Celica 2.0 GT by Frugo
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Powalczyłem wczoraj z instalacją elektryczną lewych drzwi i znów wszystko, co potrzebne funkcjonuje. Przy okazji uporządkowałem bałagan, który zrobiono wiele lat temu przy montażu modułu centralnego zamka VDO
Zostało jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i będzie Tip-Top
Z ważnych rzeczy:
1. Wyczyszczenie i wymiana gąbek w mieszaczu powietrza (nagrzewnicy) - ktoś, coś poleca? Wiem, że ktoś już to robił, tylko kto?
2. Roofvisior - nowe uchwyty z nierdzewki i montaż
3. Ofoliowanie tylnej szyby - boczne już zrobione.
4. Ofoliowanie 10cm paska na górze przedniej szyby
5. Wygłuszenie lewych drzwi i montaż audio na swoje miejsce
6. Wstawienie w końcu foteli od VII wraz z podłączeniem podgrzewania - tak ten temat też już mnie drażni
7. Wymiana/montaż siłowników przód/tył
8. Pierdółki...
Zostało jeszcze parę rzeczy do ogarnięcia i będzie Tip-Top
Z ważnych rzeczy:
1. Wyczyszczenie i wymiana gąbek w mieszaczu powietrza (nagrzewnicy) - ktoś, coś poleca? Wiem, że ktoś już to robił, tylko kto?
2. Roofvisior - nowe uchwyty z nierdzewki i montaż
3. Ofoliowanie tylnej szyby - boczne już zrobione.
4. Ofoliowanie 10cm paska na górze przedniej szyby
5. Wygłuszenie lewych drzwi i montaż audio na swoje miejsce
6. Wstawienie w końcu foteli od VII wraz z podłączeniem podgrzewania - tak ten temat też już mnie drażni
7. Wymiana/montaż siłowników przód/tył
8. Pierdółki...
- pinek Tarnów
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 12-03-12, 19:58
Frugo pisze:7. Wymiana/montaż siłowników przód/tył
A masz już jakieś na przód ?
Części do Celiki VI i VII gen
https://www.facebook.com/groups/291677700956604/
https://www.facebook.com/groups/291677700956604/
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
pinek Tarnów pisze:Frugo pisze:7. Wymiana/montaż siłowników przód/tył
A masz już jakieś na przód ?
Ogólnie tak - wymiary są ok, tylko siłę źle dobrałem. Nie mam czasu tego dokończyć . Jak mi starczy hajsu po wypłacie, to zamówię poprawione siłowniki i będzie można sobie kupić. Za około 220zł z przesyłką - może nawet taniej przy grupowym zamówieniu.
Ogólnie teraz siłowniki mają po 100N każdy a to daje 200N razem, powinno być około 200N na każdym - mówię około, bo będą to dokładnie sprawdzał na tych "Ori".
Siłowniki zrobione na zamówienie pasują do mocowań od tych "ori" plug&play więc zostanie dopracowanie kwestii samych mocowań.
Filmiki:
"Ori" : https://youtu.be/AGsBRiTl4fo
"Robione", założone na uchwyty od "ori" : https://youtu.be/xQwg3lQS-sM
- pinek Tarnów
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 12-03-12, 19:58
Frugo pisze:pinek Tarnów pisze:Frugo pisze:7. Wymiana/montaż siłowników przód/tył
A masz już jakieś na przód ?
Ogólnie tak - wymiary są ok, tylko siłę źle dobrałem. Nie mam czasu tego dokończyć . Jak mi starczy hajsu po wypłacie, to zamówię poprawione siłowniki i będzie można sobie kupić. Za około 220zł z przesyłką - może nawet taniej przy grupowym zamówieniu.
Ogólnie teraz siłowniki mają po 100N każdy a to daje 200N razem, powinno być około 200N na każdym - mówię około, bo będą to dokładnie sprawdzał na tych "Ori".
Siłowniki zrobione na zamówienie pasują do mocowań od tych "ori" plug&play więc zostanie dopracowanie kwestii samych mocowań.
Filmiki:
"Ori" : https://youtu.be/AGsBRiTl4fo
"Robione", założone na uchwyty od "ori" : https://youtu.be/xQwg3lQS-sM
Moim zdaniem te co masz są ok najważniejsze aby trzymały po podniesieniu bo już nieraz słyszałem że za mocne mogą się same otworzyć np podczas jazdy.
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
pinek Tarnów pisze:Moim zdaniem te co masz są ok najważniejsze aby trzymały po podniesieniu bo już nieraz słyszałem że za mocne mogą się same otworzyć np podczas jazdy.
No właśnie nie trzymają. 1 ori + 1 zamówiony i maska spoko wisi, więc pewnie niewiele brakuje. Spokojnie obiecuję, że dokończę ten temat. Niestety ostatnio stałem się niewolnikiem pracy. Muszę się ogarnąć....
Po prostu Frugo
- pinek Tarnów
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 12-03-12, 19:58
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Makabra pisze:Bedzie Pan zadowolony
Liczę na to . Dziś wieczorem będę zakładał tapicerkę i maty, to pewnie zrobię jakieś foto.
Chyba dam przycisk od grzania na plastiku od fotela - muszę tylko zerknąć w którym miejscu
Plastik będzie przemalowany strukturą na czarno, bo w VII są szare a ja jednak wolę w kolor tapicerki z VI
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Czasu niewiele więc i mało się coś robi. Na zlot nie pojechałem więc muszę sobie jakoś humor poprawić. Najlepiej popracować przy Celice
Obecnie w końcu ruszyłem temat foteli. Tapicerka została zdjęta i wyprana. Mam już uzbrojony jeden fotel w maty grzewcze i poskładany do końca.
Po pierwsze - ważne jest aby dopasować maty do fotela. Należy pamiętać, że tapicerka w fotelach z VII jest mocowana poprzez stalowe pręty do samego siedziska i oparcia metalowymi oczkami - wyciąłem i wywaliłem. Teraz są trytytki .
Maty ułożyłem w taki sposób aby pomiędzy obszarami grzewczymi wciąć się przez matę, aby zostawić fabryczne mocowanie tapicerki. Dodatkowo podciąłem lekko gąbkę w miejscu, gdzie idą przewody zasilające.
Foto:
Dzięki temu tapicerka na siedzisku pasuje idealnie jak fabryka przykazała:
Z oparciem postąpiłem identycznie:
Wywaliłem również boczne poduszki powietrzne zostawiając samą obudowę jako maskownicę. Teraz pozostaje mi zrobienie drugiego fotela i przemalowanie plastików na kolor czarny strukturą do tworzywa.
P.S. Ktoś potrzebuje poduszki? Mam 3
Ponieważ zaczął mi popiskiwać pasek od wspomagania i już jakiś czas temu zauważyłem, że alternator jest lekko przegrzany i trzeba tym się zająć, zakupiłem nowe paseczki i przygotowałem alternator na wymianę . No i zima za pasem więc nowe wycieraczki - szkoda oszczędzać na tym - raptem koszt niecałe 30zł
Obecnie w końcu ruszyłem temat foteli. Tapicerka została zdjęta i wyprana. Mam już uzbrojony jeden fotel w maty grzewcze i poskładany do końca.
Po pierwsze - ważne jest aby dopasować maty do fotela. Należy pamiętać, że tapicerka w fotelach z VII jest mocowana poprzez stalowe pręty do samego siedziska i oparcia metalowymi oczkami - wyciąłem i wywaliłem. Teraz są trytytki .
Maty ułożyłem w taki sposób aby pomiędzy obszarami grzewczymi wciąć się przez matę, aby zostawić fabryczne mocowanie tapicerki. Dodatkowo podciąłem lekko gąbkę w miejscu, gdzie idą przewody zasilające.
Foto:
Dzięki temu tapicerka na siedzisku pasuje idealnie jak fabryka przykazała:
Z oparciem postąpiłem identycznie:
Wywaliłem również boczne poduszki powietrzne zostawiając samą obudowę jako maskownicę. Teraz pozostaje mi zrobienie drugiego fotela i przemalowanie plastików na kolor czarny strukturą do tworzywa.
P.S. Ktoś potrzebuje poduszki? Mam 3
Ponieważ zaczął mi popiskiwać pasek od wspomagania i już jakiś czas temu zauważyłem, że alternator jest lekko przegrzany i trzeba tym się zająć, zakupiłem nowe paseczki i przygotowałem alternator na wymianę . No i zima za pasem więc nowe wycieraczki - szkoda oszczędzać na tym - raptem koszt niecałe 30zł
Ostatnio zmieniony 16-11-15, 20:01 przez Frugo, łącznie zmieniany 1 raz.
- pinek Tarnów
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 12-03-12, 19:58
- pinek Tarnów
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 12-03-12, 19:58
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17