RED Celica T20 przedlift

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
OmegaPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1130
Rejestracja: 15-07-08, 17:10

Postautor: OmegaPL » 05-09-11, 21:05

no przeciez wytlumaczyl dlaczego nie prosta tylko wygieta.

Awatar użytkownika
murach
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 796
Rejestracja: 29-10-08, 08:47

Postautor: murach » 05-09-11, 21:14

i pod wygieta jeszcze sobie na styk zrobilem skrzynie basową , ktora od gory jest docisnieta przez rozpurke

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 05-09-11, 21:29

OmegaPL pisze:no przeciez wytlumaczyl


tak to jest jak się nie doczytuje :P :P :P

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 05-09-11, 21:48

ale jednak z jakiegoś powodu montowali w VI generacji prostą rozpórkę z tyłu.
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 05-09-11, 21:55

murach, wydaje mi się że nie do końca masz rację z rozpórką.

Przynajmniej na moją logikę...
Rozpatrując jak działa zawieszenie, a raczej jakie siły w niej występują i które działają na rozpórkę. (Rysunek jest poglądowy żeby pokazać z grubsza siły)

Obrazek

A więc widać że mamy siły pionowe "F" i siły poziome "S" (wynika to z pochylenia zawiechy i sił które działają na zawiechę przy skrętach itp.
I to właśnie te drugie w pewnym stopniu niwelują rozpórki.
Czyli przenoszą siły z jednej kolumny na drugą rozdzielając nam naciski i niweluje skok oraz siły działające na zawieszenie.

Teraz my rozważamy górna i jak widać górna rozpórka będzie ściskana.

Obrazek

Przy konstrukcji takiej jak oryginalnie jest wykorzystana rurka bezszwowa która ma dużą wytrzymałość na ściskanie wynikającą właśnie z prostej budowy (prosta rura). Oczywiście do momentu kiedy nie przekroczymy naprężenia granicznego i nam się nie wyboczy, chociaż przy tych siłach i skoku który na nią działa to nam nie grozi :P

Obrazek

Przy takiej konfiguracji jaką ty masz ta granica jest znacznie niższa co wynika z wygięć.
Siły już nie rozkładają się w jednej płaszczyźnie a w dwóch (pionowa,pozioma)

Wydaje mi się że efekt jest niezauważalny to rozpórka będzie się wyginała.

Jeszcze kwestia czy jest to rura pręt czy pręt kształtownik prostokątny lub kwadratowy.
Chociaż uważam że przy innym materiale efekt może być trochę mniejszy to jednak będzie.

To tak w skrócie sory za bardzo prosty opis ale chciałem co by wszyscy zrozumieli o co mi chodzi :P
97` Toyota Celica VI 1.8
90` Toyota Celica V GT-Four A

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 05-09-11, 22:19

czuję się jak na wykładzie w szkolę :D

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-09-11, 22:19

hmmm, a jak do tego ma się przednia rozpórka z GT? bo chyba tam też jest trochę nie na wprost, bo do grodzi.

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 05-09-11, 22:27

Matus, ale ona do grodzi tez jest prosta :wink:
To jest też jedna rurka ale spłaszczona na środku i wygięta tak jak napisałeś.

Przykręcając ją do ściany grodziowej odbierasz jej niektóre stopnie swobody, proste odcinki są zaparte o grodź która też jest sztywna i dzięki niej uzyskujemy sztywność.
A tego brakuje nam w poprzednim przypadku :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-09-11, 23:21

JaQb_CK, spoko już rozumiem :)

niby na polibudzie studiuję, ale z fizyki, aż taki kozak nie jestem :)
myślałem, że taka do grodzi to tylko połowa sukcesu, bo po prostu w paru Celicach widziałem taką i dodatkową prostą (prawie, bo kolektor dolotowy po drodze) między kielichami tylko.

Dodatkowo w poprzednim aucie (civic) miałem OEM rozpórkę, która też była trochę gięta z uwagi na dolot i była z okrągłego profilu. odkształciła się dopiero po dzwonie ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 06-09-11, 00:04 przez Matus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
RedSun
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3976
Rejestracja: 24-04-09, 21:33

Postautor: RedSun » 05-09-11, 23:28

Matus pisze:(prawie, bo kolektor wydechowy po drodze)


??? wydechowy czy dolotowy?

Matus pisze:myślałem, że taka do grodzi to tylko połowa sukcesu, bo po prostu w paru Celicach widziałem taką i dodatkową prostą


no akurat trójkątne rozpórki to bardzo fajne rozwiązanie...

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 06-09-11, 00:05

RedSun, jasne że dolotowy... wybaczcie mi moją głupotę, ale uczę się jeszcze do egzaminu na jutro na rano i mam w głowie kupę ;P

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 06-09-11, 15:42

Wiadomo, że rozporka wygięta ma mniejsza wytrzymałość od prostej. Odkształci się na pewno, ale nie sadzę, że celica tego dożyje.
ST202

Awatar użytkownika
Lestat
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2980
Rejestracja: 20-07-07, 20:30

Postautor: Lestat » 06-09-11, 15:51

niezła kibel-rura w tej hądzie
4a-ge power

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 06-09-11, 15:57

Lestat, no a jak :) zasysała jak wściekła dziFFFka ;) huk był nie do zniesienia, ale oczywiście każde auto, które kupię nie ma oryginalnego dolotu :( Celinka tak samo ;P

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 06-09-11, 17:34

6Gexidge napisał/a:,
Odkształci się na pewno, ale nie sadzę, że celica tego dożyje.


Możesz rozwinąć myśl? bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 06-09-11, 17:54

No offence, ale myślę, że bardzo dobrze wiesz o co mi chodzi tylko chcesz walnąć kolejny wykład dot. praw fizyki.

Buda sama w sobie jest sztywna, chyba nie sądzisz, że śmigając nawet na naszych kochanych polskich dziurach coś się z nią stanie przez ładnych parę lat?
ST202

Awatar użytkownika
JaQb_CK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 07-09-09, 19:21

Postautor: JaQb_CK » 06-09-11, 18:19

6Gexidge, Nie odbieraj tego jako atak bo takiego zamiaru nie maiłem i nie mam. :wink:
Chill out

Po prostu nie rozumiem co ma buda do tego?

To nie są prawa fizyki tylko podstawowe prawa mechaniki :wink:
A jeżeli Ci przeszkadza takie podejście do tematu mogę się nie wypowiadać chociaż uważam że fajnie jest umieć komuś coś wytłumaczyć od technicznej strony :wink:
97` Toyota Celica VI 1.8

90` Toyota Celica V GT-Four A

6Gexidge
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 552
Rejestracja: 28-11-09, 23:49

Postautor: 6Gexidge » 06-09-11, 18:36

W porządku ;)

Chodziło mi pokrótce o to, że prędzej buda zgnije niż coś się z ta rozporka stanie (o ile oczywiście jest dobrze wykonana). Tak jak pisałem wcześniej, rozporka prosta wiadomo - sztywniejsza, no ale nie sądzę, żeby Murach używał wozu jako rally cara.

JaQb_CK pisze:chociaż uważam że fajnie jest umieć komuś coś wytłumaczyć od technicznej strony :wink:

to prawda ;)

Wybacz Murach z OT, dobre fursko, pokaż w końcu finalną wersje z soczewami, a nie tak nas karmisz ochłapami ! 8)
ST202

Awatar użytkownika
Asci
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1032
Rejestracja: 12-05-07, 00:38

Postautor: Asci » 06-09-11, 19:02

Nalezy pamietac tylko ze kazdy material ma jakąś bazową wytrzymałość na zginanie po przekroczeniu ktorej nastepuje zgiecie. Montowanie rozporki prostej jest bardziej oplacalne poniewaz trudniej jest material scisnac niz zgiąc.

Murach furka piękna w świetnym kolorze. Powiedz jakie masz nastepne plany co do samochodu?

Awatar użytkownika
kamwu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1759
Rejestracja: 05-07-11, 07:41

Postautor: kamwu » 06-09-11, 19:04

6Gexidge pisze:Tak jak pisałem wcześniej, rozporka prosta wiadomo - sztywniejsza, no ale nie sądzę, żeby Murach używał wozu jako rally cara.
No tak, tylko w takim razie po co w ogóle rozpórka? Rozpórka powinna być sztywna, w przeciwnym razie to tylko gadżet wizualny.
Obrazek
RIP