy


Nie do konca sie z tym zgodze , po zamontowaniu dwutlokow na tych samych tarczach i klockach mialem odczucie jak by pompa nie do konca dawala rade poprostu na jednym tloczku mialem lepsze odczucie w sensie ,,chyba '' lepiej hamowalo ale to moze moje oodczucie

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 30-06-16, 10:14

wirek gt pisze:mialem odczucie
otóż to.

Pamiętaj że 2 tłoczki inaczej pracują - klocek jest dociskany bardziej równomiernie na całej powierzchni, więc na pewno zmienia się czucie na pedale hamulca.

Droga hamowania się zmieniła? Bo to jest istotne 8)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
wirek gt
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 431
Rejestracja: 04-05-08, 10:49

Postautor: wirek gt » 30-06-16, 15:18

Szczerze mowiac nie robilem testu przed i po ale napewno musze mocniej go przycisnac zeby ABS sie zalaczyl

Awatar użytkownika
pinek Tarnów
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 12-03-12, 19:58

Postautor: pinek Tarnów » 03-08-16, 23:41

Ale tu na mnie nakrzyczałes :-D :-D :-D :-D
Sorki tez za mój błąd :lol: :lol: :lol:
1. Skąd masz takie zaje fajne kierunki?
2. Tak do zaciskow SSS potrzebujemy jarzma z 2.0
3. Jak w końcu jest z tym serwem i pompą do dwutłoczka ?
U siebie mam dwutłoczka a serwo z pompą od 1.8 i chyba nie do końca jest tak jak byc powinno . Owszem chamuje ale pedał jakiś taki miekki jest . Może jeszcze całego układu dobrze nie odpowietrzyłem ale sam już nie wiem :(
Części do Celiki VI i VII gen
https://www.facebook.com/groups/291677700956604/

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 09-08-16, 08:34

pinek Tarnów pisze:Ale tu na mnie nakrzyczałes :-D :-D :-D :-D
Sorki tez za mój błąd :lol: :lol: :lol:
1. Skąd masz takie zaje fajne kierunki?
2. Tak do zaciskow SSS potrzebujemy jarzma z 2.0
3. Jak w końcu jest z tym serwem i pompą do dwutłoczka ?
U siebie mam dwutłoczka a serwo z pompą od 1.8 i chyba nie do końca jest tak jak byc powinno . Owszem chamuje ale pedał jakiś taki miekki jest . Może jeszcze całego układu dobrze nie odpowietrzyłem ale sam już nie wiem :(


Nie nakrzyczałem :P

Ad. 1. - ebay
Ad. 2. - Tak
Ad. 2. - Pompa musi być od 2.0 lub od SSS = GT4. Od 1.8 ma mniejszą wydajność, nie wiem konkretnie ale może Ci brakować.


P.S. Co do moich zacisków dwu-tłoczkowych jestem mega wnerwiony bo koniec końców okazuje się, że są od Avensisa T22 - muszę się doszukać czy będą pasowały ale coś czuję, że nie :cry:

Awatar użytkownika
DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5383
Rejestracja: 30-11-06, 21:02

Postautor: DCG » 09-08-16, 12:13

z Avensisa ponoć pasują do st202, chyba Markus ma w swojej AT200
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally

Awatar użytkownika
pinek Tarnów
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 12-03-12, 19:58

Postautor: pinek Tarnów » 09-08-16, 21:40

Ad. 2. - Pompa musi być od 2.0 lub od SSS = GT4. Od 1.8 ma mniejszą wydajność, nie wiem konkretnie ale może Ci brakować.


P.S. Co do moich zacisków dwu-tłoczkowych jestem mega wnerwiony bo koniec końców okazuje się, że są od Avensisa T22 - muszę się doszukać czy będą pasowały ale coś czuję, że nie


To chyba będę musial pomyślec o zmianie pompy. Sama pompa wystarczy ?

Aleś Ty chłopie namieszał :P Swoją drogą nie wiedziałes co kupujesz ?

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 10-08-16, 08:02

pinek Tarnów pisze:
Ad. 2. - Pompa musi być od 2.0 lub od SSS = GT4. Od 1.8 ma mniejszą wydajność, nie wiem konkretnie ale może Ci brakować.
P.S. Co do moich zacisków dwu-tłoczkowych jestem mega wnerwiony bo koniec końców okazuje się, że są od Avensisa T22 - muszę się doszukać czy będą pasowały ale coś czuję, że nie

To chyba będę musial pomyślec o zmianie pompy. Sama pompa wystarczy ?
Aleś Ty chłopie namieszał :P Swoją drogą nie wiedziałes co kupujesz ?


Tak sama pompa powinna wystarczyć - ewentualnie nie wiem jak z ABSem :P Dopytaj np. Tomciusia, powinien być zorientowany w tej kwestii :)

Niestety byłem przekonany, że powinny pasować. Mam 2 rozwiązania. Muszą potwierdzić, że zacisk będzie pasować i zobaczyć co muszę kupić za klocki i tarcze lub po prostu zakupić ze 100% pewnością zacisk od SSS'a (w zasadzie drugie rozwiązanie już jest poniekąd realizowane :P ).

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 10-08-16, 08:10

to nie z tego modelu avensa

P.

Awatar użytkownika
kordos555
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 27-02-10, 19:24

Postautor: kordos555 » 10-08-16, 10:06

W przypadku szachowania zaciskami/jarzmami/tarczami/klockami GT<--->SSS zwróćcie uwagę na odsadzenie każdego elementu.

Już nie pamiętam jak to było u mnie, ale najprawdopodobniej zacisk z SSS, a jarzmo, tarcze i klocki z GT. Jak skończyłem klocki, to jeden mogłem wyjąć bez otwierania zacisku - było na tyle dużo miejsca, że jedynie łut szczęścia spowodował, iż nie wypadł w czasie jazdy.

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 10-08-16, 10:24

kordos555 pisze:Jak skończyłem klocki, to jeden mogłem wyjąć bez otwierania zacisku - było na tyle dużo miejsca, że jedynie łut szczęścia spowodował, iż nie wypadł w czasie jazdy.

tak jest seryjnie w piątce, jak skończyłem klocki to wypadł, zblokował koło.

P.

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 10-08-16, 10:36

kordos555 pisze:W przypadku szachowania zaciskami/jarzmami/tarczami/klockami GT<--->SSS zwróćcie uwagę na odsadzenie każdego elementu.

Już nie pamiętam jak to było u mnie, ale najprawdopodobniej zacisk z SSS, a jarzmo, tarcze i klocki z GT. Jak skończyłem klocki, to jeden mogłem wyjąć bez otwierania zacisku - było na tyle dużo miejsca, że jedynie łut szczęścia spowodował, iż nie wypadł w czasie jazdy.


Tak tak tyle wiem, że tylko zacisk z SSS'a u mnie problem wylazł bo byłem przekonany, że mam zaciski właściwe a się okazało, że po numerach na nich są od Avensa T22. Ogólnie większość wymiarów jest identyczna z SSS z tą różnicą, że zacisk ma większą przestrzeń na tarczę. Pewnie bym coś wykombinował. Pewnie jakbym wziął tarcze od Avensa, to by pasowało ale już mi się nie chce babrać. Zaciski spokojnie sprzedam a zakupię właściwe.
Tym bardziej, że już mam tarcze i klocki takie jak trzeba.

I się wnerwiłem bo co prawda kupiłem za grosze i za półdarmo je zregenerowałem, ale miało pasować :evil:

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-01-17, 13:51

To mnie dziś niemiła niespodzianka zastała w Celi.

Od tak sprawdziłem stan płynu od wspomagania bo mi ostatnio parę razy na mrozie zapiszczał pasek a tam pusto :(.

Ktoś coś ostatnio pisał o zestawie naprawczym z ASO ale zanim to nastąpi jaki ATF zalać? Nie chcę zamęczyć wspomagania.

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 03-01-17, 13:57

Frugo pisze:To mnie dziś niemiła niespodzianka zastała w Celi.

Od tak sprawdziłem stan płynu od wspomagania bo mi ostatnio parę razy na mrozie zapiszczał pasek a tam pusto :(.

Ktoś coś ostatnio pisał o zestawie naprawczym z ASO ale zanim to nastąpi jaki ATF zalać? Nie chcę zamęczyć wspomagania.

Różowy, z półki średniej, nie ma co panikować, może wonsz ciśnieniowy puszcza, trza obadać.
Nie patrzyłeś jak ruszyłeś gdzie plama jest, namierzyłbyś wyciek od razu :above:
st182 gtb

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-01-17, 14:47

Dolałem ATF 220 Mobila - Na szczęście hurtownia motoryzacyjna płot w płot z moim miejscem pracy.

Plam nie zostawiam. Już jestem ugadany na podnośnik z rabbit79, kupię jeszcze nowy pasek i się zobaczy dokładnie gdzie się poci.
Byle nie maglownica bo zmów worek koksu trzeba będzie zainwestować :P
Dolewka była dość niewielka więc całkiem pusto nie było.

Awatar użytkownika
pinek Tarnów
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 12-03-12, 19:58

Postautor: pinek Tarnów » 04-01-17, 08:49

Frugo pisze:To mnie dziś niemiła niespodzianka zastała w Celi.

Od tak sprawdziłem stan płynu od wspomagania bo mi ostatnio parę razy na mrozie zapiszczał pasek a tam pusto :(.

Ktoś coś ostatnio pisał o zestawie naprawczym z ASO ale zanim to nastąpi jaki ATF zalać? Nie chcę zamęczyć wspomagania.


Zestaw naprawczy koszt około 174 zł chyba płaciłem z rabatem. Jeśli to pompa. Tak czy siak warto wymienić bo róznica duża nie mówiąc o "laniu" Jak maglownica to ... napewno nie maglownica bo koszty wieksze ;)

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 30-01-17, 18:10

Jedziemy dalej.

Obrazek